פרסום ברוסית
למה שווה לפרסם לקהל הרוסי?
קצת מספרים
- בישראל חיים היום כ-1.2 מיליון דוברי רוסית!
- כ- 27 מיליון רוסים מתגוררים מחוץ לגבולות ברית המועצות לשעבר.
- מוסקבה לבדה מונה 11.5 מיליון תושבים!
קרא עוד על איך חברה לפרסום בגוגל תסייע לך במיצוי הפוטנציאל תמורת המחיר.
בין לקוחותינו
רוצים יותר לקוחות דוברי רוסית?
התאמה של הפרסום לקהל היעד של המוצר או השירות, מעניקה ערך מוסף הן עבור המפרסם והן עבור הצרכנים.
לקוחות הזוכים להיחשף למודעות המותאמות למגדר או שפת האם שלהם ירכשו יותר, ויחס ההמרה של מודעות אלה יהיה גבוה בהרבה.
לכן, ברחבי העולם מפרסמים מעלים לרשת מודעות בשפות שונות לפנייה לקהלים מגוונים.
בישראל, מרבית הפרסום הוא בשפה העברית, אך ישנם גם אמצעי מדיה בשפות כמו: רוסית, אנגלית וערבית.
דוברי השפה הרוסית המגיעים הן מברית המועצות לשעבר והן ממדינות אירופיות נוספות, כמו: הונגריה, פולין, ליטא, הרפובליקה הצ'כית ומדינות נוספות שבהן השפה מדוברת כשפה ראשונה או שנייה.
כיום, ההערכה היא שיש מעל מיליון איש שיודעים לקרוא ולהבין את השפה הרוסית.
בהמשך נסקור לעומק את האפשרויות העומדות לפניכם בהשקת מסע פרסום דיגיטלי ברוסית.
אפשרויות הפרסום והשיווק ברוסית
האינטרנט מציע לנו אפשרויות רבות לפרסום אתרים. הכלי העצום מסייע לעסקים קטנים מאד עד גדולים מאד, להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי אדיר.
פרסום מודעות PPC בגוגל בשפה הרוסית
פרסום בפלטפורמת הסרטונים של YouTube
קידום בפייסבוק לקהל רוסי
שיווק באימייל
שיווק בעזרת odnoklassniki
vkontakte (VK)
צור קשר טלפוני או מלא את הטופס ונחזור אליך
קמפיינים PPC מוצלחים
קמפיינים ברשתות חברתיות
הצלחות PPC רימרקטינג
פרסומי מדיה מוצלחים
פרסום מודעות PPC בגוגל בשפה הרוסית
האפשרות הראשונה, ואולי גם הנפוצה ביותר, היא התחלת קמפיין המבוסס על הקלקות ברשת המדיה, ותוצאות החיפוש בגוגל בשפה הרוסית.
פרסום בגוגל ברוסית יכול להתבצע רק לגולשים מישראל או לגולשים מרחבי העולם.
האתר הרוסי של גוגל הוא https://www.google.ru ומגיעים אליו בממוצע 53% ממבצעי חיפוש מקוון ברשת ברוסיה עצמה, כמו גם מחפשים מכל העולם של תוצאות בשפה הרוסית.
שיווק בגוגל ברוסית בקידום ממומן יכול להתבצע גם ברשת המדיה של גוגל הכוללת מיליוני אתרים בשפה הרוסית המציגים מודעות מילים, מודעות תמונה ובאנרים.
לצד הפרסום בתוצאות החיפוש וברשת המדיה, אפשר להרחיב את מספר הפעמים שגולש נחשף למודעות באמצעות תהליך רימרקטינג.
התהליך מתבצע באמצעות הטמעת פיקסל בדף הנחיתה או באתר האינטרנט של המפרסם.
כמו כן, ניתן להשתמש ביכולת של גוגל תג מנג'ר, ולהקל על תהליך הטמעת הקוד המפעיל את הרימרקטינג הן בשפה הרוסית והן בשפות נוספות.
פרסום ביוטוב
אפשרות נוספת, אף היא מבית היוצר של גוגל היא פרסום בתוך סרטון וידאו בתוך אתר YouTube וכן קידום סרטון יוטיוב ברוסית המציג את היתרונות של המוצר והחברה.
הקידום מתבצע באמצעות כלים שמעניקה הפלטפורמה עצמה המאפשרת להציג את הסרטון כהמלצה לגולשים שראו סרטונים דומים.
המנוע הקובע את המלצות הסרטים מסוגל להוביל תנועה של עשרות אלפי צופים לסרטון בתוך יום אחד בלבד.
פרסום זה מתבצע אף הוא בשיטה של תשלום־לפי־קליק.
אפשר גם לרכז מספר סרטונים בתוך ערוץ אחד, ולהתחיל לצבור מנויים הנרשמים לקבלת עדכונים חדשים על סרטונים שנוספו לערוץ זה.
הדבר קל במיוחד בתחום של הדרכות, ביקורות חיוביות על מוצרי צריכה, הופעות חיות של זמרים ואנשי מפתח ותחומים נוספים.
