תוכן עניינים
אם אתם חושבים על קידום אתרים בחו”ל אין ספק שזה צעד חכם להרחבת מאגר הלקוחות באופן בינלאומי. חשוב לדעת האם זה משתלם לכם, האם זה מתאים, ומה הם הצעדים הבאים עליכם לעשות ולברר לפני שאם מתחילים. וכאן בדיוק אנחנו נסייע לכם.
למידע על קידום אתרים בארה”ב, לחץ כאן.
קידום בחו”ל – חשיפה מתקדמת
לפני שאנחנו ניגשים לקידום בחו”ל מומלץ שנבין מהם ההבדלים בין קידום אתרים בארץ, לבין קידום אתרים בחוץ לארץ. והאם זה מתאים לכם מבחינת כל הפרמטרים:
- יש להבין את גודל התחרות בין קידום מקומי, לבין קידום בינלאומי
- יש לחקור לעומק את סוג הלקוחות וסגנון השיווק בהתאם למיקום בחו”ל
- רצוי לבדוק את פער המחירים בין השיווק המקומי, לשיווק בחו”ל
- ללמוד היטב את הניואנסים והסלנגים לקהלי היעד הרלוונטיים בחו”ל
- בדקו היטב האם זה משתלם לכם. קידום אתרים בחו”ל כולל גם שילוח מוצרים לחו”ל. שיווק מאסיבי, ושכירת כוח אדם מקומי.
- וודאו את השפות, ולימדו את תרבות המקום. זה יכול מאד לסייע לכם ברמה השיווקית ופניה ללבם של קהלי היעד הרלוונטיים.
- בדקו מקורות כניסה לאתר עם גוגל אנליטיקס, כך תראו מי הן המדינות שהכי אוהדות אתכם.
לשיווק הדיגיטלי יש חשיבות רבה בין אם מדובר בקידום שהוא קידום אתרים בחו”ל ובין אם מדובר בקידום אתרים בארץ. כך או כך, אם אתם מוכרים שירות, או מוצר פיזי, חשוב לוודא שיש לכם יכולת לספק את השירות או המוצרים בארצות בהן אתם משווקים.
יש לחקור היטב את הצורך של קהלי היעד בזירה הבינלאומית למוצר או לשירות שאם משווקים. וודאו אם יש ביקוש, האם יש מתחרים, מהן נקודות החולשה בזירה הבינלאומית והתארגנו מראש להתמודדות עם אתגרים שיווקים לא פשוטים.
איך להכין את האתר לקידום בינלאומי
ראשית, יש לבצע הצבת מטרות רלוונטית. האם אתם מעוניינים בהגברת מודעות, יותר לידים, שיפור תדמית המותג או הגברת רכישות?
הגדרת המטרות תסייע לכם להתאים את תכנית השיווק ושינוי האתר בהתאם לקידום. ע הקידום להיות מתאים עבור קידום האתרים בחו”ל שיביא לכם את התוצאות המקסימליות עבורכם.
כשאתם כבר משדרגים את האתר, חשבו על כמה צעדים שחשוב שתחשבו עליהם תוך כדי תנועה:
- בדקו אתרים מתחרים בחו”ל, גם מבחינת הנראות, גם מבחינת הפונקציונליות. קבלו השראה ונסו להבין מי המתחרים שלכם.
- האם יש צורך במספר אתרים, או באתר אחד מרכזי? לפעמים הפיצול של הפעילות יכול להביא תועלת.
- שכרו אנשי מקצוע המתמחים בתחום בארצות בהן אתם מעוניינים לשווק. לכל מדינה המומחים שלה, וגם בארץ, יש לא מעט מומחים המבינים בשיווק דגיטלי בחו”ל וכמובן קידום אתרים שעובד.
- אם אתם מקדמים באנגלית, בחרו תמיד בסיומת COM לאתר. אם אתם מקדמים בכמה מקומות במקביל ובשפות שונות, אחסנו כל דומיין בנפרד וזאת על מנת שיהיה מותאם גרסה לאתר.
עיצוב, תרבות בינלאומית ושיווק דיגיטלי
כל מי שעוסק בשיווק דיגיטלי יודע. הדרך להגיע אל לב ליבו של קהל היעד המתאים היא לדבר בשפה שלו. במקרה של קידום בחוץ לארץ, כמובן שמדובר כאן בתרתי משמע.
חשוב לדעת שיש מדינות ספציפיות שבהן מנועי החיפוש הם לא רק גוגל. אלא מנועי חיפוש אחרים גם. סין, רוסיה, ועוד מדינות משתמשות במנועי חיפוש שונים כמו ‘ביידו’ או ‘יאנדקס’. ולכן, יש ללמוד על מנועי חיפוש אלו, ולקדם גם בהם על מנת להגיע אל כל קהלי היעד הרלוונטיים אליכם.
יש לציין שישנם גם הבדלים מהותיים ברמת התרבות המקומית בתחום של קידום האתרים האורגני הבינלאומי. ולכן, חשוב לשים לב האם סוג הפרויקט מותאם לקמפיין הרלוונטי, ולתרבות והעיצוב המקומיים המתאימים.
אין ספק שקידום של אתר תדמית למשל, יהיה שונה משמעותית מקידום של אתר אי-קומרס, או אתר תוכן כלשהו. כל אתר, באופן כללי, מצריך תכנית שיווק דיגיטלית אסטרטגית הכוללת בתוכה גם קידום אורגני מהטובים ביותר. גם קידום ממומן במקומות ספציפיים ברשתות, והכרה איכותית ומדויקת של הקידום הדיגיטלי באופן כללי.
בכלל, כל חברה איכותית ומקצועית חייבת להיות מעודכנת בכל החדשנות היומיומית בתחום שינוי האלגוריתם של גוגל. המשמעות היא כן להיות בכל בלוג אפשרי, לקרוא מאמרים, להאזין לפודקאסטים ולהשתתף בפאנלים במידת הצורך. אחת לכמה זמן גוגל משפרת ומשנה את האלגוריתם, דבר שמשפיע על תוצאות החיפוש במגוון של מותגים ועסקים.
אתרי חו”ל ואתרים באנגלית הם הראשונים המושפעים מהשינויים באלגוריתם, ועל כן, כאשר מקדמים באופן אורגני מומלץ לשים לב לכל שינוי אפשרי.
לבחור נכון את החברה המקדמת
כמו כל מוצר או שירות שאתם רוכשים או שוכרים. חשוב לבחור נכון את החברה המקדמת לכם את האתר, או את האתרים.
יש לבחור באנשי מקצוע המדברים אל הצרכן הנמצא בחו”ל, ובהתאם כמובן למיקום. ישנן גם חברות ששוכרות אנשי אאוט סורסינג מאותן ארצות על מנת להפעיל את הפעילות השיווקית. בין אם מדובר באנגלית ובין אם מדובר בשפות אחרות. יש כאן צורך בחברה שמכירה היטב את שוק הקידום האורגני, והממומן בחו”ל.
ולא רק, זכרו, מדובר כאן בשיווק ויחסי ציבור לכל דבר. מה שתפרסמו בארץ או בחו”ל, יהיה החזית שלכם. כרטיס הביקור הדיגיטלי אם תרצו לקרוא לזה כך. ולכן חברה מקצועית, איכותית, בעלת וותק, נסיון ומוניטין רלוונטי תדע לטפל לכם במערך זה ללא שום בעיות. עליכם רק לוודא שהחברה אכן מתאימה לכם, ולצרכי המותג שלכם.