תוכן עניינים
מזל טוב! אם הגעתם לשלב שבו אתם בוחנים בניה וקידום אתרים אין ספק שאתם בדרך הנכונה למיתוג איכותי. יחד עם זאת, אתם גם בשלב שבו אתם בוחנים היטב האם החברה שאתם שוכרים יכולה לבצע זאת על הצד הטוב ביותר.
חשוב לדעת שלא כל חברה שבונה אתרים, יודעים גם כיצד לקדם אותם. ולכן, חשוב שתוודאו זאת. לא חובה ששתי פעולות אלו יעשו על ידי אותו איש מקצוע, אבל רצוי שהן כן יעשו בזמן מקביל. ואם אותו איש מקצוע יודע איך לעשות אותן, מה טוב.
איך מוצאים חברה מתאימה ואיך מתחילים לבנות את עצמכם עם אתר חזק? כל התשובות כאן.
בניה וקידום אתרים מקצועי – איכות חיים אחרת אונליין
קבלת ההחלטה לבניית אתר היא רגע חשוב ומכונן בחיים העסקיים, וגם האישיים שלכם. כי בין אם אתם בעלי מותג בחברה שאינה שלכם ובין אם אתם בעלי מותג בבעלותכם הגעתם לתובנה חשובה. אתם מבינים שלנוכחות שלכם ברשת יש משמעות מרכזית שאינה רק למעמד החשיפה. אלא גם למעמד הכלכלי, הרווחים והגדלת מערך הלקוחות שלכם.
כולם כבר יודעים, בין אם אלו מותגים קטנים, בין אם חברות ענק ובין אם מעניקי שירות או מוצרים. בניה של אתרים חזקים, תדמית, אי קומרס (חנויות אונליין, אליהם נגיע בהמשך). בלוג תוכן איכותי, ועוד. אתרים אלו מעניקים נוכחות שכיום, לפחות בעשור האחרון, היא חשובה מאד.
ואם לרגע ניגע גם בצד האישי יותר, כשיש למותג שלכם נוכחות ברשת זה תומך ומרים גם אתכם באופן אישי. ואם הנוכחות הזאת היא חיובית, ובעלת תנועה רבה שהופכת בסופו של דבר ללידים חמים שהופכים ללקוחות. כל המרבה הרי זה משובח.
בניה וקידום אתרים – למה אי אפשר אחד בלי השני?
לא אחת קורה שבעלי אתרים מגלים בסיום בניית האתר ולאחר שהוא כבר באוויר שהרווחים לא עלו. האתר לא מביא את התועלת ולא משיג את המטרה שלו מלכתחילה. הסיבה לכך היא בעיקר כי ככל הנראה, האתר לא נבנה עם בסיס מתאים לקידום בגוגל.
ובכלל, העלאת אתר לאוויר ללא קידום היא לא פעולה אפקטיבית. זה נכון שהעולם הווירטואלי הוא במה, אבל על מנת שתהיו בקדמת הבמה וכולם יראו אתכם, יש פעולות אקטיביות שיש לעשות. פעולות אלו קשורות לקידום האתרים, והן הכרחיות, ובלעדיהן, בניית האתר מיותרת ולא מביאה תוצאות.
ככל שאנחנו מדברים על קידום האתר, אנחנו מדברים על שני סוגי קידום. הקידום האורגני והקידום הממומן. כאשר הדגש הוא לרוב, בקידום אתרים, על קידום אורגני ולפני שנסביר למה, כדאי שנבין מהם ההבדלים ביניהם:
קידום אורגני
קידום אורגני הוא תהליך יחסית מורכב ומצריך יצירתיות ומקצועיות ללא דופי מצד מי שמבצע אותו. על מנת לבצע קידום אורגני איכותי צריך לבצע מחקר של מילות מפתח המותאם אישית למותג. קידום איכותי יוכל להתקיים אך ורק אם פילוח מילות המפתח יעשה כראוי, ויקלע בול למטרה.
