תוכן עניינים
קישורים לקידום אתרים
כל מקדם אתרים מכיר בחשיבות בניית פרופיל קישורים איכותי לצורך קידום אתר אינטרנט בגוגל ברמה האורגנית וקישורים אלה משרתים אך ורק את הנושא האורגני.
בניית קישורים לקידום אתרים הנה חלק מהפרמטרים של גוגל לדירוג אתרים, אשר מתייחס לשלושה פרמטרים: נפח התוכן והרמה שלו באתר, רמת האופטימיזציה שלו הכוללת טייטלים, שימוש בכותרות, זמן טעינת האתר, ממשק ניווט חווית משתמש, קישורים והאיכות שלהם ועוד.
כל אלה נבחנים על ידו בדרך בה הגולשים מתייחסים לאתר, מספר הפעמים שהם גולשים בו, זמן שהות באתר, השארת פרטים ועוד.
קידום אורגני נעשה באמצעות כתבות הנכתבות לאתר ואלה מכילות מילות מפתח רלבנטיות של המחפשים בגוגל.
קישור בסוף הכתבה
כאשר מתפרסמת כתבה שיוצאת מן האתר באחד הפורטלים או האתרים בהם מפיץ אותה איש קידום האתרים, בסופה יהיה לינק – קישור לאתר עצמו ואז הקורא יוכל להגיע אל האתר ואולי להתחיל לעשות אתו עסקים.
הקישור נוצר באמצעות הכתבה אשר כוללת טקסט לחיץ באמצעותו מגיעים לאתר הפרסום. תוכלו לראות את צמד המילים לחצו כאן או ניסוח אחר.
קישורים לקידום אתרים הם הדרך של גוגל להבין שמדובר באתר אמין, וככל שהקישורים החיצוניים שיוצאים מהאתר מתפרסמים באתרים נחשבים, כך נחשב האתר ממנו הם יוצאים ואותו דבר לגבי קישורים פנימיים.
קישורים הם חלק אינטגרלי מאתר האינטרנט, הם מאפשרים למנהלי תוכן ומנהלי אתרים לספק חווית משתמש איכותית לגולש, להפנות אותו להרחבות נוספות מעבר למה שרשום בתוכן של מאמר מסוים והם מסייעים לגולש לנווט בקלות ובמהירות בין עמודים שונים, להנגיש את הטקסטים במנות קטנות וליצור את החיבור בין הגולש לתורן של האתר.
אין ספק בכלל כי קישורים מסייעים ביצירת סמכות, כמו הפנייה לבעלי מקצוע שונים ועוד ובסופו של דבר התפקיד של קישורים הוא לספק ערך מוסף לגולש וזה בדיוק מה שגוגל גם רוצה לספק לגולשים ברשת.
קישורים היא הדרך של גוגל להבין את האתר
כאשר אתר חיצוני מוציא קישור אל האתר שלך, גוגל סורק את הקישור ומבין שהאתר שלך מבוקש עבור קישורים של אתרים אחרים ומכאן מסיק כי הוא אתר מומלץ.
מדד הקישורים של האתר הזה בנויים על כמות הקישורים והאיכות שלהם וכן הרלבנטיות שלהם לעולם התוכן של האתר שלכם.
לכל איש קידום אורגני יש יכולת בכלים טכנולוגיים לבדוק מהי איכות הקישורים הנכנסים לאתר שלו.
קישור הוא בעצם הפנייה של עמוד אינטרנט לעמוד אחר ויש לו שלושה מרכיבים” טקסט עוגן, ממנו עוברים לעמוד היעד, כתובת היעד אליה מפנה הקישורי ומקורו – מאין הוא יוצא.
קישורים לקידום אתרים הם שיטה נכונה וחכמה לחשיפת האתר ברשת, תוכלו לראות אותם בהרבה מקומות באתר ראשית בתפריט הראשי וגם בתפריטים משניים, בקטגוריות, רשימת תגים, תפריטי צד, בעמודים פנימיים ועוד, הם מהווים היום חלק אינטגרלי ממבנה של כל אתר מודרני.
מדוע גוגל מתייחס לפקטור הקישורים?
לגוגל שהוא בכלל זחלן אין את היכולת לדפוק אצל השכן ולחפש אינסטלטור, אבל אם הוא נתקל באתר של שרברב שיוצאים ממנו הרבה קישורים וגם נכנסים אליו הרבה כאלה, הוא יכול להסיק מכך שהאתר הזה הוא אמין ולייחס לו תכונות כמו מקצועיות, אחריות, סמכותיות, אמינות ועוד.
אופטימיזציה של אתר בשילוב של תוכן איכותי, התאמתו לסוגי מכשירים סלולריים וחווית משתמש, גורמים לו להיות אתר איכותי אשר הגולשים מרבים לפקוד ואף להשאיר בו פרטים, מכל אלה וכן מהקישורים מסיק גוגל כי מדובר באתר איכותי ולכן הוא ידרג אותו גבוה אחרי תהליך של קידום אתרים אורגני.
יש כמה סוגים של קישורים לקידום אתרים ולא לכולם את אותו ערך למשל יש קישורי FOLLOW וקישורי NOFOLLOW אשר נחלקים לעוד כמה סוגים של תתי קישורים. יש קישורי SPONSORED וקישורי UGC.
קישורי ה FOLLOW הם קישורים רגילים, אשר מתקבלים בצורה טבעית וגוגל עושה בהן שימוש כדי לשקלל את התקשורת ביניהם ובין אתר לאתר.
ישנם אנשי קידום אורגני שסוברים כי גם למיקום של הטקסט באתר יש משמעות לעוצמה וככל שהוא ממוקם במקום יותר גבוה בעמוד ממנו יוצא, יש לו כוח גדול יותר.
מה זה כח קישורים?
כח קישורים לקידום אתרים הוא מאוד סמכותי ויש החושבים כאמור כי למיקום הקישור יש משמעות. כמו גן גוגל מתחשב גם בכמות הקישורים שיוצרים מכל עמוד ומהאתר, וככל שיוצאים ממנו יותר קישורים דווקא פוחת הכח של כל קישור ולכאן נכנסת הרלבנטיות שמוסיפה לו כוח.
ההנחיות של גוגל הן ברורות למדי והן אוסרות על השגת קישורים בצורה בלתי טבעית, אלו קישורים ששולם עבורם כסף.
קישורים שיש להם מאפיין SPONSORED הם סוג של קישורים מסוג NOFPLLOW אך זהו סימון שהמטרה שלו היא להגיד לגוגל שמדובר בחומר פרסומי, אלה נפוצים בעיקר בקישורים קנויים או בבאנרים כדי ליצור טראפיק לאתר.
- קוראים שהתעיינו במאמר זה התעניינו גם ב: שיפור מהירות אתר וורדפרס | קניית לינקים