תוכן עניינים
6 טיפים שימושיים לקידום אתרי עסקים קטנים
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO – Search engine optimization) הוא חלק בסיסי חזק להצלחת עסקים קטנים ברשת. אם עסק קטן לא יבצע עבודת קידום טובה לאתר העסקי שלו, הוא מסתכן להפוך לתוכנית טלויזיה בערוץ נידח באמצע הלילה בו אף אחד לא צופה. גם אם התוכנית מעולה, יהיה לה קשה לצבור צופים משום שקשה למצוא אותה. באופן דומה, יכול להיות לך עסק מדהים, אבל אם גוגל לא מציג את האתר שלך בתצאות החיפוש, לקוחות פוטנציאליים יתקשו לדעת על קיומך.
כשיזמים משקיעים את הנחוץ במאמץ קידום במנועי חיפוש, הם יראו תנועה רבה יותר באתר, חשיפה מוגברת של המותג וכפועל יוצא, הכנסות גדולות יותר. כל המרכיבים הללו יובילו לקצב צמיחה מוגבר ויותר הזדמנויות מכירה.
אם הקמת עסק ללא אסטרטגיה ברורה לביסוס הנוכחות המקוונת שלך, המתחרים שכן עשו זאת יהנו מהלקוחות הפוטנציאליים עליהם ויתרת, הודות וחיפושים אורגניים הפכו לאמצעי הגברת הכנסות הן עבור עסקי B2B והן עבור עסקי B2C.
הפוסט הבא יכסה את יסודות ה SEO הבסיסיים עבור עסקים קטנים החל מחקר מילות מפתח ועד טיפים לחיסכון בזמן בעת יצירת תוכן איכותי.
מהו קידום אתרים לעסקים קטנים?
אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך של כיוונון ושיפור אתר האינטרנט של העסק שלך, כך שסורקי מנועי החיפוש ימצאו ויאנדקסו אותו. הסורקים הם רובוטים אשר סורקים את האינטרנט לאורכו ולרוחבו ללא הרף, בניסיון למציאה ודירוג תכנים חדשים (קרא עוד כאן על קידום עסקים באינטרנט)
SEO מוצלח לעסקים קטנים כרוך ביישום מספר מרכיבים מרכזיים של שיווק תוכן. אם תצליח לשלוט ביסודות אלה, תראה מגמת עלייה מתמדת של תנועה באתר שלך.
- קוראים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם ב: קניית לינקים
חקר מילות מפתח
זהו למעשה תהליך הלמידה של אילו מונחים וביטויים הלקוחות הפוטנציאליים שלך מקלידים בשאילתות החיפוש של גוגל. על ידי הבנת מה אנשים מחפשים כדי למצוא עסקים רלוונטיים, למצוא מידע אודות העסק שלך או נושא הקשור לעסק שלך, תוכל ליצור תוכן בעל ערך ושימושי עבורם. אסטרטגיית מילות מפתח טובה מפוקחת ומתעדכנת באופן קבוע הודות ומגמות החיפוש של אנשים משתנה ללא הרף.
כדי להישאר מעודכן, שקול לחקור את אסטרטגיית קידום האתרים של המתחרים שלך באמצעות כלים כמו ahrefs למשל.
קופירייטינג
אם דפי האתר שלך אינם אינפורמטיביים או מבלבלים, אנשים ינטשו את האתר שלך זמן קצר אחרי שנחתו בו. מצד שני, אם תיצור תוכן שימושי אשר מוצג היטב עם טיעונים משכנעים, תיצור תמריץ עבור הקוראים להמשיך לקרוא את כל הדף (ואולי להמשיך לחקור דפים אחרים באתר).
פעולה זו תגדיל את זמן השהייה הממוצע של המשתמש באתר שלך. זמן השהייה הממוצע של 10 אתרים מובילים בגוגל הוא 3:10 דקות, לכן חיוני לכתוב תוכן איכותי שימשוך את הקורא להישאר.
שיווק תוכן
משמעות שיווק על ידי תכנים היא: אסטרטגיית שיווק תוכן בעל מבנה טוב, תוך דגש על כתיבת פוסטים בבלוג, כשכל אחד מהם מתמקד במילת מפתח ספציפית אשר מכוונת לקהל יעד מוגדר. מבלבל? לא ממש.
