היום כבר ברור לכל בעל עסק שבלי אתר אינטרנט נלווה קשה מאוד להצליח. לפיכך בעלי עסקים רבים נוהגים להשקיע הרבה מאוד משאבי זמן וכסף בבניית אתר מרשים, יפה, מושקע, כזה שלקוח פוטנציאלי שייכנס אליו ישתכנע בקלות שכדאי לו לבצע רכישה – אבל התהליך לא עוצר כאן. צריך לזכור שגם למתחרים יש אתרי אינטרנט מרשימים ומושקעים משלהם, ולכן צריך להוסיף ולהשקיע בקידום האתר – באופן שייתן לו יתרון כלשהו על פני המתחרים.
זו למעשה המטרה של קידום אתרים בגוגל: לבצע שורה של פעולות שונות ומגוונות, הן באתר עצמו והן מחוצה לו, על מנת לגרום לו לבלוט מעל לכל היתר, לקבל יותר תנועת גולשים ובכך להגדיל את הסיכוי לביצוע מכירות. העיקרון הוא לגרום לאתר להופיע במיקום כמה שיותר גבוה ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל, מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, מתוך ההיגיון שקהל היעד הפוטנציאלי אשר חיפש דבר מה רלוונטי יקליק על תוצאות החיפוש בסדר יורד – תחילה על אלה שמופיעות במקומות הראשונים ורק לאחר מכן, אם לא ימצא את מבוקשו, על התוצאות הבאות.
היתרונות של קידום אתרים בגוגל
ראוי להדגיש שקידום אתרים ככלל הוא לא פעולה אחת או בסדרה סופית של פעולות, אלא תהליך מתמשך שדורש השקעת סבלנות ומשאבים, אבל יש בצידו יתרונות אדירים. להלן נמנה על קצה המזלג את הבולטים שבהם:
- הגדלת נראות העסק
אם מדובר בעסק חדש שנכנס לתחום קיים, סביר להניח שמעטים מאוד שמעו עליו עד כה והוא חייב להגדיל את מודעות קהל היעד הפוטנציאלי לקיומו. גם אם מדובר בעסק שאיננו חדש אלא כבר נמצא זמן מה בענף, בהיעדר פעילות קידום אתרים בגוגל יתכן שמתחרים חדשים “יעקפו” אותו בדרך לצמרת תוצאות החיפוש.
- אפיק פרסום בעלות אפסית (אם חוויית המשתמש טובה)
ככל שפעילות קידום האתר מתבצעת באופן יעיל יותר אשר גם משפר את חוויית המשתמש ומעניק ערך של ממש לגולשים הנכנסים לאתר, כך גדל הסיכוי שהגולשים עצמם ישתפו את התוכן עם חבריהם ומכריהם (למשל ברשתות החברתיות) – ולמעשה לפרסם את האתר מבלי שבעליו יוציא שקל על פרסום.
- השקעה טובה בתוכן מחזירה את עצמה
תוכן טוב יכול להישאר רלוונטי למשך זמן רב מאוד, ואם הוא מעניק ערך לגולשים אזי די בהעלאתו פעם אחת לאתר כדי שהוא ימשיך לשרת את בעליו לתקופה ארוכה. באופן כזה ניתן בעתיד לצמצם ואפילו לעצור לגמרי את פעילות קידום האתר בגוגל – ואותו תוכן עדיין יביא גולשים לאתר (רצוי במקביל להמשך העלאת תכנים רעננים לעמוד באופן סדיר).
לסיכום
היתרונות שנמנו לעיל הם כאמור רק חלק קטן מהיתרונות של קידום אתרים בגוגל, המכונה גם קידום אתרים אורגני, אבל הם מוכיחים שמדובר בהשקעה ארוכת טווח: פעולות קידום יעילות יכולות לסייע לעסק להיחשף ללקוחות פוטנציאליים, להתחרות מול עסקים דומים, להגדיל את ההכנסות ולשגשג.
- קוראים שהתעיינו במאמר זה התעניינו גם ב: שיפור מהירות אתר וורדפרס | קניית לינקים