איש מקצוע לניהול מוניטין בגוגל
לאנשים לפעמים יש זיכרון קצר, למחשב יש זיכרון גדול וגם ממושך. אם הלכתם לאכול באיזו מסעדה, והיה שם ג’וק על הקיר ותכתבו את זה ברשת בחוות הדעת על המסעדה או בכל מקום אחר, ייתכן מאד שבעלי המסעדה הזו יגיעו בגלל הג’וק הזה לפשיטת רגל. מי רוצה ללכת לאכול במסעדה בחברת ג’וקים? אף אחד.
נפגעתם מפרסום שלילי? התקשרו אל המומחים שלנו עוד היום בטלפון 0723944956
אנו מתמחים בניהול מוניטין חיובי בתוצאות החיפוש של גוגל וניקוי מוחלט של המלצות שליליות משורת החיפוש של גוגל.
אבל מצד שני ג’וקים לא ממש שואלים מסעדות אם מותר להן להיכנס, ויכול להיות מצב שמדובר במסעדה נקייה והיא אפילו עוברת הדברה באופן רצוף וקבוע, אבל נכנס ג’וק. זה עדיין לא אומר עליה שהיא לא מסעדה מספיק נקייה, זה לא אומר כלום על האוכל שלה, אבל זה בהחלט לא נעים לשמוע שהיה בה ג’וק.
מה עלולים לחשוב הגולשים. שאם היה בה ג’וק אחד, יכולים להיות בה גם אלף. שבטח הג’וקים מסתובבים שם גם בצלחות שהם אוכלים, יכול להיות שהם גם פלשו למזון. כלומר בינינו מקקים ואוכל לא הולכים ביחד, ומי שיקרא דבר כזה על מסעדה לא ילך אליה לעולם.
אם לא היה אינטרנט לא היינו יודעים מזה בכלל. זה שראה את הג’וק היה מספר את זה מקסימום לחברים ולמשפחה שלו, אבל זה לא היה נפוץ כמו אש בשדה קוצים, זה לא היה הופך לוויראלי כמו שזה הופך כאשר זה מתפרסם באינטרנט, וכל מה שינסה לעשות בעל המסעדה זה למחוק את המידע הזה מהרשת.
אבל הוא לא יכול למחוק את זה כי אין לו גישה לקובץ. כך נכנס לתמונה איש מקצוע לניהול מוניטין בגוגל שהתפקיד שלו בין השאר, זה לשמור על מוניטין של עסקים, בעלי מקצוע וחברות והוא יודע לעשות ניקוי תוצאות שליליות בגול, ואז אף אחד לא ידע על הג’וק שהתחיל את כל המהומה.
מה עושה איש מקצוע לניהול מוניטין בגוגל?
ניהול מוניטין הוא לא המצאה של הרשת (ניהול מוניטין ידוע בשמו המקצועי “ORM" – ראשי תיבות של: Online Reputation Management). בעולם שאינו וירטואלי, מדובר ביחסי ציבור אשר התפקיד שלהם הוא לטפל במשברים של עסקים וחברות, עקב אזכור שלילי ולהביא גם את הצד שלהם, מה שעשוי לרכך ולהציג אותם באור יותר חיובי. היום בעידן הדיגיטלי הפעולות הללו נקראות ניהול מוניטין (קרא עוד: ניהול מוניטין דיגיטלי – מה זה בכלל).
ניקוי מוניטין או ניהול מוניטין בגוגל, מתייחס לאותם אזכורים שליליים עליהם לשום עסק או חברה אין שליטה. המידע הזה עלול להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולפגוע בעסק.
כל מה שאנשים מחפשים היום החל מחברה לניקיון ועד לעורך דין, נעשה באמצעות הרשת. אנשים מקלידים שמות ואז קופץ להם מידע, ואם למשל לעורך דין היה איזה אירוע שלילי עם לקוח שהכפיש אותו ברשת, האם תלכו אליו? ברור שלא.
אבל אם יהיה אזכור אחד רע וחמישה חיוביים אז כן תלכו אליו, כי זה שלקוח אחד התלונן לא מעיד עליו. ומי שהצליח להשיג את חמשת הלקוחות שכתבו דברים חיוביים, הוא איש מקצוע לניהול מוניטין בגוגל. התפקיד שלו הוא לא רק לנסות ולמחוק אזכורים שליליים, אלא גם להכניס מידע חיובי כדי לשפר את הרושם.
לעתים האזכורים הללו מקורם באמת בחוסר שביעות רצון של לקוח, אבל הרבה פעמים זה מישהו שהוא בתחרות עם העסק, מישהו שמחפש לנקום, או מישהו שלקח אירוע מסוים ופירש אותו כרצונו. זוהי אומנם רק דעתו, אבל כאשר הוא מפרסם אותה והיא שלילית, יש לבעל האתר והעסק בעיה.
תפקידו של מנהל המוניטין הוא לשפר את היחס בין האזכורים השליליים לחיוביים ולגרום ללקוח לו ליהנות ממוניטין גובה, ומתנועה של לקוחות.
