תוכן עניינים
- 1 פרויקטים לדוגמה
- 2 קידום ושיווק עסקים באינטרנט
- 3 קידום עסקים באינטרנט: הדרך היעילה ביותר למשוך תנועה לאתר האינטרנט שלכם
- 4 האם קידום עסקים באינטרנט חשוב לכל עסק?
- 5 חשיבות קידום עסק קטן
- 6 חשיבות קידום מקומים לעסקים
- 7 קידום עסקים גדולים באינטרנט
- 8 קידום עסקים באינטרנט: תנו למומחים לשווק אתכם ברשת
- 9 קידום עסקים קטנים וגדולים באינטרנט – שאלות ותשובות
פרויקטים לדוגמה
קידום ושיווק עסקים באינטרנט
מדוע קידום עסקים באינטרנט חשוב כל כך? מהי המשמעות של קידום אתרים עבור עסקים? אנחנו נתקלים בשאלות האלו שוב ושוב.
במהלך השנים, מאז המצאת מנוע החיפוש הראשון, SEO (קיצור לקידום אתרים, באנגלית: “search engine optimization" – אופטימיזציה למנוע חיפוש) הופשט, הוסבר לא נכון ואפילו דבקו אליו סטיגמות מפעם לפעם. התחום נחבט כל כך הרבה עד שאפילו בעלי עסקים לא לגמרי מבינים את החשיבות של קידום עסקים באינטרנט, שלא נדבר על איך הקידום נעשה.
בעוד אנשים רבים עדיין רואים בקידום אתרים כהוקוס-פוקוס, אלה שמאמצים שיטות SEO לעסקים כראוי ברשת, נהנים מיתרונות שיווק העסק באינטרנט, המגולם בתנועה רבה יותר של גולשים לאתר העסק, יותר המרות, נראות, חשיפה, אמינות, מודעות למותג, הבנה עמוקה יותר של התנהגויות הלקוח ועוד.
הבעת אמון בטכניקות קידום אתרים, במיוחד אם אינן גנריות אלא מותאמות אישית עבור עסק מסוים, מביא לידים איכותיים ולקוחות חוזרים מרוצים לכל סוג של עסק, החל מעסקים קטנים ועד חברות בינלאומיות גדולות.
בהמשך, נשתדל לענות על שאלות כגון “למה קידום עסקים באינטרנט הוא כל כך חשוב?" וגם “איך יכול קידום אתרים לסייע לעסק לצמוח?" ועוד. ננסה להבהיר עד כמה שניתן את היתרונות בלשכור חברה לקידום אתרים או יועץ קידום אתרים מומחה. כבונוס, נעביר לכם המלצות וטיפים בקידום העסק הקיים שלכם באינטרנט או עסק שבכוונתכם לפתוח.
קרא עוד בכתבה שלנו: קידום אורגני לעסקים.
קידום עסקים באינטרנט: הדרך היעילה ביותר למשוך תנועה לאתר האינטרנט שלכם
כששואלים אנשים מהם היתרונות בקידום עסק באינטרנט (קידום אתר עסק בפייסבוק ובגוגל למשל), טראפיק (תנועה) הוא בדרך כלל היתרון הראשון שעולה לראשם. טראפיק מוביל ללידים ולידים הם לקוחות בפוטנציה. הסיבה שלקוח בפוטנציה מוצא את העסק שלכם היא משום שהוא מחפש שירותים או מוצרים שאתם מציעים. אם דף באתר שלכם עבר אופטימיזציה לביטוי “שירות פיתוח אפליקציות“, אז הדרך היחידה שגולש באינטרנט ימצא אתכם הוא אם יקליד בגוגל: “שירות פיתוח אפליקציות".
