תוכן עניינים
קידום אתר בגוגל- לא תתקדם לא תצליח !!!
כמעט לכל עסק היום יש אתר באינטרנט, אבל להקים אתר זה רק תחילתו של תהליך התבססות ברשת.
אם אתם לא רוצים למצוא את האתר שלכם מדשדש בתוצאות בעמוד השמיני בגוגל (אליו אף אחד לא מגיע…) מוטב שתשכרו את שירותיו של איש קידום אתר בגוגל שיהפוך אתכם ואת העסק שלכם לסיפור הצלחה, וזה בעצם כל הסוד של הרשת קוראים לזה קידום!
מקדם אתרים הוא איש מקצוע שהתפקיד שלו זה להבין מה גוגל רוצה ולעשות את זה ממש כמו שהוא דורש, בסופו של דבר התאמת האתר לדרישות של גוגל היא זו שתורמת לדירוג הגבוה שלו בתוצאות החיפוש.
כל אחר שעולה גבוה בתוצאות כאשר מקלידים שאילתה כלשהי בגוגל, זה אתר שעושים לו קידום, למעט אתרים לידם רשומה המילה מודעה והם עושים קידום בתשלום וקמפיין.
אנחנו מדברים על קידום אורגני, שהוא לב ליבה של הרשת כולה הבנויה ממילים מילים והשיטה להתקדם בתוכה קשורה למילות המפתח של כל עסק או אדם פרטי.
עבודה נכונה עם מילות מפתח, תניב נפח טקסטואלי ראוי לאתר וגם קידום בגוגל.
מה זה האלגוריתם של גוגל?
גוגל הוא רובוט הפועל על פי אלגוריתם מסוים, וכל שני וחמישי היא משנה את האלגוריתם שלה ומדווחת על שינוי כזה או אחר בדרישות שלה, ואז מיד צריך לפעול כדי שהאתרים יהיו מעודכנים לפי הדרישות והשינויים החדשים.
האלגוריתם של גוגל הוא סוד והוא אינו ידוע במלואו, משום כך אנשי קידום האתרים יכולים רק לתאר לעצמם מהם הדרישות בנקודת זמן מסוימת, לפי הפרסומים של גוגל ולעבוד על האתרים שהם מקדמים בהתאם.
יש כמה פרמטרים עליהם ידוע שהם מסייעים לקידום האתר, אבל קשה מאוד לדעת מה משקלו של כל אחד מהם בתהליך של דירוג האתר בגוגל, והעבודה הזו היא סיזיפית ובעיקר בנויה על מסקנות אישיות אחרי תהליכים של קידום אתר בגוגל.
יש דברים שעובדים יותר ויש שעובדים פחות, ומכאן מסיקים אנשי המקצוע את מסקנותיהם.
בלי קידום אתר בגוגל לא תגיע לשום מקום.
כניסות לאתר, התנהגות גולשים ועוד!
לאחרונה נערך מחקר על ידי SEMrush אשר חשף חלק מהדרישות שגוגל מחשיב בתור נתוני פתיחה טובים באתר.
מדובר על מספר הכניסות הישירות לאתר, מהו זמן השהייה באתר של הגולשים, לכמה עמודים באת נכנסו הגולשים (הממוצע הוא שלושה) ומהם שיעורי הנטישה של האתרים?
בשלושת המקומות הראשונים של אתרים נטושים נצפה שיעור נטישה של 49%.
גם לדומיינים שמפנים לאתר יש משמעות, ועל פי המחקר ועמודים במקום השני נהנו מ-20% יותר דומיינים.
גם לקישורים המפנים לאתר (הגבוה ביותר היו 2.2 קישורים) יש השפעה על דירוג האתר וגם מספר כתובות ה-IP המפנות לאתר ומספר הקישורים במעקב.
לאורך הטקסט באתר יש חשיבות עליונה ובשלושת המקומות הראשונים היו אתרים שהתוכן שלהם היה ארוך בכ-45% מהמקום העשרים.
עוד עלה מהמחקר כי ב-65% מהדומיינים יש שימוש ב- HTTPS בהתמקדות במילות חיפוש.
ל-3% מהקישורים לאתר יש בטקסט העוגן מילת חיפוש, ו-18% מהעמודים שהמיקוד שלהם הוא מילות חיפוש בנפח גבוה, לא כוללים אותן בגוף התוכן.
גם צפיפות מילות המפתח, נוכחותן בתיאור המטא ובכותרת וכן וידיאו בעמוד, משפרים את תוצאות הדירוג.
תוצאות המחקר מצביעות בביקור על כך שיש קשר בין דירוג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל לבין התנועה באתר, אם מדובר בעמוד מסוים בו יש ריבוי של ביקורים ישירים, גוגל מסיק מכך על אמינות ואיכות האתר.
אתר שבנוי לקידום בגוגל !
אחת הבעיות של הרבה מאוד אתרים המוצעים במחיר זול היא שהם אולי נראים יפה אבל רוב האנשים שמזמינים אותם לא מבינים שום דבר בטכנולוגיה ולא יודעים מה לדרוש כדי שהאתר הזה גם יוכל להתקדם בגוגל ולהגיע לעמוד הראשון.
קידום אתר בגוגל מעבר לפעולות שצריך לעשות כל מקדם אתרים אורגני בסופו של דבר דורש שלאתר תהיה טכנולוגיה מסוימת ושהוא יהיה בנוי בצורה כזו שאפשר יהיה לקדם אותו.
האתר חייב להיות ברור גרפית ולא עמוס מדי, מעבר לתאימות שצריכה להיות לו לנושא האתר, הוא חייב גם ממשק ניווט ידידותי למשתמש, לספק חווית משתמש לגולשים.
הם חייבים למצוא כל מידע בקלות, צריכה להיות הו איזה שהיא היררכיה של כותרות שתקל על המשתמשים למצוא כל מידע מהר. כל הפעולות הללו נצפות ע”י גוגל והדירוג בהתאם.
גוגל מעניק ציון גבוה לעמודים בהם שוהים גולשים, ומה גורם להם להישאר בעמוד הזה? טקסט רלבנטי לנושא, כתוב ברמה גבוהה, מידע שמספק להם תשובות לשאלות שבגללם הם גלשו לאתר הזה, והאתר הזה צריך להיות מספק גם מבחינת תוכן וגם מבחינת הניווט והגלישה בו. זמן טעינה קצר, מהיר ותוכן קולע למטרה תרתי משמע.
אתרים שנמצאים במקומות הראשונים בגוגל עושים קידום אורגני בגוגל, ובלעדי זה הם לא יוכלו לשרוד ברשת.
- קוראים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם ב: קניית לינקים