תוכן עניינים
קידום אתרים הוא תהליך הדרוש היום לכל אתר ובין השאר קידום אתרים ברוסים, בהם גולשים כ-1.5 מיליון דוברי השפה המתגוררים בארץ.
כמו כולם גם הם מחפשים מוצרים או שירותים, עושים קניות און ליין, מורידים טפסים ויוצרים קשר עם מוסדות ציבוריים, והם מנצלים את הרשת ממש כמו כולם.
משום כך החלה מגמה מאוד פופולרית לתרגם אתרים לרוסית ובהמשך גם לעשות להם קידום שכן הקידום דרוש לנראות ולנוכחות של האתר ברשת, ובעיקר בחיפושים בגוגל.
רוב האתרים הישראלים כבר הבינו את החשיבות של קידום האתרים שלהם ושוכרים את שירותיו של איש קידום אתרים אורגני כדי שהאתר שלהם יטפס גבוה בתוצאות דירוג האתרים של גוגל.
ויש כמובן גם אפשרות לעשות קידום ממומן הקשור לקמפיינים בגוגל, ואשר לו יש אימפקט מידי אבל חולף לעומת קידום האתרים האורגני אשר מבסס את האתר ברשת לאורך זמן.
מה זה SEO?
קידום אתרים ברוסית נקרא גם SEO שפירושו Search Engine Optimization.
מדובר על תהליך אשר כולל את כל המתודולוגיות והפעולות שצריך לעשות כדי לשפר את תפקוד האתרים ודפי האינטרנט מול מנועי החיפוש לפי הדרישות שלהם ובמיוחד מול גוגל.
קידום אתרים אורגני מבצע פעולות יום יומיות של התאמת האתר לדרישות הללו וגם לסטנדרטים ותקנים באינטרנט, ולאחר תקופה מסוימת מתחילים לראות את התוצאות ואת ההתקדמות של האתר בגוגל.
קידום האתרים כולל ביצוע שיפורים במבנה של האתר, בקוד, בתוכן, במהירות הטעינה שלו ולכן רצוי גם שהאתר יוקם עם בסיס נכון ומתאים לקידום אתרים, ידוע למשל שאתרים הבנויים על פלטפורמת וורדפרס מתקדמים יותר מהר בגוגל מאשר אתרים על בסיס פלטפורמות אחרות.
בדיקת קוד האתר למשל היא רק אחד מההליכים שעושים, תקלות שלו עלולות לפגוע בקידום שלו ולכן תמיד כדאי לבחון אותו בין אם מדובר באתר עם קוד פתוח או קוד סגור ולבצע לו אופטימיזציה.
חווית משתמש תורמת לקידום!
אחד הדברים הכי חשובים שמגדירים איכות של אתר הוא חווית המשתמש לגולשים, וזו נוצרת
מסך כל האלמנטים של האתר כולל הנראות שלו, מהירות הטעינה, ממשק הניווט שלו, המבנה שלו, התוכן ועוד.
קידום אתרים ברוסית יקפיד גם על היררכיה ברורה של האתר החלוקה לקטגוריות, תפריטי צד ועוד. יש להקים אתר שטכנולוגית מאפר ניווט קל ומהיר ושכל גולש יכול בשלושה ארבעה קליקים להגיע לכל דף שהוא בוחר בלי לחפש אותו יותר מדי.
ישנם שני סוגי מפות לאתרים. יש מפת אתר המיועדת לגולש והיא חשובה באתרים עם גלילה ארוכה או אתרים גדולים ויש מפת XML שנועדה לגוגל, כדי לארגן באמצעותה את ההיררכיה של האתר להסיר או להוסיף ממנה דפים והכי חשוב זה לעדכן את המפה הזו מבלי להעלות מפה חדשה כל הזמן.
איך אומרים ברוסית התוכן הוא המלך…?
קידום אתרים ברוסית, כמו קידום כל אתר בכל שפה שם דגש על התוכן וגם לו עושים אופטימיזציה שתתרום לקידום של האתר במנועי החיפוש.
איש קידום אתרים אורגני ידאג להזנת תיאור וכותרת לכל פוסט ותמונה שיש באתר, וצריך לשים לב שהכל נעשה בצורה היררכית ומאורגנת עם כותרות לפי הסדר כמו כותרת ראשית, משנה, ביניים, חלוקה לפסקאות, שימשו בבולטים ועוד.
שילוב מילות מפתח בכותרות האתר ובטקסטים הוא המקדם הטבעי של הקידום האורגני ולכן לפני בחירת המילים, יש צורך לערוך מחקר מילת מפתח המתאימות לתחום האתר, כולל מילות מפתח עם זנב ארוך ומילות מפתח שליליות המסייעות לחיפושים.
בתוך התכנים שעולים לאתר מומלץ לשלב מושגים, סלנג ושפה ומונחים מהתחום שכן אף פעם אי אפשר לדעת איך גולש יחפש כורסה או טבעת יהלום ומה הוא ירשום בשאילתה של גוגל.
את מילות המפתח משלבים בתכנים באתר וחשוב לומר כי יש מינון מסוים של מילות מפתח שחשוב לעמוד בו, חשוב שהן תהיינה גם בכותרות הביניים ובכותרת הראשית וכן בטקסטים על ההטיות השונות שלהם, אבל כתיבת “ספאמית” שכל מטרתה היא להפציץ מילות מפתח עלולה לגרום לגוגל לסגור את האתר ולא להחשיב אותו כאתר מקצועי או בעל סמכות.
בנוסף לאופטימיזציה לתוכן, חייב איש קידום האתרים לעשות אופטימיזציה גם לתמונות וגם זו דורשת פעולות התאמה אשר יגרמו לרלבנטיות של הדף ולנראות שלו במנועי החיפוש.
- קראו גם: שיפור מהירות אתר וורדפרס
קידום אתרים ברוסית במנועי חיפוש
בבואכם לבחור איש קידום אתרים ברוסית, הקפידו לשכור את שירותיו של איש מקצוע אשר יוכל גם להציג לכם את הידע והניסיון שלו בתחום.
הוא לא חייב להבין רוסית, אבל הוא חייב להבין מה התחום שאתם עוסקים בו, לעשות עבורכם מחקר מילות מפתח מקצועי ולבצע כל יום אופטימיזציה למנועי החיפוש לכל עמוד באתר וזאת במשך תקופה מסוימת.
כאשר מקדם האתרים עובד נכון, תוכלו לראות זאת ולבחון את ההתקדמות של האתר שלכם, תוכלו לראות אותו זוחל בתוצאות הראשונות של גוגל עד שהוא יגיע למקום הראשון בעמוד בראשון וזה קורה.