תוכן עניינים
קידום אתר של עסק צריך להתבצע בשלבים. זה דבר מאתגר הרבה יותר מכפי שזה נראה במבט ראשון. וצריך לזכור שיש די הרבה שיטות, עם מאפיינים נבדלים.
הגדרת מטרת העסק לטווחי זמן שונים
הדבר אולי החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון כשמתחילים לקדם אתר עסקי, זה שיש להגדיר את המהות של העסק. אף פעם לא נכון יהיה להפריד בין מטרת העסק לבין מטרת האתר. יועץ קידום אתרים בגוגל מסביר שרק לאחר שמגדירים את המהות של העסק ואת מטרותיו לטווח הזמן הקצר ולטווח הזמן הארוך יותר, אפשר להמשיך על פי תוכנית שיווקית. שימו לב שהגדרת מטרות איננה עניין של מה בכך. נניח שהגדרתם מטרה, שהיא להשיג מקסימום חשיפה לפני קהל יעד מסוים. זוהי מטרה אחרת מאשר להשיג המרות (מעבר מחשיפה אל ביצוע פעולה רצויה). על כל פנים, ברגע שהמטרה ברורה, אפשר לגשת לשלב הבא. זהו השלב של בחירה בדרך הקידום המתאימה, מבין שלל שיטות אפשריות.
קידום אורגני ואופטימיזציה
קיימות שיטות רבות לקידום אתר עסקי, כגון SEO, PPC, שיווק במדיה חברתית, שיווק בדואר אלקטרוני ושיווק באמצעות תוכן. הרעיון של קידום אתרים הוא לבצע מהלכים מקצועיים, כך שהאתר “ידבר” בשפה הטובה ביותר עבור גוגל. באופן מקצועי, זה נקרא תהליך אופטימיזציה. אופטימיזציה של האתר, שנעשית בדרך כלל על ידי מקדם אתרים, נועדה להשיג מטרה מאוד ברורה: שיפור דירוג האתר העסקי, גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש.
היתרון של קידום אורגני ואופטימיזציה נובע מכך שמרבית האנשים כיום מחפשים מוצרים ושירותים דרך גוגל. אתר שמביאים לחשיפה גדולה בגוגל, כמעט תמיד יצליח לשפר מאוד את התוצאות העסקיות. בניגוד לפרסומות או למאמצי שיווק ברורים, קידום אורגני ואופטימיזציה לא נראים כמו פרסומת או ניסיון שקוף למכור. כלומר, קהל היעד שרואה אתר שמומלץ על ידי גוגל (למשל מוצג בעמוד הראשון של החיפוש), מתייחס לזה כאלה המלצה בלתי תלויה.
קידום אתר עסקי בשיטת PPC
קידום אורגני ואופטימיזציה הם שיטות נהדרות לקידום אתר עסקי, אבל צריך להביא בחשבון שזה לא עובד מהיום למחר. התוצאות טובות אך יש צורך במעט סבלנות ואורך רוח. במידה ובין המטרות העסקיות שהוגדרו יש מכירות מיידיות, ניתן לנקוט בשיטות קידום נוספות במקביל. למשל שיטת PPC. זה נקרא גם פרסום בתשלום לפי קליק, כאשר הגולשים נחשפים למודעה המובילה לאתר עסקי (למשל לעמוד מכירה של מוצר מסוים). זהו מודל פרסום מקוון, המאפשר למפרסמים לשלם כאשר צרכנים לוחצים על המודעות שלהם. יש לקחת בחשבון שזו שיטת פרסום שיכולה לנגוס מהר מאוד בתקציב הפרסום שלכם.
דגש חשוב בקידום אתרים עסקיים
קידום יעיל של אתר מחייב פעולה מאומצת ולא חד פעמית. מסיבה זו הרבה בעלי עסקים או בעלי אתרים מתייאשים כשהם לא רואים תוצאות בתוך יום או בתוך שבוע. רצוי, אם כן, להיעזר באיש מקצוע שיודע לכוון תהליכים ולהתמיד עד להשגת המטרה.