תוכן עניינים
כל מי שעוסק בשיווק אונליין יגיע במוקדם או במאוחר לדילמה שנעסוק בה במאמר הזה. מה עדיף לנו לעשות, קידום אורגני של האתר או פניה לערוץ הממומן? אולי אנחנו בכלל צריכים לפעול בשני הערוצים ביחד? בדרך כלל מי שמגיע לדילמה הזו, כבר יש לו נסיון מסוים באחד הערוצים.
רבים נוחלים אכזבה מהביצועים ורוצים לדעת אם הם בכלל נמצאים במקום לא מתאים מבחינת העסק שלהם. נקדים ונאמר משהו פשוט לכל אלו.
שתי השיטות, קידום אורגני וממומן, מצריכות ידע ונסיון בשביל להצליח על אחת כמה וכמה בתחומים תחרותיים מאד. יהיה זה חבל שתקבלו רושם מוטעה ולא טוב על כל אחת מהשיטות רק בגלל שמי שטיפל לכם בנושא היה לא מקצועי מספיק. אז לפני שאתם רצים מאורגני לממומן או ממומן לאורגני, אולי זה גם הזמן הנכון לתפוס שיחה עם האחיין/ בן דוד/ נכד או כל מי שזה לא יהיה ולמצא לו תפקיד אחר אצלכם בעסק… למתחילים, ניתן בהחלט להגיע לתוצאות מסויימות בתחומים לא תחרותיים. מי שרוצה למקסם כל שקל שהוא מוציא – מוטב אם יפנה לבעל מקצוע מוכח כבר מההתחלה. אחיין שלכם יכול תמיד ללוות את התהליך וללמוד…
כתבה מומלצת: מומחה קידום אורגני: איך זה עובד?
קידום אורגני וקידום ממומן, בואו ניישר קו
ממש בקצרה, בואו נעבור על כל אחת מהשיטות ומה הם העקרונות המרכזיים בה:
- קידום אורגני – מכונה גם קידום אתרים. מדובר כאן על מגוון הפעולות שנעשות בשביל להביא דפים מסויימים אצלכם באתר לתוצאות ראשונות במנוע החיפוש של גוגל. קידום אורגני מתבסס על עבודה בשלושה מישורים במקביל: קישורים, תוכן ופעולות ‘און סייט’ (on-site). שני הסעיפים הראשונים דורשים הרבה זמן, מיומנות ונסיון ולכן פעולת הקידום האורגני היא ארוכה יותר. עוד ניגע בזה בהמשך. קראו עוד על קידום אתרים אורגני.
- קידום ממומן – כאן מדובר על ‘לעקוף את התור’, אנחנו מייצרים מודעה בגוגל ומתמחרים כמה שווה לנו כל הקלקה עליה. גוגל בוחר לפרסם אותה אם מחיר ההקלקה מספיק וכמובן בהתאם למילות המפתח שהגדרנו. לגוגל יש מספר מוצרים, כאן במאמר אנחנו מתמקדים באדוורדס שזהו השירות המקביל לתוצאות החיפוש. למידע נוסף על פרסום ממומן בגוגל.
בואו נמשיך ונראה למי ולאיזה סיטואציה מתאים כל אחד מאפיקי הפרסום הללו.
זמן תגובה
אם אתם צריכים פרסום עם זמני תגובה כמעט מיידיים, אין כאן כל ספק. האפיק שלכם הוא האדוורדס של גוגל. בקידום הממומן, המודעה שלכם תהפוך לטראפיק ממשי כבר מהשעות הראשונות לפרסום שלה. הכל כמובן בתנאי שתסכימו לשלם את הביד על מילות החיפוש השונות וגם שיש מספיק חיפושים רלוונטים. זה יכול מאד להתאים לקמפיינים זריזים שבאים למשל כתגובה לאירועים או אפילו מבצעים שונים.
הקידום האורגני יפסיד בנקודה הזו בענק. לתהליך קידום לוקח בין כמה שבועות לשנה עד שהוא נותן תוצאות.
- קוראים שהתעיינו במאמר זה התעניינו גם ב: שיפור מהירות אתר וורדפרס | קניית לינקים
עלויות
בנקודה הזו אין מנצח ברור. אציג לפניכם את השיקולים השונים ותחליטו. קמפיין גוגל ממומן יכול להיות מאד משתלם אם עושים אותו נכון. מחשבים עלות הקלקה, משם מחשבים אחוזי המרה ורווחיות ומגיעים לנוסחה שרווחית לנו כעסק. מה שיפה הוא שברגע שהגענו לנוסחה הזו, נוכל לשכפל ולהגדיל את הרווחים על ידי הגדלת הקמפיין. התנאי הוא כמובן קיומם של מספיק חיפושים למילות המפתח הרלוונטיות. הבעיה בקמפיין ממומן מתחילה במקומות בהם התחרות היא רצחנית. ריבוי משתתפים מעלה את מחירי ההקלקות לרמה שאתה יושב וחושב איך מישהו בכלל מרוויח מכל זה? ובכן, מאד יכול להיות שהוא לא. ישנם תמחורים שפשוט לא כדאי לשלם.
