תוכן עניינים
- 1 שיווק אתר אינטרנט מוצלח בעזרת 20 אסטרטגיות ורעיונות ממומחי שיווק
- 1.1 1. השקעה בקידום אתרים ארגני (SEO)
- 1.2 2. הצטרפות לקבוצות פייסבוק ופורומים שונים
- 1.3 3. מינוף טכנולוגיות קיימות
- 1.4 4. השתמש בכלי לאופטימיזציית שיעור המרות
- 1.5 5. פנק את הלקוחות שלך עם מתנות ממותגות
- 1.6 6. צור כלי אינטרנטי שימושי עבור לקוחות
- 1.7 7. שימוש נכון בתמונות באתר
- 1.8 8. טירגוט עם פרסום ממומן בגוגל (PPC)
- 1.9 9. אם שווה לבצע, מומלץ גם למדוד
- 1.10 10. צור דף “שאלות ותשובות” עשיר
- 1.11 11. הגברת השימוש בסרטוני וידאו
- 1.12 12. פגישות צוות תכופתיות
- 1.13 13. שיתופי פעולה
- 1.14 14. להפוך לכותב אורח
- 1.15 15. ודאו שהאתר מותאם למכשירים ניידים
- 1.16 16. הרשמת גולשים לניוזלטר
- 1.17 17. הוספת תוכן אינטראקטיבי באתר
- 1.18 18. ראיון אושיות בתחומך
- 1.19 19. תתייחס לאתר שלך כמו חנות פיזית
- 1.20 20. תהיה פתוח וגמיש לנסות רעיונות חדשים
- 2 שיווק אתר אינטרנט מוצלח: הכדור בידיים שלך
שיווק אתר אינטרנט מוצלח בעזרת 20 אסטרטגיות ורעיונות ממומחי שיווק
קצב גדילת המכירות המקוונות העולמיות צומחת ונאמדת בכ- 8.8% מסך ההוצאה הקמעונאית בשנת 2018, זאת לעומת 7.4% בשנת 2016 – מקור: invespcro.com. ההערכות הן שספרה זו תגדל ל 12.4% עד שנת 2020. כיום, כל עסק שמבין את הפוטנציאל ומכבד את עצמו, משקיע בנוכחות האינטרנטית שלו. עסקים קטנים נאלצים להתמודד מול מותגים גדולים על נתח מהשוק המקוון. להלן טיפים ועצות של מומחי שיווק אינטרנטי, לשיווק אתרי אינטרנט בצורה יעילה.
להלן 20 אסטרטגיות ורעיונות מהמומחים.
1. השקעה בקידום אתרים ארגני (SEO)
על פי מחקר של Web.com ו Higher Visibility, בעל עסק קטן ממוצע לא משתמש בשירות קידום אתרים (SEO) ולא ממש מבין מה זה או כיצד זה עובד. אבל, מדובר “בנשק הסודי” של שיווק אתרי אינטרנט שכן אסטרטגיות קידום מקצועיות עוזרות למשוך תנועה לאתר, ובכך, להמיר את התנועה ללקוחות. קידום אתרים מאפשר לחשוף את האתר בכך שיופיע במקומות הראשונים של תוצאות מונעי החיפוש, וגוגל בעיקר. אחרי הכל, מה שווה אתר אינטרנט אם אף אחד לא יכל למצוא אותו? בהתחשב בעלות הגבוהה הכרוכה בהעסקת מקדם אתרים במשרה מלאה, עסקים קטנים צריכים לחשוב על גישה אחרת.
חברות קידום אתרים כמו ‘סייטלינקס’ מציעות פתרון נוח וזול יחסית. הן יכולות לפעול כחברת שיווק באינטרנט המספקת ייעוץ למאמצי השיווק הדגיטלי של עסקים, על ידי זיהוי ביטויי מפתח, ליווי ואפיון פיתוח אסטרטגיות ועוד.
