תוכן עניינים
- 1 איך בנייה נכונה של האתר שלך משפיעה על הקידום בגוגל?
- 2 עיצוב אתר ידידותי – למשתמש ולגוגל
- 3 בניית אתר והתאמתו לדרישות של גוגל – שאלות ותשובות
- 4 כמה עולה שירות בניית אתר?
- 5 האם כדאי לבנות אתר בוורדפרס?
- 6 האם יש הבדל משמעותי בין בניית אתר תדמית לחנות אונליין?
- 7 כמה עולה לבנות אתר חנות?
- 8 מה זה בניית אתר מרקטפלייס וכמה זה עולה?
איך בנייה נכונה של האתר שלך משפיעה על הקידום בגוגל?
חיפוש אורגני היה ונותר אחד המקורות החשובים ליצירת תנועה לאתר שלך.
מדובר במרכיב חיוני של שיווק באינטרנט ובמאמר הבא נפרט כמה מהצעדים החשובים שעליך לנקוט אם ברצונך לעזור בקידום האתר בתוצאות החיפוש.
שנתחיל?
עיצוב אתר ידידותי – למשתמש ולגוגל
הידעת שבניית אתר מעוצב ויפיפה חשובה לקידום האתר בגוגל לא פחות ממבנה האתר ויצירת תכנים איכותיים?
זו האמת.
אבל, על מה בדיוק עליך לתת את הדגש? במאמר הבא ריכזנו עבורך 5 נקודות חשובות ומוכחות, לעיצוב אתר בעיני מנועי החיפוש בכלל וגוגל בפרט.
1. כל התוכן החשוב בחלק העליון (above the fold)
הצעד הזה הוא די סטנדרטי, וחלק אף יטענו שהוא לא כזה חשוב משום שאנשים נוטים לגלול מטה ממילא. אולם, מבדיקה שערכנו ב’סייטלינקס’, ולפי מחקרים של אחרים, ראינו את אותן התוצאות שוב ושוב. מחקרים מראים שאנשים מן הסתם גוללים מטה, אבל 80% מהזמן הם נוטים להשות רק בחלק העליות של האתר (מה שנקרא: above the fold) ואילו רק 20% ממשיכים לגלול מתחת לאזור שמוגדר “החלק העליון של האתר”.
כאן אנחנו מגיעים לנושא של “סליידרים” או חלק התמונות המתחלפות. סליידרים הם פופולרים מאד שלרוב מוקמים בחלק העליון של דף הבית באתר, ואפשר להבין מדוע – הם פשוט יפים מאד ומוסיפים לגולש אלמנט עיצובי מרשים. סליידרים יכולים לעבוד נהדר, ויכולים לדון את האתר שלך לכישלון. יכולים לעבוד נהדר כשהם מכילים תוכן רלוונטי וחיוני לגולש, ועלולים להבריח את הגולש אם הוא לא מצא בהם לפחות רמז לתוכן שחיפש.
בקצרה, סליידר עלול לפגוע בחווית המשתמש אם לא נעשה נכון.
לכן, אם החלטת להשתמש בסליידר, ודא שהמיקום שלו מוצדק. במילים אחרות, ודא שהסליידר הוא הרכיב החשוב ביותר שתרצה שהגולש יראה \ יעשה כשהוא נוחת באתר שלך.
למשל, מוצדק לגמרי להכיל בסליידר את המוצרים או התכנים החשובים ביותר באתר שלך. כך או כך, אנו ממליצים לא למתוח את הסליידר על כל החלק העליון אלא לחלק את הדף ל 50-50 או 70-30 לכל היותר. משמע, להציג בפני הגולש תוכן נוסף מעבר לסליידר בלבד, כפי שניתן לראות בתמונה הבאה.
שים לב כיצד אנו משאירים לגולש שליטה לבחור לאן לנוע – להמשיך לצפות בתמונות המתחלפות? ללחוץ כל כפתורים אשר יובילו אותו לתכנים אחרים? או אולי לגלול מטה ולהמשיך לקרוא? חווית המשתמש משתפרת פלאים כשמציעים לגולש אפשרויות מרובות.
2. אל תגזים עם מספר הקישורים בעמוד
בעוד גוגל ממליץ להשאיר את כמות הקישורים בכל עמוד נתון מתחת ל 100, הכוונה היא לא למטרת קידום אתר טהורה, אלא לטובת שיפור חווית המשתמש. למעשה, מאט קאטס בעצמו פרסם עמוד ובו 200 קישורים.
מדוע גוגל ממליץ להגביל את כמות הקישורים ל 100? בעבר, גוגל יכל לאנדקס עמוד עד 100 קילו-בית.. שווי של בערך 100 קישורים. כיום גוגל מסוגל לאנדקס עמודים כבדים מזה בהרבה.