תלוי בסוג העסק שלך, זה עשוי להיות חלק מרכזי של האסטרטגייה שלך באינטרנט. על מנת לבחון זאת, שקול ליצור כמה פוסטים אינפורמטיביים בשיטת הרישות. השיטה היא למעשה יצירת דפי נחיתה ממוקדים סביב מילות מפתח רלוונטיות לסוג העסק שלך, ויצירת קישורים פנימיים מפוסטים רלוונטים אחרים לפוסט המדובר.
בכך, תוכל ליצור אתר בו קל לקוראים לנווט כמו גם לסורקי מנועי החיפוש. התוצאה? דירוג גבוה יותר של פוסטים בתוצאות החיפוש של גוגל.
בניית קישורים
מספר הקישורים הפנימיים (קישורים לתוכן קיים בתוך האתר שלך) וקישורים חיצוניים (קישורים מאתרים אחרים לאתר שלך) פועל כאינדיקציה עבור מנועי חיפוש לקבוע את איכות האתר. הפעולה מועילה במיוחד אם תוכל לקבל קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים באיכות גבוהה – זו האינדיקציה החזקה ביותר לאיכות האתר שלך.
אתרים סמכותיים אלה יכולים לכלול אתרי חדשות, אתרים מקצועיים בנישת העסק שלך, אתרי בלוגרים בתעשייה ועוד. לרוב, חלק מאסטרטגיית חברת קידום אתרים כולל בניית קישורים מאתרים חזקים. תוכל לקרוא עוד על יצירת קישורים נכנסים במאמר שלנו “קידום אתר וורדפרס: 13 המלצות לניצחון”.
חוויית משתמש
מנועי חיפוש נוטים לפגוע בתוצאות החיפוש של אתרים איטיים, עמוסים או בעלי מבנה המקשה על הניווט. בנוסף, דף מעוצב היטב נוטה לשמור על מבקרים בתוך האתר.
SEO לוקאלי
אסטרטגיית קידום טובה כוללת אימוץ של כל הנקודות לעיל, אבל עם דגש מיוחד על הסביבה המיידת של העסק הפיזי. בגדול, החשיבה צריכה להיות מכוונת פוסטים בבלוג על נושאים מקומיים, קישורים מעיתונים מקומיים פופולריים וביקורות צרכנים בלוחות מקומיים ידועים.
מדוע שיהיה אכפת לך מקידום אתר העסק?
ללא אסטרטגיית SEO, האתר יתקשה להופיע בתוצאות החיפוש. גם עבור עסקים עם בסיס לקוחות מקומי, נראות אינטרנטית היא חיונית.
עברו הימים בהם אנשים מטיילים ברחובות בתקווה להיתקל במוצר או שירות שהם צריכים. במקום זאת, הם משתמשים במכשיר הנייד או המחשב – על פי סקר מ 2018 שנערך בארה”ב, 86% מאנשים משתמשים באינטרנט כדי למצוא עסקים מקומיים.
אין זה מפתיע אם כך שחיפושים ארגניים (כאשר אנשים מבצעים חיפוש מונח מסויים ולוחצים על תוצאות החיפוש הלא ממומנות) מייצרים 51% מכל תעבורת האינטרנט הן ל B2B והן ל B2C.
אם עסק קטן רוצה להרוויח כסף בסביבה העסקית המודרנית, חיוני ביותר שיתחיל לחשוב על אסטרטגיית קידום האתר בגוגל.
- כתבה מומלצת לבעלי עסקים קטנים: 10 מיתוסים על שיווק שכדאי להתעלם מהם
טיפים לקידום עסקים קטנים בגוגל
טיפ 1: מיקוד על SEO טכני
SEO טכני הוא תהליך אופטימיזציה של מבנה דפי אתר האינטרנט שלך, כך שסורקי האינטרנט יוכלו לקרוא ולאנדקס כראוי את האתר.
