תוכן עניינים
חברת שיווק דיגיטלי יכולה להקפיץ את העסק שלך לגבהים חדשים, אבל לבחור חברת שיווק דיגיטלי זו משימה שרבים ניגשים אליה בלי לדעת לפי אילו קריטריונים יש לבחון האם החברה מקצועית מספיק או מתאימה לצרכים שלכם. השוק רווי בחברות שמציעות שירותי שיווק, חלקם מתמחים בקידום ממומן וחלקם מתמחים בקידום אורגני, אבל איך אפשר לדעת מבין כל החברות האלו איזה חברה הכי מתאימה לעסק שלך? במאמר זה נציע כמה קריטריונים שיסייעו לך לבחור חברת שיווק דיגיטלי שתתאים כמו כפפה לעסק שלך.
עוד לפני שבוחרים חברת שיווק דיגיטלי – זה מה שעליכם לעשות
יש פרמטרים רבים שאנחנו יכולים לבחון כדי לבחור את חברת השיווק הדיגיטלי שהכי תתאים לעסק, אבל לפני כן אנחנו רוצים לדבר בקצרה על מה זה בכלל חברת שיווק דיגיטלי ואיזה שירותים היא מעניקה לעסק שלך. המטרה העיקרית של חברת שיווק דיגיטלי היא להיות הכתובת לעסקים שרוצים להגביר את הנוכחות הדיגיטלית שלהם ולקבל יותר לידים/מכירות מאפיקי שיווק אלו.
השירותים הבסיסיים ביותר שאפשר למצוא בתחום כיום הם:
- קידום אורגני (SEO)
- קידום ממומן (PPC)
- שיווק ברשתות החברתיות (SMM)
- שיווק ניוזלטרים
- שיפור יחסי המרה (CRO)
- בניית אתרים.
כדי שחברת שיווק דיגיטלי תבצע את העבודה הטובה ביותר, ולצורך זה, היא חייבת להבין לעומק את תחום העיסוק שלכם. להלן הפעולות שעליכם לעשות עוד לפני שתדברו עם חברת שיווק.
- הגדרת מטרות ויעדים
לפני שנדבר עם חברת השיווק אנחנו צריכים קודם כול להחליט מה המטרות והיעדים שאנחנו רוצים להשיג מפנייה לאפיק שיווק זה. אפשר להתחיל את השאלה הזו בבחינה של הצרכים הפנימיים של העסק ומשם לעבור לבחינת התקציב שנוכל להקצות לשיווק, אבל הדבר החשוב ביותר הוא לפשט את המטרה שלנו לדבר אחד בסיסי שאותו אנחנו רוצים לקבל – יותר לידים, יותר חשיפה וכו’. - ערכו מחקר
ממש כמו שאנחנו מצפים שחברת השיווק תעשה מחקר על התחום שבו אנחנו עוסקים, כך עלינו לבצע מחקר מקדים על חברות השיווק ולמצוא את החברות שהכי מתאימות להגשמת המטרות והיעדים שלנו. תשאלו חברים ומכרים על החברות שהם עובדים איתן ועל חברות שהם מכירים, בדקו עם אילו עסקים עובדות החברות שאתם מסתכלים עליהם, ככל שתעמיקו את הבדיקה שלכם ככה תוכלו לצמצם מראש את הבחירה לחברות שבאמת מתאימות לעסק שלכם.
איך תדעו שחברת השיווק הדיגיטלי הייעודית מקצועית מספיק
בחלק הקודם ציינו את המחקר שיש לעשות כדי לבחור חברת שיווק דיגיטלי מקצועית, אבל מה בדיוק כולל אותו מחקר? איך נדע לזהות בין שתי חברות שמבטיחות לנו את אותם הדברים? בחלק הזה אנחנו רוצים לדעת בסוגיה הזו ולהציע לכם כמה פרמטרים שתוכלו לבחון כדי להימנע מבעיות עוד לפני שהן קורות.
