תוכן עניינים
מהרגע שהעולם הפך להיות דיגיטלי, בניית אתרים הוא המקצוע המבוקש ביותר. ולא בכדי, מדובר על כרטיס הביקור הרשמי והאיכותי ביותר שאפשר להקים עבור העסק שלכם.
היות וכיום רוב הגלישה נעשית לאו דווקא מהמחשב, אלא גם מהטלפונים הניידים והטאבלטים, זה הגיוני שהאתרים שאנחנו בונים יהיו רספונסיביים. בניית אתרים רספונסיביים הוא כבר מזמן מושג שכל בונה אתרים מכיר, וכל עורך אתר מכיר. והרספונסיביות בעצם מאפשרת לכל גולש וגולשת ליהנות מהאתר באופן אחר, דרך המכשיר ממנו הוא גולש. יש לרספונסיביות יתרונות מהותיים, ומיד תגלו מהם.
אתרים רספונסיביים לכולם
אחד היתרונות המהותיים של בניית אתרים רספונסיביים הוא שבראש ובראשונה יש חיסכון בעלויות. וכולנו הרי יודעים עד כמה נושא התקציב הוא מהותי ברגע שמחליטים על בניית אתר.
בעבר, לפני שנכנסה בניית האתרים הרספונסיביים אל תוך מערך בניית האתרים, היו מקימים כמה אתרים המותאמים אל כל סוג מכשיר. בנייה של מספר אתרים, היא עלות גבוהה יותר. תחזוק גבוה יותר, ובכלל, עבודה קשה יותר.
לפיכך הצורך בבנייה של אתרים אלו הוא צורך חשוב בהתפתחות הטכנולוגיה והחדשנות. ולכן, אתר רספונסיבי יכול להתאים כאתר אחד בודד למגוון של מסכים ומכשירים. האתר מגיב לכל סוגי המכשירים ומשתנה בהתאם לצרכי הגולש.
למה אתרים רספונסיביים זה חשוב?
כיום רוב הגולשים נכנסים לאתרים דרך הסמארטפונים ודרך הטאבלטים. כל מי מאנשי המקצוע העוסקים בקידום אתרים בגוגל יודעים שהאלגוריתם מעניק קדימות וחשיבות לאתר רספונסיבי. ואף מעדיף את האתרים הללו, על פני אתרים שאינם רספונסיביים.
אם אתרכם אינו מותאם, גוגל יוריד אותו בדירוג בגלל שאינו רספונסיבי, גם אם תשקיעו עבודת קידום מאסיבית.
הסיבה לכך היא שגוגל מחליט ומעיד על כך שגלישה לאתר שאינו מותאם למגוון של מכשירים ומסכים, פשוט לא אפקטיבי, ואין מבחינתו סיבה לדרג אותו במקומות גבוהים. ואם בעידן הטכנולוגי של היום אתם לא מצליחים למצוא חברה מקצועית לצורך בניית אתרים רספונסיביים האתר שלכם פשוט לא יהיה אתר מתקדם. או אתר המותאם לעידן הנוכחי. כיום, חייבת להיות שליטה ממגוון המכשירים על מנת לעבוד בשיתוף אפליקציות וסוגי מסכים רלוונטיים. אחרת, איך תוכלו באמת למכור מוצר אונליין, או לשווק את השירות שלכם כראוי לכל האוכלוסיה הרלוונטית.
על חשיבות, טכנולוגיה ואנושיות
כל חברה מקצועית העוסקת בתחום של בניית אתרים רספונסיביים יודעת שהדבר שהכי חשוב באתר זה הוא עיצוב מדויק של גודל המסכים.
מעבר לויזואליות שגם לה חשיבות רבה, פשוט חשוב לעצב בצורה נכונה חכמה ומדויקת את האתר. כיום, לא מספיק קוד האתר אלא יש צורך גם בחוויית משתמש מדוקדקת לאחר מחקר ופילוח סוג קהל היעד. וכמובן הנעה לפעולה רלוונטית ומותאמת באופן אישי לסוג המוצר, השירות או המותג.