2. הצטרפות לקבוצות פייסבוק ופורומים שונים
כבעל עסק אשר מעוניין לקדם את הנוכחות שלו באינטרנט, עליך תמיד לשאול את עצמך “היכן נוהגים לבלות הלקוחות הפוטנציאלים שלי?” האינטרנט מלא בקבוצות פייסבוק ופורומים עבור כל נושא תחת השמש. מומלץ לאתר ולהצטרף לקבוצות הללו. בקבוצות, ניתן להגיע לתובנות מעניינות אודות מה הלקוחות הפוטנציאלים מחפשים וכיצד ניתן לסייע להם. בנוסף, אם נתקלת בשאלה ששאל מישהו בקבוצה והאתר שלך מספק מענה לשאלה, אפשר לענות ולספק קישור לאתר שלך. הקבוצות והפורומים הללו בדרך כלל מופיעים ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, כך שעל ידי השבה לשאלות וצירוף קישור לאתר, סביר להניח שעסק יכול להבטיח לעצמו כמות כלשהי של מבקרים, תוך שהוא משפר את המוניטין ומקדם את שם המותג.
3. מינוף טכנולוגיות קיימות
רוב העסקים הקטנים לא זקוקים לאתרי אינטרנט מורכבים במיוחד. לדעת איך האתר ישמש את העסק הוא הצעד הראשון בעיצוב אתר עבור כל עסק. אם אתר ישמש בעיקר ככרטיס ביקור דיגיטלי, יש לכלול בו קצת מידע אודות העסק, בלוג, ואולי אזור הרשמה לניוזלטר, אין צורך בצוות פיתוח אתרים. מינוף טכנולוגיות קיימות כמו וורדפרס ושופיפיי, יכול לעזור לעסקים קטנים להתפתח במהירות. העסקת צוות פיתוח אתרים לבניית אתר מותאם לקידום בגוגל יכול להועיל, אבל לשכור צוות פיתוח מלא עשוי להכביד כלכלית.
השימוש בתבניות מוכנות אשר באות עם הטכנולוגיות הנ”ל יכול להשאיר תקציב פנוי להשקעה בקידום אתרים אורגני, פרסום אתרים ממומן ואסטרטגיות אחרות. אחרי שהאתר הראשוני הוכיח את עצמו וייצר הכנסה, תהיה הצדקה להעסקת צוות פיתוח לייעל ולמקסם את פוטנציאל האתר.
4. השתמש בכלי לאופטימיזציית שיעור המרות
כתיבת תוכן לאתר היא רק הצעד הראשון באסטרטגיה מוצלחת של שיווק באינטרנט. אתה גם צריך לנתח את ביצועי התכנים ולבצע שינויים ושיפורים כל הזמן אם ברצונך למקסם את הפוטנציאל. בין הכלים המובילים בתחום ניתן למצוא את Freshworks – כלי אופטימיזציית שיעור המרות חינמי לאתרים עד 10,000 מבקרים בחודש!
5. פנק את הלקוחות שלך עם מתנות ממותגות
אחד הלקוחות שעבורו פיתחנו אתר חנות וירטואלית, קונה מוצר ממותג ושולח מתנה חינמית בכל רכישה ממנו. בין המוצרים שקנה היו פותחנים, נרתיקי טלפונים ניידים ועטים. המוצרים השימושיים נושאים את שם המותג וכתובת אתר האינטרנט כך שאף לקוח לא יוכל לשכוח.
6. צור כלי אינטרנטי שימושי עבור לקוחות
רוב אתרי המותגים הגדולים דואגים לכלול באתר שאלון, רשימת טיפים או משוב למילוי על ידי משתמשי האתר. בכך, הם יוצרים רשימת דיוור אליה יוכלו לשלוח עדכונים, הצעות וכל חומר שיווקי. אם כעסק קטן החלטת לשחק במשחק של הגדולים, הגיע הזמן שגם תחשוב כמו שחושבים השחקנים הגדולים.
