תוכן עניינים
- 1 מומחה קידום אורגני – בחירת המומחה שיספק את הסחורה
- 2 מה זה קידום אורגני?
- 3 קידום עסקים באינטרנט, איך זה עובד?
- 4 קידום אורגני בפייסבוק
- 5 קידום עסקים באינטרנט
- 6 איך תבחרו מומחה לקידום אורגני שיספק את הסחורה
- 7 מה אתם צריכים לחפש אצל מומחה לקידום אורגני
- 8 מומחה לקידום אורגני? תוכיח
- 9 מומחה אמיתי חייב ללמוד כל הזמן
- 10 משלמים זול אבל משלמים ביוקר
- 11 נורות אדומות
- 12 מחפשים מקדם? היזהרו מהבטחות
- 13 עובדים עם מקדם? כך תבדקו שהוא עושה את העבודה
- 14 מומחה קידום אתרים אורגני – שאלות ותשובות
מומחה קידום אורגני – בחירת המומחה שיספק את הסחורה
אתרים רבים מהווים סניפים דיגיטליים עבור עסקים שונים כמו: חברות, מסעדות, סוכנויות ועוד. הסיבה לכך היא שהשימוש באינטרנט הפך לכלי הכי מרכזי היום בחייהם של אנשים וכן בזירת העסקים, כך שכל מי שאין לו אתר ברשת, נמצא בהחלט מחוץ למשחק.
הרעיון העומד מאחורי הקמת אתר אינטרנט שאפשר לקדם אותו, הוא כדי לגרום לכך שכמה יותר אנשים ייחשפו אליו. כך יש סיכוי שתהיה חשיפה יותר גדולה לבעל האתר. זה יכול להיות איש מקצוע, חנות, יבואן, יצרן, עורך דין ורואה חשבון.
אבל כדי שיהיה אפשר לעשות קידום אורגני לאתר, יש להתייעץ עם מומחה קידום אורגני, קידום אתרים SEO לפני הקמת האתר שכן, יש פרמטרים שונים שכל אתר חייב לעמוד בהם, כדי שהוא יוכל להיות מקודם אורגנית. העובדה שהוא קיים אינה מספקת. לאתר חייבות להיות יתרונות ברורים ששייכים לקידום האורגני של האתר.
קידום אורגני, להבדיל מקידום ממומן, נעשה בצורה של תהליך, בסופו אפשר להגיע למקומות הראשונים בגוגל, בעבודה קשה, סיזיפית ורצופה. אבל בסופו של דבר, זה משתלם כי מי שמחפש דברים מסוימים בגוגל, פונה בעיקר לשלושת התוצאות הראשונות בעמוד וזה מוכח.
מה זה קידום אורגני?
יש מי שיעשה קידום ממומן וזה אומר שהוא יצא עם קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס. הוא יעלה מודעות לרגל עניין מסוים כמו למשל השקת משפחת מוצרים, מבצע מסוים, פתיחת סניף, הקמת מועדון לקוחות ועוד. הגולשים ייחשפו למודעות וכך גם לבעלי האתר.
מומחה קידום אורגני מסביר הוא קידום טבעי יותר. הוא מתמזג עם הדרישות של ההתרחשות הטבעית ברשת. זו האפשרות להפוך את האתר לויראלי אצל גוגל, בזכות הפצת תכנים איכותיים המכילים מילות מפתח הרלבנטיות לאתר.
גוגל מדרג את הדפים של כל אתר לפי פרמטרים שונים, גם אורגניים. כך הוא קובע את מיקום האתר בתוצאות. ככל שהדפים יותאמו לדרישות של גוגל, ואחרי עבודת קידום אורגני ממושכת, כך יש סיכוי שתגיעו למקומות הראשונים.
קידום עסקים באינטרנט, איך זה עובד?
מומחה קידום אורגני מסביר כי היום האינטרנט מהווה המקום הכי עמוס על כדור הארץ. טריליוני אנשים מכל העולם מחוברים לרשת, אם באמצעות מחשבים ואם באמצעות מכשירים סלולריים. בכל תחום ברשת יש עשרות ואף מאות אתרים, לא חשוב במה עוסק האתר שלכם, יש עוד אתרים דומים ואחרים.
אתם בתחרות. זוהי תחרות רצופה על המקומות הראשונים של גוגל. ככל שתעשו קידום אורגני בצורה הכי איכותית ולאורך זמן, כך יש סיכוי שתגיעו למקומות האלה. זה אומר חשיפה, זה אומר מוניטין וזה אומר הרבה לקוחות חדשים.
