תוכן עניינים
- 1 פרסום ממומן ביוטיוב
- 2 יסודות השיווק ביוטיוב
- 3 קידום ממומן ביוטיוב: 10 צעדים נחוצים להצלחה
- 3.1 צעד 1. צרו ערוץ יוטיוב של העסק שלכם
- 3.2 צעד 2. הכרת הקהל שלכם
- 3.3 צעד 3. חקר מתחרים
- 3.4 צעד 4. תלמדו מהטובים ביותר
- 3.5 צעד 5. אופטימיזציית SEO לסרטוני וידאו ביוטיוב
- 3.6 צעד 6. העלאה ותזמן סרטונים
- 3.7 צעד 7. אופטימיזציית ערוץ יוטיוב למשיכת עוקבים
- 3.8 צעד 8. נסו קידום ממומן ביוטיוב
- 3.9 צעד 9. נסו לשתף פעולה עם אושיית יוטיוב או בעל השפעה בתעשייה שלכם
- 3.10 צעד 10. ניתוח נתונים וביצוע התאמות
- 4 קידום ממומן ביוטיוב – שאלות ותשובות
- 5 מחפשים חברה לקידום ממומן ביוטיוב?
פרסום ממומן ביוטיוב
ניגש ישר לעניין: אם אתם חושבים להתחיל קידום ממומן ביוטיוב, מומלץ שתכירו את הפלטפורמה לעומק. אבל הרי זה מה שאתם עושים כאן מן הסתם.
פרסום ביוטיוב דורש הרבה מעבר לרק מימון סרטונים אם ברצונכם להפיק את מלוא התמורה לכסף שתשקיעו.
אופטימיזציה של סרטונים ושל הערוץ עצמו היא חלק בלתי נפרד מקידום ממומן מוצלח של סרטונים בערוצי יוטיוב.
מחפשים חברה אשר מתמחה בפרסום ערוץ יוטיוב? מעוניינים בשירות שיווק ביוטיוב על ידי מומחה לשיווק דיגיטלי ומדיות חברתיות? הגעתם למקום הנכון.
יש לנו למעלה מ- 10 שנות ניסיון בקידום אתרים בגוגל, פרסום ממומן באדוורדס, יוטיוב ורשתות חברתיות.
צרו קשר בהודעה או בטלפון הישיר: 0723944956
רוצים לדעת עוד על איך לפרסם ערוץ יוטיוב? המשיכו לקרוא.
יסודות השיווק ביוטיוב
ביוטיוב יש למעלה מ 50 מיליון מפרסמי תוכן, אשר מפרסמים תכנים באופן קבוע, כך שהתכנים שלכם חייבים לבלוט.
אחד האתגרים הבולטים נוכח התחרות העזה היא להגיע לקהל היעד שלכם.
רוב משתמשי יוטיוב לא כל כך מחבבים פרסומות, כך שתצטרכו להשקיע מחשבה על האופן שבו תגדילו את המודעות למותג שלכם ובמקביל מספקים תוכן מהנה לקהל הגולשים.
זה עלול להישמע מבהיל, אולם עם הגישה הנכונה, זה לגמרי אפשרי.
אם תקראו את מדריך הקידום הממומן ביוטיוב הבא, תדעו ללא ספק כיצד ניתן להתחיל לפרסם ביוטיוב.
נתמקד על שלוש אזורים עיקריים:
- יצירה ואופטימיזציה של ערוץ יוטיוב
- הכרת קהל היעד שלכם (והמתחרים הישירים) בעזרת ניתוח נתונים
- פרסום ביוטיוב באמצעות פרסומות ממומנות ומשווקים בעלי השפעה
הבה התחיל!
קידום ממומן ביוטיוב: 10 צעדים נחוצים להצלחה
צעד 1. צרו ערוץ יוטיוב של העסק שלכם
לפני הכל, עליכם להקים ערוץ יוטיוב עבור העסק שלכם.
כאשר מקימים ערוץ יוטיוב של משתמש רגיל, רק אדם אחד – הבעלים של החשבון – יכול להתחבר אליו.
