תוכן עניינים
כיום יש כ־1.1–1.2 מיליארד אתרים ברחבי העולם, שזה מספר עצום.
אבל כמה מתוכם מקבלים תנועה ובאמת עובדים?
תחזיקו חזק — כ־50 מיליון אתרים בעולם בלבד מקבלים באמת תנועה אורגנית, ומה שנקרא: פעילים וחיים.
זה אומר שרק כ־4%–4.5% מהאתרים בעולם באמת מקבלים תנועה משמעותית.
זה נתון קצת מטורף — אבל זאת האמת.
מה הסיבה שחלק מהאתרים עובדים ומקבלים תנועה אורגנית, וחלקם נמצאים ב"מוזיאון אתרים"?
בואו ננסה להבין מה באמת הופך אתר למוצלח ומייצר הכנסות.
אתר זה שלד ובסיס בלבד
יש נטייה לחשוב שאם יש לי אתר — אז זה איכשהו יתקדם, או אני אפרסם אותו ויגיע לאנשים מפה ושם. אז זהו — שאם נגיד את האמת, זה לא בדיוק עובד כך.
אתר הוא בסיס חשוב מאוד, אבל עדיין — בסיס.
כשאנשים בונים אתרים, בהתחלה הם משקיעים: מכניסים תמונות, רושמים כמה מאמרים, משקיעים בעיצוב. אבל אחרי תקופה הם מתייאשים ורואים שמשהו לא זז ולא עובד.
ואז האתר הופך לאנדרטה — במקרה הטוב, או במקרה הפחות טוב — בעלי האתר פשוט מוחקים אותו מחוסר תוצאות והכנסות.
בדיוק כמו ששלד בניין לא יכול להישאר שלד — בדיוק אותו דבר באתר. השלד הראשוני מעולה, השאלה היא מה קורה אחרי שהשלד קיים.
אז למה 96% מהאתרים לא מקבלים תנועה?
בתכלס הסיבות דיי ברורות ופשוטות וברוב המקרים הסיבות המרכזיות שאותם אתרים לא הצליחו הם:
- אין קידום אורגני (SEO)
לא הוגדרו בעמודים באתר כותרות ותיאורים — טייטלים ודיסקריפשנים, תגיות ALT לתמונות, והגדרות SEO חשובות נוספות. - אין תוכן איכותי
אתר עם 3 עמודים, או דף נחיתה, או וואן פייג'ר — לא באמת אפשר לקדם.
כדי לקדם אתר בגוגל, צריך להיות אוטוריטה.
צריך להכין אתר מקיף, עוצמתי, בעל תוכן עשיר וערך לגולשים. - מבנה לא תקני או אתר איטי
אתרים איטיים, לא רספונסיביים (מותאמים לנייד), או עם קוד בעייתי — גוגל פשוט לא אוהב אותם. - התעלמות ממילות מפתח
בנייה שלא כוללת מחקר מילות מפתח = בנייה בעיניים עצומות. או במילים אחרות. חבל על הזמן..
גם אם בונים אתר מאוד נכון — אבל לא שותלים את מילות המפתח, אף אחד לא באמת יוכל למצוא אותו בחיפוש.
אם אנחנו נרצה לקדם, למשל, אתר של "אינסטלטור", אבל לא נזכיר את זה בכותרות, לא בטייטלים, לא בתיאור, ולא בתוכן — אז כמובן שאנחנו לא בכיוון הנכון.
כמובן אלו מקרים קלאסיים ללמה אתרים לא הצליחו אבל יכול להיות סיבות נוספות ועם בדיקה של איש מקצוע תמיד אפשר לוודאות זאת.
ומה משותף לאותם 4% שכן מצליחים לייצר תוצאות?
הנה כמה קווים מאפיינים ודיי דומים לאתרים שכן מקבלים תנועה באופן קבוע:
- הם נבנו מההתחלה עם חשיבה ותכנון על SEO — לא סתם דחפו עמודים ותוכן לא רלוונטי, אלא כל פרט באתר כלל חשיבה מקדימה.
- הם כוללים בלוג פעיל, תוכן מעודכן, מבנה נכון ומפת אתר מסודרת.
- יש בהם עבודה שוטפת — ניטור, אופטימיזציה, הוספת תוכן, שיפור מהירות. ומי שמקדם את האתר בודק באופן תדיר מה עובד ומה לא.
- הם מחוברים למערכת ניתוח תנועה (כמו Google Analytics) — ומבוצעות עליהם התאמות ושיפורים כל הזמן.
- הם חלק מאסטרטגיה דיגיטלית שלמה — לא "סתם אתר תדמית".
- והכי חשוב — הם כל הזמן עם יד על הדופק כדי לדעת ולהבין מה גוגל ומנועי AI מחפשים לראות באתרים.
להזכירכם — גוגל כבר לא לבד במשחק. יש גם מנועי AI כמו GPT שיודעים להביא תוצאות. לכן, בעלי או מקדמי אתרים צריכים להיות עם יד על הדופק, ולא לנוח על זרי הדפנה…
בונים אתר? אל תצטרפו ל־96% שמתייבשים באינטרנט
אם כבר החלטתם לבנות אתר — אל תהיו חלק מה־96% שאף אחד לא רואה באינטרנט.
תתכננו את מבנה האתר ל־SEO, תשקיעו באתר בצורה נכונה, תלמדו כל הזמן איך לקדם עוד ועוד את האתר — ואז הדרך להצלחת האתר סלולה.
אם אתם מחפשים חברה מקצועית בתחום, אתם יכולים להיעזר ב – YMDigital בניית אתרים.
יש להם ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, והם יודעים לבנות אתרים בעלי תשתית SEO, חוויית משתמש נכונה, אתרים מהירים במיוחד — עם שירות אישי ומקצועי.
בקיצור — הם יודעים לבנות אתרים כמו שגוגל ומנועי AI מאוד אוהבים.
לסיכום – אתר בלי תנועה הוא לא נכס. הוא הוצאה
אז אם אתם כבר משקיעים בבניית אתר, משלמים לא מעט כסף על הבנייה שלו – תנו לו גם את הסיכוי להצליח.
כי בניית אתר בלי קידום ותשתית נכונה בפיתוח – זה כמו לפתוח עסק ולא לספר לאף אחד שהוא קיים.
מעבר לזה שאתר שלא מכניס כסף הוא גם הוצאה לא קטנה. לרוב ההוצאות לאתר שהם אחסון,דומיין, תחזוקה. יסתכמו בךפחות כ1000-1500 ש"ח בשנה.
לכן אם אתר שלא מכניס הוא רק יוציא לכם כסף וחבל..
✨תזכרו שרק 4% מהאתרים בעולם באמת עובדים – זה הזמן להיות חלק מהם 🙂