עם השנים, פותחו מערכות ותוכנות שנועדו להקל עלינו מאוד את העבודה מול לקוחות וספקים. במקום שנצטרך להשתמש בשיטות ישנות של מחברות וספרים או בשיטות מעט יותר מתקדמות של אקסלים או טבלאות שאנחנו יוצרים במסמכים שונים, פותחו תוכנות שנועדו לצורכי ניהול באופן רחב וניהול לקוחות וספקים בפרט.
אחת הדוגמאות הטובות לכך היא מערכת CRM, אשר מאפשרת לנו להזין את כל המידע הנדרש על כל לקוח ולקוח, על השירותים שסיפקנו ומספקים לו, פרטי התקשרות, ועוד שורה ארוכה של פרטים שיכולה לעזור לנו בדרכים שונות.
המטרה של המערכת היא לאפשר לנו לייצר תהליך עבודה הרבה יותר יעיל ופשוט מול כל לקוח, לייצר שרשרת עבודה מהירה ונגישה עבור כל העובדים שלוקחים בה חלק וכן לייצר לעצמנו דאטה בייס שיכול לשרת אותנו בדרכים שונות. מערכות CRM יכולות להתאים למגוון רחב של תחומים ושירותים.
אחת הדוגמאות הטובות לכך, הן חברות שליחויות. כפי שאנחנו יודעים, חברות אלו פועלות מכול לקוחות מתחומים שונים, בין אם מדובר בלקוחות פרטיים, עסקיים, בין אם מדובר בחברות גדולות או קטנות, עבודה על בסיס קבוע, זמני או חד פעמי ועוד. מערכות CRM הן כלי חשוב בתהליך העבודה והקשר מול חברות שליחויות מכל סוג שהוא.