בפתיחת ערוץ בשם עסקי, בעלי חשבונות גוגל רבים יכולים להתחבר אל הערוץ בו-זמנית. ערוצים יוטיוב מורכבים מהמון חלקים נעים בו זמנית, כך שמומלץ להיעזר בשירותיה של חברת קידום ממומן ביוטיוב.
צעד 2. הכרת הקהל שלכם
ערוץ היוטיוב העסקי שלכם מעניק גישה ללשונית אנליטיקס (Analytics), אשר מכילה ערימה של נתונים סטטיסטיים הקשורים לערוץ שלכם.
בלשונית תוכלו לבדוק תובנות כמותיות, התנהגויות של הקהל, ספירת צפיות, זמני צפייה ממוצעים, הכנסות ושיעור האינטראקציות של סרטונים.
לשונית האנליטיקס מכילה גם נתונים דמוגרפיים חשובים על המנויים של הערוץ.
גם אם הנכם סבורים שאתם מכירים את המנויים שלכם, שימו לה לנתונים שתמצאו בלשונית האנליטיקס.
הנתונים יעזרו לכם להתקדם מעבר להנחות בלבד ולהרגיש בטוחים שאתם מגיעים לקהל הנכון.
תעקבו אחרי ניתוח זמן צפייה ודמוגרפיה כדי לענות על שאלות כגון:
- היכן נצפים הסרטונים שלך ומתי?
- מהו חתך הגילאים של הצופים שלך?
- מהו המין של רוב הצופים שלך?
עם מעקב אחרי נתוני הקהל שלכם אי אפשר לטעות.
אם ההנחות שלכם לגבי הקהל יאוששו, נפלא: עכשיו אתם בטוחים שהפרסומות שלכם פונים לקהל הנכון.
במידה ושגית בהנחות שלכם, תדעו איך לכוונן את אסטרטגיית התכנים שלכם כך שתגיעו לקהל שרציתם.
מצד שני, אתם עשויים להבין אם התכנים שלכם מעניינים פלח דמוגרפי שלא צפיתם – מידע חיוני עבור כל צוות השיווק שלכם.
מעבר לערכים כמותיים, תוכלו להבין אם התכנים שלכם נתפסים כבעלי ערך בעיני הקהל על ידי קריאת התגובות לסרטונים.
לא תמיד מהנה לקרוא את התגובות, אבל המידע שתספגו הוא בעל ערך רב לכל מערך השיווק שלכם ביוטיוב.
צעד 3. חקר מתחרים
אם אתם רוצים לבלוט בנישה שלכם, ניתוח המתחרים שלכם ביוטיוב הוא חיוני.
למרבה המזל, מידע רב שתצטרכו כבר נמצא בערוצי היוטיוב שלהם.
עיינו בערוצי היוטיוב של המתחרים שלכם ובדקו אילו סרטונים זכו למספר צפיות הרב ביותר ומספר צפיות הנמוך ביותר.
צפו בסרטונים הללו ונסו להבין איזה סוג סרטונים הקהל שלכם אוהב ואיזה לא.
השתמשו במידע הזה כשאתם חושבים על אסטרטגיית התכנים שלכם.
בדומה לסרטונים שלכם, תעברו על התגובות לסרטונים של המתחרים.
אולי מישהו מהמגיבים הזכיר את המותג שלך? במידה וכן, תגיבו ותאותתו ללקוחות פוטנציאלים שאתם מעורבים באופן פעיל עם הקהל שלכם.
קראו את תיאורי הסרטונים של מתחרים ונסו להבין באילו מילים וביטויי מפתח הם משתמשים באופטימיזציית ה SEO שלהם ביוטיוב.
אולי תוכלו להשתמש באותם ביטויים לקידום הסרטונים שלכם בתוצאות החיפוש ופיד הסרטונים המומלצים של יוטיוב.
טיפ חם: תבררו אם המתחרים שלכם מציגים פרסום ממומן שלהם בסרטונים שלכם! במידה וכן, ניתן לחסום אותם במנהל הפרסום של גוגל.
תוכלו לקרוא על כך כאן.
