תוכן עניינים
בניית קישורים מאתרים חזקים!
תחום קידום האתרים האורגני הוא כמעט חידה, וכל מה שעושים מקדמי האתרים הוא בבחינת “בואו ננסה ונראה מה קורה” משום שגוגל לא ממש מגלה איך הוא מדרג אתרים, ומדוע יש אתרים למעלה וחלק בגלל בדף העשירי, אבל בדבר אחד אין ספק.
מחפשים לקנות קישורים מאתרים חזקים? צרו איתנו קשר במייל או בטלפון.
יש לגוגל כל מיני פרמטרים אשר גורמים לו לדרג אתרים גבוה ואחד מהם, ויסכימו עם זאת כל מי שעוסקים בקידום אורגני הוא – בניית קישורים מאתרים חזקים.
עכשיו השאלה הנשאלת היא מהם קישורים ומהם חזקים ועל כך במאמר זה.
קישורים הם לינקים אשר מופיעים בסופו של מאמר תוכן בנושא כלשהו, אשר נמצאים באתרים, ואשר הלינק שבסופם מזמין את הגולש ללחוץ עליו ואז מגיעים לאתר הבית של המאמר.
ככה זה עובד ברשת וכך עובדים מקדמי האתרים אשר מרשתים לכל אתר של לקוח שלהם, רשת של קישורים מאתר לאתר, ובעיקר מנסים ליצור בניית קישורים מאתרים חזקים ואלה יש לומר – חייבים להיות סמכותיים ואמינים בעיני גוגל.
מהו אתר סמכותי וחזק?
אתר סמכותי וחזק הוא אתר אשר יש בו נפח של תוכן איכותי, הוא נטען מהר, ויש לו היררכיית תוכן וקטגוריות נכונות ויוצאים ממנו הרבה קישורים.
עצם העובדה שאתרים אחרים רוצים לשתול את הקישורים שלהם באתר הזה, מעיד על כך שהאתר הזה חזק ושאם הקישור נמצא בו הוא ייהנה מהמוניטין של האתר, כך עושים בניית קישורים מאתרים חזקים.
ככל שהאתר יותר חזק, כך הקישור יהיה יותר חזק וסמכותי גם בעיני גוגל, האתר החזק מהווה מעין המלצה גם לקישור עצמו.
הקישורים עצמם מופיעים בתכנים שהיום צריכים להיות לפחות בני 500 מילה מינימום והם מופצים ברשת עם קישורים ונוכחים באתרים חזקים ומשמעותיים.
דמיינו כאילו רשת האינטרנט היא מעין קניון עצום והקישורים החיצוניים מובילים בין כל חנות לחנות.
כך בעצם מתפקד הזחלן של גוגל, אותו רובוט שסורק את אתרי האינטרנט בניסיונו להבין מתוך הקישורים החיצוניים מהי הרלבנטיות והאיכות שלהם ביחס לשאילתות המוצגות לו.
מה זה קישורים חיצוניים?
יש קישורים חיצוניים וקישורים פנימיים, קישורים חיצוניים הם לינקים אשר מפנים גולשים לאתר של מפרסם המאמר שבסופו מופיע הלינק, בדרך כלל ממקור חיצוני שהוא אתר או עמוד נחיתה.
פעילות רבה של תהליך קידום אתרים אורגני עוסקת בתהליך בניית קישורים מאתרים חזקים, ומטרתה היא להפיץ את הנוכחות של האתר שלכם ברשת באמצעות לינקים בתכנים המפוזרים.
חלק ניכר מתקציב של קידום אתרים מתייחס לשעות העובדה המושקעות בהפצת התכנים במקומות הנכונים ובניית הקישורים החזקים.
הקישור הכי נפוץ בין המומחים לקידום אורגני, הוא כאשר מאמר של אתר הלקוח מתפרסם בתוך אתר אחר ברשת וממנו יוצא קישור לאתר המפרסם.
חשוב לומר כי קישורים הם רק חלק מהפרמטרים שבגללם גוגל מדרג אתרים גבוה, ומלבדם הוא מסתמך גם על תוכן, אופטימיזציה של האתר ועוד.
- קוראים שהתעיינו במאמר זה התעניינו גם ב: קניית לינקים
מה זה קישורים מבוססי תוכן?
האם בניית קישורים מאתרים חזקים מתייחסת גם לקישורים מבוססי תוכן?
אם כך חשוב לומר כי יש חשיבות לגיוון טקסט העוגן, המקושר לעמוד ובנוסף לכך כמות הקישורים צריכה להיות פרופורציונאלית לאתר המקודם.
יש מקדמים וגם לקוחות שמושכים לכיוון של “כמות גדולה” ומחטיאים את המטרה, עדיף להיצמד לקצב המתאים לאופי של האתר כך שהכמות תהיה סבירה ונכונה ביחס לנושא, אלא אם כן מדובר ב-YNET.
חשוב לדאוג לכך שתהיה כמות מסוימת של קישורים שייראו טבעיים גם מכתבה אחת ולא יותר מקישור אחד, אם לא – אתם מסתכנים בכך שהקישורים לא ייראו טבעיים ומסתבר שגוגל יודע לזהות גם את זה.
אפשר גם להשתמש בתגובות לאתר כמו למשל בפורומים, אם רוצים לשפר את הסמכות של האתר ולהתייחס לקישורים של פורומים הרלבנטיים לתחום של האתר.
קישורים מרשתות חברתיות
גוגל הצהירו לא אחת על כך שקישורים מיצירת טראפיק מרשתות חברתיות, עשויים לתרום לדירוג של האתר וכמו כן גם קישורים ממומנים, אם כי הנושא הזה עדיין נדון בין מקדמי אתרים אורגניים.
יש מקדמי אתרים שמבצעים בניית קישורים מאתרים חזקים ומקפידים על כך שהקישורים יפנו את הגולשים אל דף הבית. מדוע זה חשוב?
הסיבה שבגללה חשוב שרוב הקישורים או רובם יפנו אל דף הבית של האתר, תהיה משום שאנו רוצים להעניק לדף הזה כוח, הוא יקבל את זה מהם ויגלגל ממנו את הכוח הזה לתוך האתר.
כאשר אתר נבנה, מראש אנו נרצה לבנות אותו כך שדף הבית יהיה הכניסה הראשונה לאתר, ממש כמו הדלת שלנו בבית.
אם כך תחילת הגלישה באתר תהיה מהכניסה, וכך אנו יכולים לייצר את ההיררכיה מאיזה דפים אפשר יהיה להגיע מדף הבית או מדף מסוים שרק ממנו אפשר יהיה להגיע.
כאשר אנו שולחים את הקישורים האלה לדף הבית, הכח מתחלק בצורה נכונה ומשפיע על כל האתר.
בתיאוריה יש אפשרות שרוב הקישורים יגיעו לדף מסוים, אבל אנו סומכים על דף הבית שיהיה הדף הראשון באתר והחזק ביותר כמו הנהר ממנו יוצאים כל הנחלים.
זה אומר רק דבר אחד – בניית קישורים מאתרים חזקים כדאי שתיעשה אל דף הבית של אתר הלקוח.