תוכן עניינים
קידום ממומן באאוטבריין
פעם בעידן טרום האינטרנט, קראו לזה “ג.יפית“. כתבות תדמית בתשלום לטובת חברות, שנכתבו ככתבות עיתונאיות, לא נודפות פרסום ולא דביקות. מעמיקות ומקצועיות. כתבה של ממש.
היום קוראים לזה אאוטבריין, וזה עוזר מאוד לקידום של אתרים. קידום ממומן באאוטבריין זה בהחלט דרגה אחת מעל כל מאמר קידום שתכתבו. מדובר בכתבה הרבה יותר מעמיקה, מנוסחת היטב.
היא יכולה להכיל ראיון עם מנכ”ל חברה, דיון בסוגיה מקצועית מסוימת. הפרסום הוא סמוי, הוא בין השורות, ממש כמו שהיה בג.יפית.
הכתבה הזו חייבת להיות מעניינת, כדי שגולשים יקראו אותה עד הסוף. המטרה שלה היא לשווק משהו, אבל היא עושה את זה בערוץ של כתיבה עיתונאית משובחת. ממש כמו בכל כתבה, היא חייבת להכיל מידע מקצוע ולהיות כתובה ברמה גבוהה.
אאוטבריין פיקסל מאפשר הטעמת פיקסלים של ערוצי פרסום במאמר.
היכן מתפרסמות כתבות קידום ממומן באאוטבריין?
כתבות קידום ממומן באאוטבריין, מתפרסמות באתרים ובפורטלים הגדולים, כי התפקיד שלהן זה לחשוף נושא מסוים בפני הרבה גולשים. אפשר לראות אותן למשל מתפרסמות ב-YNET תחת כותרת של המלצות עליהן. מישהו משלם על זה בכסף, וזה בסדר כל עוד המאמר מעניין וזה כל העניין בכתבות עיתונאות.
הכתבות הללו הן חלק מתחום שיווקי מאוד פופולרי היום והוא נקרא Content Marketing (שיווק באמצעות תוכן). מדובר על הפצה ויצירה של תכנים רלבנטיים למותג כלשהו, בשאיפה לחזק את המודעות והחשיפה אליו וליצור אהבה. כאשר מדובר באתר, זה אמור להגדיל את כמות הגולשים באתר, לייצר לידים שיהפכו להמרות.
כאשר התוכן משתלב כחלק מהתוכן של האתר, זה באמת לא מעניין את הגולש אם שילמו על זה או לא. מה שמעניין אותו, זה אם זה מעניין אותו. לא כל כך אכפת לו איך הוא מקבל את המידע, העיקר שהוא ייתן לו ערך מוסף.
ברשת בה שולטים הבאנרים, והגולשים לא מסתכלים עליהם בכלל, השאלה הנשאלת היא- איך מייצרים תוכן יותר איכותי גם אם הוא מוגדר כממומן. האתגר הגדול שיש למפרסמים, הוא לייצר תוכן לא רק מקורי אלא עיתונאי וכידוע, עיתונות הולכת על סקופים. כתבות תדמית לא עוסקות בסקופים, אבל אם מוצאים זווית כתיבה מעניינת או איזה צד שלא דנו בו עד היום, זו בהחלט יכולה להיות כתבה מעניינת מאוד.
קידום ממומן באאוטבריין או טאבולה ?
האם יש הבדל בין קידום ממומן באאוטבריין או טאבולה? מסתבר שלא ממש, ההבדל היחידי הוא שמדובר בשתי ענקיות פרסום שעוסקות בתוכן ממומן. זה בדיוק אותו דבר. שתיהן מבקשות לגרום לטראפיק של גולשים באתר. מהצד של הגולשים אין שום הבדל, אבל מהצד של המפרסמים יש.
יש לשתי הענקיות הללו הסכמים בלעדיים לפרסום באתרים מסוימים. כמו למשל ב-YNET. טאבולה היא השולטת שם וכתבות של אאוטבריין לא יפרסמו שם. בנוסף היא משתפת פעולה עם 26 אלף אתרים נוספים בעולם, אאוטבריין עושה שיתוף פעולה עם 11,000 אתרים.
המפרסמים משתמשים במנופי התוכן האלה בצורה הכי פשוטה. מפרסמים כתבת אאוטבריין או טאבולה ברשת, ומפנים לשם גולשים.