צעד 4. תלמדו מהטובים ביותר
כשאתם צופים ביוטיוב בזמנכם הפנוי, תשאלו את עצמכם: מה מושך אותי בסרטון הזה? מה גורם לי לחזור לצפות בערוצים שאני אוהב?
אם תקדישו יתר תשומת הלב לערוצי היוטיוב האהובים עליכם, אתם עשויים לגלות טכניקות ושיטות שהם משתמשים בהם למשוך קהלים לצפות ולהירשם לערוץ שלהם.
גם אם טכנית הם לא בתוך הנישה העסקית שלכם, ייתכן שתוכלו לאמץ אסטרטגיות של הערוצים האהובים עליכם לחיזוק ערוץ היוטיוב שלכם.
אל תהססו לנסות טכניקות שנויות במחלוקת – אם זה עובד להם, זה עשוי לעבוד גם לכם.
מלבד היותו מקור עצום של השראה עבור סרטוני יוטיוב ויראליים משלך, מיותר להזכיר שיוטיוב הוא משאב אדיר עבור אנשים שלומדים בכוחות עצמם.
יוטיוב מלא בערוצי יוטיוב של מפרסמים אשר ילמדו אתכם, בחינם, איך עובד קידום ממומן ביוטיוב, אילו אסטרטגיות קידום ממומן ביוטיוב עובדות ואילו לא, סרטוני השוואות בין קידום ממומן ביוטיוב לקידום ממומן בגוגל או פייסבוק ועוד.
צעד 5. אופטימיזציית SEO לסרטוני וידאו ביוטיוב
סרטוני היוטיוב שלכם צריכים לעבור התאמה לחיפוש אם תרצו להפיק מהם את התמורה הגבוהה ביותר.
אבל אל תדאגו אם הסרטונים הראשונים שלכם לא מייצרים תנועה רבה.
תהליך האופטימיזצייה הוא ארוך טווח ותמיד ניתן לערוך שינויים והתאמות בכל סרטון, בכל זמן.
בחירת הכותרת הנכונה
הצעד הראשון לאופטימיזציה של סרטון יוטיוב הוא לבחור כותרת מושכת שמכילה מילים וביטויי מפתח רלוונטים.
ודאו שהכותרת רלוונטית לנושא הסרטון: אף אחד לא אוהב שמרמים אותו.
אם תוכלו, נסו לכלול מילות מפתח שתואמות במדויק מונחי חיפוש נפוצים: כך תזכו ליותר הקלקות.
כותרות סרטוני יוטיוב יכולות להכיל עד 70 תווים, אנחנו ממליצים על 60 או פחות כך ששום מילה לא תיחתך בתוצאות החיפוש.
צרו תמונות ממוזערות מעניינות
כשמעלים לערוץ סרטון חדש, ניתן לבחור תמונה ממוזערת אשר תופיע בתוצאות החיפוש, מתוך מקטע בסרטון שיוטיוב יוצר עבורכם באופן אוטומטי.
אבל, אנחנו מאוד ממליצים על יצירת תמונה ממוזערת משלכם כיוון שלזו יהיה פוטנציאל גבוה יותר לבלוט בתוצאות החיפוש.
כתיבת תיאור סרטון משכנע ועשיר
תיאור הסרטון שלכם צריך לכלול הסבר קצר על נושא הסרטון, קישורים לאתר והפרופילים החברתיים שלכם, וכמה תגי האשטגים.
ניתן למצוא ביוטיוב מדריכים שלמים על איך לכתוב תיאור טוב לסרטונים שלכם.
להלן סיכום של כמה מהנקודות החשובות ביותר:
- מקסימום 5,000 תוים (אם כי סביר להניח שלא תצטרכו כל כך הרבה).
- שימוש בביטויי המפתח החשובים ביותר בכותרת ובתיאור הסרטון.
- תכללו בתיאור הסרטון “חותמות זמנים” כך שהצופים יוכלו לדלג בקלות לנקודות זמן מוגדרות מראש רלוונטיות. (לסרטון הסבר, לחץ כאן).
