תוכן עניינים
תוכן איכותי לקידום אתרים
קידום אתרים SEO מתבסס על יצירת תוכן איכותי לקידום אתרים, זה מופץ באמצעות מאמרים המכילים מילות וביטויי מפתח אשר בהם רואה גוגל, כלי עזר להעלאת תוצאות בשאילתות של הגולשים.
המטרה בקידום אתרים אורגני SEO היא לבצע מספר פעולות בקוד האתר וברלוונטיות שלו הן ברמת התוכן והן ברמה הטכנולוגית, כדי שיענה על דרישות האלגוריתם של גוגל, יציג תוכן מעניין אשר יגרום לגולשים לשהות באתר זמן מסוים ואת כל זה משיגים באמצעות תוכן איכותי ולא פחות.
מי שאמור לכתוב את התכנים עבור קידום האתרים הם אנשי תוכן ברמה גבוהה, אשר יש להם את היתרונות הדרושים לכתיבה החל מהיכרות עם חוקי הפיסוק והדקדוק וכלה באוצר מילים, אשר יוכל להציג במאמרים האמורים כל מוצר ושירות של עסק וחברה בצורה תדמיתית ושיווקית נכונה ומדויקת.
SEO הוא ראשי תיבות של המילים: Search Engine Optimization.
חשיבות של מאמר SEO
מאמרי SEO הן מצרך מבוקש מאוד בקרב כותבי תוכן, ולמרות שהמטרה שלהם היא הכללת מילות מפתח כדי לעזור לגוגל לכוון את הגולשים לאתר מסוים.
התכנים עדיין חייבים להיות כתובים באיכות גבוהה שכן יצירת תוכן איכותי לקידום אתרים מעבר לצורך בהפצת מילות המפתח משמש גם כמידע לגולשים וכתוכן המוזן לאתר ויש לו חשיבות רבה בקביעת תדמית האתר.
מכאן יוצא שאם כותבי התוכן אינם מספיק מקצועיים, לוקים בשגיאות כתיב או תחביר ואינם מתנסחים ברמה טובה, האתר יוצא מזה רע מאוד ויש גולשים הנוטשים אתרים כאלה מיד ומעדיפים אתרים אשר התוכן בהם מוצג ברמה גבוהה וכראוי מבלי לזלזל באינטליגנציה שלהם.
אבל תוכן איכותי אינו נוגע רק לנושא של דקדוק או ניסוח, יש כמובן גם חשיבות רבה למידע המועבר בו.
תוכן איכותי חייב לספק ערך מוסף לגולש, לחשוף לו מידע חדש, מעודכן ורלוונטי לנושא אותו הוא מחפש ואלה האתרים אשר בדרך כלל הגולשים שוהים בהם יותר, ומכאן גוגל מבין כי כאשר גולשים שוהים באתר מסוים יותר זמן מאשר באחרים-כפי הנראה התכנים שלו יותר מעניינים ומדויקים.
מהו בעצם תוכן איכותי לקידום אתרים?
כל כותב תוכן יודע שיש כמה רמות של כתיבת תוכן. ככל שמעמיקים יותר, מביאים נתונים ומציגים עובדות, ככל שלוקחים את החומר מכמה מקורות כתיבה, כך הוא יותר מגוון, יותר עשיר ויותר מעניין.
אם למשל כותב תוכן ירצה לכתוב מאמר על קידום אתרים אורגני, הוא יוכל לעשות זאת במאה מילים אבל גם באלף, כמובן שכאשר יש יותר מילים במאמר, ישנה הזדמנות לכותב התוכן לספק יותר מידע ויותר נתונים מה שהופך את המאמר למעניין וקריא יותר.
ראשית חשוב לומר כי תוכן איכותי לקידום אתרים חייב להיות מבוסס על מקורות אמינים ומדויקים וחלק מתפקידו של כותב התוכן היא לאתר את המקורות הללו ולהתבסס עליהם, שכן יש הרבה מאוד מידע שולי ולא חשוב בחלק מן האתרים ולכן זיהוי תוכן איכותי של אתר הוא זה המוביל בסופו של דבר ליצירת מאמר איכותי.
בנוסף לכך, חשוב לקחת מידע אשר רלוונטי למאמר עצמו ולא גורם לו להתפזר לכל הכיוונים.
כאשר מדובר על כתיבת תוכן על קידום אתרים אורגני הוא יכול להיות בכמה נושאים וכותב המאמר צריך להיצמד לנושא, אם אין לו נושא מסוים של מילות מפתח, הוא יכול לכתוב מאמר כללי ברמה גבוהה כאשר הוא זה שקובע מהו הנושא.
היזהרו מחיקויים!
כל איש קידום אורגני אשר עובד עם כותבי תוכן מצויד בתוכנה הסוקרת את המאמרים שכותבים עבור הלקוחות שלו ובודקת אם מדובר בהעתקה.
תוכן איכותי לקידום אתרים כאמור, יכול להתבסס על מקורות מאתרים שונים אבל חלילה לא להעתיק את התוכן אלא להבין את הכתוב ולייצר תוכן מקורי חדש.
אחד הדברים שעלולים לגרום לאתרים לקרוס, הוא העתקת חומרים ולכן חשוב מאוד לא להעתיק אלא לשכתב באופן מקורי מידע שקיים במאמר אחר, ולהבין ממנו את עיקרי הדברים.
כאשר מדובר במידע טכנולוגי כמו למשל מבנה של דוד שמש, מן הסתם לא יוכל כותב התוכן להמציא מבנה אחר מזה הרשום במאמרים שונים, אלא רק לנסח את המידע באופן שונה במקצת ועל כן לא ייתפס תיאור זהה בניסוח אחר של דוד שמש למשל כמקרה של העתקה.
שתילת מילות מפתח באופן טבעי
אחד הדברים החשובים בשתילת מילוי המפתח בתכנים, הוא לעשות זאת באופן טבעי גם אם מדובר במילות מפתח בלתי הגיוניות כמו מקרר שתי דלתות מחיר, וידוע הוא כי המשפט זה הוא ביטוי מפתח מאוד נפוץ בגוגל כמו חיפוי לקיר טלוויזיה מחיר, טבעת יהלום שני קראט מחיר, מעקה אלומיניום מחיר ועוד.
כלומר צריך אותו כותב תוכן צריך להתייחס אל מילות המפתח הללו למרות הליקוי התחבירי ולשתול אותן כפי שהן אבל צריך להיות תוכן בעל ידע עצום בכתיבת תוכן איכותי לקידום אתרים, אשר יצליח להפוך את המשפט הזה להגיוני למרות הדקדוק המשובש.