קידום ערוץ יוטיוב ברוסית מהווה השקעה לטווח רחוק.
זאת משום שכל נרשם לערוץ פעם אחת ימשיך להיחשף למותג שוב ושוב.
קידום בפייסבוק לקהל רוסי
מדיה נוספת שזוכה להצלחה מסחררת היא קידום ברשתות חברתיות.
יש מגוון רחב מאד של קבוצות ושל דפים עסקיים המפרסמים פוסטים בשפה הרוסית, ומתקשרים באופן בלתי אמצעי עם לקוחות פוטנציאלים המתעניינים בתחום שבו העסק מתמחה.
פרסום בפייסבוק ברוסית מרחיב את המגוון של בעלי חשבון הפייסבוק המעוניינים לקרוא תכנים בשפת האם שלהם.
חשוב לדעת כי מדובר פעמים רבות בקהל בעל יכולת קנייה גבוהה, ולכן פרסום ישיר המטורגט לקוראי השפה הרוסית ברשתות החברתיות יכול לייצר מכירות תוך זמן קצר יחסית.
נוסף על כך, ניתן להתחיל פרויקט שיווק בפייסבוק ברוסית המבוסס על שילוב עם המלצות מפה לאוזן בתוך קבוצות פייסבוק ללא תשלום.
מומחי מדיה מתקדמים יודעים כיצד להצטרף לקבוצות הנכונות ולהתחיל דיון העוסק בתחום שבו החברה פועל תוך הוספת המלצה על המוצר.
המלצה זו אינה מופיעה כפרסום, אלא נותנת לקורא הרגשה כי מדובר בחוות דעת אובייקטיבית של חבר בקבוצה שצרך בעבר את המוצר והיה מרוצה.
שיווק באימייל
אפשרות נוספת לקידום ללקוחות דוברי רוסית היא באמצעות שיווק באימייל.
שיווק זה מתבצע על ידי יצירת רשימת תפוצה של קוראי רוסית שמאפייניהם מתאימים לקהלי היעד של המותג.
השיווק מתבצע באמצעות יצירת מערך מסרים או מסר חד פעמי שמגיע לרשימת תפוצה זו.
כותבי התכנים צריכים לדעת לא רק לנסח את התוכן בשפה הרוסית, אלא גם להכיר את ההקשר התרבותי של מקבל המסר.
כל אחד מהמסרים הללו יכול להניע פעולה מיידית, ולהפנות את הגולש לדף נחיתה לביצוע רכישה.
ניתן גם להשתמש בשיטת שיווק זו כדי לבנות אמון בצורה הדרגתית, ולהחדיר מותג לתודעתו של הקורא לאורך זמן.
המסרים יכולים להכיל טיפים מקצועיים בנישה שבה עוסקת החברה, בקשה לאינטראקציה מהקורא או קופון המעניק הנחה לזמן מוגבל על רכישת מוצר.
הפצת תוכן
דרך נוספת לקדם מותג ברוסית היא באמצעות פרסום בממשקי הפצת תוכן כמו “אאוטבריין" ו"טאבולה“.
ממשקים אלה מאפשרים לפרסם כתבה המאוחסנת בכל אתר חדשות או באתר התדמיתי של החברה.
הכתבה מוצעת לגולשים הקוראים אתרים שונים, ויכולה להופיע גם בשפה שונה מהשפה שבה כתוב האתר.
למשל, אם מפרסם מעוניין להעלות קמפיין ברוסית באתרי חדשות כמו מאקו או YNET בעברית, המודעות יופיעו בחלק התחתון של הדף בפני קוראי רוסית בלבד.
הממשק החכם של טאבולה ואאוטבריין מסוגל לזהות את השפות בדפדפן של הקורא ולהתאים עבורו תכנים.
לאחר שהגולש קרא מספר כתבות ברוסית דרך ממשק התוכן, כתבות דומות יופיעו בפניו לאורך כל הזמן שאחרי.
חשוב להיעזר בחברה המתמחה בהפקת קמפיין הפצת תוכן בשפה הרוסית, ומסוגלת לייצר את התכנים המתאימים עם כותרות שיסקרנו את הקוראים ויניעו אותם להקליק על הכתבה.
מתוך הכתבה ניתן להוציא קישור לעמודי מכירה או לפרסם פרטי התקשרות ולייצר כמות גדולה של לידים בצורה מיידית.
התחלת קמפיין דיגיטלי ברוסית
בניגוד לעברית, התחלת קמפיין פרסום דיגיטלי ברוסית דורשת הכרות והבנה של קהלי היעד השונים במגזר זה.
הכרות זו מאפשרת להתאים את חלוקת תקציב הפרסום לכל אחד מהמדיות שציינו לעיל, ביניהן: השיווק ברשתות החברתיות, קידום במנוע החיפוש של גוגל, קידום ביו-טיוב וקידום ברשת המדיה של גוגל.
מלבד זאת ישנם אתרים בשפה הרוסית שבהם כדאי לשלב פרסום מקוון כדי להעלות את כמות הגולשים הנחשפים לכל אחת מהמודעות.