7. שימוש נכון בתמונות באתר
מומלץ לכווץ את התמונות באתר שלך בעזרת כלים כמו ImageOptim (עבור Mac) או RIOT (עבור PC). מהירות טעינת אתר היא מרכיב משמעותי עבור גוגל בשיקולי תוצאות החיפוש ואין לקוח שלא מעריך אתר מהיר. לכן, אופטימיזציית תמונות היא דרך אפקטיבית לשיפור ביצועי האתר וכפועל יוצא, לקידום מאמצי השיווק באינטרנט. לתמונות כבדות לוקח זמן רב לטעון, לכן הפחתת משקל התמונה תבטיח טעינה מהירה יותר והצלחה בקריאה והצגה שלה על ידי הדפדפן. כאשר האתר שלך מהיר יותר, סביר להניח שלקוחות ישהו וידפדפו בו למשך זמן רב יותר. אם יש לך ידע בסיסי בהטמעת תמונות באתר שלך, אין צורך בחברת בניית אתרים שתבצע את העבודה הזו עבורך, הכלים הנ”ל נוחים מאד לשימוש.
8. טירגוט עם פרסום ממומן בגוגל (PPC)
אם תקציב השיווק שלך מוגבל מאד, תוכל להתחיל בטירגוט מחדש (שיווק מחדש) עם Adwords. שיווק דיגיטלי מחדש, או בשמו המקצועי Retargeting הוא לעיתים ההשקעה הבטוחה ביותר שתוכל לבצע הודות והלקוחות הפוטנציאלים כבר ביקרו באתרך. משמעות הדבר היא שהעסק שלך כבר נחשף לקהל היעד אליו תכוון את המודעות. בנוסף, רוב האנשים לא רוכשים מיד עם נחיתה באתר כלשהו. הם מבצעים סקר שוק. טירגוט מחדש הוא דרך חסכונית להישאר בתודעת גולשים בזמן שהם מחפשים אופציות אחרות ומתחרים במנוע החיפוש של גוגל.
קרא עוד על שיווק מחדש ומיקוד מחדש במאמר שלנו: מה זה רימרקטינג ומה זה ריטרגטינג?
9. אם שווה לבצע, מומלץ גם למדוד
כעסק, חשוב לך למשוך את הלקוחות הנכונים בעזרת שיטות שיווק חכמות, לא רק למטרת מקסום התנועה ומכירות, אלא גם לצמצום ההוצאות. מומלץ לשים דגש על שיטות אפקטיביות לשיווק אינטרנטי – ניתוח מידע צרכני של לקוחות לזיהוי צרכים של קבוצות לקוחות, להחליט אילו ערוצי שיווק יועילו יותר עבור אילו קבוצות לקוחות, הערכת ביצועי מאמצי השיווק והתאמת העלות השיווקית כדי להבטיח החזר סביר אל מול ההשקעה.
10. צור דף “שאלות ותשובות” עשיר
אסטרטגיית שיווק אתר אינטרנט יעילה ביותר היא ליצור דף שאלות ותשובות נפוצות. בנוסף לעובדה שהדף מסייע לחווית המשתמש של הגולש, התייחסות ומתן מענה לסוגיות בתעשייה שלך עשויה למצוא חן בעיני גוגל ולהקפיץ את הדף בתוצאות החיפוש. בקצרה, דף “שאלות ותשובות” יכול להגביר את התנועה לאתר ואף לקפוץ לתוצאות החיפוש הראשונות בביטויי החיפוש הרלוונטים.
11. הגברת השימוש בסרטוני וידאו
קח את האתר שלך צעד אחד קדימה. הוסף תכני וידאו לאתר על ידי הפיכת התוכן הכתוב לסרטון או שכתוב תוכן מצולם והטמעה בדף. את הסרטון אין צורך לארח בשרת שלך, ניתן לארח באתרים כמו Youtube, Vimeo או כל אתר אחר ולהטמיע אותו באתרך. סרטונים לא רק שימקסמו את חווית המשתמש, אלא גם יפחיתו את אחוז הנטישה (bounce rate) בכך שגולשים ישארו בדף ויצפו בסרטונים. יצירת סרטון יעזור לקהל שלך להתחבר אליך יותר כיוון שיוכל לראות ולשמוע אותך, ולא רק לקרוא את מה שכתבת.
