תוכן עניינים
- 1 טיפ מספר 1 לקידום אורגני בגוגל: תוכן, תוכן ועוד תוכן
- 2 טיפ מספר 2 לקידום אורגני בגוגל: תוכן רענן
- 3 טיפ מספר 3 לקידום אורגני בגוגל: קישורים נכנסים (באקלינק | Backlink)
- 4 טיפ מספר 4 לקידום אורגני בגוגל: תאימות אתר למכשירים ניידים
- 5 טיפ מספר 5 לקידום אורגני בגוגל: מהירות טעינה
- 6 טיפ מספר 6 לקידום אורגני בגוגל: הוספת Schema ונתונים מובנים באתר
- 7 טיפ מספר 7 לקידום אורגני בגוגל: כוח המיתוג וסיגנלים חברתיים
- 8 טיפ מספר 8 לקידום אורגני בגוגל: כוח הדומיין
- 9 טיפ מספר 9 לקידום אורגני בגוגל: HTTPS
- 10 טיפ מספר 10 לקידום אורגני בגוגל: חוויית משתמש
- 11 דברי סיכום
קידום אתרים, או SEO בשפה המקצועית (Search Engine Optimization), הוא תחום דינמי מאוד אשר ממשיך להתפתח יותר ויותר מהר בכל יום שעובר. עם זאת, מעולם לא היה חשוב יותר להתעדכן בשינויי אלגוריתם דירוג האתרים של גוגל. בשנת 2016, עדכוני אלגוריתם כגון “Penguin 4.0” ו “Possom” הציגו חוויית חיפוש חכמה ונקייה יותר. בעלי אתר? עכשיו שאנחנו באמצע 2019 ועם שנת 2020 בפתח, להלן 9 גורמי דירוג החיפוש של גוגל אשר מומלץ שתיקחו בחשבון.
טיפ מספר 1 לקידום אורגני בגוגל: תוכן, תוכן ועוד תוכן
תוכן איכותי
תוכן אשר מסייע לאתר להתקדם בגוגל, משמע תוכן מעמיק המכסה קשת רחבה של נושא מדובר. על התוכן להציג ערך ממשי למשתמש ועליו לשלב תכנים חזותיים להשלמת חוויית הקריאה (תמונות, סרטונים וקטעי מדיה נוספים).
זכרו: איכות גוברת על כמות. התמקדו בתוכן בעל ערך, לא בספירת מילים.
אורך תכנים
אין כלל אצבע ברור בכל הקשור לספירה האופטימלית של מילים לכל מאמר, לרוב משום שאורך התוכן עשוי להשתנות מנושא לנושא. עם זאת, מומחי קידום אתרים אכן הבחינו שתוכן ארוך ומקיף יחסית, זוכה ליחס מועדף בעיני גוגל. במחקר שערך אחד המומחים לקידום אורגני, ניתן להבחין בקורלציה בין אורך התוכן לבין מיקומי החיפוש המובילים של גוגל.
טיפ מהמומחים: מומלץ להשתמש במנוע החיפוש הסמנטי של גוגל כדי למקד ביטויי מפתח בתוך המאמרים שלכם. את השאילתות הסמנטיות ניתן למצוא על ידי עיון בתוצאות “חיפושים קשורים” בתחתית תוצאות החיפוש בדף של גוגל.
למשל, החיפוש “משווק תוכן” מגלה את החיפושים הקשורים הבאים (ראה צילום מסך). אם הנכם כותבים מאמר אינפורמטיבי בנושא שיווק תכנים, תוכלו להשתמש בשאילתות הסמנטיות כדי לעזור לגוגל להבין טוב יותר על מה התוכן שלכם.
טיפ מספר 2 לקידום אורגני בגוגל: תוכן רענן
“אלגוריתם הרעננות” של גוגל הוא ללא ספק אחד השינויים שגרמו הכי הרבה רעש בתוצאות החיפוש. האלגוריתם הושק לראשונה אישם ביוני 2010 ומאז השפיע רבות על כללי המשחק. במידה וברשותכם אתר גדול עם המון תכנים ישנים אשר לא מופיעים גבוה בתוצאות החיפוש במקרה הטוב ולא מופיעים כלל במקרה הפחות טוב, עדכון וריענון שלהם יכול לעזור לכם מאוד. נראה שגוגל משוחד בכל הקשור לתכנים חדשים ושהוא מעדיף שלפחות חלק מהתכנים המקודמים בתוצאות החיפוש יהיו תכנים מעודכנים מבחינת מועד פרסומם.