אם היינו מאנישים את הסורק, המטרה היא לגרום לו לבדוק את האתר שלנו ואז לחשוב: “וואו, הדפים האלה טוענים מהר, כל הקישורים עובדים, והכל מאובטח. אין לי שום נקיפות מצפון באשר לקידום התכנים האלה”.
גם אם הכתיבה שלך מדהימה, בעיות ב SEO טכני עלולות לעכב את יכולת האתר להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש. לכן, לפני יצירת תוכן חדש למשיכת לקוחות פוטנציאליים, עליך לבחון את איכות התוכן מנקודת מבט טכנית.
ישנן בעיות שעדיף להשאיר למתכנתים – כמו לוודא שהאתר מאובטח ועדכני, מהיר ובעל מבנה נכון. אם אין לכם רקע טכני, נסו כמה מההמלצות הבאות:
- יצירת מפת אתר ובקשה לאנדקס אותה על ידי גוגל – בהתאם לכלים בהם השתמשת לבניית האתר, ישנם תוספים המאפשרים יצירת מפת אתר. יואסט SEO הוא תוסף עבור משתמשי וורדפרס, אשר מייצר מפת אתר באופן אוטומטי ומעדכן אותה בכל פעם שהמשתמש מפרסם תוכן חדש. ניתן לשלוח את מפת האתר לגוגל בעזרת “גוגל קונסול” (Google Search Console), כלי חינמי של גוגל המסייע לבעלי אתרים לחזק את נוכחותם בתוצאות החיפוש.
- להיפטר מדפים שלא ממירים – אם לאתר יש דפים רבים שלא משיגים שום תנועה אליהם, הדירוגים של כל דפי האתר יפגעו. אפשרות טובה יותר היא למצוא דפים זהים ולאחד אותם לדף אחד.
- תיקון קישורים שבורים וישנים – הסורקים של מנועי החיפוש יורידו את דירוג האתר אם הוא שולח קוראים באופן עקבי לקישורים מיושנים או שבורים. מחקר שנערך לאחרונה מצא שהאלגוריתם של גוגל נוטה לראות בעין יפה קישורים המכוונים קוראים לאתרים סמכותיים בעלי דירוג גבוה.
- אופטימיזציית תמונות – השתמש בתמונות רלוונטיות עם כיתוב מתאים. מומלץ להשתמש גם בתגית “alt text” ולספק תיאור של התמונה.
רמת המאמץ הנדרש למשימה זו: נמוכה. יהיה עליך לבצע מעט מחקר, אבל הרשת מספקת לך כלים זמינים ומועילים. כמו כן, השיפורים הנדרשים אינם קשים ליישום.
טיפ 2: מיקוד על SEO לוקאלי (מקומי)
כמעט שליש מכל החיפושים בנייד הם שאילתות מבוססות מיקום, כגון “מסעדת דגים קרובה אליי” וכו’. גם אם המחפש לא יוסיף את “קרובה אליי” בשורת החיפוש, סדר עדיפות האלגוריתם של גוגל כיום מסתמך על המיקום הפיזי של מבצע החיפוש. תוצאות החיפוש בגוגל עוזרות לעסקים קטנים להצליח בשאילתות החיפוש המקומי, לכן חשוב ביותר שעסקים ימנפו את ההזדמנות שניתנת להם.
החלק החשוב ביותר בקידום אתרים לוקאלי הוא הגדרת פרופיל העסק ב”גוגל לעסק שלי” (Google My Business). הכלי הוא חינמי ופשוט לניהול.
תחילה, עליך להכריז על העסק שלך בכלי. יש לוודא שמילאת את כל הפרטים כולל טלפון העסק וכתובת. המידע שתספק יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.
לאחר מכן, תקבל התראה על כל ביקורת שלקוחות ישאירו. תוכל להגיב ללקוחות אלה ולנהל עימם שיחה. אם תהיה אדיב ותספק שירות טוב, תוכל לחזק את מעמד העסק בתעשייה שלך.
התכונה הקריטית הנוספת של “גוגל לעסק שלי” היא מקטע השאלות והתשובות. תוכל לספק שאלות נפוצות ולענות עליהן באופן יזום, ובכך אולי לסייע ללקוחות שמחפשים את עצתך.
