תוכן עניינים
- 1 מגמות השיווק הדיגיטלי המובילות לשנת 2022
- 2 1. עליית AI
- 3 2. שיווק משפיענים
- 4 3. עוזרים וירטואליים
- 5 להלן היתרונות הקשורים לאחד מהעזרים הבולטים בימינו, הצ’אט בוט:
- 6 4. אירועים מקוונים
- 7 5. שיווק תוכן
- 8 6. שיווק במובייל
- 9 7. חלופות לעוגיות של צד שלישי
- 10 הפלטפורמות העוצמתיות ביותר לשיווק דיגיטלי לעסקים בשנת 2022
- 11 לסיכום,
המשווקים עדיין מתמודדים עם הפרעות המגיפה העולמית, אך זה לא הכל – בין מודלים עסקיים חדשים ויישומים טכנולוגיים חדשים, מה שעבד עבור אסטרטגיית שיווק דיגיטלי בעבר אולי לא יעבוד היום. אז אילו מגמות שיווק מובילות אנחנו צריכים לקחת איתנו אל שנת 2022?
מגמות השיווק הדיגיטלי המובילות לשנת 2022
הסתיו מסמל את ההיערכות לקראת שנת 2022, ובכל רחבי העולם, מחלקות השיווק מתחילות לסמן את הטרנדים ווהמגמות המובילות.
אם אתם בעלי עסקים, חברות, ארגונים, עמותות, כל נכס דיגיטלי כזה או אחר, אתם וודאי מבינים שבעידן של היום על מנת לייצר חשיפה שתוביל ללידים, מכירות והגדלת המחזור העסקי אתם חייבים שיווק דיגיטלי לעסק שלכם, כזה שנבנה באסטרטגיה עם הרבה מחשבה, תכנון והבנת קהלי היעד שלכם, היכן הם נמצאים ומעבירים את רוב שעות היום, איזה מסרים אני צריך להעביר להם ובאיזה סוגי משפככי שיווק אני צריך לפגוש אותם ולהניע אותם עד שלבסוף לקוח מתעניין יהפוך ללקוח משלם.
ובכן, סקרנו בשבילכם את הטרנדים שהיו ויהיו המובילים גם לשנה הבאה.
1. עליית AI
חברות שונות בענפי הקמעונאות, הבנקאות והבריאות כבר מתחילות להשתמש בבינה מלאכותית במאמצי השיווק שלהן. בעוד AI משמש לרוב באוטומציה שיווקית לאוטומציה של משימות בסיסיות כמו דיווח על תעבורת אתרים והמלצה על מילות מפתח שיכולות לייעל את תוצאות החיפוש האורגניות של החברה, משווקים בוחנים גם יישומי AI שיכולים לחזות מה הלקוחות צפויים לרכוש בעתיד בהתבסס על רכישות העבר והיסטוריית הגלישה שלהם בעבר.
בשנת 2022, מומלץ לבחון את השילוב של AI עם SEO ואסטרטגיות שיווק דיגיטליות אחרות.
2. שיווק משפיענים
שיווק משפיענים לקח חלק ניכר ממאמצי השיווק של העסקים שהשכילו לרתום את יתרונותיו למאמצי השיווק שלהם בזירה הדיגיטלית, בעיקר במהלך 3 השנים האחרונות. ככל הנראה, מגמה זו תמשיך לגדול, ואף תשתלב עם טכנולוגיות AI, שיאפשרו למשווקים לשלם רק עבור ההמרות שהמשפיענים ייצרו, מה שעשוי לשפר באופן משמעותי את החזר ההשקעה (ROI).
3. עוזרים וירטואליים
צ’אטבוטים ועוזרים ווירטואליים נוספים יופיעו יותר ויותר על גבי המסכים שלנו בשנה הקרובה. ההערכה היא, ששווי השוק של קניות באמצעות חיפוש קולי יגיע – 40 מיליארד דולר עד לתחילת השנה.
