תוכן עניינים
מאז שפייסבוק פרצה לחיים שלנו אין ספק ששום דבר כבר לא נראה כמו פעם. מערכות החדשות השונות השתנו לחלוטין, עיתונאים מצייצים, כותבים, מעדכנים בלייב. סופרים יוצרים קשר ישיר, כל נושא השופינג אונליין הפך להיות גם חלק מהרשתות החברתיות.
וכשאנחנו מחפשים נותן שירות, או מוצר כלשהו, אנחנו ישר קופצים לרשת כדי לבדוק כותבים עליו. איך כל המידע הזה מגיע אלינו? קידום אורגני בפייסבוק או ממומן. ומיד תדעו עליו הכל.
רוב האנשים ששומעים על קידום אורגני, חושבים שמדובר בקידום שהוא פחות איכותי בגלל שהוא לא ממומן. אך ההיפך הוא הנכון. קידום אורגני גורם לכם להגיע בדיוק אל המיקומים שאתם רוצים.
מהו קידום אורגני בפייסבוק
קידום אורגני בפייסבוק הוא למעשה קידום של דף עסקי וקידום של התוכן שבתוך הדף ללא שימוש בקידום הממומן. הקידום נעשה באופן טבעי, העלאת פוסטים והעלאת תכנים וחשיפה לאנשים ללא שימוש במימון.
יחד עם זאת, אי אפשר באמת לחכות ולהמתין עד שפוסט יחשף למספיק אנשים, ולכן צריך להיות מאד יצירתיים. מדויקים, ולהשקיע לא מעט מן וסבלנות כדי לבצע פעולות אורגניות לחשיפת הפוסטים, הדף והתכנים בו.
6 טיפים איכותיים לביצוע קידום אורגני בפייסבוק בקלות
שניה לפני שאתם כבר יושבים לכתוב את הגאנט החודשי שלכם עבור קידום אורגני בפייסבוק ולחפש קבוצות התערבות. חשוב שתחשבו רגע, מה אתם יכולים להגדיר לעצמכם מבחינת חשיבות, כדי שהקידום ייעשה כמו שצריך?
יש לנו בשבילכם 6 טיפים קצרים שיסייעו לכם לבנות את הקידום בצורה קלה יותר:
- פילוח קהל יעד
הגדירו לעצמכם מיהו קהל היעד שלכם בתוך הרשת החברתית פייסבוק. אבחנו והתאימו את קהל היעד אישית, וכך תוכלו גם לפרסם פוסטים המיועדים אל קהל היעד.
- ויזואליות
גם אם אתם הכותבים הכי מוכשרים בעולם כולו, ואם התוכן שלכם הוא מרגש, מוצלח ונוגע. הוא לא יצליח ברשתות החברתיות באופן אורגני אם לא תצרפו לו תמונה. אבל התמונה צריכה להיות מתאימה, כזאת שמתכתבת עם הטקסט. התמונה מושכת את העין של הקוראים וכשהיא משתלבת עם הטקסט זה מוצלח מאד. מה שכן, שימו לב לזכויות התמונה. לא מעלים כל תמונה, רצוי שהיא תהיה אותנטית, ושלכם, או כזו שרכשתם באימג’ בנק.
- דברו עם הקהל שלכם
קידום אורגני בפייסבוק הוא כזה שמצריך מכם תקשורת עם קהל היעד. שוחחו עם הקהל, דברו איתם. שאלו שאלות בפוסטים, תנהלו דיון. זה יהיה הערך המוסף שאתם מעניקים לקהל היעד שלכם מעבר למתחרים, שרוב הסיכויים מבצעים קידום ממומן ומחכים לתנועה רבה בקליק.
- תמריצים זה חשוב
צרו מבצעים מיוחדים אך ורק לקהל העוקבים שלכם. זאת גם תהיה דרך לקבל עוד עוקבים, אבל לפני כן, דעו כי אתם מעניקים לקהל שלכם תחושה אקסקלוסיבית ותשומת לב רבה. הנחות ספציפיות, קופונים, מבצעים עם קוד סודי, תחרות יצירתית ועוד. כל אלו יגרמו לקהל שלכם להרגיש בבית אצלכם.