רמת המאמץ הנדרש למשימה זו: נמוכה. כל הכלים מונגשים ומאפשרים שימוש גם לחסרי ידע, כך שאין באמת סיבה להסס.
טיפ 3: מציאת מילות מפתח וביטויים שלקוחות מחפשים
הדרך הטובה ביותר לדעת אילו תכנים לכתוב, היא לדעת מה לקוחות כבר מחפשים. לכן, אם תוכל לענות על שאלותיהם טוב יותר מהמתחרים, תזכה להכרה על ידי מנועי החיפוש וכתוצאה, להופיע בין הראשונים בביטויים כאלה ואחרים.
למרבה המזל, השוק מספק לבעלי עסקים כלים רבים לבצע חקר מילות מפתח אפקטיבי.
בתור התחלה, תוכל לנתח את ההצעות שגוגל מראה לך מתכונת ההשלמה האוטומטית. כאשר משתמש מקליד משהו לתוך סרגל החיפוש של גוגל, הוא יבחין בהצעות. ההצעות מייצגות את הביטויים הנפוצים ביותר – כלומר, גוגל למעשה ביצע עבורך את חקר מילות המפתח! תוכל להשתמש ברשימה כנקודת מוצא להשראה.
רמת המאמץ הנדרש למשימה זו: בינונית. מחקר מילות מפתח יכול להוות משימת קידום מסובכת, במיוחד כשמדובר ביזמים ובעלי עסקים לחוצים בזמן, הודות והוא דורש זמן, ידע בהתנהגות הסורק, אסטרטגיה וידע בתפעול כלים לחקר מילות מפתח. עם זאת, קיימים כלים אשר בכוחם לפשט את התהליך באופן משמעותי.
טיפ 4: אופטימיזציית on-page
אופטימיזציית on-page למעשה קשורה כולה למילים המופיעים בדפי אתרים. בעוד המטרה העיקרית היא לפרסם תכנים מעניינים, מטרה חשובה לא פחות היא לדאוג למבנה הדף אשר יספק לך את הסיכוי הטוב ביותר להיחשף על לסורקי מנועי החיפוש.
- אופטימיזציית כותרות ותתי כותרות – כותרת הדף היא גורם עיקרי לשיעור ההקלקות, שהוא למעשה חלק מרכזי מהדרך שבה מנועי חיפוש קובעים דירוג של דפים. שיעור ההקלקות (או click-through rate) הוא אחוז האנשים שנחשפו לכותרת הדף שלך ובסופו של דבר לחצו עליה. מומלץ לחשוב על משהו קליט ובאורך 60 תווים. אם הכותרת תהיה ארוכה מדי, מנוע החיפוש יחתוך אותה והגולש יתקשה להבין את נושא הדף שלך.
- השתמש בתגי כותרת מתאימים – תגי הכותרת בהם תשתמש בכל קטע של הדף שלך ניתנים לאופטימיזצייה כך שיכילו מילות מפתח רלוונטיות. כמו כן, על ידי שיפור נראות האתר והפיכתו לקריא יותר, תוכל לשפר את זמני שהיית הגולשים באתר – רכיב חשוב נוסף באלגוריתם של גוגל.
- ניקיון תגי מטא – כל מערכת לניהול תוכן (CMS) מאפשרת לך להזין תגי מטא, שהם בעצם תיאורים של התכנים שלך. מנועי חיפוש משתמשים בתגים אלה לוודא שתיאור האתר שלך תואם לתוכן שבדף. על ידי שימוש במילות מפתח ותיאורים רלוונטיים בתגי המטא, הנך למעשה מבטיח שסורקי הרשת יודעים מהו נושא הדפים של האתר.
רמת המאמץ הנדרש למשימה זו: נמוכה עד בינונית. חלק גדול מהמשימה הזו הוא לזהות אילו דפים הם החשובים ביותר עבור אופטימיזצייה.
טיפ 5: ייעול שיווק התוכן
שיווק תוכן דורש זמן ואנרגיה. עסקים רבים עלולים למצוא את עצמם קצרים במשאבים. מומלץ לבצע את הצעדים הבאים לקבל החזר מקסימלי על ההשקעה.