רוב הסיכויים שהעסק שלך כבר משתמש בעזרים וירטואליים במטרה להפוך את שירות לקוחות שלך לאוטומטי ויעיל באמצעות יישומים כמו טיפול יעיל בפניות שמגיעות דרך ערוצי המדיה החברתית, שיווק בדוא”ל ופלטפורמות מקוונות אחרות.
להלן היתרונות הקשורים לאחד מהעזרים הבולטים בימינו, הצ’אט בוט:
- צ’אט בוט יכול לענות על שאלות הצרכנים ללא התערבות החברה.
- ה- AI המניע את הצ’אט בוט מעניק לו אישיות מובחנת, שמחייה את חווית הלקוח.
- צ’אט בוט מגדיל את האינטראקציות עם הלקוחות על ידי מתן חוויה מותאמת אישית ומהנה.
4. אירועים מקוונים
הקורונה אומנם מנעה מאיתנו במשך תקופה ארוכה להיפגש, אך היא פתחה בפנינו את האפשרות לחגוג אירועים וירטואליים, שהפכו לעמוד התווך להמשך ההתקשרות עם הלקוחות ולידים חדשים. כעת, כשאנשים מתחילים להרגיש בנוח להתכנס שוב פיזית, אנשי השיווק עומדים בפני בחירה – האם עלינו לחזור לאירועים המתרחשים רק במיקום פיזי או שעלינו להישאר וירטואליים כדי להרגיע את אותם צרכנים שנהנו להשתתף באירועים חיים מתוך נוחות ביתם?
התשובה, ככל נראה, היא יישום יישום גישה היברידית. כלומר, תכנון אירועים לשנת 2022 שמכילים רכיב דיגיטלי חזק ועושים שימוש בטכנולוגיות כמו AR ו- VR ליצירת חוויה סוחפת למי שמעוניין להשתתף דיגיטלית.
5. שיווק תוכן
מי ששואף להתבלט בזירה הדיגיטלית נדרש לסנכרן את יחסי הציבור, המנהיגות והקידום אתרים, שלושת התחומים המרכזיים שמבטיחים לכל חברה או ארגון נראות, אמינות וסמכות משופרים.
כיצד פועלת אסטרטגיה מסוג זה?
מתחילים עם התוכן באתר. ברגע שמקבלים בסיס איתן של סמכות בנושאים שונים, מוסיפים את רכיב יחסי הציבור כדי לזכות באמינות, כאשר אחרים מצטטים או מזכירים את התוכן האיכותי. לבסוף, בונים פרופיל קישורים איכותי שמשפר את סמכותיות האתר.
6. שיווק במובייל
אנשים מבלים שעות רבות במרחב הדיגיטלי, ובאופן לא מפתיע, השימוש באינטרנט באופן קבוע בקרב מבוגרים עלה בחמישה אחוזים בשנים האחרונות. מה זה אומר? בעולם השיווק, הדרך שבה אנשים צורכים ידע וקונים השתנתה יחד עם העלייה בשימוש באינטרנט – וזה כולל את האופן שבו אנשים מגיעים לאינטרנט.
ככל שיותר אנשים משתמשים בסמארטפונים ובטאבלטים במקום במחשבים שולחניים לצורך איתור מידע, שירותים ומוצרים, עסקים צריכים ליצור תוכן ידידותי לנייד שידורג גבוה יותר במנועי החיפוש. אסטרטגיה אחת פשוטה כוללת אופטימיזציה של עיצוב האתר כך שיתאים באופן אוטומטי למסכים קטנים יותר. AMP (דפי מובייל מואצים) גם תורמים לטעינה מהירה יותר של תוכן בסמארטפונים ובטאבלטים.
7. חלופות לעוגיות של צד שלישי
הצרכנים דורשים הגנה רבה יותר על הפרטיות שלהם ושליטה על הנתונים שלהם. במקביל, גוגל הכריזה לאחרונה על תוכניתה להפסיק את התמיכה בקבצי cookie של צד שלישי. משמעות הדבר היא, שהמשווקים צריכים להגדיל את מאמציהם במטרה לאסוף ולנצל באופן מלא נתונים של צד ראשון.