- תוסיפו קישורים לפלייליסטים שונים בערוץ שלכם.
- תוסיפו עד 15 האשטגים.
הוספת האשטגים בתיאור הסרטונים
האשטגים עוזרים לגולשים למצוא את התכנים שלכם ביתר קלות.
תבחרו מספר מצומצם של ההאשטגים הרלוונטים ביותר.
אם תשתמשו בלמעלה מ 15 האשטגים, יוטיוב יתעלם מכל ההאשטגים שהוספתם, אז תבחרו בחכמה.
כמו כן, תזכרו לציית להוראות יוטיוב באשר השימוש בהאשטגים.
תשתמשו בכרטיסים, מודעות באמפר וסימן מים לקידום המותג שלכם ביוטיוב
כרטיסים, מודעות באמפר וסימני מים הם כלי הנעה לפעולה אשר ניתנים לשימוש בסרטוני היוטיוב שלכם.
הכלים הללו יעילים ביותר משום שאינם בולטים מדי ואינם משבשים את חווית הצפייה של הסרטון.
תוכלו לקרוא עוד על הוספת חותמת מים במדריך הבא של יוטיוב.
תבקשו מצופים להצטרף כמנויים
לפעמים, הדרך הקלה ביותר להשיג את מה שתרצו הוא פשוט לבקש.
יש סיבה לכך שבעלי ערוצים רבים חותמים את הסרטונים שלהם בקריאה “לעשות לייק, לשתף ולהירשם” – זה עובד והמאמץ הוא מינימלי.
תוכלו אפילו לנסות לפתוח כל סרטון עם הקריאה הזו.
צעד 6. העלאה ותזמן סרטונים
לאחר שיצרתם כמה סרטוני יוטיוב שעברו אופטימיזציה, הגיע הזמן להכניס אותם לרוטציה.
אז מהי הדרך הטובה ביותר לתזמן את סרטוני היוטיוב שלכם?
כפלטפורמה, יוטיוב פופולרי כמעט כמו הטלויזיה. רבים מהמנויים שלכם יתייחסו לערוץ שלכם כמו ערוץ טלויזיה – אז מומלץ שתפעילו אותו ככזה.
תהיו מקצועיים ושתפו תכנים באופן קבוע.
אם הבטחתם למנויים שלכם סרטון בכל מוצ”ש, עליכם לעמוד בהתחייבות, או להסתכן באיבוד האמינות וכמות צפיות.
ניתן להעלות ולסדר מראש את הסרטונים שלכם בסטודיו ליוצרים של יוטיוב.
צעד 7. אופטימיזציית ערוץ יוטיוב למשיכת עוקבים
לאחר שתבצעו אופטימיזציה של הסרטונים שלכם, תצטרכו לבצע אופטימיזציה גם לערוץ עצמו.
על ידי הגשת חוויית משתמש עקבית בערוץ שלכם, תוכלו להביא יותר צפיות, וחשוב יותר, להמיר את הצפיות הללו למנויים.
מלאו את פרטי פרופיל היוטיוב שלכם
מלאו את הפרטים הרלוונטים הפרופיל שלכם, כולל:
- “אודות” עשיר במילות מפתח.
- תמונת באנר מושכת לעין (בגודל 2560 על 1440 פיקסלים, מקסימום 2MB).
- קישורים לאתר האינטרנט ופרופילים חברתיים שלכם.
- פרטי התקשרות עדכניים.
תוכלו לבחור גם אם להוסיף רשימה של ערוצים נבחרים בפרופיל היוטיוב שלכם.
רשימת הערוצים המומלצים על ידכם, מספקת למנויים שלכם גישה נוחה למקורות יוטיוב אחרים אשר עשויים לעניין אותם – מה שמוסיף ערך נוסף לערוץ שלכם.
זה אולי נשמע כמו פרסום חינם למתחרים שלכם, אבל זה הוכח כאמצעי לקידום אפקטיבי של הערוץ.
זכרו: יוטיוב הוא רשת קהילתית.
