תוכן עניינים
מה הצורך בפרסום דיגיטלי לעסקים?
כל בעל עסק רוצה להשיג כמה שיותר לקוחות ולהגדיל את רווחיו, הוא שואף לעסק יציב ומשגשג. זה ברור. השאלה היא כיצד נכון לעשות זאת. מבין כל חלקי תפעול העסק, מהם אפיקי ההשקעה השיווקים הטובים והיעילים ביותר עבורו להגדיל את הכנסות העסק? איזו חברת שיווק כדאי לבחור כדי שהיעדים העסקיים יצאו לפועל?
הנטייה הטבעית היא לשלם עבור פעילות הפרסום, כאשר ישנם דרכים רבות לפרסם את המוצר.
ראשית, קיים הפרסום המסורתי והוותיק, פרסום בערוצי התקשורת המוכרים – עיתון, רדיו, טלביזיה וכו’. אלה בהחלט אפשרויות מגוונות אך האם זהו ערוץ הפרסום האפקטיבי ביותר עבור כל סוג של עסק? האם כל בעל עסק יודע בדיוק כמה אנשים צפו או האזינו לפרסומות של מוצריו? כמה לקוחות רכשו את המוצר בעקבות הפרסום? – התשובה היא – לא ממש.
אמצעים אלה היו מקובלים בעבר, אך גם היחידים, כל בעל עסק שפנה לגופי תקשורת אלו כדי לפרסם היה משלם סכום מסוים וממתין בציפייה לראות את גרף ההכנסות עולה בהתאם להשקעתו. כלומר אם השקיע המון – הוא ציפה לעלייה גבוהה ביותר. אם השקיע מעט – ציפה למעט רכישות. אך ציפיות אלו כלל לא היו ניתנות למדידה באופן סטטיסטי ולא היה ניתן לשער כמה רכישות חדשות יהיו ביחס להשקעה המקורית.
בנוסף, לבעל העסק לא הייתה יכולת לדעת מהיכן בדיוק הגיעה אליו תנועת הקונים. במידה ובעל עסק היה מפרסם בכמה ערוצים במקביל כמו הדוגמא לעיל, לא הייתה אפשרות לדעת אם לקוחות הגיעו משום ששמעו את הפרסומת ברדיו או בגלל שקראו את המודעה בעיתון.
מדוע זה חשוב?
מדוע זה חשוב? התנהלות כלכלית מיטבית, העניין הוא משמעותי, משום שאף אדם אינו רוצה לבזבז כסף על פרסום שלא עובד. אם בעל עסק היה יודע לדוגמא שבעקבות הפרסום בעיתון הגיעו אליו 20 אלף לקוחות ומהפרסום ברדיו 2000 לקוחות, הרי שאפשרי לחשב מהי העלות עבור כל לקוח או כל ליד בהתאם להשקעה, ואז יתכן והיה מגיע למסקנה שעדיף לצמצם או אף להסיר את סכום ההשקעה מאותו ערוץ כיוון שעבורו זה לא רווחי.
חשוב להבין כי לבעל העסק המפרסם בשיטה זאת – אין דוח מהימן, ניתוח אמיתי למקורות תנועת הלקוחות ועל כן אין לו סקירה רחבה, או אינפורמציה אמיתית שתשקף את הנתונים ותסייע לו להגדיל את ההכנסות באופן מבוקר לפי תקציב ברור וידוע מראש בצורה מדויקת על פי קהל היעד, המקום והגילאים המתאימים למוצר.
דוגמא לכך ניתן להביא מספק מוצרי חשמל כגון מקררים. קהל היעד הוא אנשים מגיל 20 פלוס, רווקים או נשואים בעלי הכנסה שמבקשים לרכוש את המוצר לדירתם כאשר עוברים דירה או לאחר התיישנות ו\או קלקול המקרר הקיים שברשותם. אם אותו ספק מקררים מפרסם בערוצים המסורתיים הרי רבים מהאנשים שיהיו חשופים לתוכן יהיו אנשים אשר לא נמצאים בטווח הגילאים אלא מתחת. פרסום זה אינו משרת את מטרתו כלל ויהווה הוצאה מיותרת לפרסום שלא השיג את מטרתו.
