תוכן עניינים
קידום באינטרנט נכון ל-2020
אם רוצים להבין את המושג תחרות, צריך להסתכל על תחום קידום האתרים שכן זהו התחום התחרותי ביותר ברשת.
תהליכים של קידום באינטרנט נובעים ממבנה הרשת ואיך שהיא מתנהגת.
כיוון שמדובר במרחב וירטואלי בו נוכחים בכל רגע מיליוני אתרים בכל העולם, וכיוון שכל מי שנכנס לגוגל מחפש משהו, צריך היה להחליט על איזה שהיא שיטה בה גוגל ישיב לשאילתות של הגולשים בצורה של העלאת אתרים, ולפי איזה פרמטרים הוא יעלה אותם.
כך בעצם נקבע דירוג של אתרים בתוצאות החיפוש וכל מה שכל אתר רוצה זה להיות במקום הראשון בגוגל או בשלישי, אבל במקום גבוה.
מדובר על תחום כאמור תחרותי אבל אין בו שינויים קיצוניים אלא מגמות חדשות שנטמעות וצוברות תאוצה, ושיטות ישנות מפנות את מקומן לחדשות.
כל איש מקצוע בתחום של קידום אתרים, דואג להיות מעודכן כל העת ועם היד על הדופק בקשר לשינויים באלגוריתם של גוגל, שכן כל שינוי שלו משנה גם את בניית ועיצוב האתרים, כתיבת התוכן וכמובן המיקום שלו בגוגל.
אז מה היה חשוב ב-2019?
זה התחיל כבר ב-2018, אז עשתה גוגל צעד נוסף כדי להגביר את האבטחה ברשת והחלה לסמן אתרים לא מאובטחים, בעיקר בדפים אשר שימשו כטפסים למשלוח לאתר.
כל איש קידום באינטרנט יודע שלפי גוגל, חובה על כל אתר להיות מאובטח ויש לכך יתרון בדירוג שלהם.
זה גם אומר שכיוון שגוגל נותנת עדיפות לאתרים שיש בהם טופס מאובטח, כדאי שיהיה לכל לקוח שלכם באתר שלו לפחות טופס אחד כזה.
תעודת אבטחה היא היום אמצעי מאוד זמין ונגיש ורוב חברות אחסון האתרים יכולות לצייד אתכם בתעודות אבטחה בחינם, אותם אפשר להתקין עם פאנל הניהול בחבילת האחסון שלכם.
התאמה למובייל, סנכרון תכנים
דבר נוסף עליו שמה גוגל את הדגש ועוזרת בתחום קידום באינטרנט, היא התאמת האתר למובייל Mobile First Index. אתרים רספונסיביים המותאמים למובייל הם כבר לא יוצאי דופן אלא הסטנדרט.
אלה שלא דאגו להיות מותאמים למובייל, כבר “יצאו מהמחזור” מזמן.
האתרים שהם יוצאי דופן הם אלה, שיש הבדל בין תוכן האתר שלכם לתוכן המוצג בדפדפן של המובייל.
לכל אתר יש שתי גרסאות לשני הדפדפנים, גם אם הם נמצאים על אותה כתובת.
יצירת סנכרון בין שני התכנים צריכים להיות אצל כל מעצב אתרים בעדיפות ראשונה משום שבעתיד האינדקס של גוגל יסרוק רק את גרסת המובייל ויתבסס על התוכן שלה ומכאן גם השם.
יש לגוגל כלי שנקרא Pagespeed Insights. זהו כלי אשר בודק את מהירות האתר.
הוא יעניק לכם עצות לשיפור מהירות האתר לפי הבעיות בהן הוא ייתקל באתר. המטרה היא להתקרב לאזור הירוק.
אחרי ביצוע האופטימיזציה הזו, יש לדעת כי קיים תקן ששמו AMP ולאתרים שמשתמשים בו יש לידם סימן של ברק בתוצאות החיפוש.
הם אלה שעולים הכי מהר וקל להבחין בהם, בכל דפדפן.
פרסומות פולשניות, תגי כותרת
גוגל לא אוהב אתרים שמשתמשים בפרסומות פולשניות.
אלה יכולים להיות כאלה שהחלק העליון שלהם נדחף למטה מתחת לפרסומות, או כאלה שהפרסומות שבהן מופיעות בחלק העליון וכדי להמשיך לגלוש באתר יש לסגור אותן.
במובייל זה קורה הרבה.
גוגל אומנם לא הצהירה על כך, אבל כל איש קידום באינטרנט יודע שהיא לא אוהבת סרטונים עם צליל וגרום חוסם מהם וגם פייסבוק החלו לצמצם את התופעה. (אגב השתקה של אחד מהם תשתיק את כולם).
לתהליך קידום אתרים בגוגל יש חשיבות לתגי כותרת Meta Title, אבל לתגי תיאור Meta Description מבחינת גוגל אין חשיבות למילים שלהן.
הן בעיקר משמשות לוודא שהתיאור מתחת לכותרת שהגולש רואה יהיה אינפורמטיבי.
חשוב לדעת שגוגל שינתה את אורכו של התג הזה, והוא שונה גם בין המובייל למחשב. למרות זאת מה שחשוב הוא שיהיה בכל עמוד תג בסיסי וזה בעיקר נכון לגבי אתרים גדולים בהם משתמשים בתבנית שרק מילת המפתח משתנה בה.
ומה קורה עם מילות המפתח?
בעבר היה מקובל לעשות מחקר מילות מפתח ולזהות את המילים שהכי כדאי לקדם ושהן לא מאוד תחרותיות.
היום יש הבנה שלצורך קידום באינטרנט, אין חובה לקדם מילה ספציפית ולעתים אף משתלם לשלב מילים דומות בתוכן ולאפשר לגוגל “לחשוב” לבד.
כל איש קידום אתרים שזה נשמע לו מוזר, מוטב שיביט על השינויים שגוגל מבצעת בקשר למילות המפתח, שגם מקדמים אותה עם חזון הבינה המלאכותית שתבין יום אחד למה בני אדם אומרים את מה שהם אומרים ולמה הם מתכוונים.
רוב מילות המפתח שאנו בוחרים לא מציינות מגמות.
אם באמת רוצים לעקוב אחר טרנדים בתחום הזה אפשר להשתמש בגוגל טרנד וברשתות החברתיות.
לעתים גם השלמה אוטומטית עשויה להיות רלבנטית עם גוון עונתי או אינטלקטואלי.
אם כך מסתבר שתוכן לא חייב להיות ממוקד במאה אחוז למילות המפתח וזה נכון גם לגבי תכנים עם קישורים באתר.