תוכן עניינים
ניהול מוניטין באינטרנט או ניהול מוניטין דיגיטלי, הן פעולות שכל עסק או חברה או איש מקצוע זקוקים לו. לפני שלקוחות פונים לבעל מקצוע מסוים או לחברה כדי לקבל שירות מסוים, או אף לרכוש מוצר מסוים, הם ראשית ניגשים לאינטרנט ומבקשים לקבל מידע על עסק מסוים, קוראים את חוות הדעת ואת ההמלצות עליו, ומקבלים החלטת קנייה בהתאם.
נפגעתם מפרסום שלילי? התקשרו אל המומחים שלנו עוד היום בטלפון 0723944956
אנו מתמחים בניהול מוניטין חיובי בתוצאות החיפוש של גוגל וניקוי מוחלט של המלצות שליליות משורת החיפוש של גוגל.
ניהול מוניטין באינטרנט ושיפור נראות האתר בעיני גוגל
זה ברור שהמשובים שאתם מקבלים מהלקוחות גורמים ללקוחות אחרים להגיע, ואם מדובר באזכורים שליליים, זה ברור שזה גורם ללקוחות להירתע מכם ולא ליצור אתכם קשר. כך הפכה הרשת לשקופה ומשפיעה. כאשר אדם קורא חוות דעת שלילית על עסק מסוים, הוא לא יודע מי צודק ומי לא. הוא מתרשם בצורה שלילית וזה יגרום לו להימנע מעשיית עסקים עם האתר הזה. ככה זה עובד.
לידיעתכם: 90% מהגולשים בודקים חוות דעת על עסק כלשהו, לפני שהם יוצרים אתו קשר. בעיני 88% מהם חושבים שהדעות הן אמתיות ואמינות ולהן הם גם לא יפנו לעסקים האלה.
במילים אחרות- אם מישהו כתב על העסק שלכם משהו רע ברשת. הסיכוי שגולש שיקרא את זה בכל זאת יגיע אליכם, הוא אפסי.
העובדה שלבני אדם יש נטייה טבעית להשאיר דווקא ביקורות שליליות, לא ידועה לרוב אלה שקוראים את חוות הדעת האלה ולכן הם פשוט ייקחו את זה ברצינות וימנעו מלעשות עסקים עם העסק הזה.
ניקוי מוניטין זו אחת הפעולות הכי חשובות היום לכל עסק. מחפשים איש מקצוע לניהול מוניטין בגוגל? לא פשוט למצוא מקצוען אמיתי.
התאכזבתי מאוד מהביקור שלי בחנות שלכם
חשוב לומר כי רוב הביקורות השליליות הנרשמות ברשת, הן לא ספציפיות. רק חלק מהן מתארות אירוע שקרה ובסופו אכזבה. אם למשל מישהו נכנס לאכול במסעדה והאוכל לא היה טעים לו, הוא יכתוב “התאכזבתי”. זה לא אומר שהאוכל לא היה נקי או טעים, זה אומר שהוא התאכזב. אבל הגולשים שקוראים חוות דעת כזו, עלולים ישר לחשוב כי הוא התאכזב כי המסעדה הזו לא טובה. הם לא יודעים לנתח את מה שכתוב, הם ישר יחשבו דברים רעים על המסעדה הזאת והיא בהחלט עלולה להפסיד סועדים.
במקרה אחר בן אדם יכול לקנות ארון הזזה, ולא לאהוב את צורת הדיבור של מנהל המכירות שהיה לו יום לחוץ למשל. הוא עלול לכתוב ברשת משהו על שירות הלקוחות, כאשר מדובר אולי במקרה חד פעמי שלא מקיש על התנהלות שירות הלקוחות של החברה הזו בכלל. אבל עצם זה שהוא ירשום את זה ירתיע אחרים מלעשות עסקים עם האתר הזה.
חוות הדעת וההמלצות ברשת, הן אפשרות שלא הייתה קיימת עד שלא היה קיים עולם דיגיטלי אבל חשוב לומר, שהיד יותר מדי קלה על המקלדת, ורוב הדברים הנרשמים הם מהתרשמות אישית, שלא באמת מעידה על העסק הזה. לכן, חשוב גם להפעיל את הראש ולסנן את חוות הדעת. אתרים שיש בהם אזכורים שליליים, חייבים לקחת איש מקצוע לצורך ניהול מוניטין ברשת, שיעשה ניקוי מוניטין לאזכורים השליליים שלו ויש כמה דרכים לעשות זאת.
אזכורים שליליים מהמתחרים
העובדה שאפשר להיכנס לאינטרנט ולרשום מה שרוצים על עסקים, חנויות ונותני שירות, משרתת לא אחת את המתחרים. מכיוון שאפשר להתחזות גם בשם אחר כאשר כותבים ביקורת, לא אחת שולחת חברה מסוימת “לקוחות” שיכתבו ביקורות שליליות על חנות מסוימת או עסק דומה לשלהם, במטרה להשחיר אותו ולא יותר. זוהי חלק מהמלחמה בין מתחרים ברשת ובשוק העסקי בכלל.
