תוכן עניינים
להלן כמה נקודות חשובות לגבי גרנטי שאולי לא ידעתם. חשוב להבין איך המערכת עובדת כדי להבין איך להתנהל נכון ולא לבזבז את כספכם.
לפני שתמשיכו, הנכם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק בנושא: facebook.com/groups/googleguaranteed
מי אנחנו ולמה אנחנו
חברת סייטלינקס עוסקת בפיתוח אתרי וורדפרס, קידום ממומן ואורגני בגוגל, ניהול וקידום ליסטינג בגוגל מפות (Google My Business), פיתוח תוספי וורדפרס ועוד, מזה למעלה מ- 15 שנים!
המומחיות שלנו היא אתרי לוקאל סרוויס בארה”ב ובקנדה. ניתן להתרשם מתיק העבודות שלנו בקישור הבא: https://seo.sitelinx.co.il/seo-case-study
מה זה גוגל גרנטי וכיצד הכי מומלץ להשתמש במערכת?
- שם נוסף למערכת הגוגל גרנטי הוא Google Local Services Ads.
- מערכת גוגל גרנטי היא לא PPC – Pay Per Click כפי שרבים טועים לחשוב, גוגל גרנטי זו מערכת PPL – Pay Per Lead – משמע גוגל גובה תשלום רק אם תעדכנו את גוגל שהליד שקיבלתם נסגר ו\או משך השיחה ארוך מ- 30 שניות.
- הגרנטי מתחרה על 3 משבצות בלבד בתוצאות החיפוש, משמע התחרות לא פשוטה.
- לגוגל יש 2 מטרות עיקריות מהיום שהחברה נוסדה:
- להציג את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר לגולשים.
- להרוויח כסף. מן הסתם.
בהינתן העובדות הפשוטות הללו, האלגוריתם של גוגל תמיד ינסה להציג את התוצאה שלדעתו יגרור את המספר הרב ביותר של סגירת לידים.
- הדשבורד (מערכת הניהול) של בעלי חשבון גוגל גרנטי כוללת טבלה נוחה לניהול של לידים – ניהול הלידים הוא קריטי מאוד! אם האלגוריתם שולח לידים והמפרסם לא דואג לסמן לגוגל שליד נסגר \ לא רלוונטי או בטיפול, האלגוריתם לומד מכך שלא קיים ניהול שוטף בחשבון ובכך נפגעת ההכנסה של גוגל (זכרו: מדובר במערכת Pay Per Lead, משמע גוגל מחייבת את המפרסם אך ורק כשהמפרסם מסמן שהליד רלוונטי). הגיוני שכתוצאה מניהול כושל של החשבון, האלגוריתם החכם ילמד שהוא צריך להוריד את כמות החשיפות של הגרנטי שלכם, ויציג מתחרים מהם גוגל כן יכולה להרוויח.
- חשוב מאוד לסמן כל ליד, בין אם רלוונטי, לא רלוונטי, בהמשך טיפול או כל פרט אחר.
- אם חשבתם להודיע לגוגל שלא סגרתם לידים למרות שסגרתם כדי שגוגל לא תחייב אתכם עליהם, לא כדאי לכם. הסיבה היא פשוטה – כמו שהזכרנו, גוגל שואפת להציג לגולשים את התוצאות הטובות ביותר עבורם. אם תסמנו שלידים רבים לא נסגרו, החשיפה של העסק שלכם תיפגע.
- במערכת הניהול קיימת אפשרות לשלוח ללקוחות בקשה לספק חוות דעת על העסק. מומלץ להפעיל שיקול דעת, שלא תשלחו בקשה ללקוח שלא היה מרוצה מהשירות.
- כל חוות דעת היא חיונית! חוות הדעת על העסק היא אחת המרכיבים החשובים ביותר בהם גוגל משתמשת לחישוב דירוג של עסקים – יותר חוות דעת חיוביות = יותר חשיפה (במידה וניהול החשבון תקין).
- לפני שממהרים לסמן בחשבון אזורי שירות רחוקים מכם יחסית, מומלץ לחשוב פעמיים האם זה משתלם מכמה סיבות:
- ככל שאזורי החשיפה של המודעה שלכם יגדלו, התחרות תגדל וחשיפת מודעת העסק שלכם תקטן.
- אם נרצה להודות בזה או לא, רמת השירות עבור לקוחות במרחקים גדולים יותר בדרך כלל נפגעת מסיבות ברורות לחלוטין. כתוצאה, לקוחות לא מסופקים מזמני הגעה אליהם והשירות עשויים להעניק חוות דעת שלישית ולפגוע קשות במאמץ שלכם. כידוע, לכוכב שלילי יש משקל כבד על הדירוג הכללי של העסק.
