תוכן עניינים
- 1 13 המלצות לניצחון בקידום אתרי וורדפרס
- 2 מה הן שיטות הקידום המומלצות ביותר לאתר וורדפרס?
- 3 1. ביצוע מחקר מילות מפתח מעמיק
- 4 2. דגש על תוכן
- 5 3. שימוש בתבניות ותוספים מותאמים לקידום בגוגל
- 6 4. שימוש בכתובות URL מותאמות לקידום
- 7 5. אתר וורדפרס ידידותי למכשירים ניידים
- 8 6. סיגנלים חברתיים
- 9 7. להביס את המתחרים
- 10 8. שיפור מהירות טעינת אתר
- 11 9. HTTPS כאמצעי לשיפור דירוג
- 12 10. קידום אתר מקומי (לוקאלי)
- 13 11. הגשת אתר למנועי החיפוש
- 14 12. מפת אתר
- 15 13. יצירת קישורים נכנסים
- 16 לסיכומו של עניין
עולם קידום האתרים הוא תנודתי מאוד. ואתם יודעים מדוע? הכוחות השולטים (משמע גוגל) עושים כל שביכלתם לבנות סביבת אינטרנט טובה יותר, מהירה יותר ומאובטחת יותר עבור כולנו. כמובן שהמרוויחים העיקריים הם חברות כמו גוגל, אבל שום דבר טוב אינו בחינם. ובכן, בגלל העובדה הזו, שיטות מוצלחות לקידום אתר וורדפרס הן כל כך חשובות.
אם יש לכם אתר אינטרנט שבנוי עם מערכת וורדפרס ואתם רוצים לדרג אותו גבוה בתוצאות החיפוש בביטויים רלוונטים, המאמר הבא מיועד לכם.
אתם מבינים, לצערם של מקדמי אתרים רבים, כדי להציע חוויית חיפוש מתקדמת (ולהרוויח מיליארדים בתהליך), על גוגל להמשיך ולעדכן את אלגוריתם החיפוש שלו.
בעבר הלא רחוק, יכלנו בקלות להתחרות על תוצאות החיפוש הראשונות במנוע החיפוש של גוגל על ידי דחיסת מילות מפתח בתכנים.
קראתם נכון, זה מה שכל מקדם אתרים היה עושה משמאל ומימין.
לא נדרש שום מאמץ נוסף מעבר לדחיסת כמה שיותר ביטויים ומילות מפתח לתוך דפי התוכן של האתר.
ואז, גוגל עשתה סדר באיסור על דחיסת מילות מפתח.
במהרה אתרים רבים פשוט קרסו ובזאת נפתח עידן חדש של קידום אתרים: עידן של תוכן רלוונטי ובעל ערך, תגי תמונות ועוד.
ועדיין, גוגל המשיכה לעדכן את האלגוריתם בעדכונים שוטפים, תוך שהיא מגבילה לבעלי ומקדמי אתרים את הגישה למידע “עסיסי” שיעזור להם לקדם אתר בגוגל.
היום, אם רק תחצה את הקו האדום במעט, גוגל לא יהסס לתלוש אותך מהאינדקס.
עם זאת, עדיין יש תקווה לראות בדיוק מה גוגל דורש כדי לקלוע לדירוגים הגבוהים.
13 המלצות לניצחון בקידום אתרי וורדפרס
שיטות קידום אתר וורדפרס מומלצות האלו הן בדיוק מה שנעסוק בהן, אז תתכוננו להנות ולבנות פרופיל קידום אתר שיעמוד בניעורים של גוגל.
- ביצוע מחקר מילות מפתח מעמיק
- דגש על תוכן מקצועי ובעל ערך
- שימוש בתבניות ותוספים מותאמים לקידום בגוגל
- שימוש בכתובות URL מותאמות לקידום
- אתר וורדפרס מותאם למכשירים ניידים
- סיגנלים חברתיים
- להביס את המתחרים
- שיפור מהירות טעינת אתר
- HTTPS כאמצעי לשיפור דירוג
- קידום אתר מקומי (לוקאלי)
- הגשת אתר למנועי החיפוש
- מפת אתר
- יצירת קישורים נכנסים
מה הן שיטות הקידום המומלצות ביותר לאתר וורדפרס?
לפני שניכנס לשיטות הטובות ביותר לקידום אתר וורדפרס, נזכיר כמה דברים למקרה שאתה מקדם מתחיל.
ראשית, קידום אתרים כולל שתי אסטרטגיות עיקריות, אופטימיזציית on-page ואופטימיזציית off-page.
אופטימיזציית on-page מורכבת מכל הפעילויות שיש לבצע באתר עצמו (משמע בדפי האינטרנט).
הפעולות כוללות יצירת תכנים, הוספה, הסרה ועדכון של מילות מפתח, אופטימיזציה של כותרות, תיאורים ועוד.
אופטימיזציית off-page היא כל יתר פעולות הקידום הקשורות בצד שלישי כגון תגובות בפורומים ובלוגים, כתיבת מאמרי אורח לאתרים אחרים, יצירת קישורים לאתר, בניית סיגנלים חברתיים ודברים נוספים אשר ניגע בהם בהמשך.