חוות הדעת השליליות, חלקן לא עומד בטענה של תביעת דיבה. אנשים מנסחים דברים בצורה שמרתיעה גולשים מלהתקרב לעסק הזה, אבל הם משתמשים בניסוח שלא גורר תביעת דיבה. מותר להגיד “לא נהניתי במקום הזה”, “העיצוב לא יפה”, “השירות לא היה מהיר”, ועוד, זה עדיין לא סיבה לתביעת דיבה. לפעמים עושה רושם שמאחורי הביקורת השלילית עומד “לקוח” מטעם המתחרים שרוצה להגיד דברים רעים, אבל נזהר בלשון הרע ומכיר את החוקים.
אם הוא יכתוב “המקום היה מלוכלך” הוא עלול להיתבע “אם הוא יכתוב “היה ג’וק במרק” הוא ייתבע כי על טענות כאלה, הוא חייב להביא גם הוכחות. אבל אם הוא רק יכתוב “האווירה לא הייתה משהו” אין פה עילה לתביעת דיבה.
ניקוי מוניטין אידיאלי במקרה של אזכורים מהמתחרים.
איך להתייחס לביקורות שליליות ברשת
איש מקצוע בתחום ניהול מוניטין לעסקים מסביר כי לגולשים יש חלק גדול בוויראליות של אזכור שלילי. לקוחות פוטנציאליים חייבים לדעת לנתח חוות דעת, ולא לקבל אותן כאילו הן תורה מסיני. אם מישהו קיבל שירות רע, אבל הוא לא מסביר למה, אין שום טעם לקבל את הטענה שלו כמובנת מאליה.
אם מישהו קיבל מוצר פגום, והחברה מסכימה להחליף לו אותו ואף מודה בבעיה, אין שום טעם לחשוב שכל המוצרים של החברה הזו פגומים. כלומר יש מקום גם לחשוב בצורה עצמאית ולהחליט באיזה צד אתם. לא צריך ישר “לקנות” כל אזכור שלילי.
כאמור לפעמים זו יכולה להיות גם נקמה של מישהו, שליח של מתחרה או מישהו שחושב שמגיע לו יותר מה שמגיע לו.
יש בהחלט לקוחות שתובעים יותר מה שאפשר לתת להם. הם קנו את בעל המקצוע כאשר הזמינו אותו לתקן להם משהו. אם למשל הזמנתם שרברב שיתקן לכם סתימה ואחר כך התגלה כי גם צריך להחליף צינור, אולי זה באמת נכון. לא תמיד אפשר להאשים את השרברב בכך שהוא מנסה לסחוט מכם יותר כסף ממה שמגיע לו.
ואם כבר מדברים על שרברב. היום כולם בוחרים אנשי מקצוע שיש להם שם טוב ברשת, אבל אל תשכחו גם לקרוא את חוות הדעת עליהם, גם את ההמלצות וגם לסנן את אלה שכל הכוונה שלהם היא לפגוע במוניטין של העסק הזה.
מחפשים מומחה קידום אתרים לקידום העסק שלכם? מחפשים סוכנות שיווק דיגיטלי שתטפל גם בכל נושא יצירת התוכן עבורכם? הגעת למקום הנכון. צרו קשר עוד היום ונשמח לתאם עמך פגישת היכרות.
*המאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי מקצועי.
שאלות ותשובות בנושא ניהול מוניטין בגוגל
מה זה ניהול מוניטין?
מקורו של ניהול מוניטין באינטרנט הוא ביחסי ציבור לטווח ארוך. בעידן האינטרנט והפרסום הדיגיטלי, הכוונה היא בעיקר למוניטין של חברה, עסק או איש ציבור בתוצאות החיפוש של גוגל.
למה צריך ניהול מוניטין באינטרנט?
ביקורת שלילית בתוצאות החיפוש של גוגל עשויה לפגוע קשות בפעילות העסקית והשיווקית של העסק, החברה, איש הציבור. ניהול מוניטין בא להבטיח את תקינות המוניטין בגוגל וברחבי הרשת בכלל.
למי מתאים שירות ניהול מוניטין בגוגל?
השירות מתאים בעיקר לעסקים גדולים וקטנים כאחד, לאנשי ציבור, לבעלי עסקים, לעורכי דין, לחברות, לאנשי צבא, לבעלי מקצועות חופשיים, לרופאים, חברות פרטיות וציבוריות, ארגונים, מוסדות, עמותות, אמנים, ידוענים ועוד.
כמה עולה ניהול מוניטין בגוגל?
אם כי הביטוי ניהול מוניטין חיובי מתייחס בעיקר לתוצאות החיפוש של גוגל, השירות יכול לכלול מגוון רחב של פעולות ניקוי תוצאות ברשתות חברתיות, אזכורים חיוביים בעיתונים ומגזינים נפוצים ועוד. עלות השירות יכול לנוע בין 3,500 שח בחודש ל 15,000 שח בחודש ויותר.
מה ההבדל בין ניהול מוניטין לקידום אתרים?
ניהול מוניטין (ORM) וקידום אתרים (SEO) חופפים במובנים מסוימים אך שונים לחלוטין במובנים אחרים. בעוד קידום אתרים מיועד לקידום ביטויים רבים, ניהול מוניטין חיובי באינטרנט מתמקד בקידום שם המותג עצמו. חלק מהפעולות החופפות כולל בניית קישורים, פרסום תכנים ועוד.