שיתוף פעולה עם בעלי ערוצים שונים יעזור לכם ליצור קשרים עם אחרים בחלל העבודה שלכם ויספק הזדמנויות לקידום מכירות בעתיד.
כשיוצרים חברים ביוטיוב, כולם מרוויחים!
ארגון הסרטונים שלכם בפלייליסטים
כשהסרטונים שלכם מאורגנים בפלייליסטים, הם ינגנו באופן אוטומטי עד לסיום הפלייליסט, בכך להגביר את הסיכוי שהמשתמשים ישארו בערוץ שלכם למשך זמן רב יותר, ויגדילו את נתון ממוצע זמן הצפייה בערוץ שלכם.
עוד על יצירת פלייליסטים בקישור הבא.
תארגנו את הפלייליסטים עם מחשבה תחילה. ודאו שקיימת התקדמות לוגית מסרטון אחד למשנהו.
בכך, תוכלו להבטיח שמשתמשים לא יעזבו את הערוץ שלכם בחיפוש מקור אחר.
ניתן לערוך פלייליסט עם סרטונים שלכם בלבד או למזג בו סרטונים של שותפים.
כמו כן, אם התחלתם לעבוד עם בעלי ערוצי יוטיוב אחרים, נסו לשכנע אותם להוסיף סרטונים שלכם לפלייליסטים שלהם בתמורה.
חשוב: זכרו לכלול מילות מפתח רלוונטיות בכותרות הפלייליסטים שלכם כדי לחזק את הקידום האורגני של ערוץ היוטיוב שלכם!
תרגום סרטונים לשפות שונות
לפי יוטיוב, למעלה מ 60% מצופי ערוצי יוטיוב הם מחוץ למדינת בעל הערוץ. מומלץ להרחיב את טווח החשיפה על ידי הוספת כתוביות לסרטוני היוטיוב שלכם.
אם זה נשמע לכם יקר, אל תדאגו, אתם יכולים לבקש עזרה בתרגום סרטונים מקהילת יוטיוב, בחינם! לשם כך, יהיה עליכם להפעיל את אפשרות תרומת הקהילה עבור סרטונים:
- בפינה השמאלית העליונה, לוחצים על החשבון, ולאחר מכן על סטודיו ליוצרים.
- בחלונית הימנית, לוחצים על תרגומים ותמלילים > הצעות תוכן מהקהילה.
תכונה זו זמינה גם עבור כל סרטון, וייתכן שתרצו להתחיל בסרטון בודד אם אתם מנסים זאת בפעם הראשונה.
אישור התרגום הוא פשוט.
הממשק של גוגל מציג טקסט מתורגם על ידי גוגל כך שתוכלו להבטיח שהתרגום הגיוני לפני כן.
תרגום בסיוע מהקהילה לא תמיד יעבוד ולא תמיד יציע את האיכות הטובה ביותר, אך זוהי התחלה טובה לפתיחת סרטוני ערוץ יוטוב לחשיפה בינלאומית.
צעד 8. נסו קידום ממומן ביוטיוב
ערוץ היוטיוב שלכם הוא לא המקום היחיד בו ניתן לצפות בתכנים שלכם – אם יש לכם את המימון, תוכלו לשלם עבור פרסום ביוטיוב.
פרסומות יוטיוב ממומנות מגיעות בכמה סוגים, בחלק מהם נגענו קודם לכן.
- מודעות לרשת המדיה
- מודעות שכבת-על
- מודעות וידאו שניתן לדלג עליהן
- מודעות וידאו שאי אפשר לדלג עליהן
- מודעות באמפר
- כרטיסים ממומנים
בפרסום ממומן ביוטיוב, המפתח הוא ליצור תוכן רלוונטי ומרתק אשר יגרום לצופים לשכוח שהם צופים בפרסומת.
בדרך כלל, משמעות הדבר היא לשמור על אורך קצר, תוכן משעשע וממוקד.
צעד 9. נסו לשתף פעולה עם אושיית יוטיוב או בעל השפעה בתעשייה שלכם
אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להציג את המוצרים והשירותים שלכם היא בשיתוף פעולה עם גורם משפיע.