שנית, יש לנו שיטות קידום לגיטימיות ושיטות קידום פסולות, “White hat SEO” ו “Black hat SEO” בשפה המקצועית.
הראשונה היא שיטת קידום העונה על דרישות כללי הקידום של גוגל ומנועי חיפוש אחרים.
השנייה היא שיטת קידום שמטרתה לעקוף ולעקם את הכללים, מה שבדרך כלל יגרור לפסילה כואבת של האתר.
עליכם להתאמץ לבנות אסטרטגיית קידום White hat ולעולם לא לשקול מניפולציה של מנועי החיפוש.
במונחים פשוטים, אל תנסו טריקים מלוכלכים שאינם כלולים למשל במדריך האופטימיזציה עבור מנועי חיפוש (SEO) של גוגל.
עכשיו שכיסינו את הנושא הבסיסי, נעבור לטכניקות המומלצות של קידום אתר וורדפרס אשר יעזרו לכם בקידום לשנת 2019 ואילך.
1. ביצוע מחקר מילות מפתח מעמיק
דחיסת מילות מפתח נהגה לעבוד בתור טכניקת קידום אתרים בעבר, אבל בימינו גוגל ממש לא רואה את השיטה הזו בעין יפה.
יחד עם זאת, מילות מפתח כגורם לדירוג אתרים חי ובועט.
גוגל ומנועי חיפוש אחרים עדיין מסתמכים על מילות מפתח כדי לדרג אתרים, כלומר אסטרטגיית הקידום שלכם צריכה להכלול מחקר מילות מפתח מעמיק.
האם תרצו להיות מקודמים בגוגל בביטויים כמו “חנות פרחים” או “מכשירי סלולר”? כלי כמו תכנון מילות מפתח ב-Google Ads יכול לעזור לכם להבין את רמת התחרותיות של הביטויים שלכם, וגם להפיק עבורכם מילות מפתח נרדפות לשימוש בתוכן.
תוכלו גם להשתמש בגוגל אנליטיקס לבדוק מילות מפתח שאנשים מחפשים כדי למצוא את האתר שלכם.
סטטיסטיקות אתר הוורדפרס שלכם גם הן מקור לרעיונות מילות מפתח.
תוכלו לקרוא עוד על שירותי גוגל אנליטיקס שלנו.
לכל מילת מפתח, תשתדלו להפיק 10 מילים נרדפות.
לדוגמה, אם בחרתם את מילת המפתח “חנות מתנות”, תוכלו להפיק ביטויים נרדפים כמו “חנות מתנות לגברים”, חנות מתנות במרכז” ועוד.
בזמן ביצוע חקר מילות המפתח, תמיד תחשבו על ביטויי “Longtail”, משמע, למתוח את הביטוי לכדי ארבע מילים.
בכך, תגדילו את הסיכוי שגוגל ימקם אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש עבור מילת המפתח הבודדת.
למשל, “פיתוח אפליקציות” הוא ביטוי שקשה יותר להתחרות עליו מאשר “חברת פיתוח אפליקציות בפתח תקווה”.
פזרו כמה מילות מפתח כאלו לתוך התוכן שלכם ותוך חודש בערך תראו את השיפור בדירוגים.
נכון מאד, קידום אתרים לוקח זמן – לא תהנו מתוצאות בלילה.
כל מקדם אתרים “מקצועי” שמבטיח מקומות ראשון ושני בגוגל “תוך כמה ימים” פשוט עושה עליכם סיבוב.
קידום אתרים, כשנעשה בצורה נכונה, הוא תהליך ארוך טווח ומתמשך שנמשך לאורך כל חיי אתר האינטרנט שלכם.
בהמשך, נרחיב על דחיסות מילות המפתח בתוכן כחלק מאסטרטגיית קידום אתר וורדפרס.
2. דגש על תוכן
תוכן ייחודי, בעל ערך ורלוונטי הוא עדיין מרכיב עיקרי בקידום אתרים.
מלבד היותו סיגנל טוב לקידום אתר בגוגל, תוכן באיכות גבוהה הוא בראש ובראשונה נשמת אפו של אתר האינטרנט שלכם.
אתר ללא תוכן הוא, לא אתר ואתר ללא תוכן איכותי הוא כמו סכין קהה – הוא יכול בסופו של דבר לעשות את העבודה, אבל תצטרכו להפעיל הרבה יותר כוח.
אתר אינטרנט עם תוכן מעופש הוא מת גב בעיני מנועי החיפוש וגם בעיני מבקרים אנושיים.
את העובדה הבסיסית הזו לא למדנו ממאמר כזה או אחר אלא מניסיון אישי.
אתר שאינו מעדכן תכנים לתקופה ארוכה יסבול מהפחתה בחשיפה למשתמשים ואיבוד הדירוגים בגוגל.
הזכרנו קודם לכן שעל התכנים להיות ייחודיים, בעלי ערך ורלוונטים.
מה זה אומר? ראשית, התוכן חייב להיות ייחודי משום שמנועי חיפוש, גוגל יותר נכון, לא אוהבים כפל תכנים.