במילים פשוטות: האם תעדיפו להקים חנות בסמטה על אי בודד או ברחוב סואן בעיר גדולה? SEO הוא מה שמביא את החנות הווירטואלית שלכם לרחוב ראשי בתל-אביב – הדף הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל. כמובן שלמקם את החנות הווירטואלית שלכם בשדרה הכי סואנת באינטרנט לא בהכרח אומר שכל התנועה לאתרכם תומר לכסף. אבל, סיכוי גדול שרוב העוברים והשבים כן יהפכו ללקוחות משלמים בסופו של דבר. כלומר, אם תשתמשו בטכניקות קידום אתרים בגוגל ושיווק נכונות ליצירת לידים, תוכלו להבטיח שהעוברים והשבים ישהו יותר באתר ובסופו של דבר יהפכו ללקוחות נאמנים שיולידו יותר מכירות.
היופי שבקידום אתרים שנעשה כמו שצריך הוא – העסק שלכם נהנה מלידים איכותיים, סבירות גבוהה שהמבקרים הללו יהפכו ללקוחות משום שהם חיפשו הצעה כמו שלכם, כבר יש להם צורך במוצר או שירות דומה לשלכם. לכן, אם תדעו להפוך את הצעתכם למפתה יותר מהמתחרה הממוצע, ובכן… הבנתם את הרעיון.
לא סביר שכל מומחי שיווק אתרי אינטרנט הללו טועים.
נראות, אמינות ומודעות למותג חיוניים לכל עסק
70%-80% ממשתמשי מנועי החיפוש מתמקדים בתוצאות החיפוש האורגניות. פירוש הדבר הוא שאנשים לא רוצים ללחוץ על המודעות שבתשלום אשר מופיעות בחלק העליון של תוצאות החיפוש, הם מעוניינים בתוצאות האורגניות שמופיעות מתחת למודעות. (קרא עוד על קידום ממומן בעזרת חברה לפרסום בגוגל).
דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגני יוצר אמינות במותג בעיני לקוחות פוטנציאליים, זה מסמן עבורם שהעסק שלכם הוא הטוב ביותר בתעשייה ולא רק עסק ששילם עבור מודעות. האם אתם זוכרים את הפעם האחרונה שדפדפתם בעצמכם לעמוד השני בתוצאות החיפוש של גוגל?
להלן גרף מעניין מאת Advanced Web Ranking:
בגרף נראה באופן ברור כיצד שיעור ההקלקות יורד לפי מיקום באופן דרמטי.
יתרה מזאת – גוגל ומנועי חיפוש אחרים לוקחים בחשבון את שיעורי ההקלקות (CTR) כשהם מדרגים דפי אתר. במילים פשוטות – גוגל צפוי להציב דף עם שיכור הקלקות גבוה יותר בראש תוצאות החיפוש, משום שהוא יזהה את הדף כבעל ערך רב יותר מהדפים המתחרים.
לטפס למקומות הגבוהים בחיפוש האורגני עבור מילות מפתח הרלוונטיות לעסק שלכם הוא כמעט בלתי אפשרי ללא אסטרטגיה נכונה, כלומר קידום עסקים באינטרנט באופן מקצועי, הן על ידי ביצוע פעולות בתוך האתר עצמו והן על ידי ביצוע פעולות מחוץ לאתר (מה שנקרא off-page seo, on-page seo). תהליך זה דורש זמן ומאמץ, אולם בזמן הטיפוס לחלק העליון של תוצאות החיפוש, לאט ובאופן עקבי, אתר העסק צובר מודעות למותג וזוכה באמון של לקוחות פוטנציאליים.
טיפ
“פרסום בעזרת תוכן" – אם אינך בקיא במונח, מומלץ שתקרא עוד על פרסום בטאבולה וגם פרסום באאוטבריין.
