תוכן עניינים
החלפת קישורים לקידום אורגני – מה זה?
חלק חשוב בתהליך של קידום אתרים אורגני, הוא החלפת קישורים.
אלה מהווים וימשיכו להוות פקטור משמעותי בקידום אתרים אורגני גם בשנים הבאות.
מחפשים לקנות קישורים איכותיים? צרו איתנו קשר במייל או בטלפון.
- קוראים שהתעיינו במאמר זה התעניינו גם ב: קניית לינקים
בתחומים בהם התחרות מאוד גדולה, קשה מאוד לבצע קידום יעיל בלי בנייה של פרופיל קישורים איכותי.
גוגל אוהב אתרים שמספקים חווית משתמש מעולה ותוכן איכותי, אבל קישורים יכולים לסייע לאתר גם להתקדם במנוע החיפוש וצריך לעשות זאת בצורה ובמידה הנכונה כדי לא לקבל על הראש מגוגל.
היא בהחלט עלולה להעניש אתרים המכילים קישורים בכמות לא סבירה וממקורות לא מהימנים.
ידוע הוא שיש אתרים שיצרו אתרי דמה רק כדי להוציא מהם קישורים לאתר המרכזי, ואין מאחוריהם ולא כלום.
על תרחישים מסוג זה גוגל יכול לעלות בקלות, כמו גם על קישורים בכמות בלתי סבירה ממקורות לא אמינים בקצב שאינו הולם את גודל האתר ונפח התוכן שלו.
פרופיל קישורים איכותי – איך עושים את זה?
בניית קישורים טבעית תהיה בקצב מתון, בלי קפיצות למטה או למעלה באופן חריג, אלה עלולים לפגוע באמינות של התהליך והאתר כולו.
פרופיל הלינקים צריך להיות בכמות סבירה ביחס לגידול התוכן באתר, ובעיקר כאשר מדובר באתר חדש ורק בשלבי הקמה, וכן גם התחום של החלפת קישורים.
יש שני סוגי קישורים FOLLOW ו-NOFOLLOW, אלה האחרונים הם קישורים ללא ערך עבור מנוע החיפוש והם נועדו למשל לאפשר לגולשים ליצור תוכן עצמאית כמו תגובה לפוסט ועוד.
הם נועדו בעיקר למנוע משולחי ספאם לעשות בהם שימוש כדי לעשות מניפולציה על מנגנון מנועי החיפוש בכל מה שנוגע לדירוג.
המטרה שלכם ביצירת פרופיל של קישורים נכנסים לאתר, צריך להיות שהם יהיו מסוג FOLLOW כדי שיוכלו להעביר ערך “מיץ קישורים” לאתר שאתם מקדמים ומנהלים.
כדי לשוות לפרופיל אמינות כמובן שהם צריכים לכלול גם קישורי NOFOLOW.
קישורי NOFOLLOW מה זה?
קישורים כידוע יכולים להתקבל מכל אזור באתר המקשר, ממאמר שהוא בלוג, מהפוטר של התמונה
כאשר מדובר על תחומים תחרותיים מאוד, כמו למשל אתר של חברת קידום אתרים אורגני, חייבת להיות בנייה מבוקרת וסבירה של קישורים, בשנים האחרונות מנועי החיפוש שמים יותר ויותר דגש על האיכות של הקישורים ולא כאמור על הכמות שלהם.
זאת בדיוק הסיבה שבגללה החלפת קישורים והמשמעות הרבה שלהם, הפכו לאקט קבוע בקרב מקדמי אתרים בשיטה האורגנית בין אתרים הפועלים באותו תחום.
קישור כאמור יכול לצאת מתפריט משני או צדי באתר, ופרופיל טבעי של קישורים יכיל סוגים שונים ממקורות אחרים.
גיוון סוגי הקישורים ומקורותיהם יעידו על האמינות שלהם.
מהו אתר סמכותי בעיני גוגל?
ככל שהקישורים שלכם יצאו לאתר סמכותי ואמין, כך גם המוניטין שלכם בעיני מנוע החיפוש יגדל.
אתר סמכותי הוא אתר שיש לו קישורים רבים, כי אם יש לו כל כך הרבה קישורים, הוא כנראה שווה, ככה גוגל מבין את זה.
ערך של קישור מאתר שיש לו טראפיק גבוה עושה רושם טוב מאוד על גוגל, וערכו רב יותר מאשר קישור שמגיע מאתר ירוק בלתי ותק, לזה יש סמכות פחותה בעיני גוגל.
זוהי הסיבה שמומלץ לגוון בכל הקשור לבניית קישורים מתחלפים או בניית רשת קישורים, בעדיפות קבלת קישורים מאתרים סמכותיים ולא סמכותיים גם, זהו טבע הקישורים.
גוגל לא מטומטם, הרי לא ייתכן שהקמתם אתר ופתאום הופס, יש לכם קישורים רק מאתרים גדולים ובעלי סמכות, זה בהחלט עלול לצרום ולעשות את הרושם ההפוך- שאתם פיקטיביים ושאתם מנסים לעבוד עליו ועל זה חלילה תיענשו.
דבר נוסף שיש להקפיד עליו בכל מה שקשור לקישורים, היא הרלבנטיות שלהם לאתר, הם צריכים להיות בזיקה לנושא או לתחום העיסוק של האתר.
לא ייתכן שבאתר של חברה לעיצוב גינות, יהיה קישור של משרד ראיית חשבון. זה לא קשור כי זה לא קישור.
הקישור צריך להיות טבעי ולספק לגולש ערך מוסף או הרחבה בתחום מסוים של האתר ולא להיות כמו נטע זר בתוך הטקסט.
מיקום הקישור – קישורים מתחלפים
קישור נוצר בדרך כלל מתוך טקסט עוגן, אפשר לומר כי אם אתר X מפנה קישור לאתר Y עם טקסט עוגן ספציפי הוא מחזק את הסמכות של אתר Y בשאילתות שמכילות הקשר או טקסט דומה.
כדי שגוגל יבין שהקישורים שלכם טבעיים, לא תוכלו להשתמש רק באנקורים מדויקים כדי לקדם ביטויים ספציפיים.
חובה היא שמלבד טקסט העוגן יופיע גם שם מותג, ביטויים כלליים ומדויקים, כתובת URL מדויקת וההתפלגות צריכה להתאים לנישה של האתר המקושר והמקשר.
גם קישורים מתחלפים צריכים להיות איכותיים ולהיראות טבעיים, מומלץ לגוון גם במיקום שלהם מתוך הטקסט ממנו הם יוצאים ונכנסים לאתר שלכם.
אם כולם למשל יצאו מאותה פסקה בכל מאמר, זה יהיה קצת מוזר ולא טבעי לא?
מוטב גם לשלב קישורים בתחתית המאמר, להוציא יותר מקישור אחד וגם להוציא מתוך המאמר עצמו כדי ליצור גיוון ויש גם סתירות בתחום הזה אבל הן עובדות – הידעתם כי לא מעט מאמרי סקירות על מוצרים כוללים בטקסט התייחסות ליותר מבית עסק אחד.
גם הפנייה של קישורים לאתרים מתחרים, למרות שזה לכאורה מנוגד להגיון, יכולים להיות שווים לכם, בעיקר אם אתם רוצים לשוות להם את הטבעיות שגוגל כל כך אוהב.
קישורים לאתרים של המתחרים עשויים לגרום לגוגל באופן הכי מידי להיראות כמו קישורים נחוצים וטבעיים.