אם כי ריענון תכנים לא מבטיח שגוגל יתחשב וימקם את התכנים גבוה יותר בתוצאות החיפוש, זו בהחלט טקטיקה שכדאי לאמץ ולהפוך להרגל. חשוב לציין שריענון לשם ריענון תאריך פרסום המאמר לא יעשה את העבודה – השקיעו בריענון התכנים עצמם, הסירו והוסיפו תכנים רלוונטים. וכמובן, אל תשכחו לצרף מדיות חזותיות. נסו לבצע זאת עם כמה מאמרים ישנים והמתינו לקסם של גוגל לעשות את שלו.
טיפ מספר 3 לקידום אורגני בגוגל: קישורים נכנסים (באקלינק | Backlink)
קישורים נכנסים נותרו אחד מסמלי הדירוג החזקים ביותר באלגוריתם החיפוש של גוגל, ולא משנה כמה יטענו אחרת. ככל שיש לאתר שלכם יותר קישורים מאתרים איכותיים בעלי סמכות גבוהה, כך גובר הסיכוי שלכם לדרג טוב יותר מילות מפתח וביטויים ממוקדים. מקדמי אתרים צריכים לשים לב לרשימת הקישורים המצביעים על אתריהם, במיוחד נוכח עדכון “Penguin 4.0” של גוגל אשר הסיר וסינן מהאינדקס אתרים בעלי איכות נמוכה של קישורים נכנסים.
חשיבות בניית קישורים לאתר שלכם
אם אתם מחפשים רק לגעת בתמצית קידום אתרים אורגני בגוגל, דלגו על הסעיף הבא. אם הנכם מבולבלים בכל מה שקשור לבניית קישורים ולא בטוחים מדוע כל כך חשוב לבנות קישורים לאתר שלכם, תמשיכו לקרוא.
אנו בסייטלינקס לוקחים את נושא הקידום בגוגל מאוד ברצינות, לכן דאגנו להכין עבורכם את המדריך הקצר הבא. בהמשך תוכלו לקרוא ולהעמיק יותר בנושא בניית קישורים לטובת קידום בגוגל.
נתחיל בשאלה “מהם באקלינקס?”
במילים פשוטות, באקלינק הוא קישור מאתר אחר לשלכם. שם נוסף שניתן לכנות באקלינק הוא “הייפרלינק” או פשוט “לינקים” – לכולם אותה משמעות.
בהקשר של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), באקלינק הוא גורם חשוב באלגוריתם של גוגל, לקביעת איך ידורגו דפי האתר שלכם. עם זאת, בקנה מידה גדול יותר, באקלינקים יכולים לקבוע כיצד הדפים שלכם יתגלו ברשת מלכתחילה.
למה אני צריך באקלינקים?
מנועי חיפוש כמו גוגל מסתמכים על קישורים נכנסים ממספר סיבות. אם נניח בצד לרגע את מאמצי הקידום האורגני שלכם בגוגל, השם “רשת האינטרנט” לא נא ניתן ללא סיבה: הודות לחיבור המקשר של כל אתרי האינטרנט יחד, זה באמת דומה לרשת. קישורים מוסיפים הקשר (קונטקסט), ומספרים ל”עכבישים” הסורקים את האינטרנט שישנם דפים נוספים בשבילם לגלות אם הם יעקבו אחרי קישור כזה או אחר.
נניח שבניתם אתר חדש. אף אחד לא מקשר אליו עדיין ולא הגשתם אותו לגוגל לאינדוקס. איך תוכלו לצפות שמישהו ימצא אותו? זה פשוט לא יקרה. עם זאת, אם מישהו מוציא קישור מהאתר שלו לשלכם, עכבישי מנוע החיפוש יוכלו לסרוק את האתר שלכם דרך אותו קישור, לגלות את האתר ולאנדקס אותו – בכך יוכל האתר להימצא גם דרך שאילתות החיפוש של גוגל. זו אחת הסיבות לחשיבות הרבה של בקאלינקים: בלעדיהם, מנועי חיפוש לא ידעו שהתוכן שלכם קיים וכנ”ל לגבי גולשים.