לעומת קידום ממומן בגוגל של קמפיין מודעות, קידום אורגני הוא תהליך מורכב. הוא דורש מקצועיות ומחשבה מצד איש הקידום. באופן כללי מתבצע הקידום תוך הפצת מילות המפתח בתכנים של האתר, ולכן דרוש מחקר מילות מפתח רציני. שילוב נכון של מילות מפתח, עשוי להעלות את הדירוג של האתר בתוצאות. אבל לא רק זה, גם תוכן איכותי שנכתב ע”י איש תוכן מקצועי, קופירייטר במקצועו שידע לשלב באופן טבעי את מילות המפתח בתכנים.
קידום אורגני דורש מקצועיות. לא מספיק לקחת קורס קידום אתרים באינטרנט, צריך ניסיון והרבה. לא מדובר רק בהפצת תכנים, אלא גם ביצירת רשת קישורים, התאמת האתר לדרישות של גוגל ועוד. מי שמתעדכן בדרישות הללו ויודע מה גוגל רוצה כל הזמן, הוא מומחה קידום אורגני.
קידום אורגני בפייסבוק
מסתבר שכל הקידום האורגני ברשת עובד על מילות מפתח וזה קורה גם בפייסבוק. קידום אורגני בפייסבוק, בא לידי ביטוי בקידום הדף העסקי והתוכן ללא הקידום הממומן. מדובר על קידום תוכן בשיטת הקידום המוכרת, הויראלית. בשביל זה צריך פוסט מעולה עם רעיון מיוחד במינו. לא כל פוסט יכול להפוך לויראלי, הוא בהחלט צריך להביא משהו חדש. כי התוכן הוא המלך, לא רק בגוגל אלא גם בפייסבוק.
כדי לקדם תוכן אורגני בפייסבוק, יש צורך לדעת כמה פרמטרים חשובים ולהשקיע מחשבה וזמן בנושא. קל מאוד לפלח את קהלי היעד בפייסבוק, ולהחליט באיזו שפה מדברים אתם כדי לכתוב עבורם. צריך ליצור קונספט לחשיפה כזו ולא לשתול סתם פוסטים משמימים עם תמונות עוד יותר משמימות. תחשבו פרסום, זה מה שזה – פרסום. העניקו הטבות, מס ערך מוסף לדף שלכם. משהו שהגולשים שלכם ירוויחו מהדף שלכם, ורק הם. אחרת אתם כמו כולם.
את הקידום האורגני עושים בפייסבוק באמצעות פנייה לקבוצות. אלה נחלקות לפי עניין ונישות ותחומים. פנו אל “האוהדים” הטבעיים שלכם אחרי שפילחתם את קהל היעד ומצאתם כי הם ישמחו לקבל מכם תוכן מעניין ולרלבנטי לתחומי העניין שלהם.
השתמשו בסרטונים, חידונים ובכל אמצעי אחר שיגרום להם להישאר בעמוד שלכם. הזמינו גולשים לעשות לכם לייק, להעניק הטבות לחבר מביא חבר. צרו מצב שדף העוקבים שלכם יהיה גדול. עשו זאת גם באינסטגרם. שכרו את שירותיו של מומחה קידום אורגני, הוא יוכל לקדם נפלאות את האתר שלכם.
קידום עסקים באינטרנט
קידום אתרים SEO, מסביר מומחה קידום אורגני הוא הדרך היחידה שיש לכם להתקדם ברשת באופן טבעי. קידום אתרים ממומן נעשה בכסף. קידום אתרים אורגני נעשה בעבודה של איש קידום אתרים. באופן טבעי גולשים יעדיפו לפנות לאתרים שעלו בתוצאות האורגניות ולא במודעות הקידום הממומן וזאת מהטעמים הבאים:
- הם עושים קידום אורגני, סימן שהם מקצועיים.
- אם הם בעמוד הראשון, בטח גם אנחנו נהיה.
- זה מעיד על המקצועיות שלהם. לא מדובר בחובבנים.
- אם הם בעמוד הראשון בלי קידום ממומן, סימן שהם טובין.
- רק אתר שעובד כמוהם, הוא מישהו שאני מוכן לעשות אתו עסקים.
איך תבחרו מומחה לקידום אורגני שיספק את הסחורה
לא משנה אם אתם צריכים לקדם בגוגל אתר חדש או שכבר יש לכם אתר ואתם רוצים לגרום לו להתחיל לעבוד בשבילכם – אתם צריכים מומחה לקידום אורגני שיגרום לזה לקרות.
