תוכן עניינים
מרב העבודה הכרוכה בקידום אתרים, תלויה בכתיבת תכנים ובניית מערך קישורים, אך כדי להצליח להעפיל על אתרים מקבילים, שמגיעים לראש רשימת תוצאות החיפוש של גוגל, צריך ואף חייב לבנות אסטרטגיית קידום ברורה ובהירה מהשלב הראשון . בין אם אתם חדשים בתחום קידום האתרים ובין אם תחום קידום האתרים מוכר לכם שנים רבות, זה הזמן להבין כיצד בונים אסטרטגיית קידום נכונה מקצועית ומדויקת. מוכנים? בואו נצא אל הדרך….
הגדירו מטרות
הדבר הראשון והחשוב ביותר בכל עסק וכך גם כשמדובר על קידום אתרים, הוא להבין ולהגדיר את מטרת הקידום ולצורך העניין, יש אתרים שהמטרה העיקרית שלהם היא מכירות, אתרים אחרים יבקשו להעביר אג’נדה ספציפית ואילו יש את מי שמתפעל אתרים שמה שבאמת חשוב בקידום הוא התנועה שתצליח להגיע אל האתר. ככל ותגדירו ביתר דיוק את המטרה, כך תצליחו להתקדם עם הקידום למקומות הרצויים
הכירו את האתר
בשלב זה ולאחר שהגדרתם את המטרות, עליכם לתת את הדעת על אופי בניית האתר. אם אתם מקבלים אתר בנוי, אזי עליכם לבחון את טיב בניית האתר ביחס לכללי ה- SEO ובין היתר:
- כותרות ומטא תג – חשוב לבדוק כי לכל דף באתר יש את הכותרת ואת המטא תג – TITEL ו- META DESCRUPTION.
- מהירות האתר – חשוב לבחון את מהירות טעינת האתר – פעם אחת בפני עצמו ופעם שנייה ביחס לאתרים זהים לו בגודלם.
- מפת אתר – בדקו כי לאתר מפה מלאה ומעודכנת ואף מאונדקסת בגוגל
- התאמה לגלישה בנייד – גולשים רבים מגיעים לאתר מהטלפון הנייד. חשוב מאוד לבדוק את התאמת האתר לגלישה מהנייד ולוודא כי הוא עומד בדרישות.
- היררכיה – בדגו את מצב ההיררכיה באתר – האם הגלישה בו נוחה וקלה, האם יש היגיון במעברים שבין הדפים השונים וכיוצא בזאת
היה ואת האתר יש לבנות מבראשית המצב יחסית טוב, אתם תגדירו לבונה האתר את הצורך בשילוב כללי ה- SEO . במידה והאתר מגיע בנוי, תקוו שהוא מועבר אליכם מחברת SEO כך שהצורך בכללי האופטימיזציה ידוע והאתר בנוי בהתאם לכללים, אחרת תאלצו לבצע בו שינויים רבים ומגוונים. שימו לב כי אתם מבצעים את כל התיקונים וההתאמות הנדרשות, אחרת יהיה קשה לחזור אליהם בעתיד ובטח אם האתר יגדל וידרוש עבודה רבה יותר.
מחקר מילות מפתח
שלב חשוב בבניית האסטרטגיה, הוא ביצוע “מחקר מילות מפתח” ואיתור הביטויים הרלוונטיים לקידום (בין היתר בהתאם למטרה שהוגדרה מבעוד מועד). חשוב לאתר: מילים בעלי תחרות נמוכה, מילים בעלי תחרות בינונית ומילים בעלי תחרות גבוהה.
שימו לב כי ככל שהביטוי יהיה קצר ובעל חיפושים רבים יותר, כך התחרות גבוהה יותר ולהיפך. לדוגמא: הביטוי “חנות צעצועים מומלצת בחיפה” יהיה תחרותי ביחס ל ” חנות צעצועים טויסארס בחיפה”. כדי למצוא את הביטויים התחרותיים והרלוונטיים עבורכם, נכון להסתייע בכלים המוצעים לכם לשם כך.
הכירו את המתחרים של האתר
כדי לבחור את הביטויים שנכון לכם לקדם, חשוב (במקביל) להכיר את המתחרים ובהתאם לבנות את סדר העדיפות הנכון לכם. מחקר המתחרים יכול להתבצע בשני מישורים, פעם אחת באופן ידני ופעם שנייה באופן אוטומטי, באמצעות הכלים שניתנים לכם לחיפוש אתרים מובילים וחזקים ביחס למילת מפתח ספציפית.
חיפוש באופן ידני מתבצע באופן הבא: עליכם לבחור את מספר האתרים המובילים (סביב 10 אתרים) שמופיעים פעם אחר פעם בתוצאות החיפוש, ביחס למילת חיפוש ספציפית / ביטויים דומים. לאחר שבחרתם את האתרים שהופיעו בחיפושים שלכם, נתחו אותם, הן מבחינת הקישורים המובילים לאתר והן מבחינת המוניטין של האתר והמוניטין של חברות הקידום שמקדמות אותם וכן הלאה.
אם תשאלו אותנו מה עדיף, חיפוש ידני או אוטומטי, הרי שהחיפוש הידני עדיף באופן גורף ולו בשל העובדה שאופציה זו מאפשרת לכם לאסוף נתונים חשובים, שחיפוש אוטומטי לא ידע להעניק לכם.
