תוכן עניינים
דוגמאות לעסקים שפרסמנו
פרסום באינטרנט לעסקים קטנים וגדולים
סוף סוף יכולים היום עסקים קטנים להרים ראש ממש כמו הגדולים. פרסום באינטרנט לעסקים קטנים בעולם הדיגיטלי, הוא אותו פרסום כמו לעסקים גדולים. הטכנולוגיה הצליחה לעשות את מה, שמעולם לא היה בעולם הפרסום – שוויון.
בעבר בעידן טרום הרשת לרשות החברות עמדו ערוצי פרסום כמו רדיו. טלוויזיה, מודעות בעיתונים, כתבות תדמית ועוד. עסקים קטנים היו יכולים להרשות לעצמם לפרסם מודעות קטנות במקומונים. הם בטח לא חלמו לרכוש שטח פרסום של 2 עמודי אמצע בעיתון הנפוץ ביותר במדינה.
קראו עוד על שיטת השיווק היעילה שלנו: שיווק בווטסאפ.
אבל היום אם תשאלו את בעלי החברות הגדולות במשק, מהם ערוצי הפרסום הדיגיטליים שלהם, תגלו שאלה בדיוק גם הערוצים הדיגיטליים של העסקים הקטנים. עכשיו יש שוויון ומי שלא מנצל את זה מפסיד.
קידום ממומן בגוגל – אם אתה לא שם אתה לא קיים
בואו נאמר שקידום ממומן בגוגל, הוא כמו הדפי זהב של פעם. זהו ערוץ מאוד פופולרי של פרסום באינטרנט לעסקים קטנים. המפרסמים משלמים פר הקלקה על מודעות הפרסום שלהם, לפי מחיר מוסכם של מילת מפתח הכלולה במודעה.
אם מדובר במילת מפתח מבוקשת בין כמה חברות, נעשה מכרז והחברה שהציעה את הסכום הכי גבוה, המודעות שלה מתפרסמות לפני המודעות האחרות. בנוסף למודעות האלה יש גם מודעות שמתפרסמות בכל מיני אתרים עם תמונה ועוד.
ההבדל בין המודעות הוא שהמודעה הראשונה עם מילות המפתח היא מודעת חיפוש וכאשר היא תתפרסם תהיה לידה המילה מודעה בירוק בהיר.
המודעות האחרות יכולות להיות מלוות גם בתמונה, סרטון אנימציה קצר ועוד.
המודעות יפנו את המקליקים או לדף נחיתה מעוצב שנוצר מראש עבור הקמפיין או לאתר המפרסם.
בשני המקרים המודעות נועדו להגדיל את הלקוחות והשיווק. ואם אתם פונים לאיש מקצוע בתחום של פרסום באינטרנט לעסקים קטנים, התגובות לא יאחרו להגיע.
ברוכים הבאים לפייסבוק – פרסום באינטרנט לעסקים קטנים
ערוץ נוסף שמצליח להביא לקוחות לעסק תוך כדי פרסום לעסקים הוא פתיחה של דף עסקי בפייסבוק. שיווק בפייסבוק מגלגל מיליארדי דולרים מדי שנה, ויש בו מעל 50 מיליון עסקים. כלי הפרסום של הפייסבוק מאפשרים מודעות לידים, מודעות עם הקלקות, מודעות להמרות ועוד.
אפשרויות הטירגוט של פייסבוק עצומות. החל מהפניית הפרסום לקהלי יעד בגיל מסוים ועד תחביבים ועניין. כלומר כלי הפרסום של פייסבוק הוא עצום מבחינת היכולת שלו לפלח ולקלוע לקהלי היעד. זהו כלי טכנולוגי ויש לו יכולת מרשימה.
פרסום באינטרנט לעסקים קטנים
פרסום לעסקים בפייסבוק לא מתבסס על מילות מפתח. המודעות מופנות על פי מאגר מידע שיש לפייסבוק. המאגר הזה נוצר מהעקבות שמשאירים אחריהם הגולשים בפייסבוק. אם הם נכנסים כל הזמן לאתרים של טבעונים, אז הם כנראה טבעונים. אז אם הלקוח שלכם מוכר פיצה טבעונית פייסבוק כבר יפנה את הטבעונים אליה או להיפך.
המודעות בדרך כלל מופיעות בתוך הפיד ולכן הן מתאימות לפרסומים של שירותים ומוצרים שהגולש הממוצע לא היה מחפש בגוגל. בגלל הדאטה שיש לפייסבוק, הוא יכול לשווק לקהלי היעד בדיוק מה שמעניין אותם, ובגלל שזה מעניין אותם הם יגיבו והקמפיין יצליח.
עסקים קטנים מפרסמים גם באאוטבריין או טאבולה
פעם לפני שחלמנו שיהיה לנו בכלל אינטרנט עם זירת פרסום באינטרנט לעסקים קטנים, היה מה שנקרא כתבות תדמית ואם לדייק, כתבות ג. יפית. היום בעולם הדיגיטלי יש גם אפשרות לכתבות תדמית ארוכות דרך רשתות מבוססות תוכן כמו למשל אאוטבריין או טאבולה.
באמצעות האתרים הללו אפשר לייצר טיפים, מדריכים או קישורים לתוכן רלבנטי למתעניינים. חשוב לומר שהתכנים הללו חייבים להיות ברמה גבוהה מאוד, שלא כמו תכנים אחרים נחותים המופצים ברשת. אם עושים את זה נכון, זו עוד דרך לעורר דיון, להציג תוכן ורעיון ולהגיע ללידים חמים.