ובכן, מה יקרה אם בכל זאת תחליט להכיל יותר מ 100 קישורים בעמוד? גוגל עשוי להתייחס אלייך כספאמר.
עם זאת, יכול לגמרי להיות שהסיבה לכל הקישורים היא לגיטימית לחלוטין ולהכיל העמוד נתון למעלה מ 100 קישורים, כפי שמאט קאטס הראה לנו, יכול להיות בסדר גמור.
כיום, חווית המשתמש חשובה יותר מצעדי קידום אתר אורגני טהורים – חווית המשתמש היא זו שמסייעת לגוגל להבין אם האתר שלך טוב יותר או פחות מהמתחרים. אם כי זו בהחלט לא האינדיקציה היחידה שבה גוגל משתמש להכריע, מומלץ לשמור על כמות קישורים נמוכה מ 100 במידה והדבר מתאפשר.
3. יצירת עמוד מרכז איכותי (HUB PAGE)
אחת הדרכים הטובות ביותר להפיץ את התוכן שלך ולהעניק לו ערך SEO היא יצירת עמוד מרכז, או מה שנקרא “hub page” אשר כולל קישורים לכל התוכן האיכותי ביותר שלך.
לדוגמה, תוכל לכלול בעמוד זה את כל הקטגוריות שלך, תתי הקטגוריות וקישורים לתכנים העיקריים בכל תת קטגוריה \ תת קטגוריה. תוכל גם לבחור לבצע חתך אחר ולפרק את העמוד לתכנים המיועדים למתחילים ומתקדמים – זה באמת תלוי באופי האתר וסוג התכנים שלך.
מדוע זה חשוב? ובכן, כמה סיבות: סיבה ראשונה היא שיפור חווית המשתמש – גולש אשר מגיע לדף מרוכז שמחולק לקטגוריות באופן נכון, ימצא תכנים מעניינים וינווט אליהם ביתר קלות. סיבה שניה ולא פחות חשובה היא לעורר לחיים עמודים ישנים באתר שלך, ובכך לעזור לדפים שנשכחו לתפוס מקום בתוצאות מנועי החיפוש – כתוצאה מכך, כל האתר שלך זוכה לשיפור נקודות SEO.
4. הגבלת אזור פרסום ממומן
כמו שניתן להבין מהכותרת, במידה והאתר או הבלוג שלך מכילים פרסומות ממומנות, כשזה מגיע לעיצוב אתר אשר יניב תוצאות SEO טובות, חשוב מאד להגביל את כמות הפרסומות הממומנות שאתה מציג באתר. אם לא תפעל כך, תפגע במהירות הטעינה של האתר וכפועל יוצא בחווית המשתמש ובתנועת הגולשים.
מנקודת מבטו של המשתמש, אנשים לא אוהבים פרסומות – אתר שמכיל ריבוי פרסומות יזכה לבוז ונידוי. אם אין ברירה ועליך להציג בפרסומות ממומנות בכל זאת, בדוק את ביצועי הפרסומות וצמצם אותן לשלוש, לכל היותר.
5. עיצוב אתר מכוון מהירות
הנקודה החשובה הבאה היא להעריך את מהירות האתר שלך. כבר הוכח שמשתמשים אשר יכולים לבצע חיפוש מהיר יותר הם מרוצים יותר. למעשה, גוגל מצא שהאטת תוצאות חיפוש ב 400 מילי-שניות יפחית את מספר החיפושים ביותר מחצי אחוז.
בעולם ה SEO, מהירות היא לא אינדיקציה חשובה כמו רלוונטיות של העמוד הספציפי. אבל, בדומה לרוב הדברים ברשת, כשזה מגיע למהירות, בעיות עשויות להצטבר. לכן, רצוי לפתור כמה שיותר מהבעיות הללו ומהירות היא אחת מהן.
כמה מהיר האתר שלך? תוכל להשתמש בכלי בדיקת המהירות של גוגל. הדוח שגוגל יפיק עבור האתר שלך לא יקח יותר מחמש שניות (עלול לקחת יותר אם האתר שלך גדול). בדוח תמצא המלצות בטווחים שונים, החל מהמלצה קלה לעדיפות עליונה דחופה. גוגל הוא לא האתר היחיד אשר מציע כלים לבדיקה ורוב הכלים הטובים הם מורכבים מאוד ובתשלום. אבל אם ברצונך רק לקבל מידע כללי בחינם, גוגל הוא כלי לא רע.
