עולם המסחר, כמו רבים מהתחומים בחיינו, משנה את פניו לגמרי ואנו נדרשים להתאים עצמנו לרוח הזמנים החדשים. מרבית המכירות אינן מתרחשות עוד בבתי העסק עצמם, אלא בחנויות וירטואליות באתרי העסקים וזהו המקום בו נעשים מרבית הרווחים. כדי לעודד את הלקוחות הפוטנציאלים לבצע רכישה באתר העסק, קודם כל צריך לגרום להם להיכנס לאתר עצמו. אחד הכלים שיעזרו לכם לעשות זאת הוא הבלוג העסקי באתר.
אם אין לכם באתר העסקי בלוג אשר מציג תכנים לגולשים באתר, דעו שמדובר בנכס מניב ביותר ולכן מומלץ בחום להוסיף אותו לאתר. התוכן שתציגו בבלוג הוא הדרך שלכם ליצור קשר עמוק יותר עם הלקוח ולבסס אמינות מקצועית בפניו.
אם יש באתר שלכם בלוג אך הוא אינו מביא תנועה לעמודי המוצרים, יכול להיות שמשהו בתוכן אינו עובד ונדרשת חשיבה מחדש. למרבה המזל יש מספר קווים מנחים שניתן לעבוד לפיהם כדי להשיג את המטרה הרצויה. ברגע שהבלוג העסקי יגיע למלוא הפוטנציאל שלו, תראו את הצמיחה מתבטאת גם בחנות הווירטואלית.
קווים מנחים ליצירת בלוג עסקי מניב
תוכן איכותי ומעניין דורש מיומנות ויכולת כתיבה גבוהה. יחד עם זאת, בהחלט ישנם אלמנטים שמומלץ לשלב בתוך כתיבת תוכן לבלוג עסקי, כדי להגיע להצלחה. הקריטריון הראשון שמומלץ לעבוד לפיו ואולי החשוב מכולם הוא לבסס את קהל היעד. הבלוג העסקי יושב בתוך האתר של העסק, לכן עליו לשקף אך ורק את תחומי העניין של קהל היעד של העסק. מומלץ כמובן להקפיד על כתיבת נושאים מגוונים, אך היזהרו שלא להתרחק יתר על המידה מהנושאים הרלוונטיים.
עוד כלי שיקפיץ את המשיכה של הבלוג בפני המשתמשים, הוא הקפדה על כותרות מושכות שיצרו סקרנות אצל הקורא. יחד עם זאת, חייב להיות קשר בין הכותרת לבין תוכן הכתבה אחרת הקורא יגלה כי הציפיות שעלו מהכותרת לא התממשו.
אחד הטיפים המוצלחים והפשוטים ביותר, הוא לחלק את התוכן לתתי כותרות ופסקאות קצרות. קוראים יעדיפו לוותר על טקסט ארוך ועמוס מאשר לנסות ולקרוא אותו. החלוקה יוצרת תחושה קלילה יותר בעין וכך הטקסט נראה מושך יותר עבור הקורא. בנוסף, תתי הכותרות נותנים לגולש עוד מידע על תוכן הכתבה ולכן הם יוצרים מוקד משיכה נוסף.
קו מנחה נוסף הוא להעלות כתבות על בסיס קבוע ולהקפיד על אורך מאמרים נוח לקריאה אך אינפורמטיבי. אם הגולש נכנס לבלוג ורואה כתבות ישנות בלבד הוא מיד ייקח צעד אחורה ויחפש מקור מידע עדכני יותר. הדבר נכון גם לגבי כתיבת מאמרים ארוכים מדי אשר יוצרים רושם טרחני ומלאה או לחילופין, מאמרים קצרים מדי אשר יתפרשו בעיני הקורא כזלזול וחוסר מקצועיות.
זכרו, כתיבת תוכן ברור ומעניין יותר גורם לעסק להיראות מקצועי ומושך יותר. אלו בדיוק הפרמטרים שיוצרים אצל הלקוח את הסקרנות לגשת ולבחון את המוצרים באתר.
למה עסק בכלל צריך בלוג ומי צריך לכתוב את התוכן?
עכשיו כשאתם יודעים איך בלוג צריך להיכתב ולהראות, אבל עדיין לא ממש ברור לכם למה צריך את זה. ובכן, לשאלה הזו יש מספר תשובות. היתרון הראשון שמביא איתו הבלוג העסקי הוא הגברת החשיפה במנוע החיפוש של גוגל. זהו למעשה מה שמכנים קידום אורגני. כאשר גוגל מזהה שהבלוג באתר שלכם איכותי ומציע לגולשים את מה שהם מחפשים, כך יעדיף האלגוריתם לשים את התוכן מהבלוג בראש תוצאות החיפוש. יותר חשיפה שווה יותר לקוחות פוטנציאליים.
שנית, אין דרך טובה יותר לחזק את הקשר עם הלקוחות של העסק. הבלוג נותן למבקרים באתר שלכם ערך מוסף. כך, הלקוחות מקבלים תחושת ביטחון שמדובר בעסק אשר מעוניין בטובתם. כמובן שיש לתת סימוכין בעזרת שירות טוב ומוצרים מעולים, אך הבלוג הוא הצעד הראשון ביצירת ושימור הקשר עם הלקוח.
יתרון נוסף, הוא שהבלוג מעודד אנשים לשתף את המידע שאתם מעניקים להם. כל שיתוף כזה מפגיש את האתר שלכם עם עיניים חדשות שאולי אפילו לא הכירו את העסק שלכם לפני כן. לכן, חיוני שהתוכן יהיה אמיתי ומועיל.
בנקודה הזו אתם ודאי שואלים את עצמכם מי אמור לכתוב את כל התוכן הזה בבלוג. התשובה היא שיהיה זה חכם להפנות את העבודה לחברת כתיבה מקצועית שתספק לכם בלי בעיה את התוכן שאתם מחפשים, במהירות, ביעילות ובהתאם לקריטריונים שציינו קודם לכן. האחריות שלכם תהיה אך ורק ליצור את הזמנת העבודה בצורה שתאפשר לכותב התוכן להבין את סוג העסק שלכם ופועלו. מנקודה זו והלאה, תוכלו להיות שקטים שתקבלו חזרה לידיכם מאמרים שיספקו הנאה ועניין ללקוחות שלכם.
לסיכום, הבלוג העסקי הוא כלי שיכול לשרת אתכם במספר מישורים. כל אלה יביאו בסופו של דבר לקוחות נוספים ורווחים נוספים לעסק שלכם. הדרך להבטיח שיופיעו המאמרים הטובים ביותר באתר שלכם היא להיעזר בשירות של חברת כתיבה שתספק לכם בדיוק את מה שאתם זקוקים לו, בזמן אופטימלי.
- קוראים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם ב: קניית לינקים