- הזמינו חברים
יש לכם אלפי חברים בפייסבוק? הזמינו אותם לדף. יש לכם קבוצות תפוצה רבות בוואטסאפ? צרו קישור מקוצר (ביטלי, למשל) ושלחו להם קישור לדף. צרפו להזמנה טקסט מושך. משהו כיפי, קליל, שמדבר בגובה העיניים.
- פעלו בתוך קבוצות
נסו לפעול ולתקשר עם גולשים בתוך קבוצות. בין אם בשם העסק, ובין אם בשם שלכם הפרטי. הצעד הזה יעניק לכם גם עוד חשיפה, גם עוד עניין, ולכו תדעו, אולי תמצאו קבוצה מעניינת שתרצו להישאר בה באופן קבוע.
קידום אורגני – היצירתיות משתלמת
חלק מההצלחה של קידום אורגני בפייסבוק היא גם להיות יצירתיים ושונים מאחרים. העלו סרטונים יצירתיים שאתם מכינים בעצמכם, או שמכינים עבורכם. צרו פוסטים בקבוצות מסוימות בהן אתם מציעים לייקים תמורת לייקים. ובכלל, נסו לצאת מהקופסא הרגילה ולחשוב מקורי. חשבו מה מבדל אתכם ממותגים מתחרים אחרים, ואת זה, תוציאו החוצה לקהל.
כשאתם מבצעים קידום אורגני בפייסבוק לרוב אתם לא מבצעים אותו לבד, אלא שוכרים אנשי מקצוע לשם כך. בתוך כל צוות העוסק בקידום אורגני יש גם קריאייטיב יצירתי.
אל תהססו להתייעץ עם הצוות ששכרתם וליצור מערך קריאייטיב שלכם עבור הקידום האורגני ברשתות החברתיות.
מה הדבר הכי חשוב לא לעשות
אנחנו יודעים שזה מפתה אבל זה חוק בל יעבור. אנחנו יודעים שאתם מעוניינים בהרבה לייקים לדף שלכם. והעובדה שאפשר לקנות לייקים אכן מאד מפתה אתכם, אבל כאשר אתם רוכשים לייקים מזויפים לדף זה יכול לגרום לו לנזק. ראשית, הם עלולים לגרום לכם לנזק לדף וזה הדבר הכי גרוע. הדבר השני הוא שהם פשוט יראו לא טוב בדף, ולעיתים גם עלולים להגיב ללא שום קשר לכלום.
איך הנתונים של פייסבוק יכולים לעזור לכם
לפייסבוק יש מערך סטטיסטיקה שלם ונתונים המנתחים את הפוסטים שלכם. בדקו היטב את האינסייט של פייסבוק וכך תגלו שניתן לראות איזה פוסטים עובדים טוב יותר, ואיזה פחות.
עוד אינדיקציה חשובה שאתם יכולים לקבל היא מהן שעות העומס בדפים שלכם. תוכלו לראות מה הן שעות השיא בכל דף, וכך לתזמן את הפוסטים בהתאם. לרוב אלו השעות בישראל הן בערך בתשע בערב. אבל אם הדף שלכם או המוצר, או השירות שלכם על קונספט ספציפי אחר, יכול להיות שהשעות יהיו שונות.
והכי הכי חשוב, השקיעו. זה באמת הקידום שממצב את הנוכחות שלכם ברשת. בונה את הקשר האישי עם הקהל, והופך אתכם למותג שמוכן לעבוד קשה בשביל הקידום.
למדו את התחום, או למדו איך הצוות המקצועי ששכרתם עובד. בדקו נתוני חשיפה, לייקים של פוסטים, ראו כיצד מתבצעת המעורבות בדף והאם היא טובה מספיק. למדו את התנהגות המותג שלכם באונליין.