תוכן עניינים
איך לבנות אתר מוצלח שיקדם את העסק
בעולם הממוחשב של ימיינו לא מספיק להיות עסק בעולם הפיזי, על מנת להיות עסק מוכר ולמשוך לקוחות חדשים להכיר את העסק שלך, חשוב לדעת איך להתחבר לעולם הדיגיטלי ולהיות חלק בלתי נפרד ממנו. אתר האינטרנט שלך הוא הכרטיס ביקור, ההכרות הראשונית של הלקוח החדש שהגיע מהאינטרנט עם העסק שלך. אתר שנראה מצויין ומקודם בצורה טובה יכול להביא לקוחות חדשים לעסק ואף להרחיב אותו גלובאלית.
אז בואו נתחבר ביחד לרשת ונמצא מה עושה אתר טוב שמקדם עסק.
1. מטרת האתר
הדבר הראשון והכי חשוב זה להחליט על מטרת האתר שלך, ישנם סוגים שונים של אתרים לכל מטרה. למשל אתר עם קטלוג עובודות המציג את הפקוייקטים שבעל העסק עבד עליהם לאחרונה, אתר שיווקי המשמש המציג את המוצר או השירות שלך לעולם, אתר מכירות המשמש למכירת המוצר או השירות אונליין.
2. בנייה ועיצוב של אתר אינטרנט לעסק שלכם.
ראשית עליכם למצוא חברת אחסון אתרים איכותית, רצוי שתיהיה ממוקמת בישראל ושתיתן תמיכה טלפונית בעברית. כותבת המאמר ממליצה בחום מניסיון חיובי אישי על חברת ג’טסרבר אך כאמור יש לא מעט חברות בתחום בישראל. עכשיו יש לרכוש ממנה דומיין וחבילת אחסון לאתר שלכם ולאחר מכן לבנות את האתר שלכם. רוב חברות האחסון ישמחו לעזור לכם בזה לגמרי בחינם. אך היי – זה לא אומר שתקבלו אתר מעוצב! עכשיו יש לגשת לעיצוב האתר ולטפל בפרמטרים כמו כפתורים נוחים ותפריט מפורט שיעזורו ללקוח הפוטנציאלי שלכם לנווט באתר בצורה יעילה. כדאי לשקול שימוש בכפתורים בולטים אשר קוראים לפעולה על כיתובים דוגמת “הזמן” “קנה” “צור קשר” . קריאה לפעולה צריכה להיות קצרה וברורה, לא מורכבת ולא מתוחכמת מדי.
3. צבעים
צבעים נוחים לעיין שמשדרים את צבעי העסק שלכם ומשדרים אווירה ללא מילים. למשל הרבה רשתות חברתיות משתמשות בצבע הכחול כדי להעביר למשתמש תחושה של רגוע. צבעים בהירים יותר מדיי יכולים להקשות על העיין של המשתמש לכן כדי לבחור בצבעים רגועים ומזמינים.
4. תמונות
התמונות באתר צריכות למשוך את תשומת לבו של הגולש למוצרים ולשרותים שלכם.
5. טפוגרפיה
הידעת שרוב האנשים קוראים רק את הכותרות? כותרת מושכת ועניינית בדף הראשון באתר אשר קוראת לפעולה כלשהיא חשובה לא פחות מכל השאר, הקריאה לפעולה בכתורת צריכה להיות מלווה בכפתור המבצע את הפעולה כגון “קופון הנחה” ועוד.
סיימתם לבנות את האתר! מה השלב הבא?
לפני שאתם מעלים את האתר לרשת תבדקו את תקינות האתר היטב, תבקשו מחברים ומכרים להשתמש באתר, תשאלו אותם מה עובד ומה לא עובד, איפה הם שמים יותר תשומת לב ואיפה פחות. חשוב לזכור שאתר חייב משוך תשומת לב לדברים החשובים לכם בעסק כמו המוצר והשירות שלכם, אם יש בעייה כל שהיא כדאי לגלות אותה ולטפל בה לפני שמעלים את האתר לרשת.
אל תשכחו להוסיף פרטים באמצעותם ניתן ליצור איתכם קשר ואם מדובר בעסק פיזי – גם את כתובת העסק שלכם.
האתר באוויר? מעולה! בואו ניגש לשיווק ופרסום האתר באינטרנט!
קידום אתרים אורגני בגוגל זאת הפעולה הראשונה שחייבים לעשות ויש 2כאן אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לעשות את הקידום לבד. זאת עבודה די פשוטה אבל רבה מאוד. בגדול מה שצריך לעשות זה לכתוב כמה שיותר תכנים ממש טובים שנותנים ערך ללקוחות הפוטנציאליים והקיימים שלכם. כל דבר הקשור למוצרים ולשרותים שלכם וכל דבר מועיל אחר מהתחום בו אתם עוסקים. האפשרות הנוספת היא לפנות למקדם אתרים או חברת קידום אתרים שיעשו את העבודה בשבילכם אבל הפעל זה יעלה לכם כסף ולא מעט. החיסרון הכי גדול של קידום אתרים שלרוב זה לוקח לא מעט זמן עד שרואים תוצאות. זזה יכול לקחת בין מספר חודשים לשנה עד שתקבלו את הפנייה הראשונה. זה מאוד תלוי בתחרותיות התחום שלכם, כלומר, כמה אתרים יש באינטרנט באותו התחום, וכמה עבודה תשקיעו בקידום. אם תכניסו לאתר שלכם הרבה תכנים בתדירות גבוהה וקבועה – התוצאות יגיעו הרבה יותר מהר.
דרך נוספת לקדם את האתר בצורה מהירה הרבה יותר נקראת פרסום ממומן. היתרון הגדול ביותר בשיטה זו הוא שרואים את התוצאות באופן כמעט מיידי. צריך רק להקים את הקמפיין בצורה מקצועית ולהפעיל אותו. החיסרון הגדול ביותר הוא שכל קליק של גולש על המודעה שלכם יעלה לכם כסף וכשתעצרו את הפרסום – לא תחשפו יותר ללקוחות חדשים. גם בתחום זה אשמח להמליץ לכם על משרד פרסום בוטיקי בשם Best-SEO בניהולו של לאון דייטש. הם נותנים שרות נהדר גם בעניין בנייה ועיצוב של אתרי אינטרנט, גם קידום אתרים אורגני וגם פרסום ממומן בגוגל.
אז קדימה לאינטרנט ושתיהיה לכולנו פרנסה טובה!