הגדירו סדרי עדיפויות
עכשיו, אחרי שיש בידיכם גם את מילות המפתח שנכון לכם לקדם וגם הכרתם את המתחרים שנכון לכם “להילחם” מולם על המקומות הגבוהים, קחו לכם דקה ובנו סדר עדיפויות לקידום מילות המפתח. אחת האסטרטגיות החכמות יותר בקידום, היא למצוא הזדמנויות, דהיינו להשקיע מאמצי קידום במילים ספציפיות, מבלי לפגוע ביתר מילות הקידום. תוצאות הקידום יתחילו להראות אותות לא לפני 3 חודשים בהם אתם מקדמים את האתר, אך ככל שתבחרו מילים תחרותיות ומאתגרות יותר, התוצאות יאחרו להגיע.
שימו לב, קידום של ביטוי ספציפי, משפיע לחיוב על קידום של מילים נוספות ועל כן, קידום של מילה אחת לא בהכרח מבזבזת משאבים ביחס לקידום של מילה אחרת.
בניית קישורים ותוכן
אחרי שעברתם את כל השלבים החשובים לעיל, זה הזמן לבנות את מערך התוכן ואת מערך הקישורים. בניית התכנים והקישורים תתבצע בהתאם למילות המפתח שנבחרו ובהתאם לסדר עדיפויות שנקבע בשלב הקודם. המטרה העיקרית בתחום בניית הקישורים היא למצוא אתרים איכותיים שיקשרו אל האתר המקודם שלכם. ככל שאיכות הקישורים תהיה טובה ואיכותית יותר, כך הקידום יצליח יותר.
על מנת לקבל קישור מאתר ספציפי לאתר שלכם, רצוי להוציא קישור מתכנים מרכזיים באתר, אך גם מי שמספק לכם קישור מתוכן שאינו מרכזי, יהיה זה טוב (בהתאם לאיכות האתר). עליכם להקפיד להוציא קישור מתוכן איכותי, (גם אם התוכן מוגדר כמאמר קידום) – עליו להיות כתוב ברמה המתאימה ולהעניק ערך מוסף ככל האפשר.
- קוראים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם ב: קניית לינקים
זה הזמן לבצע מעקב אחר הביצועים
את הביצועים נכון לבדוק ביחס לשלבים הקודמים ובעיקר בהתאם להגדרות והיעדים שהגדרתם בתחילת הדרך. נכון למדוד את הביצועים מבחינת שלושה מדדים : מבחינת התנועה, מבחינת המיקום וביחס לאחוזי ההמרה.
- מיקום – בצעו בדיקה של מילות המפתח ובחנו את השינויים ביחס לביטויים דומים שמפנים לאותם עמודים. אתם יכולים למצוא נתונים ממספר אפיקים וביניהם נתונים דרך Search Console ובין היתר תוכלו להבין כמה אנשים צפו בדף המקודם שהוצג בגוגל, תוכלו לראות את ממוצע המיקומים ועוד. כל דף אותו אתם מפיקים בהווה יכול להשתוות לדף שהופק בתקופה הקודמת.
- המרות – כאמור, ההמרות הן על פי רוב היעדים שהוגדרו מראש. את ההמרות ניתן למדוד באמצעות האנליטיקס, באמצעות פניות בצור קשר באמצעות מספר הלידים, באמצעות הזמנות בחנות המקוונת (אם יש כזו) ועוד.
- תנועה – כדי לראות את התנועה באתר אתם יכולים להשתמש בכלי המוביל של גוגל שנקרא : Google Analytics. באמצעות כלי זה תוכלו לראות חתכים המציגים לכם בין היתר את מספר הגולשים החדשים אל מול מספר הגולשים החוזרים לאתר. עוד תוכלו לראות כמה זמן נשאר כל גולש באתר בכלל ובדף ספציפי בפרט, מתי הוא החליט לנטוש את האתר וכפועל יוצא תוכלו לנתח את הקידום ולבחון האם המיקוד שלכם בביטויים הוא נכון, או שמא יש לשנות אותו.
- קראו גם: שיפור מהירות אתר וורדפרס
ולסיום סיומת נחזור להתחלה
מנקודה זו נכון לחזור להתחלה ולבחון מה בוצע נכון ומה בוצע לא נכון וראוי לתקן ו/או לשפר ובין היתר בדקו: אילו מילות מפתח / ביטויים קידמתם לריק, דהיינו לא הביאו לקוחות / גולשים, האם מילות מפתח במיקום גבוה ובכל זאת לא הצליחו להשיג המרות, האם ישנם ביטויים שהקידום שלהם היה קשה יותר מהצפי ההתחלתי, האם גולשים רבים נטשו באמצע מבלי להשאיר פרטים ועוד.
לסיכום – SEO הוא תחום שמשתנה בתדירות גבוהה וחשוב להיות תמיד עם האצבע על הדופק, אך במקביל להיצמד לאסטרטגית הקידום. לאלגוריתם של גוגל כללים משלו ועל כן נכון להיצמד לשינויים ולתפעל את הקידום של האתר באופן מושכל ומתון ותמיד לחשוב מה עוד יכולתם לעשות כדי לקדם את האתר.