אתר שנבנה באיכות גבוהה הוא אתר שיהיה קל לגוגל לסרוק ברמה טכנולוגית. היות ובאתרים רספונסיביים מעצבים כל ממשק בנפרד ובאופן מותאם אישית לגודל המסך, יש לשכור את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום.
בכל הקשור לטכנולוגיה, הטכנולוגיה החדשנית של היום מזהה את סוג הדפדפן, מאיזה מכשיר הגולשים נכנסים. ובכך מתאימים באופן אוטומטי על סמך הגדרות פנימיות בבקאופיס של האתר את צורת הויזואליות שהגולש יראה אותו. וכך, הגולשים נהנים באתר בפרופורציות רלוונטיות ומותאמות.
כך כל גולש, בכל מקום בעולם, יוכל לגלוש מכל מכשיר שהוא מעוניין בו. וכל עוד האתר רספונסיבי ומותאם לסוגי המכשירים השונים הגולשים יוכלו ליהנות מגלישה איכותית. בעלת חוויית משתמש רלוונטית בין אם מדובר באתר אי-קומרס למכירת מוצרים. ובין אם מדובר באתר המשווק שירות, או כל דבר אחר.
איך לבחור את חברת בניית האתרים הטובה ביותר
כשאנחנו מבצעים חיפוש עבור חברה לבניית אתרים, רצוי כמובן רספונסיביים, עלינו לבחון כמה פרמטרים רלוונטיים:
- נסיון
ללא שום ספק, במקרה זה לא מומלץ לשכור חברה שאין לה נסיון בבניית אתרים שהם רספונסיביים. אתר רספונסיבי חייב להיות אתר שבנוי באופן מקצועי וללא דופי. המקצועיות כאן היא בראש ובראשונה. חברות מקצועיות להן יש נסיון בתחום, ראו, חוו, עברו והתמודדו עם לא מעט סיטואציות טכנולוגיות בנושא. ולכן חשוב לקחת בחשבון את הוותק והנסיון.
- מקצועיות מוסמכת
למקצועיות והסמכה יש רלוונטיות במגוון מקצועות, ובטח כאשר אנחנו מדברים על מקצועות האינטרנט, בניית האתרים. הגרפיקה, התוכן והחדשנות הדיגיטלית. ראשית, חברה העוסקת בתחום תהיה חייבת להיות מעודכנת בכל חידוש וחידוש רלוונטי. והרי שבתחומים האלו, אנחנו כבר יודעים שבכל יום ויום ישנם חידושים. וודאו כי אנשי המקצוע בחברה אכן מוסמכים, יש לכך משקל משמעותי.
- המלצות
כמו כל מוצר שאתם רוכשים או כל שירות שאתם שוכרים ומבקשים עליו חוות דעת והמלצות, גם כאן מומלץ לעשות זאת. הסיבה לכך היא כי אף אחד או אחת מאיתנו לא רוצים לרכוש ‘חתול בשק’. להתרשם תמיד אפשר וקל. יחד עם זאת, דאגו לשוחח עם לקוחות עבר, לקוחות הווה. ולבקש לראות כמובן עבודות רלוונטיות.
- כימיה
לכימיה יש משקל מאד משמעותי ביחסים שלכם עם החברה שאתם שוכרים עבור בניית האתרים. עליה יקום ויפול דבר. חשוב שיהיה קשר טוב, איכותי, ובעל אמון וביטחון ביניכם לבין החברה. אחרי הכל אתם הולכים לעבוד ביחד תקופה ארוכה, לדון, לשוחח על דברים ולקבל החלטות. וזה רק הגיוני שתרצו שהחברה תהיה סבלנית, מכילה, מקצועית ומאפשרת גמישות מקצועית.