הבנת לקוחות העסק שלך היא חיונית לשרת טוב יותר את הלקוחות הקיימים, וכן למציאת לקוחות חדשים
כפי שהזכרנו קודם לכן, יתרון נוסף של SEO עבור עסקים הוא הבנת התנהגות לקוחות. קידום עסקים באינטרנט הולך יד ביד עם תוצאות ברורות שניתנות לניטור. מעקב אחרי כל פרט באתר שלכם, סטטיסטיקות התנועה, שיעורי ההמרה ותוצאות אחרות של מאמצי הקידום שלכם, מאפשר לראות בבירור מה לקוחות שלכם צריכים ומחפשים, איך הם מתנהגים ומדוע.
כך אתם זוכים להזדמנות לנתח את העבודה שלכם ולהתאים את האסטרטגיה בהתאם, כשבראש ובראשונה מה שחשוב יותר הוא לייצר חוויית משתמש ללא דופי. למה אנחנו בכלל מזכירים כאן את חוויית המשתמש, זה לא חלק שקשור לעיצוב?
העניין הוא – האינטרנט מתפתח מהר מאוד ואיך אנחנו משתמשים בו משתנה במהירות רבה. לדוגמה – לאחרונה השימוש בנייד עקף את השימוש בשולחן העבודה בפעם הראשונה.
בגוגל כבר ניבאו זאת לפני זמן מה ולכן עודכן האלגוריתם להתעלם מאתרי אינטרנט שאינם רספונסיבים (מותאמים לניידים), ורק לפני מספר חודשים פיתחו את האינדקס הראשון לנייד.
אם כך, במידה והנוכחות האינטרנטית שלכם אינה רספונסיבית, אתם ככל הנראה תאבדו לא מעט לידים פוטנציאליים ובסופו של דבר גם לקוחות. זו רק דוגמה אחת לאופן שבו חוויית משתמש משפיעה על התנועה באתר והחזר השקעה (ROI), שהם אחרי הכל, המטרה האולטימטיביות של קידום עסק באינטרנט.
כל עסק רוצה דירוג אורגני מעולה, חשיפה וכל המטעמים הנלווים. חוויית משתמש ללא רבב קשורה אף היא ליעד הסופי; וקידום אתרים איכותי עוזר לייצר, לשלב ולמנף את חוויית המשתמש לפעול לטובת אתר העסק באינטרנט.
האם קידום עסקים באינטרנט חשוב לכל עסק?
עכשיו שביססנו הבנה כלשהי אודות החשיבות של קידום אתרים לעסק יכול להיות שתשאלו שאלות כמו: האם קידום אתרים בגוגל חשוב לכל סוג של עסק? האם צריך להשקיע בקידום גם אם המסחר לא ממש נעשה באינטרנט?
התשובות הפשוטות הן: כן וכן, כל עסק חייב. אבל בואו נרחיב מעט.
הגישה שלנו בסייטלינקס בכל הקשור לקידום אתרים, האסטרטגיות שאנחנו מאמצים והיעדים שאנחנו קובעים, תלויים במידה רבה בסוג העסק, גודל העסק, התעשייה והנישה של העסק.
חשיבות קידום עסק קטן
אם ניקח את ארה"ב כמדגם, בארה"ב יש למעלה מ- 30 מיליון עסקים קטנים. אבל מחקרים מראים שמעל 20% מהעסקים הללו יכשלו בשנה הראשונה, למעלה מ 30% יסגרו בשנה השנייה, וכ 50% מאלה שישרדו את השנתיים הראשונות צפויים להיכשל בשנה החמישית. ואם חשבתם שבזה נגמר הסיפור, תחשבו שוב, 70% מהנותרים יסגרו את דלתות העסק אחרי 10 שנים בשוק. ובישראל? 90% מהעסקים הקטנים בישראל נסגרים במהלך השנה הראשונה.
אם נחזור לארה"ב, אולי יפתיע אתכם לגלות שרק 64% מהעסקים הקטנים מנהלים נוכחות אינטרנטית – בזבוז נוראי של הזדמנויות אם ניזכור שמעל 90% מכלל החוויות האינטרנטיות מתחילות עם חיפוש באמצעות גוגל או מנועי חיפוש אחרים. אבל, אם יש לכם עסק קטן, הסטטיסטיקה הזו יכולה לפעול לטובתכם משום שתיתקלו בפחות תחרות ויותר הזדמנויות.