התכנים צריכים להביא משהו מרענן – הם צריכים להיות מיוחדים אם אתם רוצים דירוג טוב בגוגל.
ללא ספק, תוכלו לשלוף ציטוטים מכל מקום באינטרנט, אבל לבצע העתק-הדבק של דף שלם יביא עליכם אסון.
במילים אחרות, חסלו את האפשרות לכפילות תוכן באתר שלכם, כולל כפילות כתובות URL.
גוגל לא רואה http://sitelinx.co.il ואת הכתובת http://www.sitelinx.co.il כישות זהה, כלומר, הדירוג שלכם יפוצל בין שתי כתובות האתרים ויש סיכוי שאפילו תספגו עונש על ידי גוגל בעקבות זאת.
לקוחות רבים אשר פונים אלינו ניצבים בפני הבעיה הזו ואם אתם יודעים לעבוד בסביבת שרת ותיקיות וורדפרס, ניתן להוסיף כמה שורות קוד בקובץ htaccess. שאולי יפתרו את הבעיה:
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example.com [nocase,OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.example.com [nocase]
RewriteRule ^(.*) http://www.example.com/$1 [last,redirect=301]
תחליפו את example.com בכתובת האתר שלכם.
הקוד לעיל יפנה את כל בקשות קריאת האתר לכתובת שכוללת www, משמע מנועי החיפוש לא יתבלבלו.
התוכן הייחודי שתייצרו צריך להיות בעל ערך, לא רק תוכן לשם תוכן או כזה שמיועד לבלבל את העכבישים של מנועי החיפוש.
כן, עכבישים, גוגל ומנועי חיפוש אחרים משתמשים בסוג מיוחד של תוכנות (סקריפטים) הידועים כסורקים או “עכבישים” המשמשים לאנדקס תכנים של אתרים.
כיוון שמטרתנו היא לדרג את אתר הוורדפרס גבוה יותר בגוגל (Bing וגם Yahoo), כיצד נוכל לייצר תוכן ייחודי ובעל ערך שלא מיועד למשוך או “להטעות” את העכבישים החכמים של מנועי החיפוש? התשובה הפשוטה היא לעולם לא ליצור תוכן שמיועד למנועי חיפוש.
במקום זאת, צרו תכנים עבור הקוראים האנושיים שלכם.
אל תיצרו תוכן בעל ערך משום שמנועי החיפוש הולכים ונעשים חכמים יותר, צרו תוכן בעל ערך כדי לעזור לקוראים האנושיים שלכם.
כך בדיוק נוהגים המותגים הגדולים.
אם כבר מדברים על כתיבה עבור מבקרים אנושיים תחילה, התוכן חייב להיות רלוונטי לקהל היעד שלכם.
זו הסיבה שעליכם להגדיר את קהל היעד מבראשית.
תכתבו “בשפה שלהם”, תשתמשו בטרמינולוגיה שהם מבינים ואם עשיתם שיעורי בית, לא תהיה לכם שום בעיה להוסיף מילות מפתח לתוכן.
אם התכנים כתובים היטב ובעלי ערך, הקוראים יחלקו אותם עם משפחה וחברים ובכך יפיצו את אתר הוורדפרס שלכם ברחבי הרשת – וזה אחרי הכל, סיגנל קידום אתרים בפני עצמו.
הוספת התכנים לאתר צריכה להיעשות באופן טבעי – אל תדחפו מילות מפתח לתוכן.
זו הסיבה לכך שמומלץ להצטייד בעשר (10) מילות מפתח נרדפות – אם מילת מפתח אחת לא תתאים, יש לכם תשע (9) חלופות אחרות.
אבל, קידום אתרים נשמע קשוח אם חושבים במונחים כל כך טכניים, כשלמעשה ההיפך הוא הנכון, קידום אתר וורדפרס הוא גמיש מאוד.
אחרי שגוגל חיסלו אתרים שדחסו מילות מפתח, מקדמי אתרים היו צריכים לעדכן את שיטות הקידום, ואנחנו כחברת קידום אתרי וורדפרס מקצועית פיתחנו גישה חדשה שעד היום טרם איכזבה.
נתחיל בחיפוש מילות מפתח ובחירת מילים נרדפות למילה המרכזית שלנו.
אבל, במקום כתיבת תוכן תחילה והוספת מילות המפתח לאחר מכן, נעשה את שניהם יחד.
כיצד? נחרוט בזיכרוננו את מילת המפתח העיקרית שבחרנו יחד עם כמה מילים נרדפות ונתחיל לכתוב.
במידה וביצעתם חקר מילות מפתח כראוי ובחרתם נושא לתוכן, אין כל סיבה שהמאמר שתכתבו לא יקלע.
מילות המפתח שלכם ישתלבו בצורה נהדרת – אל תחשבו על ביטויים ומילות מפתח, כשתסיימו לכתוב, המאמר כבר יהיה ידידותי לקידום בגוגל, או במילים אחרות “SEO ready”.
