תוכן עניינים
הקמה של חנות וירטואלית היא צעד שיווקי איכותי, בעיקר בעידן שבו אנשים כבר פחות מעוניינים לצאת מהבית בשביל שופינג. כך שאם איש לכם עסק או חנות במציאות, אתם בהחלט יכולים להעביר אותה גם להיות חנות מקוונת באתר מכירות איכותי.
איך עושים את כל זה, במה זה כרוך, והאם הנושא מורכב מדי? את כל הסודות תגלו מיד
הקמה של אתר מכירות עם חנות מקוונת – אפשר להגשים את החלום הזה
לא כולם מבינים את הקונספט החדשני של הקמת אתר מכירות היות ולא כולם חיים את העולם הווירטואלי. למעשה, כשאנחנו מדברים על פיתוח של חנות וירטואלית, אנחנו מדברים על חנות שבה אין שום צורך לעמוד בתור, אין סיבה לעכב זמנים אישיים, יש אפשרות ליהנות ממבצעים בכל עת. וכמובן, לקבל את המוצרים ללא התעסקות מיותרת בסחיבת ארגזים או שקיות.
ניקח לדוגמא את החדשנות בעולם הצרכנות הבסיסית, הסופר. בפרוץ מגפת הקורונה הרבה מאד אנשים למדו להכיר את רכישת הסופר אונליין, בעוד שלפני כן לא כולם עשו זאת. נכון, היה לזה קהל נרחב עוד לפני הקורונה, יחד עם זאת בזמן הקורונה והסגרים אתרי ההזמנות אונליין של רשתות הסופר פשוט קרסו.
פתאום אנשים גילו שהם לא חייבים ללכת לסופר, למלא עגלות, לעמוד בתור ולסבול בחוויית הסופר החודשית. אפשר לעשות קניות בסופר בנחת, מהבית, ולחכות למשלוח כמה ימים אחרי.
מה בעצם המסקנות שאנחנו מסיקים מכך?
- כשאתם מבצעים הקמת אתר מכירות חשוב שיהיה חזק מאד, בעל תכונות טכנולוגיות שמתאימות לעומסים כמו שהיו בסגרי הקורונה וצוות שיודע להתמודד עם תקלות בזמן אמת, 24 שעות ביממה.
- עולם השופינג עבר לאונליין, נכון, לא כולם, אבל רוב ענפי הצרכנות עברו לשופינג אונליין והתחום מתפתח ומתחדש מדי יום, גם אתם לבטח תרצו להיות חלק מעולם השופינג החדש.
חנות וירטואלית, נעים להכיר
לא כולם באמת מבינים מהי חנות וירטואלית, ולכן מומלץ ראשית להגדיר אותה. חנות וירטואלית היא אתר ווקומרס, משמע, אתר מכירות שיש בו מוצרים או שירות שניתן לקנות באונליין.
זוהי חנות לכל דבר, היא מציגה מוצרים או שירות אמיתיים וההבדל היחיד בינה לבין החנויות הפיזיות הוא שאין צורך לצאת מהבית בשבילה. לא צריך לעמוד בתור, לא צריך מגע יד אדם, לא צריך להתעסק עם מבצעים וקופונים, והכל נמצא בעצם בתוך פלטפורמת האתר בצורה נעימה, ידידותית ונוחה.
חשוב לציין שישנם בעלי עסקים המחזיקים גם חנות פיזית וגם חנות אינטרנטית, כל זה לא סותר פעילויות מקבילות אלא אפילו מוסיף ערך.
יתרונות החנות האינטרנטית
לחנות פיזית יש כמובן יתרונות, כמו גם לחנות שנמצאת בתוך אתר. כך שבעצם הקמת אתר מכירות מביאה הרבה יתרונות ברמה הקמעונאית, וחשוב שתדעו מהם:
- חסכון בעלויות
אין צורך בלשלם שכר לעובדי מלאי ומחסן, אין צורך בתשלום חודשי עבור שכירות מבנה (פרט למכולה אולי במקרים קיצוניים). לא מעסיקים עובדי קופה ואנשי שירות ותחזוקה, ואין בעיית נגישות לאף אחד או אחת כך שאין צורך גם להשקיע בעלויות תחזוקה פיזיות.
- זמינות
החנות זמינה ל24 שעות ביממה, מאפשרת צוות טכני שעונה על שאלות כשירות לקוחות, ואפשר דרך שיווק דיגיטלי להגיע למגוון של קהלי יעד.
- נגישות לבעלי מוגבלויות
לא מעט בעלי מוגבלויות ונכויות מתקשים לצאת לרכישות בחוץ בשל התניידות בעייתית. חנות אינטרנטית פותרת את העניין הזה באופן חד משמעי, ומעניקה יכולת רכישה אונליין, עם הטבות, מבצעים וקופונים שונים לרוכשים אונליין.
איך לייעל את החנות המקוונת שלכם ב5 צעדים
- עמוד אודות
צרו עמוד אודות ברור ואיכותי שמציג באופן ישיר את בעלי האתר, את העיסוק שלהם בחיים, את פרטי יצירת הקשר ואת תמונתו. האודות מראה למעשה שיש אדם אמיתי מאחורי האתר ויש על מי לסמוך, ועם מי לדבר.
- פרטי יצירת קשר בולטים
כאשר פרטי יצירת הקשר בולטים, קל יותר לגולשים לדעת שיש להם עם מי לדבר, ויש כתובת לפנות אליה. אפשר לעשות זאת באמצעות הבלטה של האייקונים, של הצבעים, ובכלל, יצירת ויזואליות נגישה נוחה ואיכותית. תמיד תנסו להסתכל על האתר לא בעיניים של בוני האתר, אם כי בעיני גולשים.
- הציגו רכישות אחרונות
חשוב להציג רכישות אחרונות שנעשו באתר, או מוצרים שאתם רוצים לקדם כמוצרים שנרכשו. ברמה הפסיכולוגית זה עובד נהדר, והגולש עובר תהליך רכישה אונליין חווייתי ונעים.
- עיצוב אתר
הקמת אתר עם חנות וירטואלית מחייבת אתכם גם לעצב את האתר בהתאמה אישית, ולא לבצע עיצוב תבניתי כללי המתאים לכולם. אם למשל אתר להלבשה תחתונה יראה כמו אתר למכירת מוצרי מזון, זה פשוט לא יתאים, ולהיפך. עיצוב נכון יביא לכם את קהל היעד הנכון וימתג אתכם כראוי.
- הציגו מוצרים ברורים
את המוצרים שאתם מציגים הציגו באופן ברור, מסודר, עם פירוט טקסטואלי והקפיד גם על מחירים ריאליים. אם יש קודי הנחה דאגו ליידע את הגולשים בקודי ההנחה. כמו כן, דאגו לסדר את כל הנושא של משלוח במעמד המכירה בקופה הווירטואלית, על מנת שהגולשים לא יצטרכו להסתבך עם התהליך.
בניה של חנות וירטואלית לא רק מוזילה לכם עלויות, מגדילה את החשיפה לקהלי היעד ומנגישה את המוצרים והשירות שלכם לקהל הרחב. היא גם הופכת אתכם ליותר חדשניים, עכשוויים ולמעשה מעניינים.