כדי לבצע קמפיין כזה צריך לתכנן ולבדוק אם הוא אכן יכול להתבצע באאוטבריין או בטאבולה. במסגרת שתי הפלטפורמות האלה הנייר לא סובל הכל, או יותר נכון הצג. אי אפשר למשל לכתוב על הימורים כי המדיניות של שתי החברות הללו לא מאפשרת זאת, וגם לא על מוצרים שהם פרסום גרידא.
את זה משאירים לקמפיינים אחרים בגוגל או בפייסבוק. חשוב לומר כי לפני כל קידום ממומן בטאבולה, כדאי לבדוק את עניין הפרסום והאם זה אפשרי. לפעמים זה אסור בשתי הפלטפורמות ולפעמים זה מותר רק באחת.
מה זה טאבולה לעומת אאוטבריין?
טאבולה היא רשת הפצת תכנים ברשת באמצעות כתבות עיתונאיות, ועובדת ממש כמו קידום ממומן באאוטבריין. פרסומות קופצות מעצבנות אתה גולשים והדרך הכי נכונה להגיע ללב שלהם עם תוכן שיווקי היא היום באמצעות כתבות בטאבולה או אאוטבריין.
בגלל שלכל חברה כמו טאבולה או אאוטבריין יש את הפלטפורמות שלה לפרסום, יש שוני ביניהן. אם למשל יש לכם עסק שעוסק בפעילות פנאי, אז הוא יוכל לפרסם תכנים ב-YNET ולנצל את האופן בו בנוי האתר. ב-YNET יש אזורי פרסום לפי תכנים, ושטחי הפרסום לתכנים תחרותיים עולים יותר כמובן, בדיוק כמו שבתחרות על מילות המפתח בפרסום בגוגל, הזוכים הם אלה שמשלמים מחיר יותר גבוה על מילות מפתח.
לפני שנה השיקה אאוטבריין פיצ’ר שיכול לפלח קהלים ולשווק רק להם כתבות. אפשר לנסות ולשווק מחדש תוכן למבקרים באתרים מסוימים או לכאלה שנטשו באמצע הקנייה. הפיצ’ר הזה מאפשר להתמקד יותר עם המסרים לקהלי היעד. בנוסף הוא גם מאפשר יצירת קהלים כמו בפייסבוק ולתת להם קמפיין והם יבחרו האם לגלוש בו.
הדרך בה גולשים מגיעים למאמר ובסופו ממליצים להם לקרוא עוד מאמר, סוללת את הדרך ללבם של הגולשים. זוהי כמובן פרסומת של טאבולה או אאוטבריין וזה בסדר גמור, העיקר שזה יהיה ברמה גבוהה.
טאבולה לפי השם אפשר להבין היא חברה ישראלית שהתחילה ב-2012 עם 50 עובדים והיום יש לה מעל 1000 בכל העולם. יש לה 1.4 מיליארד צפיות בחודש ו-20 מילארד הקלקות על המאמרים שלה. זה באמת עובד.
הקמת קמפיין בטאבולה
המשותף לקמפיין קידום ממומן בטאבולה ולאאוטבריין היא היכולת של שתי הפלטפורמות הללו לייצר חשיפה גדולה לתכנים ראויים, לגרום לגולשים להמשיך לגלוש לכתבות נוספות. כך אפשר לתכנן מהלך של הפצת מסרים ומידע בצורה מתוכננת ומעמיקה.
קוראים לזה ברשת רימרקטינג או ריטרגטינג, מושגים ששייכים רק לעולם הדיגיטלי ובאים להציג תקשורת נמשכת בין גולשים לבין תחומי עניין, מותגים ועוד. זוהי אסטרטגיה חכמה, והשימוש בה באמצעות שיווק תוכן עוצמתית מאוד.
לעבוד עם על אחת מהפלטפורמות הללו, מחייב תקשורת עם צוותים של אנשי מקצוע שיכוונו אתכם לקמפיין הנכון.
מחפשים חברה שמתמחה בשיווק ופרסום באאוטבריין? מחפשים חברה אשר עוסקת בתחום ניהול מוניטין לעסקים או שיווק דיגיטלי לעסקים? הגעתם למקום הנכון.