תוכן עניינים
קידום אורגני לעסק – יותר חשוב משנראה לכם
קידום אורגני לעסק, קמפייני פרסום בפייסבוק ובגוגל וגם ניוזלטרים שיווקיים – השיווק הדיגיטלי הוא הדרך הכי טובה שיש לנו לשווק מוצרים ושירותים לקהל היעד שלנו, ליצור מודעות למותג שלנו ולמשוך לקוחות חדשים. שיווק דיגיטלי לעסק מאפשר לנו להביא את המותג, המוצר או השירות שלנו למקום שבו הלקוחות שלנו נמצאים – האינטרנט.
אבל בניגוד לחברות ותיקות ותאגידי ענק עם תקציבי שיווק מנופחים, לעסקים קטנים – וגם לעסקים גדולים יותר שנמצאים בתחילת דרכם – יש תקציב שיווק מוגבל מאוד.
בעוד שחברות גדולות יכולות להרשות לעצמן להתנסות עם סכומים גדולים של כסף ולהשקיע בצינורות שיווק רבים בעולם הדיגיטלי, העסק הממוצע חייב לתעדף.
כדי לפתח את העסק שלהם כמה שיותר עם המשאבים הזמינים להם, בעלי העסקים חייבים לבחור להשקיע בדרכי השיווק שמספקות את התוצאות הכי טובות.
אם כך, השאלה היא במה להשקיע את אותו התקציב המוגבל?
קידום אורגני – הגולשים כבר בגוגל, ואתם?
גוגל כבר מזמן הפכה לחלק משמעותי מהחיים שלנו, ואנחנו משתמשים בה בשביל פחות או יותר כל דבר שאנחנו צריכים.
רעבים בדרך חזרה הביתה מטיול בצפון? מחפשים בגוגל איפה המסעדה הקרובה. השטיח בסלון כבר נראה רע? בודקים בגוגל איפה אפשר לקנות שטיחים איכותיים. יש לנו סתימה באסלה? טוב, האמת שאת זה אפשר גם ללמוד דרך גוגל, אבל לפעמים כדאי פשוט לחפש אינסטלטור שעובד באזור.
הנקודה היא שאנחנו סומכים על גוגל שתספק לנו תוצאות שמתאימות למה שאנחנו מחפשים, ובצדק. גוגל עובדת שנים על גבי שנים כדי להביא לגולשים שלה תוצאות רלוונטיות, מהימנות ואיכותיות. היא הרוויחה את האמון שלנו.
זה אומר שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו – כבר שם. בגלל זה, כבעלי עסקים, המטרה שלנו צריכה להיות שגוגל תציג דווקא את האתר שלנו לגולשים שלה, כדי שהם יגיעו אלינו ויקנו את השירותים או המוצרים שלנו.אז… זה מספיק שיש לנו אתר? התשובה היא לא.
חשוב להבין שבלי קידום אורגני לעסקים אין סיכוי למשוך גולשים דרך גוגל. יש אינסוף אתרים ברשת, ובשביל שגוגל תציג לגולשים דווקא את האתר של העסק שלכם, אתם חייבים להיות מוכנים להשקיע בקידום אורגני איכותי.
- קוראים שהתעיינו במאמר זה התעניינו גם ב: שיפור מהירות אתר וורדפרס | קניית לינקים
אם המטרה היא להופיע בגוגל – למה לא להשקיע בקידום ממומן?
כ- 70% מאנשי השיווק מאמינים שקידום אורגני עדיף על קידום ממומן, וזה לא במקרה. הגולשים כבר מכירים את מנוע החיפוש של גוגל ויודעים לזהות בקלות מה היא מודעה פרסומית ומה היא תוצאה טבעית ואורגנית. כנראה שמהסיבה הזו ומסיבות נוספות, המחקרים בנושא מגלים לנו שוב ושוב שמודעות פרסומיות בגוגל אדס מקבלות הרבה פחות תנועה מאשר תוצאות אורגניות.
למה בכל זאת כל כך הרבה עסקים עדיין לא משקיעים בקידום אורגני
אני מאמין שקידום אורגני לעסק הוא, ברוב המקרים, הדבר הראשון שצריך להשקיע בו כשמדובר בשיווק דיגיטלי.
אבל בעלי עסקים לא תמיד מבינים את זה, ובדרך כלל זה כי לא הסבירו להם את זה נכון. הסבירו להם שזה לוקח זמן, אמרו להם שצריך להשקיע הרבה כסף עד שרואים תוצאות ושגם אז – אף אחד לא יכול להבטיח להם שיהיו תוצאות.