כמובן שזו רק שיטה אחת אשר פיתחנו עם הזמן ואולי לא תעבוד לכם – תרגישו חופשי לנסות טכניקות אחרות, רק תקפידו שמילות המפתח יופיעו בתוכן באופן טבעי.
כמה פעמים צריך להזכיר את מילת המפתח בתוכן כדי שיהיה ידידותי לגוגל? דחיסות מילת מפתח סטנדרטית היא 2.5% אבל אפשר לחלוטין לעלות את זה ל 4%.
משמע, אם המאמר שלכם הוא באורך 2,000 מילים, מילת המפתח המרכזית שלכם צריכה להופיע בטבעיות לא יותר מחמישים (50) פעמים.
מלבד זאת, הוסיפו את מילת המפתח לכותרת המאמר – כך יוכלו מנועי החיפוש (כמו גם מבקרים אנושיים) להבין מהר יותר על מה המאמר שפרסמתם.
לדוגמה, “קידום אתר וורדפרס” מופיע בראש המאמר הזה, מה שמצביע על כך שהמאמר קשור לנושא קידום אתרי וורדפרס.
אם המאמר שלכם כולל כותרות משנה, הוסיפו מילות מפתח אליהן גם כן.
כל עוד תשאירו את מראה המאמר טבעי, אתם בדרך הנכונה.
בנושא יצירת תוכן מעניין, אל תשכחו לכלול בו צורות מדיה שונות כמו קטעי וידאו, תמונות, מצגות, פודקאסטים וכו’.
כל אלה יעזרו לשפר את רמת מעורבות הגולשים בתוכן ובכך לאותת למנועי החיפוש (גוגל בעיקר) שהתוכן הינו בעל ערך – נקודה חשובה לקידום כל אתר.
גוגל אוהב אתרי וורדפרס – בעיקר אתרים שמתעדכנים באופן שוטף – אז תדאגו לרענן את התכנים לעיתים תכופות.
נסו לעדכן מדי פעם את התכנים הסטטיים שלכם, למשל, דף האודות ודפי מוצרים.
יותר מדי עסקים פונים אלינו בסייטלינקס לבקשת עזרה בקידום אתר העסק, כשהפעם האחרונה בה ריעננו תכנים באתר הייתה לפני שנתיים.
פרסום מאמר אחד או שניים אמור להספיק כדי להראות תוצאת התקדמות יפה בגוגל תוך חודשיים.
ניתן כמובן לפרסם פוסט מדי יום, רק תעמדו על כך שלא תתפשרו על איכות בשם הכמות, שכן לכמות בלבד אין משקל רב בעולם קידום האתרים של ימינו.
ביצירת התכנים, תוסיפו תגיות רלוונטיות ותדאגו לשייך את המאמר לקטגוריה המתאימה.
אם הנכם משתמשים בתוסף קידום אתרים כגון יואסט SEO, התוסף מאפשר לכם להגדיר שדות מטא לתיאור המאמר, כותרת ומילת מפתח.
נצלו את התכונות לשיפור קידום המאמר בגוגל.
הוסיפו כותרות מטא, מילות מפתח ותיאורים לדפים אחרים שלכם, לא רק למאמרים.
המידע הזה יופיע בסעיף <head> של האתר, בו קל לסורקים של גוגל לאתר ולהבין את נושא הדפים והמאמרים שלכם.
תכתבו תוכן ייחודי, בעל ערך (ראוי לשיתוף) ורלוונטי לקהל היעד שלכם. אם אתם זקוקים להכוונה נוספת, אנא קראו את המאמרים הבאים:
- שיווק דיגיטלי לעסקים: 3 אסטרטגיות שיווק מנצחות
- אתר מותאם לגוגל: בניית אתר מנצח לקידום אורגני
- קידום אתרים בגוגל: השקעה לטווח ארוך
נזכיר שוב את הנקודה החשובה מכל, לעולם אל תכתבו מאמר שמיועד להרשים את מנועי החיפוש, תחשבו אך ורק על הקוראים שלכם – התקשרו עימם באמצעות התכנים כאילו הם עומדים מולכם.
האם אז תחדירו ביטויים ומילות מפתח ללא הקשר? בספק גדול.
תמונות וסרטונים
לפני שנעבור לחלק הבא, חשוב שנזכיר כמה דברים בנושא תמונות וסרטונים בהם תשתמשו בתכנים כדי לחזק את קידום האתר שלכם.
ראשית, הוספת תמונות וסרטונים לתוכן שלכם היא בין שיטות העבודה המומלצות ביותר בקידום אתרים אשר רבים אינם מיישמים.
תמונות שעברו אופטימיזציה נכונה יביאו תנועה רבה מכלי התמונות של גוגל וכלים דומים.
סרטונים יכולים לצבור תנועה, קישורים, אזכורים ברחבי הרשת ועוד אתרים כגון יוטיוב, vimeo וכו’.
הזכרנו אופטימיזציה של תמונות עבור וורדפרס, אבל איך עושים או אופטימיזציה של תמונות עבור מנועי חיפוש? זה החלק הקל.
ראשית, עליכם לשקול את מהירות טעינת התמונות.