הבעיה היא שהיום, זה כבר לא כזה פשוט. עשרות ומאות ישראלים מחליטים מטעם עצמם שהם מומחים לתחומים שונים, החל משיווק דיגיטלי וקידום אתרים, ועד להשקעות בשווקי ההון והנדל”ן.
זה קצת מבלבל. הרי כשאתם צריכים רופא מומחה, זה לא מסובך – אתם פונים לרופא המשפחה שלכם והוא מפנה אתכם לאדם נכון, או שאתם מריצים חיפוש מהיר בגוגל ומוצאים תשובה באופן מיידי. ההבדל הוא שבמקרה הזה, ברור מאוד מי הוא רופא מומחה – יש לו תעודה שמוכיחה את זה.
מצד שני, כשאתם מנסים למצוא מומחה לקידום אורגני, או רק לוודא שהמקדם שלכם באמת עושה את העבודה שלו, אתם צריכים לדעת בעצמכם איך לזהות מומחה כזה. אתם צריכים לדעת בדיוק מה לחפש, מה לשאול, וגם איך לזהות נורות אדומות.
אז איך עושים את זה? הנה כל הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת כדי למצוא מומחה לקידום אורגני, ולזהות שרלטנים שיודעים למכור את עצמם הרבה יותר משהם יודעים קידום אורגני.
מה אתם צריכים לחפש אצל מומחה לקידום אורגני
זה לא קל למצוא מומחה לקידום אתרים. עם זאת, יש כמה דברים שיעזרו לכם להגדיל בצורה משמעותית את הסיכוי שתצליחו לסנן מקדמים בינוניים ולבחור מומחה SEO רציני שירים את האתר שלכם למעלה.
מומחה לקידום אורגני? תוכיח
בסופו של דבר, אתם משלמים עבור קידום אורגני לעסק שלכם בציפייה שהאתר שלכם יעלה בדירוג שלו בגוגל וימשוך אליכם לקוחות חדשים. כל עוד אתם לא מחליטים לתת את העבודה לאחיין שהתחיל לפני חודש להתעסק בקידום אתרים, אתם חייבים לבקש הוכחות.
בקשו לראות דברים כמו עלייה במיקום של אתרים שהמקדם קידם וגם עלייה בטראפיק (תנועת גולשים) של אותם אתרים.
- קוראים שהתעיינו במאמר זה התעניינו גם ב: שיפור מהירות אתר וורדפרס | קניית לינקים
מומחה אמיתי חייב ללמוד כל הזמן
לא תמיד קל לבדוק את זה, אבל נסו פשוט לשאול אם המקדם שמדבר איתכם מעורה בעדכונים החדשים ודואג להישאר רלוונטי. קידום אורגני הוא תחום דינמי מאוד, מי שלא בקיא בחומר יקדם לכם את האתר בשיטות שאולי עבדו ב-2012, אבל היום ממש לא מספקות את התוצאות שאתם מחפשים.
משלמים זול אבל משלמים ביוקר
מומחה לקידום אורגני אמור לגבות את הסכומים המקובלים בשוק, ובהתאם לתוצאות שהוא מספק. אם אדם שמציג את עצמו כמומחה לקידום אורגני מציע לכם מחיר נמוך בהרבה משאר ההצעות שקיבלתם – כנראה שהוא לא מתכוון להשקיע עבודה באתר שלכם.
למרות שזה אולי נשמע לא אינטואטיבי, בחירה באופציה הזולה לא בהכרח תחסוך לכם כסף. ככל שמקדם האתרים שלכם יהיה יותר מנוסה ומקצועי, ובהתאם גם יקר יותר, הוא גם ידע לייעל את אסטרטגיית הקידום שלכם בצורה טובה יותר ולהפיק מקסימום תוצאות מהתקציב שלכם.
אלא אם יש למחיר הנמוך סיבה כמו מבצע מיוחד או משהו בסגנון, קידום אורגני זול הוא ממש לא משהו להתלהב ממנו – יותר כמו סיבה לברוח.
נורות אדומות
אם אנחנו לא ממש בקיאים בעולם קידום האתרים, פחות או יותר כל אחד שקרא כמה מדריכים באיזה אתר יכול לשכנע אותנו שהוא מומחה לקידום אתרים. כמה מילים מסובכות באנגלית, כמה גרפים שמתארים עלייה משמעותית במיקום האתר ועוד קצת הבטחות שתגיעו ל’מקום הראשון בגוגל’ – ונפלתם בפח.
