תוכן עניינים
איך מסירים תוצאות חיפוש שליליות בגוגל?
פעמים רבות פונים אלינו עסקים קטנים, חברות ואפילו אנשים פרטיים המודאגים מתוצאות חיפוש שליליות כאשר מבצעים חיפוש של שם העסק, המותג או שמם הפרטי. לכן, אם הנכם תוהים כיצד להסיר כתבה מהאינטרנט או כיצד לדחוף תוצאות שליליות מטה במנוע החיפוש של גוגל, המאמר הבא הוא עבורכם.
רוצה לבדוק את המיקום שלך או של מתחרה בגוגל? מוזמן להשתמש בכלי שלנו לבדיקת מיקום בגוגל
נפגעתם מפרסום שלילי? התקשרו אל המומחים שלנו עוד היום בטלפון 0723944956
אנו מתמחים בניהול מוניטין חיובי בתוצאות החיפוש של גוגל וניקוי מוחלט של המלצות שליליות משורת החיפוש של גוגל.
ראשית, נתייחס לכמה מיתוסים אודות ניהול מוניטין בגוגל, או מה שנקרא Online Reputation Management (ORM). אנשים רבים סבורים שחברות ניהול מוניטין כמונו מסירות לחלוטין תכנים שליליים מגוגל או משתמשים במה שנקרא “קידום אתרים שלילי” לדחוף מטה תוצאות שליליות. במקום זאת, ניהול מוניטין למעשה משתמש בעקרונות קידום אתרים מתקדמים לחיזוק תוצאות חיפוש חיוביות אשר יופיעו במקום השליליות.
בהתאם למצב הספציפי של הלקוח, יתכן שנאלץ לייצר, לשדרג ולחזק עשרות אם לא מאות תכנים חדשים. ככל שהקוח ירצה לקבור עמוק יותר את התוצאות השליליות, כך יגדל היקף הפרויקט.
אתם ודאי מדמיינים לעצמכם שמדובר בהשקעה כלכלית לא קטנה, ואולי התכנים השליליים יעלמו מעצמם עם הזמן. לצערנו, הגישה הזו רק תחמיר את המצב. תוצאות שליליות בגוגל לא רק שהן מביכות, הן עול.
תוצאות חיפוש שליליות משפיעות על הקריירה, החברה והמוניטין שלך
הדאגה למוניטין בגוגל לא שמורה רק חברות מסחר גדולות, מותגים מוכרים ומספקים שירותים פיננסיים. גם אם אתם עסק קטן עד בינוני או ספק שירותים שעובד מהבית, אתם ממש לא יכולים להרשות לעצמכם תוצאות שליליות בעמוד הראשון של גוגל בימינו.
לפי ממצאי מחקר תוצאות חיפש מתקדם, תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל זוכות ל 84.8% מכל ההקלקות לאותו חיפוש.
מה שיותר גרוע, ביצועי כותרות שליליות טובים יותר מכותרות חיוביות בכ 63%. לכן, אם כתבה שלילית מטפסת ל 10 תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, סביר להניח שאנשים יקראו אותה.
מהי המשמעות עבורך?
אם הנכם בעלי עסק, ידוענים, אנשי ציבור או בעלי תפקיד ניהולי, סקירות שליליות עשויות להשפיע על אמינותכם, יחסי עבודה, אפשרויות קידום, אפיקי החזר על השקעה ועוד. יתרה מזאת, מוניטין פגום משפיע על שווי שוק של עסקים וחברות, העסקה, מכירות ורווחים.
זקוקים לעזרה? צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח להציע את שירותנו.
האם קל לנקות ידיעות שליליות מגוגל?
ישנן חברות אשר מבטיחות ניקוי מוחלט של ידיעות שליליות מתוצאות החיפוש תוך פחות מחודש. הן עשויות אפילו להבטיח החזר כספי מלא. אל תיפלו בפח.
ניהול מוניטין באינטרנט דורש זמן, מאמץ ומומחיות בקידום אתרים (SEO). חברות אשר מבטיחות תוצאות מהירות בדרך כלל נשענות על טקטיקות הפחדה משפטית ושיטות קידום קצרות טווח הנקראות “Black Hat SEO” במונחי קידום אתרים מקצועי. טקטיקות אלה לא יחיזקו מעמד אל מול ארגוני חדשות חזקים כמו Ynet, Themarker ועוד.
האמת?
ניקוי מוחלט של תוצאות שליליות בגוגל הוא לא עניין של מה בכך. למעשה, די נדיר לגרום לגוגל להסיר לגמרי תוצאת חיפוש שלילית. הגישה היחידה שהוכיחה את עצמה היא לקבור תוצאות חיפוש שליליות, עמוק בדף 3 ואילך, במקום אליו סביר שאנשים לא יגיעו.
האם התכנים השליליים עליכם עונים לקריטריונים שמצריכים הסרה? הבה נבחן זאת.
איך להסיר ידיעות שליליות מגוגל
הדרך הטובה ביותר להסיר תוכן מגוגל היא כמובן למחוק אותו מהאינטרנט לחלוטין. אם התוכן השלילי לא נמצא יותר, מן הסתם שגוגל יזהה זאת בסריקות הבאות שיערוך ויסיר את תוצאת החיפוש מהאינדקס.
