תוכן עניינים
בעולם העסקי התחרותי של ימינו, חשוב יותר מתמיד להבטיח שהעסק שלך בולט בקרב הלקוחות הפוטנציאליים באזור שבו העסק שלך פועל. קידום אתרים מקומי (או בלעז, “קידום אתרים לוקאלי”) הוא אחד הכלים החשובים ביותר שבעלי עסקים יכולים להשתמש בו כדי להגביר את נראות העסק שלהם ולמשוך לקוחות חדשים. במאמר זה, נבחן במפורט את חשיבות קידום אתרים מקומי ונספק מספר טיפים מעשיים לבעלי עסקים המעוניינים לשפר את נוכחותם הלוקאלית בתוצאות החיפוש של גוגל, בחיפוש החופשי ובגוגל מפות.
מה זה קידום אתרים לוקאלי?
קידום אתרים לוקאלי הוא תהליך שבו מתמקדים בשיפור הנראות והמיקום של אתר אינטרנט (או פרופיל עסקי בגוגל מפות) בתוצאות החיפוש המקומיות. במקום להתמקד בקידום האתר בפני כלל המשתמשים ברחבי העולם, קידום אתרים מקומי מתרכז בהגברת הנראות של העסק בקרב לקוחות פוטנציאליים באזור הגיאוגרפי הרלוונטי (קרי, בקרבת החנות או אזור הפעילות של העסק). זהו כלי חשוב עבור בעלי עסקים מקומיים, שכן הוא מסייע להם להגיע לקהל היעד המתאים ביותר עבור העסק שלהם, או יותר נכון עבור לקוחות למצוא ביתר קלות את העסק או השירות הנחוץ להם הקרוב ביותר אליהם.
מי צריך קידום אתרים לוקאלי?
קידום אתרים לוקאלי הוא רלוונטי עבור כל בעל עסק שפועל בתוך אזור גיאוגרפי מוגדר, בין אם זה עסק פיזי כמו חנות או עסק מקוון המספק שירותים או מוצרים לאזור מסוים. לרוב ישתמשו בקידום אתרים לוקאלי מי שמקדם אתרים באנגלית. עסקים מקומיים כמו מסעדות, חנויות קמעונאיות, ספקי שירותים מקומיים ועוד יכולים להפיק תועלת רבה מקידום אתרים מקומי. הדבר מסייע להם להגביר את הנראות שלהם בקרב לקוחות פוטנציאליים באזור שבו הם פועלים ולמשוך יותר לקוחות מקומיים. חלק מרשימת ספקי השירותים הלוקאליים הנפוצים ביותר הם:
- ספקי שירות ותיקון של דלתות גראג (Garage door services)
- ספקי שירות מנעולנות (לוקסמיט).
- אנשי שירות תיקון והתקנת מזגנים (HVAC)
- ספקי שירות ניקיון תעלות איוורור וארובות (Air duct cleaning + Chimney cleaning).
- ספקי שירות לניקיון שטיחים (Rug and carpet cleaning)
- ספקי שירות לתיקון גגות (Roofing).
- ועוד.
מיותר לציין שעבודת קידום אתרים בארצות הברית עושה שימוש רב בקידום אתרים לוקאלי, הן בגלל גודלה של המדינה והן משום שגוגל בארה”ב אינו זהה לגוגל בישראל – הכלים והאלגוריתם בהם גוגל עושה שימוש בארה”ב הם מדויקים ומתקדמים יותר.
כיצד מומלץ לקדם אתר באופן לוקאלי בארצות הברית?
כדי לקדם את האתר או פרופיל העסק שלך בגוגל Maps באופן מקומי בארצות הברית, יש לנקוט במספר צעדים חשובים:
ייצוב הנוכחות המקומית
מומלץ להקפיד לעדכן את הפרופילים העסקיים ברשתות החברתיות ובמנועי חיפוש מקומיים כמו Google My Business, Bing Places for Business ו-Yelp. יש לוודא שהמידע על העסק שלך, כגון כתובת, שעות פעילות ופרטי התקשרות, מעודכן, מדויק ומסונכרן בין כל הרשתות. הצגת מידע מעורבב ושונה בכל רשת מעבירה לגוגל מידע שגוי והדבר משפיע על הבחירה של גוגל בהצגת העסק בתוצאות החיפוש.
אופטימיזציה לחיפוש לוקאלי
הקפד לשלב מילות מפתח רלוונטיות לאזור הגיאוגרפי שלך בתוכן האתר ובתגיות המטא. כך תשפר את הסיכויים שהאתר שלך יופיע בתוצאות החיפוש המקומיות.
בניית קישורים מקומיים
מומלץ ליצור קשרים עם אתרים מקומיים רלוונטיים, כמו אתרי עיריות, אתרי קהילה, בעלי אתרים בתחום זהה או תחום משלים אשר מספקים שירותים באותו אזור, או אתרי עסקים מקומיים אחרים. קישורים אלה יסייעו להעלות את הדירוג של האתר שלך בתוצאות החיפוש המקומיות.
שיתוף תוכן מקומי
יש להקפיד לייצר תוכן רלוונטי לאזור הגיאוגרפי של העסק. למשל מידע על אירועים מקומיים, חדשות אזוריות או המלצות על מקומות מעניינים באזור. תוכן כזה יגביר את הרלוונטיות של האתר שלך בעיני המשתמשים המקומיים.
ניטור ומדידה
עקוב אחר הביצועים של האתר ו\או פרופיל העסק בגוגל מפות בתוצאות החיפוש המקומיות ובאמצעי המדיה החברתית. התאם את האסטרטגיה שלך בהתאם לתובנות שתקבל, כדי להבטיח שהמאמצים שלך מניבים תוצאות מיטביות. מומלץ מאוד להשתמש בכלי מדידה אשר בודקים תוצאות חיפוש בגוגל מפות.
לסיכום
קידום אתרים לוקאלי הוא כלי חיוני עבור בעלי עסקים המעוניינים להגביר את הנראות והמכירות של העסק שלהם באזור הגיאוגרפי שבו הם פועלים. על ידי יישום טכניקות כמו ייצוב נוכחות מקומית, אופטימיזציה לחיפוש מקומי, בניית קישורים מקומיים ושיתוף תוכן רלוונטי, בעלי עסקים יכולים להגביר באופן משמעותי את הנוכחות המקומית של העסק שלהם באינטרנט ולמשוך יותר לקוחות פוטנציאליים באזור שלהם.