עכשיו נחזור חזרה לנושא קידום האתר. קישורים הם חלק חשוב באלגוריתם חישוב הדירוג של גוגל. באופן כללי, ככל שיש יותר קישורים רלוונטיים ואיכותיים אשר מצביעים על אתרכם, כך ידורג האתר גבוה יותר בתוצאות החיפוש, במילות מפתח מסוימות. לכן, רצוי שיהיו כמה שיותר קישורים כאלה, כיוון שדירוג גבוה יותר משמע תנועה גדולה יותר, ומיותר לציין שיותר תנועה משמע יותר המרות רכישה וכן הלאה.
אין בדברים שלנו לרמוז שעליכם לנסות להשיג קישורים מכל אתר אינטרנט שנראה “חזק”. האלגוריתם של גוגל כל כך מורכב שרלוונטיות הקישור חשובה לא פחות מהמקור שלו. לכן, גם אם זה נעים לקבל קישור מבלוג של חבר, אם הקישור לא הכי רלוונטי הוא עשוי שלא לעזור הרבה למאמץ הקידום שלכם בגוגל.
- קוראים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם ב: קניית לינקים
טיפ מספר 4 לקידום אורגני בגוגל: תאימות אתר למכשירים ניידים
הידעת? יותר אנשים משתמשים במנועי חיפוש במכשיר הסלולרי שלהם מאשר במחשב? הידעת גם שמתוך כל שאילתות החיפוש שנעשות בנייד, גוגל מציג תחילה את התוצאות הידידותיות ביותר לנייד?
זוהי רק דוגמה אחת לכך שגוגל מעדיף אתרים מותאמים לניידים. ההעדפה של גוגל הובהרה באופן חד משמעי מאז שעודכן האלגוריתם של גוגל באפריל 2015. גישת “מובייל תחילה” (“Mobile-first”) של גוגל שינתה משמעותית את תוצאות החיפוש, במיוחד את תוצאות החיפוש הלוקאלי של עסקים מקומיים – גולשים זוכים היום לתוצאות ממוקדות התואמות את מיקומיהם.
אז, איך הופכים את האתר שלכם למותאם לנייד? באמצעות “עיצוב רספונסיבי” כמובן (עיצוב מותאם). אתרים אשר מגיבים בהתאמת מידותיהם למכשירים ניידים מאפשרים את השימוש בכתובת URL אחת במקום שתיים -במקום כתובת עבור דפדפן במכשיר סלולרי וכתובת עבור דפדפן במחשב, נעשה שימוש בכתובת אחת. לא רק שהעיצוב ברספונסיבי משפר את חוויית המשתמש, הוא מבטיח שכל קישור נכנס מאתר חיצוני ינחת בכתובת URL אחת במקום להתחלק בין שתי דפים.
כתוצאה, תוכלו למקד את כוח הקידום האורגני בגוגל, ובכך לסייע לגוגל לזהות בקלות רבה יותר את הערך שבתכנים שלכם ולדרג אותם בהתאם.
טיפ מהמומחים: מה גוגל מוצא לנכון להתחשב בו באלגוריתם משתנה כל הזמן. מומלץ מאוד להמשיך לעקוב אחרינו לעדכונים.
טיפ מספר 5 לקידום אורגני בגוגל: מהירות טעינה
עם גישת ה”מובייל תחילה” לאינדוקס של גוגל, מהירות טעינת דפי אתרים הפכה לנושא מכריע יותר מאי פעם. אתרים הסובלים ממהירות טעינה איטית יתקשו להתחרות מול אתרים מהירים מהם בדף תוצאות החיפוש של גוגל. מטרת גוגל היא ברורה: לספק למשתמשים את חוויית המשתמש הטובה ביותר.