אל תשתמשו בתמונות כבדות שיאטו את האתר.
אם אתם זקוקים לתמונה 800×600 פיקסל, תעלו לאתר תמונה שהיא בדיוק 800×600 פיקסל ולא יותר.
שנית, ודאו שהתמונות רלוונטיות לתוכן.
מלבד השגת דירוגים טובים יותר בגוגל, תמונות מיועדות לשיפור התוכן וחוויית המשתמש – זו המטרה הטבעית שלהן.
שלישית, תנו לקבצי התמונות שמות מתאימים.
האם התמונה מתייחסת לקידום אתרי וורדפרס? תנו לתמונה שם בהתאם – אל תשאירו את התמונה בפורמט כמו IMAGE022_30.jpg.
מדוע? זה רע לחוויית המשתמש וקידום האתר משום שמנועי חיפוש לא רואים תמונות כפי שקוראים אנושיים רואים אותן.
בנוסף, נסו להחדיר את מילת המפתח לשם הקובץ של התמונה (עדיפות לאנגלית).
אם כבר מדברים על איך מנועי חיפוש “רואים” תמונות, חשוב מאוד להוסיף תגית ALT לתמונה – התגית עוזרת למנועי החיפוש לזהות את תוכן התמונה.
תגית ALT היא קיצור של “alternate”, או במילים אחרות, alternative – אלטרנטיבי – משמע הטקסט האלטרנטיבי שיוצג במקרה והתמונה תיכשל בטעינה מסיבה כלשהי.
לתגית מטרה נוספת.
התגית נועדה לעזור לקוראי מסך “לראות” את התמונות שלכם.
קוראי מסך משמשים אנשים בעלי מוגבלויות ראייה לצרוך תכנים באתר שלכם.
עכבישי מנועי החיפוש נעזרים במידע שנכלל בתוך תגית ה ALT כדי “לראות” את התמונות שלכם גם כן.
אופטימיזציית תמונות בוורדפרס היא עבודה לא קשה במיוחד (במידה והאתר כולל תמונות בודדות).
להוספת תמונה למאמר, כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור “הוספת מדיה” בעורך התוכן, ולבחור את התמונה בחלון שנפתח.
לאחר שבחרתם תמונה , תבחינו באזור בו תוכלו להוסיף כותרת, כיתוב נלווה, תיאור ותגית ALT.
תתמקדו בשדה ה “alt” אבל תרגישו חופשי למלא את יתר השדות אם יש לכם את הזמן לכך.
תגית ALT היא נהדרת לקידום אתר ועוזרת לקוראים מאותגרים לצרוך את כל התוכן שלכם בשלמותו.
ככזו, תדאגו שהתיאור יהיה רלוונטי לתוכן ולתמונה שלכם, אבל תשתדלו להשאיר אותו קצר.
3. שימוש בתבניות ותוספים מותאמים לקידום בגוגל
וורדפרס כל כך פופולרי היום, בין היתר משום שניתן להקים ולפרסם אתר וורדפרס בזמן קצר מאוד.
הודות לתבניות וורדפרס ותוספים, כל אחד (ואנחנו מתכוונים לכל אחד) יכול לבנות אתר וורדפרס בתוך זמן קצר, אם כי סביר להניח שהאתר לא יהיה מקצועי לגמרי, אבל הבנתם את הנקודה.
בוני אתרים מקצועיים ידעו לקחת כמעט כל תבנית וורדפרס ולתכנת בה את המרכיבים החשובים לקידום האתר.
עבור מתחילים בבניית אתרים אשר רוצים למקסם את סיכויי הצלחת קידום האתר, מומלץ לבחור תבנית ותוספי וורדפרס ידידותיים לקידום בגוגל מהתחלה.
כמובן שניתן להתחיל עם כל תבנית וכל תוסף שתרצו, אבל כאלה שידידותיים לקידום יעניקו לכם את היתרון הנחוץ להשתלט על המיקומים בגוגל.
מה עליכם לחפש בעת בחירת תבנית ותוספי וורדפרס?
ראשית, הבחירה שלכם צריכה לכלול חיפוש HTML נקי.
אם מבנה התבנית אינו נקי, לא רק שתהיה לכם בעיה עם קידום האתר, אלא תהיה לכם בעיה גם בעיצובו.
חפשו תבניות אשר מכילות תגית מטא קנונית.
מה זו התגית הזו אתם שואלים (ובצדק)? זה מונח מהודר עבור סוג מסוים של תגית מטא בה מאוחסנת כתובת האתר הראשית של הדף.
במידה וזה דף הבית שלכם, תגית ה URL הקנוני תאחסן את שם הדומיין שלכם.
אם זה מאמר, התגית תאחסן את כתובת ה URL של המאמר.
התבנית צריכה לתמוך בשימוש נכון של כותרות (H1, H2, H3 …) ותגי כותרות.
כמו כן, מומלץ לבחור בתבניות וורדפרס אשר תומכות באינטגרציית Open Graph meta tag לשיפור שיתופים במדיות החברתיות.