חשיבות הקידום באינטרנט של עסק קטן היא רצינית מאוד. תבינו, כשאתם מנהלים עסק קטן התחרות העזה היא לא רק מול עסקים קטנים אחרים, אבל גם מול תאגידים הגדולים. הראשונים בתחום שלכם עשויים להיות ותיקים יותר, מכובדים יותר ואמינים יותר עם תקציב שיווק דיגיטלי לעסקים אדיר ותפוצה רחבה.
טיפים לקידום אתרי עסקים קטנים
ישנן טקטיקות אופטימיזציה שכל עסק קטן חייב ליישם אם ברצונו להצליח בעולם האינטרנט, לא משנה באיזו תעשייה העסק נמצא. להלן רק כמה טיפים שימושיים עבור בעלי עסקים קטנים:
- תכירו את קהל היעד שלכם: תלמדו מה הקהל שלכם רוצה ומחפש על ידי ניתוח השוק והמגמות הנוכחיים, ניתוח המתחרים שלכם, ואז תדאגו שאתר העסק עונה על הדרישות והצרכים הללו.
- בצעו מחקר מילות מפתח ממוקדות מאוד: עברו הימים בהם כל מה שנדרש הוא לפוצץ דף אינטרנט עם ביטויים ומילות מפתח כדי להופיע בעמוד הראשון של גוגל תוך 24 שעות. האלגוריתם של גוגל כבר לא מעוניין בדפים דחוסים בביטויים, הוא מעוניין להבין האם המידע שכתוב בדף הוא בעל ערך ומספיק רלוונטי עבור הגולשים. לכן, על כל דף באתר האינטרנט של העסק להתמקד סביב אשכול ביטויים ספציפי ולדאוג לכך שהסורקים של גוגל יבינו במה עוסק הדף. למרות העובדה שאתם משתמשים במילות מפתח, יש לוודא שהתוכן רלוונטי, קורא לפעולה ובעל מבנה תחבירי תקין.
- ודאו את מהירות הטעינה של האתר: 40% מגולשים נוטשים אתר שדורש טעינה של יותר מ 3 שניות. כעסק קטן, פשוט לא תוכל להרשות לעצמך שיעור נטישה גבוה כל כך.
- הישארו מעודכנים בשינויי האלגוריתם של גוגל ומגמות קידום אתרים: או, הפקידו את האחריות בידי חברת קידום אתרים מקצועית (או יועץ קידום אתרים צמוד). תוכלו להקציב זמן למעקב אחרי השינויים והמגמות שבקידום אתרים, למצוא מה עובד ומה לא עובד עבור קידום העסק הקטן שלכם באינטרנט דרך ניסוי וטעייה. או שתוכלו להתמקד בעבודה שלכם ותניחו למקדם אתרים מקצועי לעשות את עבודתו. איך למצוא מקדם אתרים טוב לעסק שלכם אתם שואלים? חדשות טובות, כבר מצאתם.
כמה עולה לקדם עסק קטן באינטרנט?
קידום אתר באינטרנט הוא דרך חסכונית מאוד עבור עסק קטן להגיע ליעדים שלו בצורה יעילה יותר, ולהישאר בין האחוזים הבודדים של עסקים קטנים אשר משגשגים בסופו של דבר. המחיר הממוצע לקידום אתרי עסקים קטנים משתנה מחברה לחברה ותלוי במטרות העסק, הטקטיקות ומה הולך להיות מיושם. אם תרצו הצעת מחיר, אנא צרו קשר.