כל העסקים באינסטגרם
חלק ניכר מהעוקבים באינסטגרם הם צעירים ולכן אתם אתם משווקים גאדג'טים, אופנה, ניידים או מוזיקה, זה בהחלט המקום לפרסם בו. פרסום לעסקםי דרך אינסטגרם מחייב הבנה שזוהי רשת נשלטת על גילאים מתחת ל-25. הפרסומות דומות לאלה שבפייסבוק והן בתוך הפיד. אפשר לפרסם סדרות של תמונות או סרטונים קצרים.
אם אתם לא עושים קידום אורגני תשכחו מהרשת
רשת האינטרנט עובדת על מה שנקרא “מילות מפתח". אלה הן המילים שכל גולש מקליד בשורת החיפוש בגוגל כאשר הוא מחפש משהו. קידום אורגני מתבסס ומופץ ברשת בהתבסס על מילות המפתח האלה.
קידום אורגני מושך לקוחות פוטנציאליים, משווק את האתר שלכם ואותכם ועושה לכם יחסי ציבור מעולים. החיסרון היחידי שיש לו הוא שאיננו מידי. כלומר אם אתם רוצים פרסום מידי, מוטב שתעשו קידום ממומן. קידום אורגני לוקח זמן. זהו תהליך שנמשך כמה חודשים עד שתמצאו את האתר שלכם בעמוד הראשון בגוגל.
בכל זאת למרות הזמן הממושך של קידום אורגני. אין היום אתר שלא מבין שזה בדיוק מה שהוא צריך לעשות כדי להתבסס ברשת. הקידום נעשה ע"י איש מקצוע ובאמצעות תכנים באתר הלקוח. תכנים אלה נכתבים ע"י אנשי מקצוע (כולל השגיאות המקוריות של הגולשים) שעד היום ממשיכים לחפש אופניים חשמליות במקום אופניים חשמליים.
התכנים מופצים באתרים שונים, עם לינק לאתר המפרסם ובהקלקה עליהם מגיעים אליהם. גם גוגל מתעדכן בתכנים האלה כאשר הוא מאנדקס אתרים ולכן, בתהליך של כמה חודשים יכול כל בעל אתר לראות איך האתר שלו מתקדם בצעדים קטנים אך בטוחים לעבר הדף הראשון.
מחפשים חברה אשר עוסקת בתחום ניהול מוניטין לעסקים או שיווק דיגיטלי לעסקים? הגעתם למקום הנכון.
פרסום לעסקים – שאלות ותשובות
כמה עולה לפרסם עסק בגוגל?
התשלום לחברות המעוניינות לפרסם בגוגל מתחלק ל 2 - החלק הראשון הוא תשלום עבור הפרסום לגוגל - ניתן להתחיל מכל סכום אבל ברוב מוחלט של המקרים פרסום בסכומים של מתחת ל2000-3000 שח בחודש לא יניב תוצאות מספקות בטווח הקצר, בכלל. החלק השני עליו משלמים הוא השירות - תשלום לחברה שמנהלת את הפרסום בגוגל - במקרה כזה נהוג לגבות בממוצע סכום של כ1500 שח או 15% מגובה תקציב המדיה (הגבוה מביניהם). הסכומים עשויים להשתנות מחברה לחברה בהתאם לוותק, מוניטין של המקדם ובהתאם למורכבות הפרוייקט או תחום העיסוק של העסק המקודם.
איך בכלל עובד הפרסום ברשת החיפוש של גוגל?
במערכת הפרסום של גוגל המפרסמים מתחרים למעשה על מילות מפתח רלוונטיות ומוכוונות רכישה לתחום העיסוק שלהם, קובעים מחיר ששווה להם לשלם על כל ביטוי לאחר ביצוע חישובים שונים ומשלמים בפועל על כל הקלקה על מודעה שלהם מצד גולש שחיפש את אותו ביטוי במנוע החיפוש של גוגל, שזה מחיר שניגזר מאלגוריתם מיוחד של גוגל שמשקלל פרמטרים תחרותיים ואיכותיים של מפרסמים שונים, לאחר לחיצה על אותה מודעה הגולש מגיעה לאתר, נכס דיגיטלי אחר שאליו רוצה להפנות אותו המפרסם. נשמע מסובך? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.
האם משתלם לפרסם בגוגל או פייסבוק לצורך העניין?
גוגל נכון להיום הינה מערכת הפרסום הדיגיטלית הגדולה והריווחית ביותר בעולם. פרסום בגוגל יכול להיות משתלם וריווחי בהנחה ונצליח להבין את המחיר הנכון לנו לשלם עבור כל קליק, מחיר זה ניתן להעריך לאחר ביצוע מחקר מילים איכותי במתכנן מילות המפתח של גוגל וראוי שיתבצע לאחר הבנת הרווח הממוצע מכל עסקה, יחסי הסגירה הממוצעים, הצפויים של כל ליד, יחסי המרה ממוצעים, צפויים באתר או בנכס הדיגיטלי אליו נפנה את הגולש - באם אין יכולת להעריך או לחשב את אותם פרמטרים מראש לא ניתן יהיה לדעת האם נכון ומשתלם לכם לפרסם בגוגל.
אין לי אתר. האם אני יכול לפרסם בגוגל?
נדרש נכס דיגיטלי כלשהו למטרת הקידום, זה יכול להיות גם דף נחיתה או סאבדומיין מסויים ובמקרים נקודתיים ניתן אפילו להעלות פרסום שלא יוביל את הגולש אל האתר אלא להתקשרות טלפונית. במצב כזה עדיין תידרש כתובת אתר כלשהי לצרכי אימות וזה מתאים בעיקר למצבים שבהם האתר אכן בבעלותכם אבל יש ספק בנוגע ליחסי ההמרה הצפויים ממנו (גולשים, לידים).