בדקו את האתר של חברת השיווק
בסופו של דבר אנחנו מדברים על חברת שיווק דיגיטלית שאמורה לסייע לעסק שלנו להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית ולשפר את המוניטין שלנו, הדבר ההגיוני ביותר שנעשה זה לבחון איך נראה האתר של החברה שאמורה לטפל באתר שלנו. כשאתם בודקים את האתר חשוב כמובן להסתכל על המראה הוויזואלי שלו ועל הארכיטקטורה שלו (כמה נוח לכם לגלוש בו), אבל חשוב גם לבחון מה השירותים שהם מציעים ולהבין מה החולשות והחוזקות של אותה חברה. וכמובן, איך לא האם באתר יש לקוחות ממליצים ומידע אמין על לקוחות שאיתם החברה עבדה.
שקיפות
השקיפות היא אולי הפרמטר החשוב ביותר שעלינו לבדוק לפני שנבחר בחברת שיווק כלשהי. השיווק הדיגיטלי הוא כזה שלא פשוט למדוד את הביצועים שלו, ולכן אנחנו צריכים למצוא חברה שתהיה שקופה איתנו ככל האפשר בנוגע לפעולות שהם עושים ולשינויים שיש במדדים. אפשר לבחון את השקיפות כבר בשיחה הראשונה עם חברת השיווק הדיגיטלי, האם אתם מקבלים תשובות פשוטות וברורות או שמורחים אתכם במונחים שאתם לא מבינים בהם דבר? האם החברה מציעה לכם גישה מלאה לכלי האנליטיקה או שתקבלו רק דו”ח פעם ברבעון? כל הדברים האלו חשובים כדי שלכם תהיה שליטה מלאה על האתר שלכם ועל הקמפיינים השיווקיים שלכם.
פרויקטים אחרונים של החברה
עוד דבר שצריך לבקש במהלך פגישת ההיכרות זה תיק עבודות. בקשו מחברת השיווק הדיגיטלי שתראה לכם את האתרים והלקוחות שלהם, את הקמפיינים שהם עשו ואת מדדי ההצלחה שלהם, והכי חשוב – בקשו לראות פרויקטים עדכניים וחדשים. בחינה של פרויקטים אלו תעזור לכם לראות באילו צעדים אותה חברת שיווק נקטה כדי לקדם את העסק וכך תוכלו לראות עד כמה, או לא, הם מתאימים את השיטות ואת האסטרטגיות לכל מקרה ומקרה.
אלו שלא יוצאים הבטחות שווא
הדבר האחרון שכדאי לכם לבחון זה את תוכן הדברים שתשמעו במהלך שיחת ההיכרות. אם חברת הקידום תבטיח לכם שבתוך חודש תגיעו למקום הראשון בגוגל תדעו שככל הנראה מדובר על חברה שלא תעשה את עבודתה נאמנה, בעיקר כי מדובר על הבטחת שווא שאין להם דרך לבצע אותה. אם חברת השיווק תגיד לכם שהיא לא צריכה מכם דבר ושיש להם את כל מה שהם צריכים, הדליקו את נורות ההזהרה שלכם כי כנראה שהקמפיינים שלכם לא יותאמו בדיוק לצרכיכם. ככלל אצבע, חפשו את חברות השיווק שלא מבטיחות לכם הרים וגבעות מיד, אלא בוחנות לעומק את השוק לפני שנותנת לכם הערכות מרחיקות לכת לגבי התוצאות שהם יכולים להשיג לכם.
אנחנו מקווים שהטיפים שהבאנו כאן יסייעו לכם בהליך הבחירה, אך חשוב כי תזכרו שבחירת חברת שיווק דיגיטלית היא לא חתונה קתולית. אתם אמורים להיות בעלי השליטה ולכם אמורה להיות הזכות על בחירת האסטרטגיות השונות.
קרדיט תמונה: canva.com