אם כך, מובן שבעבור מיקסום היעילות בהשקעה הכספית, יש צורך בפרסום מדויק יותר.
כיום הפרסום הכי אפקטיבי עבור כל עסק הוא פרסום דיגיטלי באינטרנט.
בשוק ישנן חברות שיווק דיגיטלי שמתמחות בפרסום באינטרנט. חלקן פועלות כחברות מדיה הרוכשות שטחי פרסום באתרים וכאלו המפרסמות ברשתות חברתיות או משלבות את שתי הדרכים. לפני שבעלי עסקים מתחילים בפרסום דיגיטלי באינטרנט חשוב לברר מראש איזו סוכנות פרסום דיגיטלי או סוכנות מדיה יכולה לבנות קמפיין מיטבי ללא עלויות מיותרות. לכל סוכנות דיגיטל צריך להיות אתר בית שבו ניתן לראות דוגמאות של קמפיינים, דפי נחיתה ושאר שירותים שהיא מציעה. בהתאם לכך, ניתן לבחור חברה מתאימה ובעלת ניסיון לסוג הפרסום הנדרש.
איך אדע באילו ערוצי פרסום באינטרנט כדאי ומשתלם לי להשקיע?
כל חברת פרסום דיגיטלי תוכל לייעץ לך מה הכי טוב ותפור למידות העסק הספציפי שלך. במהלך פגישה של בירור צרכים ניתן לקבל את האסטרטגיה הנכונה ביותר עבורך בתקציב שקבעת מראש. במהלך השיווק או הקמפיינים שהועלו בידי מנהלי המוצר, ניתן לפקח בכל זמן על התקציב.
בערוצים שיהיו בהם יותר הקלקות או הרשמות לרכישת המוצר (קשור להחלטה מראש באסטרטגיה השיווקית) ניתן להזרים יותר כסף בכל רגע נתון, בעוד שבערוצים שיהיו בהם פחות אינטראקציה של הגולש עם המודעה – הסכום יצומצם או יופסק לגמרי. היתרונות הם הגמישות המיידית שניתן להפעיל בפרסום שלא קיים במדיות הפרסומיות הוותיקות אלא רק לאחר זמן רב אחרי תחילת תקופת הפרסום. בפרסום הדיגיטלי מופקים דוחות יומיים ואף שעתיים על מצב הקמפיין הקיים וכך, באמצעות פיקוח הדוק ישנן תוצאות טובות יותר ביחס לכסף המושקע בו.
כדי שכל עסק יגיע לרמות הכנסה גבוהות ולחשיפה גבוהה באופן ממוקד בקרב קהל היעד המבוקש, יש צורך בנוכחות רחבה וממוקדת באינטרנט. זאת אינה המלצה אלא הכרח עסקי פשוט, מכיוון שרוב הלקוחות מחפשים נותני שירותים בעיקר באינטרנט.
באפשרות משרדי דיגיטל מובילים לספק 360 מעלות של כלים ויכולות של נוכחות אפקטיבית במדיות השונות כך שתדמית של חברה או מוצר – משתפר ומופץ יותר בקרב קהל היעד שיכול לראות במוצר פתרון מהותי לצרכיהם ובכך להביא אותם לרכישת המוצר או להתחבר לערכי החברה\מוצר כדי שגם אם בעת חשיפת הלקוח הפוטנציאלי למוצר לא נוצר צורך בקנייה הרי שזה יישאר בתודעת הלקוח כאשר הם יעדיפו בהמשך הזמן לבחור ברכישה של המוצר אליו נחשפו בפרסום ממוקד באינטרנט.
מחפשים חברה לפרסום בגוגל? הגעתם למקום הנכון.
פרסום דיגיטלי לעסק – שאלות ותשובות
מהם אפיקי הפרסום הדיגיטלי המובילים לעסקים?