12. פגישות צוות תכופתיות
צרו קבוצת מיקוד המורכבת מנציגים ממחלקת המכירות, השיווק וההנהלה. קחו את הזמן לבחון את התנהגות מבקרי האתר ומה ברצונם להשיג כשהם נוחתים באתר העסק. סיכוי גדול שתזהו חורים בחווית המשתמש. השתמשו במידע שאספתם לשדרוג זרימת הגלישה באתר. עד שלא תדאגו לזרימה חלקה, אל תצפה שמאמצי השיווק הדיגיטלי ישתלמו בצורה אולטימטיבית.
13. שיתופי פעולה
דרך טובה לשיווק מוצלח של אתר אינטרנט היא למצוא מותגים אחרים לטובת תוכן מועיל הדדית. אנחנו יודעים שהישג היד שלנו אפקטיבי יותר כשמשתפים פעולה עם אחרים. למשל, ניתן למצוא תוכן משלים מכמה עסקים מקבילים, להקים דף שיווקי חדש אשר יכיל קטעים מכל התכנים ולשווק מחדש, כשמארח התוכן יבצע את כל עבודת השכתוב, הגרפיקה וההטמעה. על ידי כך, כל הצדדים ירוויחו מקידום התוכן בתנועת גולשים ושיווק המותג שלהם. עסקים אשר יבינו את הפוטנציאל וההשקעה המינימלית מצידם, ישמחו לשתף עמכם פעולה.
14. להפוך לכותב אורח
אם אתם מחפשים לקדם את העסק שלכם מפה לאוזן, כדאי שיכירו אתכם כמומחים בתחומם העיסוק שלכם. תמצאו עיתונאים אשר סוקרים ידיעות במדיות שלקוחות שלכם צופים וקוראים. נסו לאתר עיתונאי שעשה כתבה על התחום שלכם. לאחר מכן, תגישו תקציר של איך הייתם תורמים לכתבה, לו ניתנה לכם ההזדמנות לעשות כן. אל תתביישו. אין שום דבר פסול בלשאול עיתונאי אם הוא פתוח לרעיונות כתיבה. אם הנכם מומחים בתחום, תנו לו משהו עסיסי לפרסם וודאו שהעיתונאי יוציא קישור מהכתבה שלו לאתר שלכם.
15. ודאו שהאתר מותאם למכשירים ניידים
לקוחות שוהים יותר ויותר זמן בגלישה מהמכשיר הסלולרי. חיוני אם כך שעסק יקח זאת בחשבון כשהוא מתכנן אסטרטגיית שיווק באינטרנט, משום שאם האתר אינו מותאם לנייד, הוא פשוט לא יהיה קיים עבור נתח גדול מאד של גולשים. לא רק שאתר מותאם לנייד חשוב למטרות קידום אורגני בגוגל (גוגל לוקח בחשבון אם האתר מותאם או לא מותאם לנייד בתחשיב דירוג אתרים בתוצאות החיפוש), אלא שהוא חשוב לחווית המשתמש באופן מובהק. לקוחות לא יטרחו היום לצבוט את המסך כדי להתקרב ולגלול אינסוף באתר שאינו מותאם לנייד. לכן, חשוב ביותר לכל עסק עם אתר אינטרנט לבחון את האתר במכשיר הנייד ולתקן כל שגיאה שתצוץ. למידע נוסף, קרא את המאמר שלנו בנושא בניית אתר מותאם לנייד.
16. הרשמת גולשים לניוזלטר
הטמעת ניוזלטר באתר תלויה באופי והיקף פעילות העסק – היא לא לכל אחד. עם זאת, במידה והעסק שלך משחרר ידיעות ומוצרים חדשים על בסיס קבוע, יהיה זה צעד חכם לאפשר לגולשים להתחבר למותג שלך מחוץ לאתר. ניוזלטרים ושיווק ישיר הם אמצעי נהדר לשוחח באופן ישיר עם הקהל שלך הודות והנך פונה ישירות לאנשים אשר הביעו עניין במותג שלך מלכתחילה. על ידי הצגת אפשרות להרשמת מבקרים באתר, תוכל להשתמש בניוזלטר כשלוחה של אתרך ופרסום תפוצה של תכנים מיד כשהם צצים.