אז איך לא תיפלו במלכודת? הנה נורה אדומה אחת שחשוב להכיר כשאתם מחפשים מקדם אתרים, ונורה אדומה אחת שיותר רלוונטית למי שכבר שוכר שירותי קידום אורגני.
מחפשים מקדם? היזהרו מהבטחות
מקדם אתרים, גם המוכשר ביותר, לא יכול להבטיח לכם שתגיעו למקום הראשון בדפי התוצאות של גוגל. ההצלחה של תהליך הקידום האורגני תלויה בהרבה משתנים שונים שחלקם בלתי צפויים, החל ממתחרים חדשים שישקיעו כפול מכם בתכנים ושירותי קידום, ועד לעדכונים באלגוריתם של גוגל שמוריד את דירוג האתר שלכם בצורה משמעותית.
אל תסתנוורו מההבטחות האלו, הן כמעט אף פעם לא סימן טוב.
עובדים עם מקדם? כך תבדקו שהוא עושה את העבודה
גם במהלך תהליך הקידום צריכים להיות עירניים, ואחד הדברים הכי חשובים שאתם צריכים לחפש אצל מומחה לקידום אורגני הוא שקיפות. אם המקדם שלכם זורק עליכם כמה גרפים בכל חודש כדי להוכיח שהוא מרוויח את לחמו בכבוד, כדאי שתבחנו את הדברים קצת יותר לעומק.
מי שעושה לכם את הקידום האורגני צריך להראות לכם בדיוק על מה אתם משלמים לו – על מה הוא עבד החודש? אילו תכנים חדשים עלו לאתר? אילו שינויים בוצעו באתר? אילו קישורים חיצוניים קיבלתם?
עם זאת, חשוב להבהיר שבמציאות הדברים האלו בדרך כלל לא קורים, גם לא כשעובדים עם מומחים אמיתיים לקידום אורגני. למרות שזו יכולה להיות נורה אדומה, אני ממליץ לקחת את זה בעירבון מוגבל ולא לפסול מיד – קודם תבקשו מהמקדם שלכם שיעביר לכם מידע מפורט יותר בכל חודש. אם זה לא יקרה – יש לכם סיבה לחשוד.
מומחה קידום אתרים אורגני – שאלות ותשובות
כמה עולה קידום אורגני?
זו כמובן שאלה רחבה מאוד והתשובה עליה רחבה לא פחות. באופן כללי מאוד, ניתן לומר שקידום אורגני יכול להתחיל ב 1000 שקלים בחודש ועשוי להגיע עד 5500 שקלים בחודש. לתמחור מדויק יותר יש צורך באפיון צרכי עבודת הקידום.
מה ההבדל בין קידום אתר שירות לאתר חנות?
רוב פעולות הקידום זהות בשתי סוגי האתרים. עם זאת, חנות אינטרנטית דורשת פעולות נוספות כמו קידום לוקאלי (אזורי) במידה ומדובר בחנות פיזית שמספקת שירות רק ברדיוס מסוים, קידום קטגוריות של מוצרים ועוד.
האם קידום רשתות חברתיות עוזר לקידום האתר בגוגל?
באופן כללי, התשובה היא כן. הפעילות ברשתות החברתיות מסייעת בעקיפין למאמצי הקידום האורגני בגוגל. כל הלקוחות שלנו אשר משקיעים גם בתחזוקה וקידום שוטפים ברשתות החברתיות רואים שיפור משמעותי בהמרות כתוצאה בתנועה אורגנית בתוצאות החיפוש של גוגל.
במה סייטלינקס טובים ממקדמים אחרים?
שירותי קידום האתרים שלנו (SEO) לא מסתכמים בשיטות קידום אתרים מסורתיים. הקידום שלנו מתמקד על שיפור הקלקות והמרות - בעזרת כלים מתקדמים וכישורי תכנות מקצועיים, נשדרג את הנראות של תוצאות החיפוש כך שאתרכם יבלוט יותר מכל המתחרים שלכם. השדרוגים כוללים פיצרים כמו אימוגי, כוכבי דירוג, שאלות ותשובות ועוד. צרו איתנו קשר לפרטים.
מחפשים מומחה קידום אתרים? בעל מקצוע שיבצע קידום אתרים אורגני בגוגל באופן המקצועי ביותר שניתן? הגעתם למקום הנכון.