כלי נוסף למדידת מהירות אתרים הוא “וובמסטר טולס”, או מה שנקרא היום Google Search Console. בעזרת הכלי הזה, תוכל למדוד כיצד אנשים מסביב לעולם משתמשים באתר שלך, מה זמן התגובה שהם מקבלים מהאתר, לבדוק מגמות חודשיות והמלצות על שיפור מהירות טעינת האתר.
דגש על מהירות טעינה של אתר הוא חשוב מאד אם ברצונך לזכות באישור הגולשים וכפועל יוצא, באישור של גוגל.
- קוראים שהתעיינו במאמר זה התעניינו גם ב: שיפור מהירות אתר וורדפרס | קניית לינקים
לסיכום
מאמר זה מציג רק חלק זעום מהמרכיבים החשובים לביצועי האתר שלך ואנו מבטיחים להמשיך לפרסם תכנים אשר יעזרו לך בהבנת “הראש של גוגל”.
להמלצות נוספות, הנך מוזמן לעקוב אחרינו בדף הפייסבוק או להצטרף לניוזלטר שלנו. אם ברצונך בעיצוב אתר על ידי המקצוענים, פנה אלינו עוד היום ונשמח לסייע.
מעוניין לקרוא עוד? מאמר נוסף מומלץ בנושא הוא קידום אתר בגוגל: השקעה לטווח ארוך
מחפשים חברה לקידום אתרים? צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם.
בניית אתר והתאמתו לדרישות של גוגל – שאלות ותשובות
כמה עולה שירות בניית אתר?
מחיר בניית אתר יכול לנוע בין 3000 שקלים ולהגיע ל 50000 שקלים ואף יותר. טווח המחירים האדיר נוצר משום שכדי להבין את היקף עבודת הבנייה, תחילה יש לאפיין את כל האלמנטים הדרושים באתר, להתאים את האתר לדרישות הלקוח ולהבין כמה זמן פיתוח ידרש להגיע למוצר הסופי.
האם כדאי לבנות אתר בוורדפרס?
וורדפרס היא פלטפורמה ישירה וקלה לשימוש, שהופכת ניהול אתרים לפשוטה יחסית עבור בעלי עסקים קטנים וחברות גדולות כאחד. היתרון של וורדפרס הוא כפול - לא רק שמערכת הניהול יחסית נוחה לשימוש, גוגל פשוט אוהב את המבנה של אתרי וורדפרס. המשמעות היא אתר שעומד בסטנדרטים מסוימים של גוגל ומוכן לקידום אורגני במנוע החיפוש. עם זאת, חשוב לציין שהמוכנות היא בסיסית מאוד ועדיין דורשת עבודת פיתוח למי שמבקש לקדם את האתר שלו בצורה אורגנית בגוגל.
האם יש הבדל משמעותי בין בניית אתר תדמית לחנות אונליין?
בהחלט. ההבדלים משמעותיים ומתבטאים בזמני עבודה ובמחיר. בעוד אתר תדמית לא דורש הרבה מעבר להבנת קונספט, אפיון דפי שירות בסיסיים ועיצוב, אתר חנות דורש מעבר לאלה גם אפיון ועיצוב דפי מוצרים, בניית היררכיה קטגורית למוצרים, חיבור מערכת סליקה ואולי גם מערכת הפקת חשבוניות אוטומטית. כל אלה משפיעים על מחיר וזמן הפיתוח.
כמה עולה לבנות אתר חנות?
מחיר בניית אתר חנות יושפע מאינספור גורמים - העיצוב, כמות המוצרים, אופן חיבור מערכת סליקת האשראי, אופן חיבור מערכת הפקת חשבוניות, האם המוצרים הם פשוטים או שלקוחות יבחרו וריאציות כגון צבע, גודל וכו? קשה מאוד להעריך מחיר של אתר ללא אפיון חלקי לכל היותר. אם להעריך בגסות, מחיר של אתר חנות פשוטה יכול להתחיל ב 12000 וילך ויתקר ככל שנוסיף אלמנטים.
מה זה בניית אתר מרקטפלייס וכמה זה עולה?
מרקטפלייסים הם למעשה זירות מסחר שמאפשרות למשתמשים מרובים לפרסם ולנהל חנות משלהם בפלטפורמה. הדוגמאות המוכרות ביותר הן אמזון ואיביי. בנייה של אתר מרקטפלייס היא בדרך כלל יקרה יותר מבנייה של אתר חנות. באתר מרקטפלייס, לכל משתמש יש אזור אישי לניהול החנות שלו - אפשר לחשוב על זה כאתר חנות בתוך אתר קניון. אתרי מרקטפלייס מאופיינים בצורה מעט שונה מאתרי חנות אונליין רגילים ובדרך כלל דורשים תכנון קפדני מלווה בפגישות עבודה רבות רק כדי להגיע להצעת מחיר.