- שימוש בתבניות – בחלק מהתכנים ודפי הנחיתה באתר שלכם תשתמשו בפורמט זהה בכל פעם, ובכך תפחיתו את העומס הנדרש להמצאת מבנה שונה. מפתחי אתרי וורדפרס יהנו במיוחד מהשימוש בתבניות הודות לתוספי שמירה ושכפול של תבניות מבנה עמודים העומדים לרשותם.
- שימוש בסרטונים – באופן כללי, הרבה יותר מהיר לצלם סרטון מאשר לכתוב מאמר. גולשי אינטרנט ידועים כצרכני סרטונים בעלי “תיאבון גדול”, לכן מומלץ להטמיע סרטונים בתוך התכנים שלכם. כמו כל נכס אינטרנטי, מומלץ לבצע אופטימיזצייה לסרטונים ובמידת האפשר, לקדם את הסרטונים ביוטיוב. תוכלו לקרוא עוד על כך במאמר שלנו, קידום ממומן ביוטיוב.
- מינוף מדיה חברתית וערוצי הפצה אחרים – אל תסמכו על חיפושים אורגניים בלבד. עסקים קטנים אשר מצליחים הם עסקים שלא מתמהמהים. שתף את התכנים שלך במדיה החברתית ודאג לזהות ערוצי הפצה רלוונטיים לתעשייה שלך.
רמת המאמץ הנדרש למשימה זו: בינונית. פרסום תכני מדיה הוא אולי קל יותר מהשקעת מחשבה בתוכן כתוב ומושקע, אבל אין דרך לעקוף את המאמץ הנדרש לשיתוף והפצת התוכן.
טיפ 6: בניית סמכותיות בעזרת קישורים
השגת קישורים אשר מצביעים על האתר שלך מאתרים אחרים, משפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש. הסיבה היא שגוגל מבין שכמות ואיכות הקישורים הנכנסים, מצביעים על אתר ששווה קריאה. מחקרים מראים קורלציה בין מספר האתרים המקשרים לדף באתר אחר, לשיפור במיקומי אותו דף בתוצאות החיפוש של גוגל.
על מנת לבנות קישורים, תזדקק לאסטרטגיה. האסטרטגייה יכולה להיות יצירת גיליון בו תרשום שמות, כתובות מייל ומספרים של בעלי אתרים פוטנציאליים. תוכל לכלול עיתונים ומקומונים, בלוגרים, דפי אירועים ועסקים שאינם נכללים כמתחרים ישירים. אזכור שם העסק שלך הוא סיגנל חשוב למנועי החיפוש.
רמת המאמץ הנדרש למשימה זו: גבוהה. בניית קישורים דורשת זיעה רבה, ועלייה להתבסס על יסודות מוצקים של תוכן איכותי, שירות מקצועי ויכולות שיווק.
קידום אתרים לעסקים קטנים: הניחו למומחה לקדם אתכם ברשת
עם כל המהומה סביב הקמה ותחזוקה של עסק קטן, בעלי עסקים רבים עלולים להתעלם מחשיבות הנוכחות הדיגיטלית שלהם. אולם ככל שידחו את העובדה, כך יעבירו למתחרה את המושכות בתוצאות החיפוש, וכך יפגעו ההמרות והמכירות ממבקרי חיפושים אורגניים. תתחיל היום ליישם את ההמלצות הנ”ל ולשפר את מיקומי האתר שלך בתוצאות החיפוש.
בעלי או מנהלי עסקים קטנים אשר מחפשים פתרונות קידום? הגעתם למקום הנכון. אם אינכם בטוחים איזה סוג קידום טוב עבורכם, צרו עמנו קשר ונשמח להציע לכם את חבילת הקידום המתאימה לכם ביותר. כחברה לפיתוח וקידום אתרי עסקים ברשת, לרשותנו כל הכלים והניסיון לשפר את נראות וביצועי האתר, תוך עמידה בתקציבכם.
מחפש מומחה קידום אתרים? לפרטים נוספים וייעוץ מקצועי, טלפנו: 0723944956 או השאירו לנו הודעה בטופס צור קשר.