תוכן עניינים
רשת האינטרנט זימנה לנו ערוצי פרסום חדשים שלא היו קיימים קודם בעולם השיווק אוף ליין.
כיוון שהכל מתנהל היום ברשת, דרושים לה ערוצי שיווק חדשים כדי לפרסם מוצרים, לעשות השקות.
להגדיל את מאגר הלקוחות הקיימים, לשמר את החדשים וכל אלה נעשים היום בכלים טכנולוגיים משום שהרשת עצמה היא טכנולוגית.
גוגל הוא טכנולוג, אתר זה מוצר טכנולוגי ולכן כל הדברים מובילות לטכנולוגיה וגם שיווק במדיה החברתית פועל היום על טכנולוגיה.
רשת האינטרנט הפכה היום כמקום המפגש של מיליוני אנשים ברחבי העולם.
הוא כולל כמות מידע עצומה בכל נושא וכמקור של מידע בעצם התחילה לפעול הרשת.
אף אחד לא חשב בהתחלה על פייסבוק, קמפיינים בגוגל ובניית אתרים. הוא שימש תחילה בעיקר לתקשורת בין אוניברסיטאות בארצות הברית.
היום הוא הפך גם לבית של מדיה חברתית.
בעשור האחרון, המיקוד של גולשים רבים היא בכניסה למדיה חברתית.
ואם כל כך הרבה אנשים נמצאים שם, כנראה שגם המפרסמים צריכים להיות וזה בדיוק מה שקורה.
למה רשת חברתית היא אחל’ה שיווק?
כאשר אדם מן הישוב, רוצה לפתוח חנות באיזה שהוא מקום הוא יתעקש מאוד על לוקשיין מסוים, כי זה מה שקובע אם העסק שלו יצליח או יקרוס.
לוקשיין טוב זה מקום שמאפשר ללקוחות הפוטנציאליים להיחשף לחנות המסוימת ולמוצרים שלה. אותו דבר זה באינטרנט.
אם רוב הגולשים שייכים למדיה החברתית וגולשים בה, זה כנראה יהיה המקום הכי נכון להציג בפניהם שירות או מוצר חדש ולנהל עמם אינטראקציה.
היום כמעט כל אחד עם גישה לאינטרנט חבר באיזה שהיא מדיה חברתית, ועולם הפרסום השתלב יפה מאוד בנישה הזו.
הרבה מאוד עסקים וחברות מנצלים את הערוץ הזה כדי לפרסם את עצמם במנועי חיפוש, באתרים וברשתות חברתיות שונות.
מיתוג ברשתות אלה הוא חלק בלתי נפרד ממיצוב של כל עסק במרחב הוירטואלי ועשוי לשמש ככלי להגדלת מעגל הלקוחות של כל עסק והרי מה שכל עסק רוצה זה לקוחות.
אם הם במדיה החברתית, אז גם אתם צריכים להיות שם ולעשות שיווק במדיה החברתית.
מיתוג מתחיל בנוכחות במדיה החברתית
מדיה חברתית כוללת אתרים המוגדרים כרשת חברתית.
מלבד פייסבוק או לינקדאין שכולם מכירים וחלקנו גם חבר בהן, יש רשתות חברתיות נוספות מפולחות לפני תחומים.
רשת לחובבי צילום, אתרי בלוגים שונים בו כל גולש יכול לפתוח יומן ממוחשב ולהגיע לגולשים אחרים.
בבלוגים האלה יש תמיד המלצות על מוצרים או פרסומים וזו דרך נהדרת ולא בנאלית להגיע לקהל לקוחות חדש.
אם למשל מדובר בחנות, אז יש פורטלים בהם ניתן להקים חנויות עם דף שמציג את העסק והיתרונות שלו.
באמצעות מידע על העסק או בלוג, ייחשפו אליו גולשים.
שיווק במדיה החברתית מאפשר לגולשים להכיר זה את זו ולתקשר עם כל מיני אנשים בעולם.
להרחיב את מעגל החברים או האוהדים שלהם, לעתים תחת מכנה משותף כל שהוא כמו קריאת ספרים, טיפוס הרים, אוכל ועוד. הנוכחות שלכם במדיה ממתגת את העסק שלכם וזה בהחלט עושה רושם על הגולשים.
עסק שעושה מיתוג, זה עסק שדורש מעצמו יותר מהאחרים ואם הוא כזה, אז בטח השירות או המוצרים שלו יותר טובים.
ככה עובד הראש הצרכני של הגולשים.
המיתוג יגרום לגולשים לחפש אותך, להיכנס לאתר העסק שלך ולהכיר אותך.
לא פעם ההמלצות עליו יגיעו מפה לאוזן בצורה הזו.
שיווק בפייסבוק
עם 6.6 מיליון גולשים בפייסבוק, אתם לא רוצים לוותר על הנוכחות שלכם ברשת הזו.
שיווק במדיה חברתית הוא קודם כל נוכחות וחשיפה בפייסבוק. העלאת קמפיינים מתאימים לעסק שלכם.
כאלה שימשכו את העין, תמונות טובות. רעיונות נכונים.
לא סתם פוסט ותמונה. חייבים להשקיע אתם בתחרות.
גם בפוסט גם בתמונה, ללכוד את עינו של הגולש ולגרום לו להגיב. לקיים אינטראקציה.
זה בעצם העתיד של הפייסבוק, לגרום לגולשים להתייחס ולא רק בלייק אלא להגיב.
זה דורש מהמפרסמים להיות הרבה יותר מקוריים, הרבה יותר מיוחדים וזה דורש תכנון של קונספט שיווקי מראש וללכת אתו עד הסוף.
הכנת תוכנית פרסומית ושילוב השיווק ברשת בתוכנית הזו בצורה מאוד דומיננטית שכן היום הפרסום ברשת כבר עלה על זה של הטלוויזיה.
אם אתה לא שם – אתה לא קיים
כמעט כל עסק או חברה שבוחרים בערוצי פרסום ברשת, לא מוותרים על שיווק במדיה חברתית.
מומלץ לעשות זאת באמצעות חברת שיווק באינטרנט שתרים לכם קמפיין שווה.
זה ידוע שיש גם קמפיינים לא מוצלחים, וזה משום שאנשים חושבים שהם יכולים לנצל את הטכנולוגיה הפרסומית ברשת לבד, אבל זה ממש לא נכון.
זה מקצוע, וזה דורש גם הבנה בשיווק, בערוצי השיווק שמתאימים לעסק כמו שלכם.
בבחירה נכונה של קונספט שיש לו איזה חזון, מטרות, יעדים והגדרת זמנים.
זה צריך להיות קמפיין שהופך אתכם להצלחה וממצב אתכם גבוה בשוק שלכם.