בעלי עסקים לא לוקחים החלטות פזיזות, ולא מוציאים כסף מהקופה בלי לחשוב. כבעלים של עסק, זה קריטי לחקור לעומק כל השקעה בעסק שלך, ובטח שלא לקפוץ ראש, מה שנקרא, “על בליינד”. אבל למרות שזהו תהליך שבאמת דורש זמן והשקעה לטווח ארוך ולמרות שההתקדמות לא מהירה כמו שהיינו רוצים, התוצאות בדרך כלל כן מגיעות – וכשהן מגיעות זה שווה את הכל.
חשוב להבין שזה לא שקידום אורגני הוא לא יעיל, או שהוא דבר שרק עסקים גדולים צריכים להשקיע בו. האמת היא שפשוט קשה למדוד את ההצלחה של הקידום האורגני. בעוד שכשאתם משקיעים בפלטפורמת הפרסום הממומן של גוגל אדס, אתם רואים בדיוק מה התמורה שקיבלתם עבור הכסף שלכם – בקידום האורגני זה הרבה פחות ברור.
מדוע קשה לעסקים למדוד התקדמות בקידום אורגני?
למה כל כך קשה למדוד הצלחה של תהליך כזה? הנה כמה סיבות:
- קידום אתרים הוא תהליך שלוקח זמן, וגם אם לא ראיתם תוצאות משמעותיות אחרי שלושה חודשים עדיין יכול להיות שתגיעו לראש דפי התוצאות אחרי 10 חודשים.
- בשונה משיטות שיווק אחרות, אי אפשר למדוד הצלחה של תהליכי קידום אתרים בגוגל רק על פי נתונים כמו כמות לידים ועלייה בטראפיק. אתר איכותי המדורג גבוה בגוגל מביא איתו יתרונות אחרים, כמו למשל מוניטין עסקי טוב יותר שגורם לחברות רציניות לבחור דווקא בעסק שלכם לפרויקטים רציניים.
- ההשפעה של תהליך כזה היא לא מיידית, כמו זו של קמפייני פרסום בפייסבוק או בגוגל. תוצאות של תהליך קידום אתרים איכותי ומעמיק נשארות לטווח ארוך בהרבה מפרק הזמן שבו בוצע הקידום בפועל וקשה להעריך מראש את ההשפעה העתידית של הקידום האורגני על העסק שלכם גם שנה, שנתיים או חמש אחרי שהפסקתם לקדם את האתר.
קידום אורגני לעסק – שאלות ותשובות
כמה עולה קידום אורגני?
זו כמובן שאלה רחבה מאוד והתשובה עליה רחבה לא פחות. באופן כללי מאוד, ניתן לומר שקידום אורגני יכול להתחיל ב 1000 שקלים בחודש ועשוי להגיע עד 5500 שקלים בחודש. לתמחור מדויק יותר יש צורך באפיון צרכי עבודת הקידום.
מה ההבדל בין קידום אתר שירות לאתר חנות?
רוב פעולות הקידום זהות בשתי סוגי האתרים. עם זאת, עסק אינטרנטי שהוא חנות דורש פעולות נוספות כמו קידום לוקאלי (אזורי) במידה ומדובר בחנות פיזית שמספקת שירות רק ברדיוס מסוים, קידום קטגוריות של מוצרים ועוד.
האם קידום רשתות חברתיות עוזר לקידום האתר בגוגל?
באופן כללי, התשובה היא כן. פעילות העסק ברשתות החברתיות מסייעת בעקיפין למאמצי הקידום האורגני שלו בגוגל. כל הלקוחות שלנו אשר משקיעים גם בתחזוקה וקידום שוטפים ברשתות החברתיות רואים שיפור משמעותי בהמרות כתוצאה בתנועה אורגנית בתוצאות החיפוש של גוגל.
במה סייטלינקס טובים ממקדמים אחרים?
שירותי קידום האתרים שלנו (SEO) לא מסתכמים בשיטות קידום אתרים מסורתיים. הקידום שלנו מתמקד על שיפור הקלקות והמרות - בעזרת כלים מתקדמים וכישורי תכנות מקצועיים, נשדרג את הנראות של תוצאות החיפוש כך שאתרכם יבלוט יותר מכל המתחרים שלכם. השדרוגים כוללים פיצרים כמו אימוגי, כוכבי דירוג, שאלות ותשובות ועוד. צרו איתנו קשר לפרטים.
קידום אורגני לעסק, כשעושים אותו בצורה איכותית ונכונה עם מקדם אתרים מנוסה ומקצועי, יכול לשנות לחלוטין את המסלול של העסק. עלייה ברווחים, גדילת המותג והרחבת בסיס הלקוחות – אלו רק כמה מהיתרונות שיש לקידום האורגני להציע לעסק שלכם, וזה רק על קצה המזלג.
מחפשים מומחה קידום אתרים? בעל מקצוע שיבצע קידום אתרים אורגני בגוגל באופן המקצועי ביותר שניתן? הגעתם למקום הנכון.