אבל, גוגל לא יסיר ידיעות שליליות רק משום שלא מצאו חן בעיניך. למעשה, הנה מה שיש לגוגל לומר בעניין:
סוגי תכנים שגוגל יסיר
גוגל יסיר ידיעות רק אם הן מהוות סיכון לנזק כלכלי משמעותי, גניבת זהות או סוגי פגיעות נוספים. לרוב, רשימת התכנים כוללת מידע אישי רגיש. להלן כמה דוגמאות לתכנים שגוגל יסיר:
- מספר תעודת זהות
- מספר חשבון בנק או כרטיס אשראי
- מידע רפואי או אישי סודי
- צילום של חתימה
- תמונות עירום או בעלי אופי מיני
אם הסוגיה שלכם היא אחת מהקטגוריות הללו, תוכלו להשתמש בכלי “הסר מידע מ-Google” לשליחת בקשתכם. במידה ולא, להלן אפשרות נוספת:
מחיקת תוכן ישן ולא עדכני מתוצאות החיפוש של גוגל
אם כי קשה מאד, לפעמים ניתן לשכנע אתרים למחוק תכנים משמיצים. במידה ואתר מחק כתבה שלילית אודותיכם אבל היא עדיין מופיעה בתוצאות החיפוש של גוגל, תוכלו להגיש בקשה רשמית לגוגל להסרת התוכן, כאן.
אבל שימו לב:
הדרך הזו תעבוד רק אם התוכן המקורי באמת נמחק. במילים אחרות, אל תנסו לעבוד על גוגל.
איך להסיר כתבות שליליות מגוגל
כאן העניינים קצת מסתבכים. האמת היא שלרשותכם רק שתי אופציות אם ברצונכם להסיר כתבות מהאינטרנט:
- לבקש מבעלי האתר למחוק את הכתבה.
- לקבור את הכתבה השלילית בגוגל עם שירות ORM (ניקוי תוצאות שליליות).
אם ברצונכם ליצור קשר עם אתר כלשהו, מומלץ לנקוט באמצעי זהירות. אנו ממליצים על יצירת קשר עם מקצוענים בתחום כדי למנוע מצב בו אתם עלולים לפגוע במצב הרגיש ממילא. להלן כמה טיפים שכדאי לזכור:
- תהיו אדיבים ומנומסים.
- לעולם אל תציקו לאנשים עם איומים משפטיים.
- תפנימו שרוב בעלי אתרים לא יביעו אהדה לבקשתכם – במיוחד אם התוכן המדובר מביא תנועה לאתר שלהם.
כיוון שסביר להניח שרוב הבקשות שלכם יפלו על אוזניים ערלות, נתקדם הלאה.
כמה זמן לוקח הטיפול בתוצאות חיפוש שלילות בגוגל
חשוב לציין שאנחנו מתאימים אישית את האסטרטגייה שלנו עבור כל לקוח ולקוח. תוצאות ארוכות טווח דורשת זמן – תתחילו עכשיו!
לקוחותיכם ושותפים עסקיים יפנו לתוצאות החיפוש של גוגל תחילה כדי לברר אודותיכם ואודות השירותים והעסק שלכם.
האם הם ימצאו כתבה שלילית ישנה, מסמך משפטי מביך או סוג אחר של תוכן שלילי? או האם הם ימצאו את המוניטין שהרווחת ביושר ועבודה קשה?
אם ברצונכם בתיקון מהיר וזול שכנראה לא יחזיק מעמד לטווח הארוך, אנחנו לא הכתובת. אבל אם אתם מכבדים את עצמכם והארגון שהנכם מייצגים, צרו עמנו קשר עוד היום ונשמח להציע את שירותנו.
אנחנו רואים בניהול מוניטין של לקוחותינו כשותפות ארוכת טווח אשר מבטיחה את מורשתם, ואנחנו לוקחים אותה מאד ברצינות.
מחפשים מומחה שיבצע הסרת תוצאות שליליות בגוגל? הגעתם למקום הנכון.
ניקוי תוצאות חיפוש שליליות – שאלות ותשובות
מה זה ניקוי תוצאות חיפוש שליליות?
ניקוי תוצאות חיפוש שליליות הוא פעולה שנעשית כחלק מקמפיין ניהול מוניטין דיגיטלי ובעיקר בגוגל. מקורו של ניהול מוניטין הוא ביחסי ציבור לטווח ארוך. בעידן האינטרנט והפרסום הדיגיטלי, הכוונה היא בעיקר למוניטין של חברה, עסק או איש ציבור בתוצאות החיפוש של גוגל.
למה צריך ניקוי תוצאות חיפוש שליליות?
ביקורת שלילית בתוצאות החיפוש של גוגל עשויה לפגוע קשות בפעילות העסקית והשיווקית של העסק, החברה, איש הציבור. ניהול מוניטין בא להבטיח את תקינות המוניטין בגוגל וברחבי הרשת בכלל.
למי מתאים שירות ניקוי תוצאות חיפוש שליליות?
השירות מתאים בעיקר לעסקים גדולים וקטנים כאחד, חברות פרטיות וציבוריות, ארגונים, מוסדות, עמותות, אמנים, ידוענים בתחומם ועוד.
כמה עולה ניקוי תוצאות חיפוש שליליות?
אם כי הביטוי ניקוי תוצאות חיפוש שליליות מתייחס בעיקר לתוצאות החיפוש של גוגל, השירות יכול לכלול מגוון רחב של פעולות ניקוי תוצאות ברשתות חברתיות, אזכורים חיוביים בעיתונים ומגזינים נפוצים ועוד. עלות השירות יכול לנוע בין 3,500 שח בחודש ל 15,000 שח בחודש ויותר.
מה ההבדל בין ניהול מוניטין לקידום אתרים?
ניהול מוניטין (ORM) וקידום אתרים (SEO) חופפים במובנים מסוימים אך שונים לחלוטין במובנים אחרים. בעוד קידום אתרים מיועד לקידום ביטויים רבים, ניהול מוניטין מתמקד בקידום שם המותג עצמו. חלק מהפעולות החופפות כולל בניית קישורים, פרסום תכנים ועוד.