אנו בסייטלינקס מתאימים את האסטרטגיות שלנו למטרות הלקוח, התקציב והעדפותיו. אנו פועלים להשיג תוצאות, להגדיל עסקים ורווחים. לכן, אנו גמישים מאוד לעבודה עם תקציב נתון תוך הגדלה הדרגתית בכפוף להכנסות העסק.
חשיבות קידום מקומים לעסקים
מתוך כלל החיפושים בגוגל 46% הם מקומיים (לוקאליים), מתוך תוצאות החיפושים הללו 92% בחרו בעסקים שהופיעו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש וכ 70% מלקוחות בחרו בחנות על סמך המידע שהם מצאו באינטרנט.
הנה תובנה נהדרת נוספת עבורכם – כ 54% מחנויות מקומיות בלבד רשמו את העסק שלהם בגוגל. זו אחת הסיבות שקידום מקומי הוא נהדר להשיג לקוחות חדשים. קידום עסקים באינטרנט עובד מצויין אם יודעים איך לנצל נכון את הכלים והטקטיקות לטובת יתרון יחסי מול המתחרים.
קידום אתרים מקומי, בדומה לכל צורה אחרת של קידום אתרים, כרוך בקידום בתוך האתר ומחוצה לו, on-page וגם off-page.
טיפים לקידום אתר של עסק מקומי
- תביעת בעלות על פרופיל ‘גוגל לעסק שלי’: זה בחינם ויעזור לסיכויי העסק להופיע מיד מתחת לפרסום הממומן בתוצאות החיפוש.
- אזכור פרטי העסק באתרי אינדקס למיניהם: אזכורים של העסק באתרי אינדקס שונים חשובים ביותר כאיתותים לגוגל אודות העסק שלכם. כתובת העסק, שם העסק ומספרי יצירת הקשר חייבים להיות תואמים בכל האזכורים.
- אופטימיזציה למילות מפתח מקומיות: לעיתים קרובות לקוחות פוטנציאליים משתמשים במיקום מדויק כשהם מחפשים משהו בגוגל: “חנות רהיטים בראשון לציון", “חברת קידום אתרים בתל-אביב" וכו’. נסו לזהות את כל הביטויים המקומיים. השתמשו רק במילים הרלוונטיות לעסק/שירות/מיקום שלכם על ידי ניתוח ‘כוונת משתמשים’. לדוגמה, אם אתם מציעים שירותים מקומיים, עליכם להתמקד רק באזורים שאתם משרתים. בהתאם לביטוי המקומי הספציפי, תיצרו דפי נחיתה ממוקדי מיקום.
למקרה שאתם עדיין תוהים, התשובה היא ברורה: קידום אתרים הוא חיוני למאמצי קידום עסקים באינטרנט, גם אם העסקים הם קטנים ומקומיים.
כמה יעלה קידום אתר של עסק מקומי?
כמו בכל דבר בחיים – המחיר תלוי בהרבה גורמים. אם כבר ביצעתם עבודת קידום כלשהי בעצמכם ואתם רק מחפשים השלמות, המחיר יהיה שונה מאשר אם תבקשו חבילת קידום שכוללת ניהול מוניטין בגוגל למשל. להצעת מחיר מדויקת, מומלץ ליצור איתנו קשר. צוות המומחים שלנו מצויד להציע לכם את חבילת הקידום האיכותית והמשתלמת ביותר.
קידום עסקים גדולים באינטרנט
קידום אתר של עסק לאומי או בינלאומי גדול תלוי במידה רבה בנישה והתעשייה של העסק, מה שהופך את פיתוח אסטרטגיית הקידום לחיונית במטרה לצמצם עלויות מיותרות. עם זאת, ישנם טיפים מסוימים שחלים על רוב העסקים אשר משרתים לקוחות במדינה אחת ולקוחות ממדינות רבות.