להלן 4 דרכים לשיפור מהירות טעינת האתר שלכם
מערכות ניהול תוכן מודרניות מספקות פתרונות מתקדמות לשיפור ביצועי אתרים. עם זאת, על מנת למקסם את ביצועי האתר, מערכות כמו וורדפרס וג’ומלה דורשות מעט “עבודת כפיים” להשגת התוצאה הרצויה.
1. אופטימיזציית תמונות
מניסיוננו בתור חברת קידום אתרים, תמונות הן הגורם העיקרי להאטת אתרי לקוחות. הדרך הראשונה לייעל את ביצועי האתר היא לשנות את קנה המידה של התמונות.
בעלי אתרים רבים משתמשים בתמונות ענקיות כשהמערכת משנה להן את הגודל בקוד CSS מאחורי הקלעים. מה שהם לא יודעים הוא שהדפדפן עדיין טוען את גודל התמונה המקורי.
2. זיכרון מטמון
למה לגרום לגולשים להוריד את אותם התכנים בכל פעם שהם טוענים דף?
הפעלת האפשרות לזיכרון מטמון מסייעת לכם לאחסן מעט מידע במחשבים של הגולשים באופן זמני. בכך, הם לא יצטרכו לחכות בכל פעם שהם מבקרים בדף מהאתר שלכם בו ביקרו בעבר.
3. דחיסת נתונים
הפעלת דחיסה היא כמו לשים את כל האתר שלכם בקובץ zip.
דחיסה היא הגדרה ברמת השרת בו מאוחסן האתר שלכם. לכן, אופן ביצוע הדחיסה תלוי בשרת והגדרותיו.
4. אופטימיזציית קוד CSS
קוד CSS של אתר (הקוד האחראי על עיצוב האלמנטים בו), נטען לפני שגולשים רואים את האתר שלכם. ככל שיקח יותר זמן לקוד להיטען, הבנתם את הרעיון.
CSS שעבר אופטימיזציה פירושו שקבצי האתר ירדו מהר יותר, ושהמבקרים שלכם יהנו מגישה מהירה יותר לאתר.
טיפ מהמומחים: אם אין לכם ידע ב CSS, אל תנסו לבצע אופטימיזציה כזו בכוחות עצמכם, אתם עלולים לשבור את הקוד ובכך להשבית את האתר.
טיפ מספר 6 לקידום אורגני בגוגל: הוספת Schema ונתונים מובנים באתר
SEO נהיה יותר ויותר ממוקד, גם מבחינת הגורמים אשר נלקחים בחשבון וגם מבחינה פיזית – קידום לוקאלי הופך יותר ויותר מדויק (תוכלו לקרוא עוד על כך במאמר קידום אתר וורדפרס: 13 המלצות לניצחון).
אם ברצונכם לדעת איך תוכלו למנף את הקידום האורגני בגוגל, קחו בחשבון ש Schema הוא גורם חשוב מאוד, במיוחד עבור אתרים של עסקים קטנים. Schema (או: קוד סימון סכמה) עוזר למנועי חיפוש להבין פיסות מידע בצורה טובה יותר, בעיקר כתובות, מספרי טלפון, ביקורות, מתכונים ועוד.
יישום קוד הסכמה באתר יכול להועיל מאוד. לדוגמה, חשוב מאוד להודיע לגוגל היכן ממוקמת החנות או המשרד של העסק.
עוד על אימוץ נכון של קוד Schema ניתן ללמוד מאתר המפתחים של גוגל.
טיפ מספר 7 לקידום אורגני בגוגל: כוח המיתוג וסיגנלים חברתיים
חיפושים של שם המותג מספקים לאלגוריתם של גוגל איתות חזק מאוד. ככל שאתר זוכה ליותר ביקורים הודות לחיפוש שם המותג, האלגוריתם יזהה טוב יותר את הקונטקסט ואופי המותג. בנוסף, שמנו לב למתאם חזק בין איתותים מרשתות חברתיות כמו פייסבוק, פינטרסט, טוויטר ועוד, לבין מיקומים בתוצאות החיפוש של גוגל. אין בכך לרמוז שנוכחות חזקה ברשתות חברתיות בלבד יכולה לסייע לתנועה אורגנית. אתרים אשר משלבים את כוח המיתוג עם איתותים חברתיים בכל ערוצי ה SEO האחרים, יכולים להשיג חשיפה גדולה יותר בחיפושים.