פסקי דין ישנים שפוגעים במוניטין
כל אדם עלול לטעות, ולכן זכותו של כל אדם בבית המשפט היא להגנה. ברשת מתפרסמים פסקי דין שכל גולש יכול להיכנס אליהם ולקרוא אותם. משום כך בעל עסק או חברה שהיה מעורב באיזה עניין משפטי, אפילו כזה שלא קשור לעסק שלו אלא אליו אישית, לא היה רוצה שלקוחות שלו יקראו על כך. אבל איך מוחקים מידע כזה מהרשת?
האם אדם שמבצע ניהול מוניטין ברשת, יכול למחוק תיקים משפטיים מגוגל, מסמכים משפטיים, תיקים ועוד. האם הוא יכול להסיר השמצות והכפשות, רישום משטרתי, פרסומים שליליים, תביעה ופסק דין.
אם כך יש לומר כי לא ניתן למחוק פרסומים או אזכורים שליליים מגוגל, כי לא אנחנו פרסמנו אותם ואין לנו גם שום אפשרות לבקש מגוגל למחוק אותם. גם רישום משטרתי אי אפשר למחוק, אבל לחלופין אפשר למחוק השמצות, להסתיר תיק פלילי, לדחוק פרסומים שליליים למיקומים לא ממש גלויים, להסיר מסמכים משפטיים מתוצאות החיפוש.
אדם שמבצע מוניטין הוא הכתובת לשינוי המוניטין שלכם ולחיזוק התדמית.
שירות ניהול מוניטין לעסקים
אזכורים שליליים בגוגל, צריכים להתאזן על ידי אזכורים חיוביים בגוגל. איש מקצוע לניהול מוניטין בגוגל צריך להתמודד עם כתבות שליליות של הלקוח. ניהול מוניטין ברשת של גוגל, זו ההתחלה של ניקוי המוניטין השלילי.
הבעיה הכי גדולה היום אלה הן הידיים הקלות על המקלדת. נחזור לאותו ג’וק במסעדה עליו כתבנו בתחילת המאמר הזה. בסופו של דבר אפשר לחשוב שאם בעל המסעדה היה דואג להדברה שוטפת, הג’וק הזה לא היה חי.
אבל זה לא אומר שהמטבח מלוכלך והאוכל מקולקל, מה שאנשים כן עלולים לחשוב בכלל קיומו של הג’וק. זה אומר שהיה שם ג’וק.
לכל אדם מותר להעביר ביקורת שלילית על עסק, אבל הוא חייב להיות הוגן. אם זו גחמה שלו והוא משנה את הסיפור ואת העובדות ומכפיש אותו ברשת, הוא עלול לגרום לו נזק בלתי הפיך. במקרה כזה למשל נמליץ על תביעה בגין דיבה כי אי אפשר להגיד כל מה שרוצים על כל אחד. מדובר פה בפרנסה של אנשים.
מחפשים מנהל מוניטין דיגיטלי מקצועי לניקוי תוצאות שליליות וניהול מוניטין העסק שלכם? הגעתם למקום הנכון. אנו בסייטלינקס מומחים בניהול מוניטין, קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO) ועוד. הרגישו חופשי לעיין בתיק העבודות שלנו בקישור הבא: עבור לתיק העבודות.
ניהול מוניטין – שאלות ותשובות
מה זה ניהול מוניטין?
מקורו של ניהול מוניטין הוא ביחסי ציבור לטווח ארוך. בעידן האינטרנט והפרסום הדיגיטלי, הכוונה היא בעיקר למוניטין של חברה, עסק או איש ציבור בתוצאות החיפוש של גוגל.
למה צריך ניהול מוניטין באינטרנט?
ביקורת שלילית בתוצאות החיפוש של גוגל עשויה לפגוע קשות בפעילות העסקית והשיווקית של העסק, החברה, איש הציבור. ניהול מוניטין בא להבטיח את תקינות המוניטין בגוגל וברחבי הרשת בכלל.
למי מתאים שירות ניהול מוניטין בגוגל?
השירות מתאים בעיקר לעסקים גדולים וקטנים כאחד, לאנשי ציבור, לבעלי עסקים, לעורכי דין, לחברות, לאנשי צבא, לבעלי מקצועות חופשיים, לרופאים, חברות פרטיות וציבוריות, ארגונים, מוסדות, עמותות, אמנים, ידוענים ועוד.
כמה עולה ניהול מוניטין בגוגל?
אם כי הביטוי ניהול מוניטין מתייחס בעיקר לתוצאות החיפוש של גוגל, השירות יכול לכלול מגוון רחב של פעולות ניקוי תוצאות ברשתות חברתיות, אזכורים חיוביים בעיתונים ומגזינים נפוצים ועוד. עלות השירות יכול לנוע בין 3,500 שח בחודש ל 15,000 שח בחודש ויותר.
מה ההבדל בין ניהול מוניטין לקידום אתרים?
ניהול מוניטין (ORM) וקידום אתרים (SEO) חופפים במובנים מסוימים אך שונים לחלוטין במובנים אחרים. בעוד קידום אתרים מיועד לקידום ביטויים רבים, ניהול מוניטין מתמקד בקידום שם המותג עצמו. חלק מהפעולות החופפות כולל בניית קישורים, פרסום תכנים ועוד.