תוכן עניינים
חשיבות התוכן עבור קידום אתר בגוגל
התמורות בסביבת הפעילות העסקית גרמו ללא מעט עסקים להחליט על שיפור הנוכחות הדיגיטלית שלהם ברחבי הרשת. לצד הערוצים השונים כמו קידום ממומן במנועי החיפוש, פרסום ברשתות החברתיות, שיווק באמצעות מייל, ופעילות באמצעות אסטרטגיית וידאו איכותית, בוחרים לא מעט עסקים בערוץ הקידום האורגני כערוץ העיקרי לגיוס לקוחות חדשים לעסק.
לנוכחות של עמודי האתר של העסק בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש השונים יש יתרונות רבים: לרוב, תנועת גולשים המגיעה מן הערוץ האורגני היא תנועה איכותית יותר, שניתן להמיר בקלות רבה יותר. תוצאות אורגניות גם מסייעות למיצוב של העסק בתחום בו הוא פועל, ומאחר שלא נדרש תשלום בעבור כל הקלקה של גולש בדומה לערוצי הקידום הממומן, ניתן ליהנות מתנועה חופשית של גולשים אל האתר, בעבור ביטויי חיפוש רבים ומגוונים.
חלק אינטגרלי וחשוב בכל פרויקט קידום אתרים שמטרתו לשפר את הנוכחות הדיגיטלית של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש הוא תוכן איכותי. תוכן איכותי הוא הבסיס לתהליך הקידום, ויחד עם ביצוע אופטימיזציה להתאמת דפי האתר לתוצאות החיפוש, בניית פרופיל קישורים איכותי לאתר, שיפור חווית המשתמש וטיפול בהיבטים טכניים שונים של האתר, הוא מהווה את העוגן העיקרי של תהליך הקידום.
במאמר הזה ננסה להציג את הסיבות שבגללן תוכן הוא רכיב קריטי בכל פרויקט קידום אתרים:
סיבה מספר 1: תוכן הוא הסיבה שבגללה מגיעים גולשים לאתר
בסופו של יום, אם אתר האינטרנט אליו מגיע הגולש מעוצב בקפידה, מספק חווית משתמש מעולה, נטען במהירות, מותאם לתצוגה במכשירי מובייל, משלב אפקטים מרהיבים במעבר בין עמודים – אבל כל זאת בלי תוכן איכותי שנותן מענה לגולש, הגולש פשוט לא ישאר בו.
תוכן הוא הסיבה שבגללה מגיע מלכתחילה הגולש אל האתר. הוא מנסה לאתר בו מענה לשאלה שמעסיקה אותו, ולכן אם לא ימצא את התשובה באתר אליו הגיע, הוא יפנה לאתר הבא המוצג לו במנוע החיפוש. פעולה כזאת, שולחת איתות לא חיובי אודות האתר, וכאשר מספר רב של איתותים כאלו מתקבלים מן הגולשים, הדבר עלול לפגוע בדירוג האורגני של האתר.
זאת הסיבה, שתוכן הוא קריטי כל כך ורכיב חיוני בכל פרויקט קידום אתרים אורגני.
סיבה מספר 2: תוכן מייצר מעורבות גדולה יותר של גולשים באתר
לתוכן ישנה חשיבות גדולה גם בכל הקשור לשיפור המעורבות של גולשים באתר. תוכן איכותי גורם לגולשים לעבור בין עמודים שונים באתר, מקטין את שיעור הנטישה שלהם, מאריך את זמן השהיה שלהם באתר, ומגדיל את מספר הצפיות הממוצע בעמודים לביקור.
מעורבות גדולה של גולשים באתר היא בקרת מפתח חשובה בכל פרויקט קידום אורגני. כאשר מנועי החיפוש מתרשמים שהאתר מייצר ערך מוסף גבוה לגולשים ונותן מענה לשאילתות שביצעו, האתר יכול ליהנות מדירוגים גבוהים יותר עבור ביטויי מפתח רלוונטיים.
סיבה מספר 3: תוכן ממצב אתכם כמקצועיים ומומחים בתחומכם
אחת התכונות החשובות ביותר של תוכן איכותי המוטמע באתר שלכם, הוא היכולת שלו למצב אתכם כמומחים בנישה שבה אתם פועלים. תוכן איכותי, בעל ערך מוסף, שסוקר סוגיות מקצועיות בתחום הוא כלי עזר חיוני בידיו של כל מומחה, על מנת להציג את המומחיות שלו, לא רק לגולשים, כי אם גם למנועי החיפוש.
בסופו של יום, חשוב יהיה לזכור שלמנועי החיפוש השונים יש אינטרס להציג לקהל הגולשים תוצאות איכותיות של גורמים ברי סמכות בתחומם, ולכן בית עסק שמשקיע באסטרטגיית תוכן איכותית, משפר את הסיכוי שלו להיות מדורג במיקומים גבוהים עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות של גולשים.
סיבה מספר 4: תוכן מסיר חסמים
לעיתים, גולשים שמגיעים לאתר נמנעים מביצוע רכישה או התקשרות מול בית העסק משום שיש להם חסמים שונים: ייתכן שלא הבינו עד הסוף כיצד פעילות המוצר או השירות יכולה לסייע להם. ייתכן שהם אינם מבינים כיצד מתפעלים באופן שוטף את המוצר או השירות, וגם ייתכן כי הם חוששים מתקלות שונות שעלולות להתרחש מבלי שידעו לתפעל אותן.
תוכן איכותי הוא תוכן שמצליח להסיר חסמים כאלו של גולשים באמצעות יצירת מענה איכותי וממוקד לשאלות נפוצות של גולשים.
כיצד הדבר הזה קשור לקידום אורגני של אתרים? ובכן, ככל שרמת שביעות הרצון של גולשים עולה, וככל שגולשים רבים יותר באתר הופכים ללקוחות של העסק, כך פחות מהם חוזרים למנוע החיפוש ועוברים לתוצאות החיפוש הבאות. אינדיקציה כזאת היא משמעותית ביותר בכל הקשור לקידום אורגני של אתרים.
סיבה מספר 5: תוכן מייצר הנעה לפעולה
תוכן, מלבד היותו פקטור חשוב בדירוג האתר, הוא גם כלי עזר חיוני שעושים בו שימוש מנהלי אתרים על מנת להניע גולשים לפעולה. אם בעל אתר יצר תוכן הקשור באחד המוצרים שהוא מוכר, ומפרט בו את היתרונות הרבים של המוצר, הוא יכול לשלב בסוף המאמר המדובר לינק לרכישה. במצב דברים זה, הסיכוי שגולשים שטרחו וקראו את המאמר כולו יבחרו ללחוץ על הקישור ולבצע את הרכישה עולה בהתאמה, מה שמשפר את הסיגנליים שמשדר האתר למנועי החיפוש השונים.
סיבה מספר 6: תוכן מבדל אתכם מן האתרים המתחרים
סיבה נוספת וחשובה לא פחות מן השאר לעשות שימוש בתוכן בהיבט של קידום אורגני, היא שתוכן איכותי יכול לסייע לכם לבדל את העסק מן העסקים המתחרים. אם, אל מול סביבת התחרות, אתם תהיו המתחרים היחידים שייצרו ערך לגולשים באמצעות תוכן מושקע, כך גם תתפסו כמובילים בתחומכם, ותבדלו את עצמכם מיתר המתחרים הפועלים אל מול קהל יעד דומה.
- קוראים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם ב: קניית לינקים