ניתן לחלק אפיקי פרסום בצורה גסה לפי מדיות בהן נפעל לקידום ופרסום העסק ואסטרטגיות הקידום שבהן ננקט באותה המדיה. לדוגמא, אפיק פרסומי אחד הוא במנועי חיפוש (לדוגמא בגוגל) וכאן ישנם 2 אפיקי קידום מרכזי: האחד - קידום ממומן (בגוגל באמצעות פלטפורמת גוגל אדס) וקידום אורגני בשיטה שנקראת seo. באותה מידה ניתן לחלק גם ל 2 את אפיקי הקידום ברשתות החברתית לקידום ממומן (קניית חשיפה פרסומית באמצעות באנרים/ווידאו ברשתות מסויימות כדוגמת פייסבוק אינסטגרם וכו) וקידום אורגני (ניהול עמודים עסקיים, יצירת תוכן והפצתו בקבוצות ובאמצעות פרופילים פרטיים באותם המדיות). ישנם גם ערוצי פרסום דיגיטלי של שיווק ישיר כדוגמת וואטסאפ, מייל וSMS שגם להם ניתן לייצר קמפיין הפצת מסרים מאסיבי לקהל יעד רלוונטי.
מה היתרון המרכזי של אפיקי הפרסום הדיגיטלי על פני אפיקי הפרסום המסורתיים?
הנושא המרכזי בעיני הוא הנושא של שקיפות ומדידה, היכולת להגדיר קהל יעד בצורה הממוקדת ביותר ולמדוד תוצאות ופעולות שהפעילות הפרסומית שלנו מייצרת מאפשרת לבנות ולנהל קמפיינים גם בתקציבים נמוכים ולהתייעל ולשפר אותם על סמך נתונים אמיתיים בזמן אמת, דבר זה לא קיים כלל באפיקי פרסום מסורתיים ולכן מדובר ביתרון ברור במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים.
מהו ערוץ הפרסום הדיגיטלי שמייצר את ההכנסות הגדולות ביותר?
במקרה הזה הפלטפורמה המשוכללת של גוגל אדס היא נושאת הדגלת, פלטפורמה אשר מאפשרת הצגת פרסומות במנוע החיפוש הגדול בעולם (ואתר האינטרנט הגדול בעולם), לצד מגוון טכניקות לפרסום ביוטיוב (מנוע החיפוש שהשני בגודלי והאתר השלישי בגודלו בעולם) Gmail וכ90% מהאתרים ברחבי הרשת.. מרבית תקציבי הפרסום הדיגיטלי מושקעים בפלטפורמת גוגל אדס, הרבה לפני מתחרותיה המובילות (פייסבוק והרשתות האסייתיות המובילות).
איפה נכון לעסק שלי לפרסם?
בהנחה שיש שוק (ביקוש היצע) למוצר או השירות שהעסק שלך מוכר אני תמיד ממליץ לעסקים לבחון את עלות הפרסום המוערכת לעסק שלהם ברשת החיפוש של גוגל תחילה (בהנחה והתקציב מאפשר אפשר לשלב גם מספר מדיות), פעילות פרסומית אפקטיבית שמנוהלת על ידי איש מקצועי מנוסה בגוגל אדס מייצרת ברוב המקרים את הסיכוי הגבוה ביותר לייצר החזר השקעה מהיר על הכסף לעסקים גם בתקציבי שיווק ופרסום קטנים יחסית, פשוט מעצם העובדה שמדובר באפיק הפרסום היחידי בו אנחנו תופסים את הגולש בנקודת ההחלטה שבו הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה ומתי הוא רוצה (ואנחנו רק צריכים לדעת לנתב אותו אלינו ולא אל המתחרים ולבצע זאת בזמן אמת). מעבר לכתוב, מומלץ כמובן לבקש מאיש שיווק דיגיטלי מקצועי לבצע עבורכם שיעורי בית ולהציג עבורכם מסקנות עם נתונים אמפיריים שממחישים לכם את אפיק הפרסום הרצוי לעסק שלכם.