קידום אתר ברמה לאומית שונה מקידום אתר ברמה המקומית בדרכים בהם משתמשים כדי להגיע למטרה הסופית. בשונה מקידום אתר ברמה מקומית בו ההתמקדות היא על ‘גוגל לעסק שלי’, הפצת כתובת העסק ויצירת דפי אתר ממוקדים, קידום עסק לאומי באינטרנט משמעו קידום מילות מפתח רחבות וגנריות יותר, מיקוד רב יותר במיתוג ובניית קישורים מתאימים לעסק שמשרת לקוחות מכל המדינה.
האם אני צריך קידום מקומי או לאומי?
שאלה כזו מציעה שלעסק שלכם יש כמה סניפים מפוזרים בכמה ערים. במקרה כזה, אנחנו ממליצים על שילוב אסטרטגיות לחיזוק הסניפים באופן מקומי וחיזוק המותג ברמה הלאומית. כמובן שיש לשקול את העלויות במקרה שכזה. יכול להיות שתרצו להתמקד בקידום סניף מסוים תחילה ולבנות את מערך קידום העסק באינטרנט בהדרגתיות.
קידום אתר מקומי לעומת קידום אתר לאומי
קידום אתר של עסק ברמה לאומית הוא הבחירה הטובה ביותר עבור עסקים שפועלים בצורה מקוונת ולא תלויים במיקום פיזי במדינה או שפה אחת. עסקים שכאלה יצטרכו לשלב אסטרטגיות קידום אתר בינלאומי, רב לשוני.
קידום עסקים באינטרנט: תנו למומחים לשווק אתכם ברשת
בעלי או מנהלי עסקים ומחפשים פתרונות קידום לעסק באינטרנט? הגעתם למקום הנכון. אם אינכם בטוחים איזה סוג קידום טוב עבורכם, צרו עמנו קשר ונשמח להציע לכם את חבילת הקידום המתאימה לכם ביותר. כחברה לפיתוח וקידום אתרי עסקים ברשת, לרשותנו כל הכלים והניסיון לשפר את נראות וביצועי האתר, תוך עמידה בתקציבכם.
קידום עסקים קטנים וגדולים באינטרנט – שאלות ותשובות
לפרטים נוספים וייעוץ מקצועי, טלפנו: 0723944956 או השאירו לנו הודעה בטופס צור קשר.
האם גם עסק קטן חייב קידום ברשת?
על שאלות כמו האם קידום אתרים בגוגל חשוב לכל סוג של עסק? האם צריך להשקיע בקידום גם אם המסחר לא ממש נעשה באינטרנט? התשובות הפשוטות הן: כן וכן, כל עסק חייב.
כמה עולה לקדם עסק בגוגל באופן אורגני?
המחיר הממוצע לקידום אתרים בגוגל משתנה מחברה לחברה ותלוי במטרות העסק, הטקטיקות ומה הולך להיות מיושם. באופן כללי ניתן לסכם שקידום אורגני יכול לנוע בין 2000 שח ל 5500 שח בחודש. אנו ממליצים להימנע מעלויות פחותות מכך.
כמה עולה קידום אתר של עסק פיזי מקומי?
המחיר מאוד משתנה בהתאם ליעדים, נישה, תחרות ועוד. גם כאן המחיר יכול לנוע בין 2000 שח ל 4000 שח לחודש.
קידום אורגני או פרסום ממומן?
למה לא גם-וגם? כמובן שהעלויות משתנות בהתאם אבל זו התשובה האידיאלית לשיווק האידיאלי. שילוב של קידום אורגני וממומן יחד. שילוב הכוחות הוכיח כאפקטיבי במיוחד.
אין לי תקציב לקידום אורגני וממומן משולב
במקרה שכזה נמליץ ליצור עימנו קשר לבחינת המצב. במקרים מסוימים נמליץ על קידום אורגני, באחרים נמליץ על ממומן. במקרים אחרים נמליץ על אורגני או ממומן משך תקופה מסוימת והשלמה עם אורגני או ממומן בהמשך הפרויקט.