איך שוקלים את כל הגורמים הללו? תוכלו לקרוא את חומרי קידום המכירות של המפתחים, ליצור איתם קשר ישיר (אם כי תבניות מסוימות מאפשרות תמיכה ללקוחות אשר רכשו את התבנית או התוסף בלבד), או לבדוק את ההדגמה שלהם.
מה לחפש?
אחרי שעברתם לאתר ההדגמה, תלחצו על הכפתור הימני של העכבר ותבחרו באפשרות “View Source” (בעברית – הצג קוד מקור).
תתמקדו בחלק הראשון של הקוד – האזור בין תגי <head> ו </ head> .
תמצאו את התגית <meta>, <meta name=”description” content=”Some description” /> או <meta property=”og:description” content=”Some description” />.
אם התבנית שאהבתם לא כוללת את התגיות הנ”ל, אל תדאגו, תמיד תוכלו להוסיף אותן מאוחר יותר בעזרת תוספי SEO או קידוד ידני.
כמובן שנמליץ על תוסף במקרה של מקדם חובבן אם כי קידוד ידני מועדף עלינו.
תבנית שאינה תומכת בכותרות עמודים היא קו אדום, וזה במידה ותצליחו לאתר תבנית שכזו.
4. שימוש בכתובות URL מותאמות לקידום
כתובת URL ידידותית לקידום ידועה בוורדפרס גם בשם “Pretty Permalinks”, והיא מרכיב חשוב של שיטת קידום מוצלח של אתר וורדפרס, וגם שיפור חוויית המשתמש.
לדוגמה, איזו כתובת קלה יותר לזכור:
- http://sitelinx.co.il/article300152
- http://sitelinx.co.il/wordpress-seo
- http://sitelinx.co.il/?p=67757
מבין השלושה, איזו כתובת נראית ידידותית יותר לעכבישי מנועי החיפוש לדעתך? אין ספק שהכתובת השניה ברשימה היא המנצחת.
בתור חברה לקידום אתרים, מייאש לראות אתרי וורדפרס רבים כל כך שאינם מנצלים את כל הכלים הנוחים שוורדפרס מציעה.
כל שעליכם לעשות הוא ללכת ל”הגדרות” -> “מבנה קישורים” ולבחור ב”מזהה הפוסט”.
תעשו את הצעד הפשוט הזה לפני הוספת כל תוכן לאתר שלכם כדי למנוע קישורים שבורים.
למקרה שלא ידעתם, קישורים שבורים ממש גרועים למאמצי הקידום שלכם.
- קוראים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם ב: קניית לינקים
5. אתר וורדפרס ידידותי למכשירים ניידים
אחד הדברים הראשונים שאנחנו בודקים לפני הגשת הצעת מחיר לקידום אתר בגוגל הוא האם האתר מותאם לניידים או במילים אחרות, האם האתר רספונסיבי.
מה זה אומר? אם האתר שלכם לא ידידותי לניידים, תהנו מדירוג גרוע יותר מאתרים ידידותיים לניידים.
במקרה הטוב, גולשים אשר משתמשים במכשיר הנייד, יכנסו לאתר, יראו שאינו מותאם ויחזרו אחורה לתוצאות החיפוש – אות לגוגל שהאתר שלכם לא שווה את המיקום שלו יחסית למתחרים.
גוגל ממליץ לאמץ עיצוב אתר דינמי (RWD) – טכניקת עיצוב שמאפשרת למפתחים לבנות אתרי אינטרנט נגישים בראש ובראשונה למכשירים ניידים.
אתרים מעוצבים בשיטת RWD תמיד ייראו ויפעלו נהדר בכל מכשיר נייד.
אם RWD לא יעבוד עם המודל העסקי שלכם, וזה לא סביר, תוכלו תמיד ללכת על הפתרון ההיברידי.
רק תדאגו שגולשים ממכשירים ניידים ינחתו על הגרסה המותאמת לנייד של האתר ושאין התנגשויות תכנים (או כתובת URL) שיפגעו בסופו של דבר במאמץ קידום אתר הוורדפרס שלכם.
לגוגל יש מדריך SEO שלם בנושא אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש.
- קראו גם: שיפור מהירות אתר וורדפרס
6. סיגנלים חברתיים
צמיחת המדיות החברתיות בשנים האחרונות יצרה ערוץ חדש ורווחי עבור מקדמי אתרי וורדפרס.
גם ללא מאמץ, ניתן לראות את הפוטנציאל האדיר אשר טמון בתנועת הקהלים במדיות החברתיות.
הרשתות גם מעניקות לכם את ההזדמנות לבנות קהילה סביב המותג ו\או המוצרים שלכם.
מנועי חיפוש משתמשים באזכורי מותג ותוכן לקביעת דירוגים בתוצאות החיפוש.
ההגיון מאחורי הגישה הוא פשוט: אם יותר אנשים משתפים תכנים שלכם בפייסבוק או טוויטר, התוכן כנראה בעל ערך.
עם זאת, היזהרו מהמדיה החברתית.
המטרה היא לפתוח ערוץ תקשורת דו-כיווני ולא להודיע הודעות ללקוחות פוטנציאלים.