קמפיין טוב מתאפיין בניטור שוטף של התוצאות וביצוע אופטימיזציות מתאימות.
הבסיס לכך הוא באמצעות ניתוח הנתונים המופיעים בדו"חות שמופקים על ידי גוגל אנליטיקס וכן הדו"חות של פייסבוק והקונסול.
הנתונים המתקבלים יכולים להעניק תובנות על התאמת המודעה לקהלים השונים, בחינת האזורים הדמוגרפיים המתאימים, המגדר ואפילו הגיל של הגולשים הנחשפים למודעה ומקליקים עליה.
לאחר מכן, יש לבחור את ההמרה של הלידים המגיעים ממודעות אלה, ולזהות האם מדובר בלקוחות משלמים או בגולשים שהזינו את פרטיהם בצורה אקראית, אך אינם מתכוונים לצרוך את המוצר או השירות המפורסם.
לסיכום, שיווק בשפה הרוסית יכול לפתוח את החברה לשווקים חדשים, בישראל ומעבר לים לקהל לקוחות פוטנציאלי הצורך תכנים בשפה הרוסית.
חשוב להכיר היטב את אמצעי המדיה השונים המציעים חשיפה בשפה הרוסית, ולדעת כיצד להתאים את עוגת הפרסום בצורה הטובה ביותר לקהל היעד.
כדאי לזכור כי מסע פרסום ברוסית צריך להיות מותאם לגיל, מגדר וכן תחומי עניין במטרה לנצל בצורה מיטבית את תקציב הפרסום.
צור קשר טלפוני או מלא את הטופס ונחזור אליך
תיק עבודות
עבור לתיק העבודותפרסום ממומן ברוסית – שאלות ותשובות
כמה עולה לפרסם בגוגל אדס?
התשלום לחברות המעוניינות לפרסם בגוגל מתחלק ל 2 - החלק הראשון הוא תשלום עבור הפרסום לגוגל - ניתן להתחיל מכל סכום אבל ברוב מוחלט של המקרים פרסום בסכומים של מתחת ל2000-3000 שח בחודש לא יניב תוצאות מספקות בטווח הקצר/בכלל. החלק השני עליו משלמים הוא השירות - תשלום לחברה שמנהלת את הפרסום בגוגל - במקרה כזה נהוג לגבות בממוצע סכום של כ1500 שח או 15% מגובה תקציב המדיה (הגבוה מביניהם). הסכומים עשויים להשתנות מחברה לחברה בהתאם לוותק/מוניטין של המקדם ובהתאם למורכבות הפרוייקט או תחום העיסוק של העסק המקודם.
איך עובד הפרסום ברשת החיפוש של גוגל אדס?
במערכת הפרסום של גוגל אדס מפרסמים מתחרים על מילות מפתח רלוונטיות ומוכוונות רכישה לתחום העיסוק שלהם, קובעים מחיר ששווה להם לשלם על כל מילה לאחר ביצוע חישובים שונים ומשלמים בפועל על כל קליק על מודעה שהם מקבלים מצד גולש שחיפש את אותה מילה במנוע החיפוש של גוגל, שזה מחיר שניגזר מאלגוריתם מיוחד של גוגל שמשקלל פרמטרים תחרותיים ואיכותיים של מפרסמים שונים, לאחר לחיצה על אותה מודעה הגולש מגיעה לאתר/נכס דיגיטלי אחר שאליו רוצה להפנות אותו המפרסם.
האם משתלם לפרסם בגוגל אדס?
גוגל אדס נכון להיום הינה מערכת הפרסום הדיגיטלית הגדולה והריווחית ביותר בעולם. פרסום בגוגל אדס יכול להיות משתלם וריווחי בהנחה ונצליח להבין את המחיר הנכון לנו לשלם עבור כל קליק, מחיר זה ניתן להעריך לאחר ביצוע מחקר מילים איכותי במתכנן מילות המפתח של גוגל וראוי שיתבצע לאחר הבנת הרווח הממוצע מכל עסקה, יחסי הסגירה הממוצעים/הצפויים של כל ליד, יחסי המרה ממוצעים/צפויים באתר או בנכס הדיגיטלי אליו נפנה את הגולש - באם אין יכולת להעריך או לחשב את אותם פרמטרים מראש לא ניתן יהיה לדעת האם נכון ומשתלם לכם לפרסם בגוגל אדס.
אין לי אתר. האם אני יכול לפרסם בגוגל?
נדרש נכס דיגיטלי כלשהו למטרת הקידום, זה יכול להיות גם דף נחיתה או סאבדומיין מסויים ובמקרים נקודתיים ניתן אפילו להעלות פרסום שלא יוביל את הגולש אל האתר אלא להתקשרות טלפונית. במצב כזה עדיין תידרש כתובת אתר כלשהי לצרכי אימות וזה מתאים בעיקר למצבים שבהם האתר אכן בבעלותכם אבל יש ספק בנוגע ליחסי ההמרה הצפויים ממנו (גולשים/לידים).