טיפ מספר 8 לקידום אורגני בגוגל: כוח הדומיין
בעבר, התאמת שם הדומיין של האתר שלכם למילת המפתח העיקרית שלכם הייתה דרך בטוחה להגביר את החשיפה בחיפוש האורגני. אמנם הרבה השתנה מאז והטקטיקה כבר לא אפקטיבית כפי שהייתה, לדומיינים עדיין יש השפעה מסוימת. עם האלגוריתם החכם של גוגל, אנחנו עדיין רואים מאפיינים של כוח דומיין והשפעתו על הקידום האורגני בגוגל.
1. דומיינים מותאמים עדיין נושאים משקל רב.
לדוגמה, בחיפוש “cars”‘ היינו מצפים אולי למצוא מותגי מכוניות מפורסמים כגון פורד, מזדה, BMW וכו’ בתוצאת החיפוש הראשונה. במקום זאת, קיבלנו התאמה מדויקת של דומיין בשם “cars.com”.
1. וותק של דומיין.
גיל הדומיין הוא גורם מרכזי נוסף באלגוריתם של גוגל. דומיינים חדשים מתקשים להתחרות בדירוגים עבור ביטויים מובילים, בעוד דומיינים עם עבר מפואר מחזיקים במיקומים גבוהים למשך זמן רב. כמובן שאין זה כלל ברזל אלא רק אחד הגורמים – מאוד יתכן שמתחרה רציני טרם ניסה לערער על מיקומי הדומיינים הוותיקים.
טיפ מספר 9 לקידום אורגני בגוגל: HTTPS
למעשה מדובר בגורם דירוג בגוגל החל מאוגוסט 2014, כאשר הוכרז ככזה באתר הרשמי הבלוג הרשמי של גוגל. הציטוט המדויק אשר קפץ לעיני מקדמי אתרים ברחבי העולם הוא: “Security is a top priority for Google. We invest a lot in making sure that our services use industry-leading security, like strong HTTPS encryption by default. That means that people using Search, Gmail and Google Drive, for example, automatically have a secure connection to Google.”
ב- 17 באוקטובר 2017, גוגל שחררה הודעה נוספת בה התריעה על השימוש ב HTTP באתרים בהם נדר ממשתמשים להזין נתונים.
אם כי לא הבחנו בהשפעה משמעותית על קידום של אתרים אשר יישמו את הצפנת ה HTTPS, מאוד מומלץ להעביר את האתר להצפנת האבטחה לכל מקרה של עדכון עתידי באלגוריתם.
טיפ מספר 10 לקידום אורגני בגוגל: חוויית משתמש
חוויית המשתמש הוא הגורם האחרון ברשימה שלנו, אבל אין זה אומר שהוא הגורם האחרון בחשיבותו. ככל שהאלגוריתם של גוגל משתכלל, על בעלי אתרים להתמקד בהענקת חוויית משתמש נהדרת למבקרים. קשה לומר בדיוק כיצד ניתן למדוד את השפעת חוויית המשתמש, הודות והיא משתנה מתעשייה לתעשייה וקהלים שונים. מה שאנחנו כן יכולים למדוד הוא את המתאם שבין חוויית UI/UX נהדרת למיקומים בתוצאות האורגניות של גוגל. זכרו – על האתר שלכם להיות בראש ובראשונה פונקציונלי.
- קראו גם: שיפור מהירות אתר וורדפרס
דברי סיכום
יהיו עוד השפעות רבות על אסטרטגיות שיווק אתרים בשנת 2019 ומעבר. עדכוני גוגל האחרונים סוללים את הדרך לאתרים עם תוכן איכותי אשר מספקים ערך אמיתי עבור משתמשים, להתחרות באתרים דומיננטים וגדולים. כמו כן, גוגל משתפר מאוד במדידת האינטראקציה של משתמשים עם התכנים המוטמעים באתרים. הבנת כל הטיפים שהבאנו כאן תעזור לכם להתחיל למצוא אסטרטגיית קידום אורגני בגוגל משלכם.
אם בכל זאת הנכם זקוקים לשירותי קידום ושיווק בגוגל, פנו אלינו ונשמח לסייע.