- יתרון – התוצאות נשמרות לאורך זמן רב ברשת, החשיפה היא חשיפה ללא עלות. אין אחזקה שוטפת מאסיבית, אלא כזו המספיקה לעדכן את התכנים בהתאם.
- חסרון – לוקח עד שלושה חודשים, ואף יותר, עד שרואים תוצאות בגוגל. לא לכולם יש סבלנות לחכות, אך הסבלנות במקרה הזה מאד משתלמת. ואף מומלצת.
קידום ממומן
הקידום הממומן, הוא פשוטו כמשמעו, קידום ממומן. כשמדובר בקידום אתרים הקידום המומלץ הוא קידום אורגני לפני הכל על מנת למצב את נוכחות האתר ברשת. אפשר ללוות את הקידום האורגני לקידום האתר עם קידום ממומן איכותי. אך מומלץ שלא להפוך אותו לקידום העיקרי.
- יתרון – תוצאות מיידיות, חשיפה מיידית, פילוח קהל יעד איכותי על פי נתוני קמפיינים.
- חיסרון – חשיפה בעלויות, ואם הסרתם את הקמפיינים תוצאות הקידום מוסרות באופן מיידי.
בניה וקידום אתרים חייבים להגיע כחבילה אחת. לא אפשרי לבצע בניה של אתר, ללא קידום של אתר. ולכן כאשר אתם שוכרים את החברה המקצועית לצורך בניית האתר, וודאו שהקידום אכן מתקיים. ותשתית האתר גם מותאמת עבור קידום SEO איכותי.
3 טיפים עיקריים לבניית אתרים איכותיים
אופטימיזציה
בצעו אופטימיזציה איכותית וקחו בחשבון גם את קידום האתר בתוך האופטימיזציה. דעו כי ישנן חברות שמבצעות את קידום האתרים כחלק מחבילת השירות. אך חשוב שהדבר יהיה כתוב בהסכם העבודה שלכם. תהליך אופטימיזציה הוא תהליך שכולל בדיקת השוק, המתחרים, תחרותיות בגוגל, מחקר מילות מפתח ועוד.
המלצות
קבלו המלצות וחוות דעת על החברה שאתם הולכים לעבוד איתה. האתר שלכם הוא הבייבי שלכם, בין אם המקצועי ובין אם האישי. העניקו לו את הידיים הטובות ביותר. אל תהססו לשוחח עם לקוחות עבר, לקוחות נוכחיים. לראות אתרים קיימים ואף להכנס ולסייר בין הדפים השונים שלהם.
בדקו מיקומים
לא כל אתר שנראה יפה ואיכותי, הוא באמת כזה. האיכות האמיתית של האתר נמדדת בבקאופיס. במערכת התוכן שלו, בקידום מאחורי הקלעים ובעבודת הקידום של החברה העוסקת בכך. כשאתם נכנסים לאתר מסוים, בצעו מעט מחקר בגוגל. בדקו מיקומי הלקוחות, מוניטין החברה והלקוחות בגוגל.
כמה זה עולה לכם ולמה שווה להשקיע
בניית אתר, וגם קידום אתר הן פעולות ששווה להשקיע בהן. בניית אתר איכותי יכולה להתחיל מ3,000 ₪ ולהגיע גם לעשרות אלפי שקלים. הכל תלוי פרמטרים, מטרות וטכנולוגיות שונות.
ממש כמו שאתם בודקים היטב ומבצעים סקר שוק עבור מוצרים שאתם רוכשים, או נכסים. גם במקרה של בניה וקידום אתרים מומלץ לעשות זאת כראוי. האתר שלכם הוא הנכס הדיגיטלי הכי גבוה, חשוב ואיכותי שיהיה לכם אי פעם. הוא מנוע אדיר לקבלת לידים חמים, רווחים ומוניטין.