עלויות של קידום אורגני הם בצורת ריטיינר חודשי. תשלומים שוטפים אלו מהווים למעשה השקעה במשהו שניתן לראותו קצת כמו נכס. אם תשקיעו טוב, תוכלו להגיע לנכס יפה שמניב תוצאות. בתחומים שאינם מאד תחרותיים, ההשקעה בקידום אורגני תביא תוצאות כבר מהשקלים הראשונים והיא מאד מומלצת.
חסמי כניסה
הכוונה בכותרת היא כזאת: לכל אחד מערוצי הפרסום יש את מאפייני התזרים שלו וקצת קשה להגיד מי ‘יותר יקר’ או משהו כזה. מה שכן ניתן לאמר בביטחה הוא שקידום ממומן הוא הרבה יותר נגיש. בשביל להריץ קמפיין ממומן בגוגל, כל שנידרש הוא דף נחיתה. אז נכון, דף נחיתה טוב (ואתם רוצים אותו טוב) גם עולה משהו, אבל זה גרושים יחסית לאתר. את דף הנחיתה אנחנו יוצרים אד הוק לקמפיין, את האתר אנחנו בונים במשך זמן רב. אתר ידרוש עבודה רבה של צוות של אנשי מקצוע: גרפיקאי, מתכנת, מקדם אתרים, כותב תוכן, מזין נתונים ועוד. אתר דורש אחסנה יקרה ובעיקר הרבה זמן.
אגדיל ואומר שקמפיין ממומן בגוגל, בתחומים לא מאד תחרותיים, ניתן להתחיל לעשות גם ללא הרבה מאד נסיון. בהתחלה זה יהיה הרבה ניסוי וטעיה, אחר כך תשתפרו. אתר אינטרנט וקידום אורגני לעומת זאת, לא תוכלו לייצר בשיטה כזאת. תהיו חייבים איש מקצוע.
בניית נכס
נגענו בזה אבל שווה להקדיש לזה סעיף נפרד מפני שזה שיקול די גדול. גם אם תבחרו ללכת על האופציה של קידום ממומן, שווה יהיה במקביל לקדם גם אתר משלכם. תוכלו להתחיל בקידום של מילות חיפוש בתחרותיות בינונית ולאט לאט להוסיף עוד ביטויים. היתרון בכך הוא שמהקמפיין הממומן לא ישאר לכם דבר ברגע שתפסיקו לשלם. לעומת זאת, האתר שלכם יצבור לאט לאט ערך ויהיה נכס שישרת אתכם לאורך זמן. אז נכון, כמו כל נכס גם אותו צריך לטפח ולהשקיע, אבל העיקרון נשאר.
קידום אורגני או קידום ממומן – שאלות ותשובות
כמה עולה לפרסם באינטרנט?
התשובה לשאלה מאוד כללית היא תשובה מאוד כללית. תקציב פרסום משתנה מעסק לעסק ומשיקולים כאלה ואחרים. מומלץ לפנות אלינו טלפונית. המידע שתעבירו לנו יסייע לספק לכם הצעת מחיר מדויקת.
תוך כמה זמן הפרסום משפיע?
לא תמיד התוצאה תהיה מהירה, אם כי לרוב מדובר בשינוי חיובי תוך ימים בודדים מרגע העלאת קמפיין הפרסום לאוויר. חשוב להבין שנוסח קמפיין הפרסום הראשון לא יהיה זהה לבא אחריו. חברת פרסום שלא טורחת לכוונן ולשפץ ללא הרף את קמפיין הפרסום, תבזבז את זמנכם וכספכם היקר. פעולת חידוד ואופטימיזציה של קמפיין הפרסום היא אינסופית.
האם עדיף פרסום ממומן או קידום אורגני
שתי השיטות, קידום אורגני וממומן, מצריכות ידע ונסיון בשביל להצליח על אחת כמה וכמה בתחומים תחרותיים מאד. ברוב המקרים מומלצת אסטרטגיה משולבת. עם זאת ומטעמי תקציב מוגבל, רבים מתפשרים ובוחרים בדרך אחת. צרו איתנו קשר ויחד נרכיב את אסטרטגיית השיווק האפקטיבית לכם ביותר.