תוכן עניינים
הקמת חנות וירטואלית
הקמת חנות וירטואלית ובעיקר בעידן הקורונה, מצטרפת לעשרות חנויות איקומרס המציעות ללקוחות הרשת החל ממזון ועד למוצרי חשמל ואף נכסי נדל”ן בארץ ובחו”ל.
הרשת כמו תמיד, ומאז הקורונה פי כמה וכמה היא זירה עסקית לכל דבר ועניין, ואנשים ובעיקר בסגר למשל בהחלט עושים שופינג און ליין.
חנות אינטרנטית טובה ואיכותית, עם כל התוספים המעניקים חוויית משתמש ללקוחות, איננה דבר זול והיא גם לא צריכה להיות. תמיד תזכרו את המשפט מה שעולה זול- בסוף עולה ביוקר…
ישנן היום הרבה מאוד חנויות וירטואליות מכל מיני סוגים ופלטפורמות, ולכן אם תשקיעו בחנות זו, סביר להניח שתוך זמן קצר תוכלו לכסות את ההשקעה שלכם.
כאשר בוחרים בחברת הקמת אתר החנות שלכם, מוטב שתלכו להכי מקצוענים, לא בינוניים ולא בערך, אלא חברה שמקימה אתרי חנויות שמעניקות שירות טוב ללקוחות.
אם למשל החנות נטענת לאט, ותצוגת המוצרים לא מקצועית ולא נעימה לעין, זו כבר סיבה עבור הגולשים לנטוש את החנות ואתם לא רוצים שזה יקרה לכם נכון?
חנות אינטרנט חייבת מיתוג! נקודה.
אם חנות האינטרנט שלכם, היא סניף וירטואלי לחנות קיימת במציאות, כדאי כמובן להשתמש באותו עיצוב, לוגו וצבעים כדי ליצור את הקשר ולחזק את המותג בעיני הלקוח.
אגב, הקמת חנות וירטואלית בנוסף לחנות קיימת, רק יחזק אותה וימתג אותה עבורכם ברשת. אנשים יוכלו להזמין ברשת, וללכת לראות את המוצרים בעין החנות הקיימת או אפילו למדוד בגדים בחנות קיימת ולהזמין ברשת, אם למשל מובטחת להם הטבה כלשהי.
כדי שגולשים יגיעו לחנות שלכם, אתם חייבים לעשות מיתוג לחנות, ממש כמו שיש צורך לעשות היום לכל עסק שיש לכם.
בעידן השפע הנוכחי, מי שלא מנסה לבלוט ולא עובר תהליך של מיתוג המציג את היתרונות שלו מול המתחרים נבלע בים של אתרים, מידע ותחרות והיעדר מיתוג עלול להשאיר אתכם בצד.
אם כבר יש לכם שם מותג, השתמשו בו, אם אין לכם, כאשר תפנו למשרד פרסום דיגיטלי, השם יהיה חלק מתהליך המיתוג והבידול של המוצרים שלכם.
הקמת חנות וירטואלית מחייבת צילום מקצועי
הקמת חנות וירטואלית מחייבת מקצועיות בכל שלבי הקמת החנות וזה אומר גם בחירה של פלטפורמה נוחה וקלה לשימוש שלכם ושל הגולשים וכאשר מדובר על תצוגה- זה בעצם הדבר הכי חשוב לחנות הזו ממש כמו שזה חשוב לכל חנות במציאות.
הנושא של תצוגה כאשר מזמינים הקמת חנות וירטואלית, תופס מקום חשוב מאוד ומרכזי בכל הקמה של חנות ולא משנה אם מדובר בחנות במציאות או בחנות וירטואלית ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בה.
זאת משום שהלקוחות ברשת לא נמצאים בחנות ולא יכולים למשש את המוצרים או לגעת בהם.
הצילום צריך להיות שווה אלף מישושים ואלף נגיעות ולספר את הסיפור של המוצר, ובזה חלילה וחס אל תנסו להקל ראש וגם לא להתפשר על צילומים, אלא לקחת צלם מקצועי שיוכל לתעד את המוצרים שלכם בצורה הכי נכונה להם, ואם צריך סטיילינג שמוכר אותם יותר טוב, אז עשו גם את זה.
המוצר כפי שהוא מוצג, אמור להיות משכנע כדי שירכשו אותו ורק צלם מקצועי ידע לעשות זאת מהזווית, חדות ותפיסת המוצר דרך העדשה שלו.
איך מנהלים מוצרים ומלאי?
כאשר מזמינים הקמת חנות וירטואלית באינטרנט, יש צורך בסדר וארגון הרבה יותר מאשר בחנות פיזית, ולכן זה קשור לבחירה בפלטפורמה הנכונה של בניית החנות אשר אמורה לסייע לכם לנהל את החנות.
עוד קודם לכך תצטרכו להחליט מהי היררכיית המוצרים שלכם, מה אתם מציגים קודם? האם אתם יוצרים משפחות של מוצרים? מציגים אותם לפי צבעים ובעצם המחשבה צריכה להיות- מהי הדרך הכי קלה עבור הגולש לראות את המוצרים בחנות ולקבל החלטה.
גיבוב של פריטים ללא סדר, או היררכיה נכונה עלולים להכניס את הגולשים לבלבול, עד כדי כך שהם לא יינטשו את החנות ולא יקנו כלום, או מרוב מוצרים שלא קשורים אחד לשני, או בגלל עומס של פריטים, חוסר בנתונים ומידע לגבי המוצרים ועוד.
כמובן שבתהליך הבנייה של התצוגה יהיו שיקולים של מה אנחנו רוצים שהלקוחות יקנו, מה אחר כך, מה קשור למה וכמו שאותו בעל מכולת מציג את השוקולדים והמסטיקים בכניסה וכמעט אף אחד לא עובר לידם בלי לקחת אחד, ככה צריך להציג מוצרים בחנות וירטואלית וקוראים לזה בקיצור- שיווק.
חובה – קידום אורגני של החנות ברשת
כמו שבעליה של חנות במציאות לא סומך על כך שהלקוחות יגיעו אליו בעצמם, ועושה פרסום ושיווק, זה בדיוק מה שגם אתם חייבים לעשות במקביל לאקט של הקמת חנות וירטואלית.
לחנות הזו בטוח חייב להיות גם דף עסקי בפייסבוק שפועל במקביל מולה, עם פרסום של המוצרים בחנות, הטבות ומבצעים ואם רוצים גם הקמת מועדון לקוחות אשר יוענקו להם הטבות מיוחדות.
כמובן שיש צורך גם בקידום אורגני עם מילות מפתח כדי שאחרי כמה חודשים החנות שלכם תופיע בעמוד הראשון בגוגל.