על פי גוגל, 60% ממנויי יוטיוב סומכים על דעתם של אושיות הרשת האהובות עליהם.
הצגת תכנים שלכם בפני קהל מקוון של בעל השפעה שכזה, יכול להניב תוצאות מדהימות, הן מבחינת חשיפה, הן מבחינת המרות והן מבחינת ביסוס המותג שלכם.
נסו לפנות לאושיות שכבר מכירים וסומכים על המותג שלכם.
רוב משתמשי יוטיוב המנוסים כבר מזהים שיתוף פעולה ממומן, אבל אם משתף הפעולה איתכם הוא אמין וכנה אודות הערכתו למותג שלכם, ה”חסות” לא תשנה כל כך לקהל הצופים.
כשזה מגיע לשותפיות שכאלה, תניחו לסלב לעשות את כל עבודת השיווק.
ככל שתנסו לשלוט על ההיבט השיווקי, המאמץ יאבד אמינות והמנויים של הדובר יזהו זאת מייד.
צעד 10. ניתוח נתונים וביצוע התאמות
אם כך, בניתם את ערוץ היוטיוב שלכם ואתם מפרסמים בו תוכן בתכיפות. ברכות – אבל עדיין לא סיימתם!
תחזוקת ערוץ יוטיוב ופיתוח דורשים מעקב מתמיד.
בכל פעם שתפרסמו סרטון חדש שימו עין על הנתונים הבאים ביוטיוב אנליטיקס:
- שינויים משמעותיים במספר המנויים
- נתונים דמוגרפיים חדשים או משתנים
- מקורות תנועה והפעלת סרטונים
- דוחות מכשירים (ניידים, נייחים, טלויזיות חכמות וכו’)
כבר הזכרנו זאת קודם ונזכיר שוב, תקראו את התגובות לסרטונים! זו הדרך הטובה ביותר ללמוד בדיוק מה הקהל שלכם חושב על הסרטונים והערוץ שלכם בכלל. יכול להיות שאפילו תמצאו רעיונות לפרסום הסרטונים הבאים!
קידום ממומן ביוטיוב – שאלות ותשובות
איך אפשר לבצע קידום ממומן ביוטיוב?
בשביל לבצע קידום ביוטיוב צריך חשבון גוגל אדס וערוץ יוטיוב, הקידום עצמו מתבצע דרך גוגל אדס.
היכן ניתן להציג מודעות של קידום ממומן ביוטיוב? ובאיזה פורמטים?
ניתן להציג מודעות טקסט על גביי סרטונים, מודעות סרטון של 5 שניות (מודעות באמפר) שאינו ניתנות לדילוג ומופיעות לפני התחלה של סרטון ומודעות סרטון ארוכות יותר שניתנות לדילוג לפני התחלה של סרטון (trueview in stream), ניתן גם להציג מודעות סרטון בתוצאות החיפוש ובהצעות לסרטונים נוספים.
על מה משלם המפרסם ביוטיוב?
אחד היתרונות הגדולים בפרסום הממומן ביוטיוב היא העובדה שבחלק מן הפורמטים של המודעות ניתן להחליט שאנחנו משלמים רק על צפיות מעל של מעל 30 שניות בסרטון שקידמנו (או על צפייה מלאה בסרטון אם הוא קצר מ30 שניות) וכך כל צפייה של משך זמן קצר יותר למעשה תהיה ללא עלות. ניתן גם להחליט לשלם על 1000 חשיפות.
למי מתאים לעשות קידום ממומן ביוטיוב?
וטיוב הוא כלי מצויין כשרוצים להגיע לחשיפה מירבית, לרוב במסעות פרסום תדמיתיים ומיתוגיים או כמערך תומך לקמפיינים מכירתיים שרצים במדיות פרסום אחרות במקביל.
מחפשים חברה לקידום ממומן ביוטיוב?
צוות סייטלינקס עתיר ניסיון בפרסום וקידום אתרים בגוגל ופלטפורמת יוטיוב. טלפנו היום ונשמח לתאם לכם פגישת היכרות.
צרו קשר בהודעה או בטלפון הישיר: 0723944956