אתם צריכים לדאוג לכך שאנשים מתקשרים עם המותג שלכם.
השתמשו במדיה החברתית כדי ליצור קהלים משלכם, ותעבדו קשה להניע אותם לנהל שיחות סביב המותג שלכם – ככל שיזכירו אתכם יותר, הדירוג שלכם ישתפר.
7. להביס את המתחרים
כשאתם מזינים את מילת המפתח שלכם בגוגל, עשר (10) האתרים הראשונים שיופיעו הם המתחרים העזים ביותר שלכם.
כדי להתמקם במקום הראשון החמקמק, יהיה עליכם להתחרות בכולם.
מכירים את המשפט החכם “שמור על חבריך קרובים ואת אויביך קרובים יותר”? ובכן, קחו את הזמן להכיר את המתחרים.
תמצאו את התשובות לשאלות כמו: מדוע מקום ראשון מנצח אותי? מה הם עושים אחרת ממני? איך בנוי אתר הנחיתה שלהם ומה אוכל ללמוד ממנו?
אולי אם לא טובים כפי שנדמה לכם – אולי התוכן שלהם לא מעניין.
חפשו את עקב האכילס שלהם, הוא יכול להיות חלון ההזדמנויות שלכם.
תלמדו את המתחרים ותנצחו אותם במגרש המשחקים שלהם.
מעט תחרותיות הוא דבר מדהים.
בנוסף, אם הפרס הוא דירוג טוב יותר, תנועת מבקרים רבה יותר ובסופו של דבר המרות איכותיות, אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו נהנים מהאתגר.
8. שיפור מהירות טעינת אתר
אם לוקח לאתר הוורדפרס שלכם מיליון שנה לטעון, סביר להניח שאתם מאבדים לא מעט מבקרים.
יתרה מזאת, אתם פוגעים קשה במאמץ קידום האתר.
דפי אתר איטיים מובילים לשיעור נטישה גבוה, אז חשוב מאוד שתטפלו בנושא בהקדם.
אם תרצו לבצע בדיקת מהירות טעינה זריזה לאתר שלכם, תוכלו להשתמש בכלי בדיקת מהירות הטעינה של גוגל ולראות אילו המלצות גוגל ימליץ לשיפור מהירות התטינה בדוח שיפיק עבורכם.
חשוב לציין שהכלי של גוגל מתמקד בהמון מיקרו-אופטימיזציות שלעיתים לא ישפיעו כל כך על האתר שלכם, או שהם כן ישפיעו על האתר אבל יצריכו מעבר לתוכנית אחסון אחרת.
הגורם החשוב ביותר הוא זמן הטעינה של האתר בפועל, לכן מומלץ להשוות את זמן הטעינה שלכם עם אתרים מובילים ולוודא ששלכם מהיר יותר.
9. HTTPS כאמצעי לשיפור דירוג
בהקדמה של המאמר, הזכרנו שגוגל עושה הכל להבטיח עבורנו סביבה אינטרנטית טובה יותר, מהירה יותר ובטוחה יותר עבור כולם.
על ידי שדרוג אלגוריתם החיפוש, גוגל הופך את חוויית הגלישה לטובה יותר.
בעזרת תרשים הידע הרב-תכליתי שלהם, מנועי החיפוש גדלו בקצב מסחרר.
וכעת, הם רוצים שכל האתרים יאמצו פרוטוקל HTTPS כדי לשפר את אבטחת הנכסים האינטרנטיים.
זה נכון ש HTTPS אינו גורם חשוב כל כך לקידום בגוגל, אבל בגוגל עורכים בדיקות וייתכן שיחליטו לחזק את משקל הגורם הזה בתוך האלגוריתם.
10. קידום אתר מקומי (לוקאלי)
קידום אתר באופן מקומי זהה לגמרי לקידום אתר באופן רגיל.
ההבדל היחיד הוא שאתם צריכים לקחת את הקידום צעד אחד קדימה.
למשל, אל תשכחו להוסיף את העיר של העסק שלכם בתגי הכותרות, בתוכן, כתובת URL ותגי alt.
בנוסף, אל תשכחו לפרסם את העסק בכלי של גוגל – גוגל ביזנס, זה לא עולה כסף.
11. הגשת אתר למנועי החיפוש
כפי שכבר סיכמנו, עכבישי מנועי החיפוש סורקים את האינטרנט בחיפוש אחר תכנים חדשים.
לאחר מכן הם מוסיפים את התכנים לאינדקס בהתאם לאותו ה SEO שהם איתרו.
הגשת האתר שלכם למנועי החיפוש באופן ידני משפרת את הסיכוי שלכם להנות מדירוג טוב יותר בזמן קצר יותר.
שליחת האתר שלכם באופן ידני גם מפחיתה את הסיכוי שתתויגו כספאמרים.
החלק הטוב ביותר הוא שהתהליך מהיר וקל.
כדי להגיש את האתר שלכם לגוגל, תוכלו להשתמש בכלי הוובמאסטר של גוגל.
טיפ: דרך טובה להבטיח שהאתר שלכם יאונדקס במהירות היא בניית קישורים חכמה.
