תוכן עניינים
אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization) – איך עושים את זה נכון?
השאיפה של כל בעל אתר היא שיגיעו אליו כמה שיותר גולשים, בעיקר קהלי היעד אליהם הוא מכוון את השירות או המוצרים שלו.
בנוסף כאשר בונים אתר יש מגמה ברורה להעניק חווית משתמש לגולשים, מונח שנטבע במילון המונחים של עולם האינטרנט.
אחת מהפעולות שיש לעשות כדי להשיג את המטרות הללו, היא ביצוע אופטימיזציה למנועי חיפוש.
במאמר זה נסביר במפורט למה הכוונה.
מהי אופטימיזציה – SEO למנועי חיפוש?
SEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש, הנו תהליך ושורת פעולות שמבצע מומחה לקידום אתרים במטרה להתאים את האתר לדרישות האלגוריתם של גוגל (ומנועי חיפוש נוספים) וגם לגולשים הפוטנציאליים לאתר קרי – קהלי היעד.
מדובר על סדרת פעולות אשר מארגנת את מבנה האתר בהתאם לדרישות העדכניות האחרונות של מנועי החיפוש ובכלל זה, שיפור חווית משתמש, זמן טעינת אתר ועוד.
שיפור האתר לגרסה הכי מותאמת לדרישות, מה שיניב לו גם קידום ודירוג בהתאם.
במילים פשוטות ככל שהאתר יתאים לדרישות של גוגל, כך הוא ידורג גבוה יותר.
את האופטימיזציה מטמיעים כבר בשלב בניית האתר.
מכיוון שכך חשוב מאוד שהאתר שלכם ייבנה בידי חברה מקצועית שיודעת גם להתאים אותו לדרישות השונות.
בנוסף על מקדם האתרים להיות כל העת עם היד על הדופק, להיות מעודכן בשינויים בדרישות ולשפר את האתר עד למקסימום האפשרי שיניב את התוצאות הכי טובות שלו עבור מנועי החיפוש והגולשים.
תגיות מטא?
תפקידן של תגיות מטא הן, לעזור לגולשים להבין איזה תוכן יש בעמוד באתר והאם יש בו את המידע שהם מחפשים.
תגית חשובה היא Title והשנייה היא Description שזו תגית התיאור.
הראשונה מוגבלת עד 60-7 תווים והשנייה עד 156-16 תווים. חשוב להיות ממוקדים ותמציתיים.
תמונות מעשירות את חוויית המשתמש והרבה פעמים חושפות גם הן מידע חשוב לגולש.
יש לוודא כי התמונות צולמו באופן מקצועי, יש סינרגיה בין הוויז’ואל שלהן לבין התוכן.
הן ממוקמות נכון בדף ומנועי החיפוש מבינים את המשמעות שלהן.
אופטימיזציה למנועי חיפוש, תכלול גם בחינה של כל הקישורים בכל דפי האתר.
יש לוודא שאין לינקים שבורים או עודף אשר עלול לפגוע בסמכותיות של העמוד.
מומלץ לוותר על קישורים מיותרים ולגרום לניווט יעיל ונוח באתר. מומלץ להחליף קישורים מאתרים חזקים ורלוונטיים לתחום שלכם.
מפת אתר והתאמה למובייל
גוגל מקבל מכל אתר מפת אתר אשר מוגשת לו באמצעות קובץ Sitemap.xml. מדובר על רשימה של כל הדפים המכילים מידע חשוב לגבי כל דף באתר.
מומלץ ליצור מפת אתר נפרדת לסרטונים אם יש מהם באתר, וגם לתמונות כדי שהוא יבין יותר טוב את מבנה האתר ורמת החשיבות של כל עמוד בו.
כך מובטח שגוגל יערוך אנדוקס מהיר של כל העמודים במפה ותוך זמן קצר יוכל לראות מקדם האתרים עלייה בטראפיק של התנועה לאתר.
גוגל מדרגת גבוה אתרים המותאמים למוביילים.
בקידום אורגני יש גם התייחסות לזה ובעיקר לחוויה של הגולשים לאתרים מהסמארטפונים.
אתרים רספונסיביים אלה מעלים את הדירוג בגוגל אך יש לוודא כי מאפייני הגלישה שלהם מותאמים לתוכן.
כל אלה יחד כלולים במסגרת אופטימיזציה למנועי חיפוש.
זמן טעינה ומקסום טראפיק לאתר
זמן טעינת אתר, הפך לאחר הגורמים הכי מרכזיים בדירוג אתרים.
זה מעיד על הטכנולוגיה בה נבנה האתר וזה חלק מהידידותיות למשתמש.
הגולשים ידוע הם קצרי רוח וחסרי סבלנות ואם אתר מסוים לא נטען מספיק מהר, הם מיד בלי להניד עפעף עוברים למתחרים.
חוסר התייחסות לנושא של תוכן באתר יפגע בתהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש.
אתר איטי יגרום לנטישת גולשים שהם גם אולי לקוחות פוטנציאליים, ואם יש לכם אתר חנות או אתר שמוכר מוצר או שירות, אתם פשוט עלולים להפסיד לקוחות וגם כסף.
כאשר גולש נכנס לאתר, משתיל באתר גוגל אנליטיקס “קוקי” אשר מציין זמן.
אם הגולש המשיך לעמוד אחר באתר, אנליטיקס תיחשב את ההפרש בין הקוקי הראשון לבין זמן הכניסה לעמוד השני וכך תוכל לדעת כמה זמן שהה הגולש בכל עמוד. זה משפיע על הדירוג של האתר.
רשתות חברתיות – חייבים נוכחות גם שם
הפגנת נוכחות של אתר ברשתות חברתיות, היא דרך נוספת של אופטימיזציה למנועי חיפוש.
בחרו את הרשת החברתית בה הנוכחות שלכם תהיה רלבנטית וחיונית כמו פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, טוויטר, לינקדין ועוד.
פרופיל פעיל מסייע למיתוג שלכם ומוביל לעלייה בטראפיק לאתר, אחת המטרות במרכזיות באופטימיזציה.
אבל נוכחות בלבד אינה מספקת מומלץ לנהל דפי פייסבוק פעילים עם תוכן רלבנטי וקונספט מעניין. לגרום לאינטראקציה עם הגולשים ולהניע אותם לפעולה.
לא חייבים להכניס כל יום פוסט, אבל כן להגביר את הנוכחות ברעיונות, פתיחת דיונים.
פרסום תמונות מעניינות ומידע שיגרום לגולשים להתעניין במוצר או בשירות שאתם נותנים.
לנוכחות בפייסבוק למשל חייב להיות היבט חברתי שכן בסופו של דבר מדובר ברשת חברתית שהפכה כבר מזמן לזירת פרסום בועטת, אבל עדיין עם היבט חברתי מאוד חזק.
- קוראים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם ב: קניית לינקים