17. הוספת תוכן אינטראקטיבי באתר
בין אם זה סרטון וידאו עבור חברות תוכנה, תמונות 360 מעלות בחנויות וירטואליות או כל אמצעי ויזואלי אחר, תוכן אינטראקטיבי הוא אמצעי ייחודי (ומהנה) לערב את הגולשים שלך בהתקשרות עם האתר, שלא נדבר על הארכת משך השהייה שלו. אתרים עם תכנים אינטראקטיבי לרוב יראו תנועה מוגברת של גולשים. כמו כן, סביר להניח שגולשים ישמחו לשתף את התוכן המעניין שלך עם חבריהם – וככל שיותר אנשים משתפים את התכנים שלך, יותר מהם יהפכו ללקוחות. אבל, תוכן ייחודי לא שווה להמרות כברירת מחדל. על האתר לכלול גם אסטרטגיות קריאה לפעולה חכמות למינוף כל התנועה שהתוכן מפיק.
18. ראיון אושיות בתחומך
ראיון של אנשים מוכרים בתחום שלך והפיכת הראיונות לכתבות באתר יאפשר למנף את הרשת החברתית ולהיחשף בפני קהלים חדשים. לא רק שהמרואיינים כנראה ישתפו את הראיון ברשת המדיה שלהם, אם תשאל אותם מי מודל החיקוי שלהם, תוכל אפילו לפנות אליהם במדיות כמו טוויטר, אינסטגרם, פייסבוק ולינקדאין, ואולי לזכות לחשיפה אדירה יותר של הראיון. בכך, תוכל לייצר תנועה אדירה לאתר ושיווק המותג שלך כתוצאה ברורה.
19. תתייחס לאתר שלך כמו חנות פיזית
האם האתר שלך נעים? האם הוא מסודר ומזמין? האם הטמעת בו קריאות לפעולה ברורות? האם פרטי יצירת הקשר, כתובת העסק ושעות פעילות מוצגים באופן ברור בדף הבית? האם האתר שם דגש על מה הלקוח רוצה או מה העסק רוצה? אתרים ידידותיים ללקוחות המספקים ערך מוסף הם המפתח לשיווק אינטרנטי בעולם הדיגיטלי. בשיווק, מומלץ להתייחס לכל הנקודות הנ”ל ועוד לפני שתשקיע שקל אחד בפרסום ממומן בפייסבוק ליצירת תנועה לאתר שלך.
20. תהיה פתוח וגמיש לנסות רעיונות חדשים
שיווק אתר אינטרנט הוא מכלול של חלקים רבים שנעים בכל עת. אסטרטגיה שתעבוד מעולה לעסק אחד אולי לא תעבוד עבור עסק אחר. כבעל עסק, חשוב להיות פתוח למכלול אסטרטגיות תוך ניסוי, טעייה ולמידה. אנו בסייטלינקס מאמינים ביתרון האדיר אשר טמון באימוץ גישות שונות בכפוף לצרכי הלקוח. יצירתיות יכולה להיות המרכיב הסודי להצלחה השיווקית של כל אתר.
שיווק אתר אינטרנט מוצלח: הכדור בידיים שלך
בין אם יש לך חנות פיזית או בנית חנות וירטואלית לעסק אונליין לחלוטין, האתר שלך משחק תפקיד חשוב ביצירת מכירות וצמיחת העסק. נסה כמה מהעצות שציינו בכתבה ותמצא את השיטות המועילות לך ביותר.
איך לך אתר ומחפש חברה לבניית אתרים? הגעת למקום הנכון, צור עמנו קשר ונשמח לבחון כיצד נוכל לסייע.
יש לך אתר ומחפש חברה שתשווק אותך באופן מקצועי באינטרנט, אנחנו הכתובת שלך. קרא עוד על שיטת שיווק יעילה: שיווק בווטסאפ.
טלפון לפרטים נוספים ותיאום פגישה: 0723944956