על מנת להרחיב את ההצלחה השיווקית יידרש מהמשווקים להשתמש ביותר סקרים, תכנים אינטראקטיביים וכלי CRM.
הפלטפורמות העוצמתיות ביותר לשיווק דיגיטלי לעסקים בשנת 2022
- פייסבוק ואינסטגרם – הפלטפורמות הללו ממשיכות להיות פלטפורמות שיווק דיגיטלי מובילות בזירה החברתית לעסקים מכל תחום, בעיקר לשיווק B2C, אך לא רק. אף על פי שבמהותן, הן נועדו לשתף חוויות וידע, הן כלי שיווקי עוצמתי שמאפשר לטרגט קמפיינים ישירות לקהלי היעד, ליצור אינטראקציה הולכת וגדלה עם המשתמשים ולקוחות החברה, לאסוף לידים חדשים ועוד. בשנת 2022, סביר להניח, שהרשתות הללו יבלטו ביכולתן להוות אמצעי ישיר למענה עבור לקוחות קיימים וחדשים. פרט לכך, סביר להניח שגם החנויות הווירטואליות בפלטפורמות אלו יתעצמו, ויניבו רווחים גבוהים יותר למי שישכיל לפרסם בהן.
- גוגל אדס – גוגל אדס פותחת דלת לכל מפרסם להתחרות במגרש של הגדולים. הפלטפורמה מאפשרת לפרסם באופן ממוקד להפליא, לנתח את ביצועי הקמפיינים, לבצע אופטימיזציה לקמפיין תוך כדי הרצתו ולדייק את מאמצי השיווק לטובת החזר השקעה גבוה יותר. הפלטפורמה יעילה גם למי שנאלץ להגביל את מאמצי השיווק שלו בשל אילוצי תקציב, ומתאימה גם למי שאין ברשותו נכס דיגיטלי נוסף.
- יוטיוב – יותר ויותר אנשים מעדיפים לצרוך סרטונים, שהפכו לעיקר התעבורה ברשת. לא רק שהצרכנים אוהבים את מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם (אחרי גוגל), מאז שגוגל רכשה אותו, היא מתעדפת אותו ונותנת בוסט נוסף אל מעלה תוצאות החיפוש, שמצ’פר אוטומטית את המפרסמים. הפלטפורמה יעילה במיוחד לשיווק דיגיטלי באמצעות פרסום סרטוני הדרכה, סרטוני תדמית, ושיווק משפיענים.
- טאבולה ואאוטבריין – ענקיות התוכן עדיין מהוות פלטפורמה נפלאה לשיווק דיגיטלי באמצעות תוכן, שמותאם לצריכות התוכן של הגולשים. היתרון האדיר שבהן הוא כמות החשיפה, שמאפשרת לכל מפרסם שרוצה להגיע לנתח שוק רחב להיחשף, להציג תוכן עם ערך, לחזק את המותג, לאסוף לידים ולייצר תנועה באתר.
- לינקדאין – השחקנית לשיווק B2B לא מפסיקה להפתיע. עם ממשק משודרג, מיקוד קהלים ויכולת לנתח ביצועי קמפיין היא מצליחה לייצר תוצאות אדירות. הפלטפורמה הזו מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם ביכולתה לשווק בהצלחה גם קורסים, הדרכות ושירותים מקצועיים, ונמצאת יעילה לאין שיעור בגיוס עובדים.
לסיכום,
בעולם המחובר יותר ויותר, הגישה של העסקים לשיווק דיגיטלי חייבת להיות משולבת לא פחות.
חשוב במסגרת מאמצי השיווק ליצור פתרונות מותאמים אישית לכל עסק על ידי שילוב חדשני של כלי שיווק וטכנולוגיה, תוך שמירה על ההתמקדות בחוויית משתמש הקצה.
על כן נדרש מהמשווקים להתמקד באסטרטגיה, מדעי הנתונים, מדיה ופרסום דיגיטלי, תוך שימוש בנתוני מידע כדי לקדם עסקים, לחבר אנשים וליצור חוויות עבור קהלי היעד.