תוכן עניינים
קידום אתרי אינטרנט הוא שירות חשוב, אפשר לומר אף חיוני לכל בעל אתר שרוצה נוכחות טובה ברשת. להקים אתר כיום זה לא פעולה מסובכת במיוחד, אבל אתגר אחד נשאר מרכזי. בעוד פלטפורמות מגוונות מציעות כלי עזר ואף תבניות מוכנות להקמת אתרים, אף פלטפורמת בניית אתרים לא יכולה להפנות גולשים לאתר שלכם. על מנת להפוך את האתר להרבה יותר פעיל, למעורר עניין, למעורר שיח ציבורי או למוקד חזק של מכירה אונליין, נדרש שירות קידום מקצועי. הכללים הבאים יעזרו לכם לבחור את הספק המתאים, שיביא את האתר מקום הרבה יותר טוב.
הדבר הכי חשוב בשירותי קידום
ישנם מקצועות חופשיים שבהם נדרשת תעודה מקצועית או רישוי. בפרסום ובשיווק שלא כמו בעריכת דין או בתיווך נדלן (וזה לא דבר חדש), לא התעודה היא זו שמבטיחה תוצאות. פרסומאי לא זקוק לרישוי. הכי חשוב – ניסיון, וזה גם הדבר הכי חשוב כאשר מחפשים ספק של שירותי קידום אתרים שעושה עבודה נהדרת. בתחום הזה לא קיימת תעודה. התחום הזה פשוט חדש מדי, מהיר מדי, דינאמי מדי, מכדי שמוסדות לימוד אקדמאים יוכלו לסגור את הפער. אבל מקדמי אתרים מנוסים משיגים את הדבר היחיד או לפחות העיקרי שחשוב בפרסום והוא חשיפה ותוצאות.
כך בודקים מיומנות של מקדם אתרים
שירותי קידום עם ערך מוסף, זה הדבר שרצוי לחתור אליו. למרות שמקדמי אתרים יכולים להיות משכילים (רבים מהם אקדמאים בתחומים שונים), נדרש מדד אחר שיוכל להצביע מתי ספק השירות שלפניכם מביא עימו ערך מוסף יוצא מן הכלל. המיומנות של ספק השירות בתחום הזה היא דבר שלא רק חיוני לבדוק אלא שגם ניתן לבדוק זאת די בקלות. תוכלו לבקש מהמקדם דוגמאות לשינויים שהוא הביא עבור לקוחות, בעלי אתרים. ניתן לבדוק ולראות סטטיסטיקה ברורה, שחור על גבי לבן, איך השתפר הטרפיק לאתרים שונים, לאחר שמקדם האתרים נשכר לעבודה. הטרפיק, כלומר מספר הגולשים, נוצר על ידי דבר נוסף שאפשר לבדוק. זהו המיקום של האתר בגוגל. מנוע החיפוש מספר 1, מציג תוצאות חיפוש על פי סדר ודירוג. מכיוון שהאתרים שמופיעים גבוה בדירוג מושכים יותר כניסות, לזה בדיוק חותרים מקדמי אתרים מצוינים. כאשר מקדם הצליח להביא את האתרים של לקוחותיו למקום גבוה יותר בגוגל, הדבר מצביע באופן מובהק על עבודה טובה ותוצאות מוצלחות.
חריצות והבנה בשיווק
למרות שהיינו יכולים להסתפק בדברים שציינו עד כה בתור מדד לספק שירות מעולה בתחום, יש עוד כמה דברים שנרצה להוסיף. למשל, אנו ממליצים לבחור ספק שירותי קידום שהוא חרוץ מטבעו. החריצות והיכולת לקדם פרויקטים רבים במקביל, מאפשרים למקדם לא רק להוביל אתר למקום מוצלח בגוגל. בנוסף, החריצות הזאת נדרשת משום שצריך להמשיך ולפעול על מנת להשאיר את האתר במיקום חזק. נדרשת עבודה מתמשכת, משום שגוגל מפעילה סורקי אתרים ובוטים שנועדו לעדכן את תוצאות החיפוש. ודבר נוסף, ספק שירותי קידום אתרים צריך להיות בעל הבנה טובה בשיווק. אי אפשר לנתק בין מהלכים נבונים של מקדמי אתרים, לבין אסטרטגיה שיווקית שעומדת ברקע. מקדמים מצוינים נעזרים בידע אודות פילוח לקוחות, בהבנה אודות האופן שבו אנשים מריצים חיפוש בגוגל, תובנות לגבי טרנדים שיווקיים ועוד.
להבין את גוגל לעומק
רק מי שחי בעשרים השנים האחרונות בתוך מערה, לא מכיר, לא שמע ולא יודע מהי גוגל. אבל מקדם אתרים צריך לדעת על גוגל, יותר מכפי שיודע הגולש הממוצע. הבנה עמוקה באופן שבו גוגל פועלת, עם האלגוריתם והבוטים והעדכונים השונים, חיונית למקצוע קידום האתרים. בזכות ההבנה לגבי דברים אלה, המקדם יוכל לבצע אופטימיזציה של האתר. מדובר בשורה של צעדים קטנים, לכאורה, שעוזרים לגוגל לסרוק את האתר ולהבין את מידת הרלוונטיות שלו על פי חיפושים שונים. כל זאת, בשילוב מחקר מילות מפתח וצעדים נוספים, מאפשר למקדמים מעולים להשיג תוצאות טובות מאוד.
יחס אישי והמלצות לבחירה חכמה
לסיום, אנו ממליצים להיות קשובים לרושם שיוצר אצלכם ספק השירות, כבר בשיחה או בפגישה ראשונה. ליחס האישי, להמלצות ולהשקעה בכל לקוח, אין תחליף. ספק שירות שמביא ערכים של מקצועיות, ערכים של שירות וכאמור גם חריצות ומיומנות גבוהים, מהווה בחירה מוצלחת וחכמה.