תוכן עניינים
קידום אתרים באמצעות כתבות
אין ספק כי העולם הדיגיטלי שינה לחלוטין את עולם הפרסום והשיווק, המדיה היא שונה, כלי הפרסום שונים וחלקם בכלל טכנולוגיים אשר בלחיצת כפתור מסוגלים להפנות קמפיין שלכם בדיוק לקהלי היעד שלכם, או להפנות מאמרים וכתבות עומק על העסק או השירות שאתם נותנים מה שנקרא “קידום אתרים באמצעות כתבות“.
בעבר הלא רחוק – טרום האינטרנט, קראו לזה כתבות תדמית ולא כל חברה הייתה יכולה להרשות לעצמה לפרסם כתבה משום שזה היה עולה הרבה מאוד כסף.
את הכתבות הללו כתבו בין השאר עיתונאים כהכנסה צדדית ולרוב גם לא היו חותמים עליהם בשמם, משום שאתית אסור היה להם לערבב בין פרסום ועיתונות כדי לא לפגוע באמינות המאמרים המקצועיים שלהם.
פעם קראו לזה כתבות תדמית
כתבות התדמית יצרו ערוץ בו אפשר היה להציג כל עסק לעומק ולרוחב, ולא להסתפק רק בפרסומות אלא בטקסטים אשר הסבירו, פירשו והבהירו את הייחודיות והיתרונות של העסק והמוצר ונכתבו ממש ככתבה עיתונאית לכל דבר.
מי ששם לה יכול היה למצוא באיזה שהוא מקום בדף שתי מילים קטנות ומבחינת המפרסמים כמה שיותר קטנות – מדור פרסומי.
גם באינטרנט הנושא הזה של כתבות תדמית עובד, הוא באמת מאפשר לכל עסק לא להסתפק בקמפיין או בפוסטים ברשתות החברתיות ולהציג ללקוחות היעד שלו את המוצרים או השירות שלו בצורה עמוקה ומדויקת.
קידום אתרים באמצעות כתבות דורש מיומנות של עיתונאי או קופירייטר הבקיא ברזי הכתיבה העיתונאית.
תוכן הוא המלך
אין ספק כי בכל פרמטר של הרשת, התוכן הוא המלך מכיוון שמה אתם רואים בעצם? הוא טקסט או תמונות, כתבות עומק הן השלמה נוספת לאינטראקציה של התוכן שאתם מייצרים עם הגולשים והרבה פעמים שוות אלף תמונות.
עם כמה שאתר מספק מידע, עדיין יש גבול לסבלנות של הגולש ולכן בכל אתר יש קטגוריה תחת השם מגזין או בלוג, שמעניקה מידע נוסף מעבר למה שרשום בדפי האתר עצמו.
לפיכך מי שמעוניין לקבל מידע נוסף, יכול לקרוא אותו בכתבות תוכן אשר אלה גם מתפרסות באתר וגם ברחבי הרשת בפורטלים ואתרים שונים.
הסגמנט הזה של קידום אתרים באמצעות כתבות מתחזק מאוד בתחום של קידום אתרים, כאשר הכתבות מתפרסמות באתרים חדשותיים ומובילים תמורת תשלום כמובן או רכישה של שטח פרסום וכך יכול המפרסם להרים כתבה עיתונאית או כתבת מומחים מטעמו ולקבל חשיפה יותר גדולה וגם ערוץ יותר רחב להעמיק את המידע על המוצר או השירות שלו.
בכל אתר חדשותי היום בארץ, יש שם שטח של פרסום המופיע כערוץ, קטגוריית תוכן, מדור או כתבות יחסי ציבור, ואין ספק כי כוחה של כתבה עיתונאית גדול אלף מונים מכל אייטם קטן, אזכור או פוסט ברשתות החברתיות והיא בהחלט מצליחה תמיד להביא כמה לקוחות חדשים.
כתבות מביאות לקוחות חדשים!
השימוש בכתבות רוחב לצורך קידום אתרים באמצעות כתבות מוכיח את עצמו כמנוף שיווקי אדיר עבור כל אתר ויש לו יתרונות רבים.
תוכלו לפרסם בכתבות הללו מידע שלא מופיע באתרים שלכם על המוצרים או השירות שלכם, כניסה לנישות חדשות, השקת מוצרים חדשים, הקמת מועדון לקוחות וליידע אותם על כל שינוי או עדכון שיש להם הן במוצרים או ביעדי השיווק, פתיחת סניפים חדשים, סגירת סניפים, קמפיינים ברשת או ראיונות עם אנשי מפתח בחברה.
זו הזדמנות להציג את העומק בצורה הרבה יותר עמוקה ממה שמתאפשר לכם בדרך כלל במודעות או בפוסטים וגם בצורה של שאלות ותשובות שמעניינות את הלקוחות שלכם.
הרעיון המרכזי הוא לספק מידע כמה שיותר רחב, מדויק ומשכנע אשר מציג את היתרונות שלכם מול המתחרים ואף מבליט אותם במתכוון.
חנויות אונליין – חייבים קידום אתרים באמצעות כתבות
אתר חנות אונליין במתכונת הרגילה שלו מספק מידע ליד כל מוצר ומוצר, ויש המתפעלים גם בלוג באתר או מגזין לטובת מידע נוסף עבור הלקוחות.
אבל יש רבים ובצדק, שמפרסמים מדי פעם כתבת רוחב מעמיקה על האתר ועל היתרונות שלו, על כדאיות הקנייה בו מכל היבט שהוא והם עושים זאת באמצעות קידום אתרים באמצעות כתבות, כך הם מרוויחים פעמיים.
פעם אחת הם מרוויחים אם פרסום הכתבה אותה הם מקווים יקראו קהלי היעד שלהם, ופעם שנייה הם מקדמים את האתר בזכות הכתבות הללו ומילות המפתח שהן כוללות מה שמצעיד את האתר קדימה והרי זו המטרה המרכזית של קידום אתרים.
דווקא אתרי חנויות חייבים לעשות לעצמם יחסי ציבור באמצעות כתבות משום שזו לעתים הדרך היחידה שלהם להציג את עצמם בצורה עמוקה וברורה.
מפרסמים כתבה וזוכים בכל הקופה
פרסום של כתבות במסגרת קידום אתרים באמצעות כתבות תורם לא רק לקידום אלא גם לחשיפה השל המותג לקהלי היעד שלו, זאת באמצעות קישור ואזכור.
הכתבה עוזרת לתהליך הקידום משום שגוגל מתעדכן באופן תמידי על כל טקסט חדש ומשתף פעולה עם תכנים איכותיים, עמוקים וארוכים.
יש היום שתי פלטפורמות לפרסום כתבות לצורך קידום: טאבולה ואאוטבריין ואם עדיין לא השתמשתם בערוצים הללו סימן שאתם צריכים להתחיל.
- קוראים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם ב: קניית לינקים