תוכן עניינים
עסקים במאה ה-21 מתמודדים עם מגוון רחב של אתגרים לא פשוטים: רגולציה, טכנולוגיות שמשתנות בקצב מהיר, תחרות קשה מול שחקנים אחרים גם מהארץ וגם מהעולם, ורף ציפיות של לקוחות שלא מפסיק לעלות. במקביל, העידן הנוכחי גם מייצר הזדמנויות מצוינות לכל עסק. המרחב הדיגיטלי מאפשר הגעה לכל סוג של קהל, ביעילות רבה מאוד, וכך להרחיב את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים. המפתח לכך הוא בחירה חכמה של חברה שתבצע את השיווק אונליין, וכאן בעמוד תמצאו המלצות שיעזרו לכם לבחור נכון.
ניסיון מגוון וגם ממוקד
הקריטריון הראשון לבחירת חברה שתבצע את השיווק הדיגיטלי הוא הוותק. הסיבה לכך היא שמדובר בתחום שבו ניסיון מעשי הוא הדרך הטובה ביותר, ולפעמים היחידה, לצבור ידע רלוונטי. בנוסף, חברות ותיקות בתחום יודעות לזהות מראש בעיות שונות שעלולות לצוץ ולספק את המענה הנכון עוד לפני שהבעיה בכלל נוצרת. ניסיון הוא גם בסיס לשדרוג האסטרטגיה השיווקית תוך כדי תנועה, כדי להגיע למקסימום תועלת, ועוד כדאי לקחת בחשבון שוותק בתחום מעיד על הצלחות (שבלעדיהן לא היו לקוחות לטווח ארוך).
כשבוחנים את היקף הניסיון של חברה בתחום השיווק אונליין, חשוב להתייחס גם לניסיון הכללי וגם לניסיון הספציפי בתחום הפעילות של העסק שלכם. כך למשל אם העסק שלכם הוא מרפאת שיניים, כדאי כמובן להעדיף מי שכבר עזרו לרופאי שיניים, אורתודנטים וכו’ להגדיל את קהל הלקוחות (ואפילו רופאים בתחומים אחרים, בגלל שיש מכנה משותף נרחב לכל העסקים שמעניקים שירותים רפואיים).
שליטה בכל הכלים הרלוונטיים
שיווק עסק אונליין עשוי לחייב שימוש בכלים רבים מאוד. האסטרטגיה, שנבנית על בסיס התאמה מלאה לצרכים הספציפיים של כל עסק ולמאפייני התחרות בענף, עשויה לכלול קידום אתר בגוגל (ולפעמים גם בניית אתר חדש), פרסום מודעות בגוגל (כולל הקמת דפי נחיתה ייעודיים), שדרוג הנוכחות ברשתות חברתיות שונות (פייסבוק, אינסטגרם, X, טיקטוק ועוד), פרסום בפלטפורמות כמו אאוטבריין וטאבולה, יצירת ערוץ יוטיוב ועוד. רק חברה לשיווק עסקים אונליין עם יכולות מוכחות למימוש כל אסטרטגיה שהיא, יכולה להבטיח וגם לקיים תוצאות טובות באמת.
שקיפות ללא פשרות
כשמפקידים את מלאכת השיווק הדיגיטלי בידי חברה מקצועית, בעל או בעלת העסק לא צריכים כמובן לבצע את כל הפעולות השונות בעצמם. למעשה, כשבוחרים נכון, אפשר לסמוך על הצוות המקצועי של אותה חברה בלב שלם ולהתמקד בפעילות של העסק עצמו כדי למנף את השיווק המוצלח. יחד עם זאת, רצוי לא להתפשר על פחות משקיפות מוחלטת.
הכוונה היא למוכנות אמיתית של חברת השיווק לשתף את בעל או בעלת העסק בכל פעולה שמתבצעת, ולהסביר מדוע היא מבוצעת. עוד קודם לכן השקיפות באה לידי ביטוי בהסברים מפורטים לגבי אסטרטגיית השיווק שנבחרה, כולל יתרונות וגם חסרונות. חברות עם ניסיון שמבינות את ערך השקיפות יודעות גם לספק את כל המידע הנחוץ בלי שימוש יתר בז’רגון מקצועי, אלא בשפה ברורה ונוחה להבנה.
המלצות
דרך נוספת להבטיח בחירה נכונה בחברה שתצליח לקדם את העסק באופן אופטימלי היא המלצות וחוות דעת. אפשר למצוא חוות דעת של לקוחות קודמים באינטרנט, כשמומלץ להתייחס בעיקר לחוות הדעת המפורטות ולאלה שמאחוריהן יש בעל או בעלת עסק שמזדהים בשם שלהם ובשם העסק. ככל שההמלצה מפורטת יותר, כך היא גם מועילה יותר וכמובן גם אמינה יותר. בנוסף ניתן לבקש מכל חברה שמציעה את שירותיה הפניה ללקוחות קדומים שישמחו לפרגן על שירות טוב ומשתלם שקיבלו.
הבטחות ריאליות
שיווק הוא תחום שמחייב דיוק ואיזון. מצד אחד, כדי למשוך את תשומת הלב של הגולשות והגולשים נדרשות הבטחות משמעותיות וגם כותרות אטרקטיביות. מצד שני, חשוב מאוד להיזהר מפני הבטחות לא ריאליות ויצירת ציפיות שווא. האיזון הזה חייב לבוא לידי ביטוי גם כשחברת שיווק דיגיטלי מציעה את שירותיה לבעל או בעלת עסק.
כך למשל מי שמבטיח “מקום ראשון בגוגל תוך חודש” לא יכול להיות איש מקצוע רציני. חברה רצינית קודם כל מבצעת מחקר יסודי כדי ליצור תמונת מצב עדכנית ומדויקת, ורק אז יכולה לפרט מהן האפשרויות ומהי התוצאה של כל דרך פעולה. לכן, מומלץ להעדיף חברות רציניות על פני אלה שממהרות להבטיח ולא בהכרח מקיימות.
*** נכתב בשיתוף אורי שחם – מנכ”ל חברת Impressive Digital