12. מפת אתר
מפת אתר היא הלכה למעשה מפה לאתר שלכם – היא מציגה את כל הדפים, הקטגוריות ועוד.
מומלץ לייצר מפת אתר עבור המבקרים האנושיים שלכם וגם עבור מנועי החיפוש.
פרסמו מפת אתר באתר הוורדפרס שלכם למקרה שהמבקרים שלכם הולכים לאיבוד.
תוכלו אפילו לקשר למפת האתר שלכם מדף 404 שלכם.
תוכלו לייצר מפת אתר באופן ידני או להשתמש בתוסף מפת אתר בשם Google XML Sitemaps.
אם כי מנועי החיפוש ידעו לאתר את מפת האתר באתר שלכם, מומלץ להגיש אותו לגוגל באמצעות כלי הוובמאסטר של גוגל כדי לעזור לו ולזרז את התהליך.
זה הדבר החכם לעשות, במיוחד כשמדובר באתרים חדשים.
13. יצירת קישורים נכנסים
לא משנה מה יאמרו אנשים, בניית קישורים היא עדיין חלק בלת נפרד מטקטיקת קידום אתרי וורדפרס בפרט וקידום אתרים בכלל.
כך עובדת בניית קישורים.
אתם מפרסמים תוכן איכותי באתר שלכם ואתר מסוים מקשר אליכם ובכך מעביר אות לגוגל: “הי, תבדקו את האתר הזה, יש לו מה להציע”.
במידה והאתר שקישר אליכם הוא אתר ידוע ובעל אוטוריטה, גוגל מסמן את האתר שלכם כבעל פרופיל גבוה והדירוג שלכם עולה.
על הקישורים לאתר שלכם ניתן לבקר וניתן לסנן אותם.
טיפ: יש לאשר קישורים מאתרים באיכות גבוהה בלבד ואשר עוסקים בנישה שלכם בלבד.
כמו כן, יש לקשר אל אתרים איכותיים אשר מוסיפים ערך לתוכן שלכם בלבד.
הוצאת קישורים לאתרים חלשים מאוד עלולים לפגוע בחוויית המשתמש שלכם וכתוצאה, לפגוע בדירוג שלכם.
העתיד של קידום אתרים יהיה חשיבות איכות הקישורים. האתר המקשר יצטרך להיות פעיל במדיות החברתיות. חשיבות הקישור יהיה חשיבות הערך המוסף שהאתר תורם לאינטרנט מבחינה חברתית – ניק אנדרסון, מייסד Hostoople
תלמדו לבנות קישורים באופן טבעי. אם אתם קונים קישורים, גוגל עשוי לגלות זאת ולהעניש אתכם. אתם צריכים להתאמץ ולייצר תוכן מדהים אשר יזכה לקישורים באופן טבעי.
זריעת קישורים רבים בו זמנית או בתוך פרק זמן קצר רק עלולים להביא אסון. איך תרגישו אם יום אחד תתעוררו לגלות שהאתר שלכם הועף מהאינדקס של גוגל?
בנוסף, תשתמשו בטקסט עוגן טבעי בקישורים שלכם. אל תרבו להשתמש בקישורים כמו “לחץ כאן” ובמקום, תשתמשו בטקסט אשר מספק משמעות.
צריכים דוגמה? תעברו על המאמר הזה ותראו את אופן השימוש בקישורים. לבסוף, במידה ותרצו לקשר לאתר כלשהו אבל לא לחלוק איתו את כוח הקישור, תוכלו להשתמש במאפיין rel = “nofollow” בקישורים שלכם, לדוגמה:
<a href=”http://www.sitelinx.co.il” rel=”nofollow” title=”תיאור כלשהו”>טקסט עוגן בעל משמעות</a>
לסיכומו של עניין
קחו בחשבון שקידום אתר וורדפרס לוקח זמן. לאחר יישום הנקודות שהזכרנו, עליכם לקחת את הזמן כדי לראות תוצאות. לצערנו, טרם הומצא פיתרון מהיר לקידום אתר (בצורה הנכונה).
בנוסף, חשוב לזכור שעליכם לעדכן את אסטרטגיית קידום אתר הוורדפרס שלכם בכפוף לשינויים שקורים בתעשייה שלכם. אל תשכחו ליישם את המלצות קידום אתרי וורדפרס שלנו בקפידה, אם ברצונכם להימנע מעונשים.
לסיכום, תייצרו תוכן איכותי ותקדמו את האתר שלכם כאילו אין מחר. בעלי או מנהלי עסקים ומחפשים פתרונות קידום לאתר וורדפרס שברשותכם? הגעתם למקום הנכון. אם אינכם בטוחים איזה סוג קידום טוב עבורכם, צרו עמנו קשר ונשמח להציע לכם את חבילת הקידום המתאימה לכם ביותר.
כחברה לפיתוח וקידום אתרי וורדפרס, לרשותנו כל הכלים והניסיון לשפר את נראות וביצועי האתר שלכם. לפרטים נוספים וייעוץ מקצועי, טלפנו: 0723944956 או השאירו לנו הודעה בטופס צור קשר.