תוכן עניינים
קישורים לקידום אתרים – הסוד הוא בניית קישורים איכותית
מחפש לקנות קישורים לקידום האתר שלך? לחץ כאן לרשימה ומחירון
כל מקדם אתרים מכיר בחשיבות הגדולה של בניית קישורים לאתר הלקוח וזאת כדי לגרום לקידומו בגוגל, וזה עובד לגמרי! בתוך התהליך הזה יש גם הצעות של קישורים למכירה וקישורים לקנייה.
בקרב מקדמי אתרים יש קונצנזוס על כך שקישורים עושים טוב לאתר ואם בוחנים את הפרמטרים של גוגל לדירוג אתרים, עושה רושם שזה נכון.
גוגל מדרג אתרים לפי תוכן, רמת האופטימיזציה והקישורים, אלה צריכים להיות איכותיים ולצאת מאתרים נחשבים וברי סמכה בתחומם.
מהו קישור?
לינק אשר מופיע בכתבה מטעם מקדם האתרים באתרים אחרים, כאשר לוחצים עליו הוא מוביל את הקורא לאתר המפרסם.
באמצעות קישורים יודע גוגל שהאתר שלכם הוא אמין, מבוקש ופופולרי כי כמות הקישורים שיוצאים ממנו מעידה על הביקוש שלו, והוא כפי הנראה איכותי.
גוגל לא מדבר עברית, אבל הוא מדבר בפרמטרים ופרמטר הקישורים מאוד נחשב בעיניו ומוביל אותו למסקנות על אתר שקישורים רבים ואיכותיים יוצאים ממנו.
ככל שיש לאתר יותר קישורים לקידום, כך זה מחזק את האמינות והמוניטין שלו.
מה זה אתר סמכותי וחזק?
יש דרכים לבדוק אם הקישור שקיבלנו לאתר שלנו מגיע מאתר בר סמכה, כדי לדעת זאת אפשר להיכנס ולבחון אותו בכלים כמו Ahrefs או semrush ועוד.
קישור הוא בעצם הפנייה מעמוד אינטרנט אחד לאחר. בוויקפדיה אפשר לראות את הכמות העצומה של הקישורים והם צבועים בכחול..
לכל קישור יש שלושה מרכיבים חשובים: טקסט העוגן שעליו לוחצים ועוברים ממנו לאן שהקישור שולח אתכם, כתובת הקישור אליה מפנים את הגולש ומקורו של הקישור, האם הוא ממוקם בכותרת, בפסקה, בתמונה ועוד.
ואם לא די בכך שהקישור מביא טראפיק לאתר הרי שהם גם חלק משמעותי מהדינמיקה של הרשת ולכן רבים ממקדמי האתרים יחפשו גם קישורים למכירה, כדי לחזק ולתמוך באתרי הלקוחות שלהם.
כמובן שלקישורים הללו, חייבת להיות זיקה לנושא ולתחום של האתר.
הם מאפשרים לספק חווית גלישה יותר טובה, להפנות את הגולש למידע נוסף באמצעות קישורים לקידום בתוך הטקסט ולסייע בקבלת מידע במהירות בדילוג מקישור לקישור בין עמודים שונים.
המידע ניתן במנות קטנות, והגולש נשאר מספיק מרוכז כדי לדעת איזה קישור שלח אותו לאן.
הם גם מסייעים ביצירה של סמכות לדוגמה בהפניה לדפים של בעלי מקצוע.
בסופו של דבר קישורים מספקים לבעלי אתרים, ערך מוסף וכן לגולשים.
זהה את הקישור! קישורים למכירה!
כאמור ככל שיש לאתר יותר קישורים איכותיים, כך הוא מדורג גבוה ע”י גוגל ולכן יש מנהלי אתרים שמחפשים קישורים לקידום, כדי לקשר אותם לאתרי הלקוחות שלהם.
קישורים אפשר למצוא בכל מקום באתר, זה יכול להיות בתפריט הראשי, בתפריטים משניים
בצד, בקטגוריות וברשימה של התגים, בתוך עמודים פנימיים ופוטר האתר, הם חלק בלתי נפרד מהמבנה המודרני של כל אתר אינטרנט.
השיטה של קידום אתר באמצעות קישורים היא משום שאנחנו מדברים על עולם וירטואלי, בו לגוגל אין דיבור לא עם אתרים ולא עם מקדמי אתרים, וצריכה להיות שיטה לדירוג אתרים.
לשיטתה ככל שיש יותר קישורים איכותיים לאתר זה מעיד על האיכות שלו, הם הופכים למעין המלצה על האתר ומכאן גם על בעליו, המלצה על עיסוקו של בעל האתר ועוד.
כל אתר יכול לעשות לעצמו אופטימיזציה, להזין אותו בטקסט איכותי ולהפוך לרספונסיבי, אבל קבלת קישור לאתר אחר היא המלצה חיצונית שתורמת לתדמית ולמוניטין של האתר, מבחינת גוגל זוהי עדות יותר אובייקטיבית על איכות האתר הזה.
זו הסיבה שלא כל קישור נתפס כאיכותי, הרי זה עלול לגרום לכך שמישהו שרוצה לקדם אתר מסוים, יכול להוציא ממנו קישורים פיקטיביים אל האתר שהוא רוצה לקדם, ופה חשוב להבין איך גוגל משקלל את כל הפרמטרים ומדרג אתרים.
קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים!
ישנם שני סוגי קישורים- חיצוניים ופנימיים, וגם הם נחלקים לעוד כמה סוגים.
לכל קישור יש את האיכות שלו מבחינת קידום האתר ולכן אם מקדם אתרים מחפש קישורים לקידום הוא ידאג שהם יתאימו למטרות הקידום של האתר המסוים.
קישורי FOLLOW הם קישורים שלא בוצעה להם כל הגדרה, הם אלה שמתקבלים באופן טבעי.
גוגל מבחינתו משקלל את “מיץ הקישורים”, הוא איזה סוג של משקה אנרגיה שמעביר כוח מאתר לאתר באמצעות רשת הקישורים.
ככל שהקישור יצא מאתר סמכותי, כוחם של הקישורים יהיה גדול יותר, כמו כן גם למיקום הקישור בטקסט יש משמעות מבחינת האיכות שלו, וככל שהוא יהיה במקום יותר גבוה ומרכזי בעמוד ממנו הוא מקושר, כך הוא יוכל להעביר הלאה כח יותר גדול.
אבל אליה וקוץ בה. ככל שכמות הקישורים תהיה גדולה, כל יקטן הכח של כל קישור.
בנוסף בוחנת גוגל את הרלבנטיות של כל קישור, הרי לא ייתכן שמאתר של טכנאי מזגנים יצא קישור לאתר של חנות חיות, חייב להיות קשר תכני אסוציאטיבי טבעי בין הקישור לתוכן האתר וכלל שהקשר הזה יותר הדוק וטבעי, כך יש לו יותר כח.