- לאיכות אתר האינטרנט של העסק חשיבות רבה בשכלול הדירוג שלכם בעיני גוגל. אף אחד לא באמת יודע אם השיקול הוא ישיר או עקיף אבל די ברור שהקשר הוא חזק. לגוגל יש אמצעים לעקוב אחרי פעילות של גולשים ברחבי האינטרנט. אם האלגוריתם של גוגל מזהה שגולשים רבים פוקדים את האתר שלכם אבל בורחים ממנו מהר או סוגרים את החלון ללא ביצוע פעולות כמו מעבר בין עמודים, שליחת טופס יצירת קשר או לחיצה על “התקשר”, האלגוריתם מבין שהגולש לא מצא את מה אשר חיפש ומקשר את זה לאיכות ירודה של האתר. זהו כלל ברזל לא רק בפרסום ממומן אלא גם בקידום אתרים (SEO) בכלל.
- מחיר הלידים ירד ככל שיתקיימו התנאים הבאים:
- ניהול החשבון שוטף, מהיר ותקין.
- אתר העסק איכותי, מלא בתוכן עדכני ובעל ערך לגולש.
- מספר חוות הדעת הוא גדול.
- מרכיב נוסף חשוב מאוד שרבים נוטים להתעלם ממנו הוא שעות הפעילות. הגדרת שעות פעילות היא קריטית מאוד! כמו כן, ההתאמה בין שעות הפעילות הרשומות באתר ובכל רשת חברתית לשעות הפעילות שהגדרתם בחשבון גוגל גרנטי שלכם חייבת להיות מושלמת – אם רשמתם שאתם זמינים 24/7 אבל אין מענה לטלפונים, דירוג העסק שלכם ייפגע משמעותית. אם הגדרתם שהעסק פעיל עד 7 בערב, מומלץ מאוד שיהיה מי שיענה לטלפונים עד 7 בערב.
המלצה לקביעת תקציב ואזורי שירות
לקוחות רבים שואלים אותנו איזה תקציב מומלץ להקציב בחשבון הגרנטי שלהם. רבים טועים לחשוב שתקציב גבוה יותר פירושו יותר לידים ויותר עבודה – טעות.
נתחיל עם מה לא נכון לעשות
התשובה מתחלקת לחשבונות עם וותק ונוכחות לחשבונות חדשים. אם נחשוב מנקודת המבט של גוגל, מה האינטרנס של גוגל בכל המערכת? כמובן שלהרוויח כסף. גוגל מרוויח כסף מכל שיחה ארוכה עם לקוח או כל ליד שנסגר. בין אם תתקצבו את החשבון ב 500$ בשבוע ל 5000$ לשבוע, כל עוד השיחה לא הייתה ארוכה והליד לא נסגר, גוגל לא ירוויח כך שגובה התקציב משחק תפקיד זעום מאוד באופטימיזציה של החשבון. בנוסף, חשוב לדייק עד כמה שניתן באזורי השירות אותם נטרגט.
אז מה כן נכון לעשות?
כמו שאמרנו, נחלק את התשובה לחשבונות עם וותק ונוכחות לחשבונות חדשים.
חשבון גוגל גרנטי וותיק
חשבון וותיק יכול להרשות לעצמו לכסות אזורי שירות גדולים יותר ולנסות לקבוע תקציב נמוך יותר עבור כל ליד, מהסיבה הפשוטה שהוא כבר הוכיח לגוגל אמינות ורווח.
חשבון גוגל גרנטי חדש
עם חשבון חדש חשוב לנקוט בגישה שמרנית וזהירה יותר.
- ראשית, מומלץ לבחור אזורי שירות קרובים לכתובת העסק הראשית ולא להתפרש על אזורים רחבים – אין טעם לנסות להתחרות בחשבונות ותיקים על ההתחלה.
- שנית, מומלץ לקבוע תקציב גבוה לכל ליד ללא קשר לתקציב השבועי הקבוע – גם אם הרווח מהליד יהיה נמוך, ההשקעה שווה לטובת חיזוק החשבון.
- שלישית, חשוב מאוד לתת מענה מהיר לכל ליד שמתקבל. בין אם הליד לא רלוונטי, או נקבע המשך טיפול או נסגר, יש לסמן אותו בהתאם במהירות האפשרית – חשוב להראות לגוגל שהעסק מנוהל היטב ומספק שירות מהיר.
לסיכום
נמשיך לעדכן את המאמר בנקודות נוספות ככל שניתן, מומלץ להמשיך לעקוב אחרינו. אנו בסייטלינקס מאחלים לכם בהצלחה בניהול קמפיין הגוגל גרנטי שלכם. במידה והנכם זקוקים לעזרה בהקמה ו\או ניהול של החשבון, אתר אינטרנט או גוגל ביזנס שלכם, הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר.