תוכן עניינים
- 1 בניית אתרים מקצועיים – כל מה שצריך לדעת רגע לפני שבונים אתר
- 2 בניית אתרים מקצועיים לכולם
- 3 בניית אתרים מקצועית – מהו הופך אתר לאיכותי ורווחי?
- 4 6 דברים מהותיים שיהפכו את האתר שלכם לאיכותי וברמה גבוהה
- 5 אתר שיווקי – כל אתר חייב להיות שיווקי!
- 6 מה הקשר בין עיצוב לתחום האתר?
- 7 איזה סוגי אתרים יש?
- 8 אתרים לעסקים קטנים – כי ככה הולכים לגדולים!
- 9 לסיכום
- 10 בניית אתר מקצועי למתחילים – שאלות ותשובות
- 11 כמה עולה שירות בניית אתר?
- 12 האם כדאי לבנות אתר בוורדפרס?
- 13 האם יש הבדל משמעותי בין בניית אתר תדמית לחנות אונליין?
- 14 כמה עולה לבנות אתר חנות?
- 15 מה זה בניית אתר מרקטפלייס וכמה זה עולה?
בניית אתרים מקצועיים – כל מה שצריך לדעת רגע לפני שבונים אתר
אם אתם חולמים על אתר משלכם, אתם לא חייבים ללכת ללמוד בניית אתרים. בדיוק לשם כך ישנם בוני אתרים מקצועיים שיכולים להעניק לכם את השירות המקצועי הזה.
כל אתר כולל בתוכו אופרציה שלמה החל מעיצוב, אופטימיזציה ותכנון באופן מדוקדק של מערכת היחסים עם הגולשים. בניית אתרים מקצועיים היא צעד שאתם עושים לעבר הנכס הדיגיטלי הכי חשוב שיהיה לכם אי פעם. ומיד תבינו גם למה.
בניית אתרים מקצועיים לכולם
כמעט כל שירות שאתם מוכרים, או כל מוצר שאם מוכרים מתאים לכך שיהיה לכם אתר משלכם. יחד עם זאת, לפני שאתם ניגשים למלאכת חיפוש אנשי מקצוע עבור בניית אתרים מקצועיים חשוב לעשות כמה דברים לפני כן:
- קהל יעד
מי קהל היעד שלכם? נסו לחשוב מיהו הלקוח הפוטנציאלי עבורכם. משמע, מה מטרת האתר, את מי הוא משרת? ואיך תוכלו להפוך גולשים ללקוחות. ניתוח קהל היעד יסייע לכם להגדיר באתר את המבנה, התוכן השיווקי והמטרות המתאימות. ובכך לבנות אותו בהתאם.
- בדקו אתרים מתחרים
אנחנו לא אומרים עכשיו שאתם צריכים להתחיל ולחפש מהיכן להעתיק, חלילה. אבל כן תוכלו להסתכל על אתרים מתחרים, לראות איך הם משווקים את האתר שלהם. איך הוא בנוי, מה הוא התוכן השיווקי בו. דבר זה יעניק לכם אינדיקציה לגבי האתר שאתם מתכננים לבנות.
- בנו אסטרטגיית שיווק
לרשותכם לא מעט אופציות בעולם הדיגיטלי לשיווק. ולא מעט ערוצי שיווק המצריכים מכם הכנה מקדימה. בדקו ועשו סקר שוק מול חברות פרסום מקצועיות. קבלו כמה הצעות מחיר, ורק לאחר מכן קבלו החלטה מתאימה.
בניית אתרים מקצועית – מהו הופך אתר לאיכותי ורווחי?
כאשר אתם נפגשים עם חברה זו או אחרת עבור בניית אתרים מקצועיים לצורך קבלת הצעת מחיר, אל תסתכלו רק על המחיר. הסתכלו גם על הפרמטרים הנוספים הכלולים בתוך כל החבילה:
- עיצוב
זהו כרטיס הביקור שלכם ובמקרה הזה הרושם הראשוני בהחלט קובע, ולכן חשוב שהעיצוב יהיה מדויק, ומותאם אישית לעיסוק שלכם. אפשר לעצב על סמך תבנית מוכנה מראש, ואפשר להעביר את האתר לעיצוב אצל גרפיקאי מעצב. שתי הדרכים אפקטיביות, לכל אתר באופן שונה, בהתאם לסוג האתר ולתקציב כמובן.
- מערכת ניהול התוכן מאחורי הקלעים
על מערכת התוכן יפול ויקום דבר ברמת הביצועים של האתר, חוויית המשתמש, רמת התפעול שלו. השדרוגים העתידיים, האבטחה ועוד לא מעט פרמטרים קריטיים. עבור אתרים מקצועיים ישנם שני סוגים מרכזיים של ניהול התוכן:
- וורדפרס
מערכת הניהול הכי מובילה והכי מבוקשת כיום בשוק היא מערכת וורדפרס. וורדפרס בנויה על מבחר מהותי של תבניות ותוספים שיכולים לחדש, ולעדכן את האתר. ואפשר ליצור דרכה מבנה מיוחד ואיכותי לאתר הכולל בתוכו יתרונות רבים עבור SEO. היא מערכת המתאימה לרוב סוגי האתרים ורובם בנויים עליה.
- דרופל
הדרופל היא מערכת ניהול תוכן מורכבת וקהל היעד שלה מתאים יותר למפתחים. היא מספקת פיתרון מצוין עבור חברות גדולות, עבור אתרים מורכבים. ועבור ארגונים להם יש שימוש במערכת הדורשת תנועה לא צפויה של כמות גבוה לאתר שלהם.
6 דברים מהותיים שיהפכו את האתר שלכם לאיכותי וברמה גבוהה
עד עכשיו שוחחנו יותר על הדברים הבסיסיים, אבל למעשה לאתר איכותי יש לבצע לא מעט פעולות אקטיביות על מנת שיהפוך להיות כזה. והיות וכל הנושא של בניית אתרים מקצועיים הוא דינמי, מתחדש ומשתנה.
חשוב להיות מדויקים ולשים לב לכל מה שיכול להפוך את האתר שלכם לידידותי למשתמש, בעל חוויית משתמש איכותית, ומקודם כראוי:
- אנליטיקס
גוגל אנליטיקס היא מערכת שמומלץ שכל אתר יהיה מחובר אליה, היא מציגה לכם את כל הנתונים האפשריים המעדכנים עד כמה האתר שלכם איכותי. כמות צפיות גולשים, תנועת גולשים, האם הגולשים נשארים מספיק זמן באתר ועוד.
- אתר דסקטופ ואתר מובייל
בכל מצב שבו אתם באים בקשר עם חברת בניית אתרים מקצועיים דעו כי אתם חייבים לקבל שתי ורסיות לאתר שלכם. אתר דסקטופ, משמע, אתר שרואים אותו במסכי המחשב ובטאבלטים. ואתר מובייל, אתר המותאם לטלפונים הניידים, הסמארטפונים.
למהירות האתר משמעות קריטית לאתר שלכם, היות וגולשים הם עם לא סבלני. אתר איטי יגרום לגולשים שלכם לעזוב אותו די מהר. ואם זה יקרה, לא תצליחו להגיע למטרה העיקרית לשמה הקמתם אתר מקצועי מלכתחילה. לא תהיה חשיפה, לא תהיינה חשיפות ולא יהיו לידים שיהפכו בסופו של דבר ללקוחות רווחיים.
- קידום האתר
העלאת אתר לאוויר, לא חושפת אותו לעולם מספיק. למעשה, לא חושפת אותו כמעט בכלל, אלא רק למי שיש את הקישור שלו. קידום אורגני וקידום ממומן משולב, או רק אחד מהם, יעניק חשיפה מהותית לאתר שלכם. כדי שתוכלו לבחור, חשוב שתבינו מהו מה:
- קידום אורגני
כל אתר שקודם באופן אורגני הראה תוצאות איכותיות בשל תוכן איכותי שהוזרם לרשת במגוון פלטפורמות. וכמובן גם בשיטות וחוקים ספציפיים לקידום האורגני.
- קידום ממומן
הקידום הממומן כשמו כן הוא, קידום שאתם משלמים עליו כסף על מנת שהוא יהיה באוויר. המשמעות לכך היא כמובן תנועה רבה ואיכותית.
אם אתם בעלים של עסק אשר מעניק שירות, כאשר אתם חושבים על אתר, אתם מיד חושבים על אתר תדמיתי. מדוע? כי ללקוחות מאוד חשוב התדמית של העסק שנותן להם שירות. מדוע דווקא בתחום של שירות. משום ששירות נשען מוניטין (הרי יש המון טכנאים ואנשי מקצוע) ולכן יש מה שנקרא מקצועיות ויתר שירותיות וזה שני דברים שונים לגמרי, אבל הם יכולים להיפגש מעולה באתר שהוא אתר תדמיתי.
בניית אתרים מקצועיים, כוללת גם בניית אתר תדמית. לפני שמחליטים מהו סוג האתר המתאים כלל עסק, ואיזה אתר יעניק לו את התועלת הכי גבוהה, יש צורך באפיון האתר שזה שלב ראשוני בו מתגבשות המטרות של האתר הזה. בעל האתר צריך לומר מהן השאיפות שהאתר צריך להשיג, וחברת בניית אתרים צריכה לבנות לו את האתר שיכול להשיג את המטרות הללו.
אבל אם מדברים על אתר תדמיתי, אין הכוונה שזהו אתר שרק יוצר תדמית. כל אתר חייב ליצור תדמית וטובה. גם אתר חנות יכול להיות תדמיתי, גם אתר שיווקי וגם דף נחיתה. כאשר מדובר על מפגש בין לקוח ואיש מקצוע דיגיטלי, התדמית זה הדבר הראשון שהגולש מתרשם ממנה, ואם הוא לא פוגש אתכם, את מי הוא פוגש? את האתר כמובן.
אתר שיווקי – כל אתר חייב להיות שיווקי!
אם תביטו טוב בכל אתר, הקטגוריות הראשונות בו הם עמוד הבית והאודות שלו. אלה הם בעצם הדפים הכי חשובים באתר, כי הם מציגים את מה שהאתר עושה ואת התחום בו הוא עושה. כדי שהאתר יהיה שיווקי יש צורך בכותב כתיבה שיווקית אשר יכול להציג את הנושא מזווית שיווקית, לא עבור האתר אלא עבור הגולש שהגיע לאתר.
אתר שיווקי הוא אתר שמצליח לגרום לגולשים להשאיר בו פרטים אישיים, כדי שייצרו אתו קשר. זה אתר שעומד בהרבה פרמטרים חיוביים (גם מבחינת גוגל) וברור שהוא גם חייב קידום אורגני, כי אחרת איך הוא בדיוק ישווק את מה שהוא רוצה לשווק, אם הוא נמצא בדף העשירי בגוגל.
אתר ברשת היום, הוא כמו חלון הראווה של חנות גדולה. דמיינו את האינטרנט כמו קניון ענק ואין סופי עם מיליוני חנויות. חייבים שהאתר הזה יהיה חף מטעויות, נגיש וזמין לגולש, ברור ורהוט. אחד הדברים הכי חשובים באתר זה שהתוכן יהיה סוחף, ברור ויוביל את הגולש צעד אחר צעד אל המידע שהוא מחפש באתר.
אם אתם רוצים להקים אתר שיווקי ברמה גבוהה, אתם חייבים חברת בניית אתרים מקצועיים.
מה הקשר בין עיצוב לתחום האתר?
לכל תחום בחיים יש למשל קונוטציה של צבעים בגרפיקה. לחברת גינון יהיה הרבה ירוק ולחברת מים יהיה הרבה כחול. יש כל מיני פירושים לצבעים אבל לא רק להם. מעצב גרפי שהתפקיד שלו זה לעצב את האתר בשיתוף פעולה של מתכנת או מפתח אתרים, צריך לקרוא את מפת האתר מבחינה גרפית ולשתף פעולה עם הטכנולוגיה. הצירוף של שניהם אמור ליצור אתר שהגולשים יאהבו. צריך להיות קשר גרפי מבחינת עיצוב בין נושא האתר לבין הצבעים, הפונטים ועוד.
אתר גיטרות משום מה תמיד יהיו שחורים, כך גם צלמים, שחקנים ועוד. אתרי מכירות יהיו מאוד בהירים כאשר הדגש הוא כמובן על תצוגת הפריטים וארכיטקטורת אתר הגיונית, כי זה כמו להיכנס לחנות ולעבור בין המדפים.
באתרים של מכוניות למשל יהיו הרבה גימיקים שמדמים סימולטורים ופלאשים, וכל מה שמכוניות יכולות לעשת על הכביש (בערך) ואתר של עורך דין יהיה מאוד מוקפד, עם דגש רב על תוכן משפטי אבל גם שיווקי. כי אין מה לעשות, היום גם עורך דין מחפשים בגוגל.
בניית אתרים מקצועיים מחייבת לימוד תחום הלקוח ומציאת השפה הגרפית המקורית עבורו.
איזה סוגי אתרים יש?
באינטרנט יש אתרי מידע. אלה הם אתרים אשר מכילים כמויות עצומות של מידע. יש אתרים שיווקיים שמשווקים את התחום שלהם דרך סרטונים, מועדוני לקוחות, הסברים על המוצר או השירות שלהם.
יש אתרי מכירה שהם לא חנויות, אלא שהם מאפשרים רכישה של פגישה כמו אצל מאמן כושר, שיעור פרטי במתמטיקה. באתר כזה ההצגה העצמית והעיצוב של האתר מאוד חשובים. יש אתרי הדרכה לקורסים אן ליין או להפעלת מכשירים או מכונות, מוצרי חשמל ועוד. אלה הם אתרים
המתעדכנים על בסיס קבוע וכוללים גם חומר הדרכה וגם ליווי צמוד (שיכול לעשות כסף). כך מייצרים אינטראקציה עם הגולשים בקורסים למיניהם ועוד.
חשוב לומר כי חייבת להיות התאמה אופטימלית בין הנושא לבין האתר, כך שלעתים עדיף לבנות אתרים מקצועיים מהתחלה ועד הסוף ולא על בסיס של תבניות.
אתרים לעסקים קטנים – כי ככה הולכים לגדולים!
אין עסק או חברה שלא חייבים היום לפחות אתר אחד ברשת (יש חברות שיש להם כמה אתרים כדי לנכס דומיינים מסוימים). כל עסק יכול היום לשווק את עצמו ברשת, כי ככה אנשים מחפשים היום הכול. אנשים קונים מזון ברשת, מכוניות, בגדים צעצועים ומה לא. הישראלים נמצאים במקום הראשון בעולם, מבחינת קניות ועוברים אפילו את האמריקאים. זה אומר שאם יש לכם עסק, אבל אין לכם אתר, אתם כל יום מפסידים כסף.
כל מה שאתם צריכים לעשות זה להגיע לחברת בניית אתרים מקצועיים, לספר לה במה אתם עוסקים ולתת למומחים שלהם להחליט איזה סוג של אתר ישרת את המטרות שלכם. אתם יכולים לבנות אתר עם דף נחיתה שמזמין גולשים למבצע, אתם יכולים למכור ברשת. אתם יכולים לספק טיפים ללקוחות שלהם, להקים מועדון לקוחות והשמיים הם הגבול. תחשבו דיגיטלי. זה עולם חדש מי שלא משחק את המשחק מוצא את עצמו בחוץ.
מחפשים שירות בניית אתרים בוורדפרס? הגעתם למקום הנכון.
לסיכום
אם אתם כבר בדרך לבניית אתר מקצועי אין ספק שאתם בדרך להולדת הבייבי החדש שלכם. בין אם מקצועי, אישי, או כפרויקט, אתם הולכים לא רק ליהנות מהדרך. אלא גם לעבור חוויה מקצועית שהולכת להניב לכם לידים חמים, שבסוף יהפכו גם ללקוחות.
חשוב שתעשו זאת בליווי אנשי המקצוע המומחים בתחום, שילוו אתכם מתחילת הדרך ועד לתפעול המלא והשוטף של האתר.
בניית אתר מקצועי למתחילים – שאלות ותשובות
כמה עולה שירות בניית אתר?
מחיר בניית אתר יכול לנוע בין 3000 שקלים ולהגיע ל 50000 שקלים ואף יותר. טווח המחירים האדיר נוצר משום שכדי להבין את היקף עבודת הבנייה, תחילה יש לאפיין את כל האלמנטים הדרושים באתר, להתאים את האתר לדרישות הלקוח ולהבין כמה זמן פיתוח ידרש להגיע למוצר הסופי.
האם כדאי לבנות אתר בוורדפרס?
וורדפרס היא פלטפורמה ישירה וקלה לשימוש, שהופכת ניהול אתרים לפשוטה יחסית עבור בעלי עסקים קטנים וחברות גדולות כאחד. היתרון של וורדפרס הוא כפול - לא רק שמערכת הניהול יחסית נוחה לשימוש, גוגל פשוט אוהב את המבנה של אתרי וורדפרס. המשמעות היא אתר שעומד בסטנדרטים מסוימים של גוגל ומוכן לקידום אורגני במנוע החיפוש. עם זאת, חשוב לציין שהמוכנות היא בסיסית מאוד ועדיין דורשת עבודת פיתוח למי שמבקש לקדם את האתר שלו בצורה אורגנית בגוגל.
האם יש הבדל משמעותי בין בניית אתר תדמית לחנות אונליין?
בהחלט. ההבדלים משמעותיים ומתבטאים בזמני עבודה ובמחיר. בעוד אתר תדמית לא דורש הרבה מעבר להבנת קונספט, אפיון דפי שירות בסיסיים ועיצוב, אתר חנות דורש מעבר לאלה גם אפיון ועיצוב דפי מוצרים, בניית היררכיה קטגורית למוצרים, חיבור מערכת סליקה ואולי גם מערכת הפקת חשבוניות אוטומטית. כל אלה משפיעים על מחיר וזמן הפיתוח.
כמה עולה לבנות אתר חנות?
מחיר בניית אתר חנות יושפע מאינספור גורמים - העיצוב, כמות המוצרים, אופן חיבור מערכת סליקת האשראי, אופן חיבור מערכת הפקת חשבוניות, האם המוצרים הם פשוטים או שלקוחות יבחרו וריאציות כגון צבע, גודל וכו? קשה מאוד להעריך מחיר של אתר ללא אפיון חלקי לכל היותר. אם להעריך בגסות, מחיר של אתר חנות פשוטה יכול להתחיל ב 12000 וילך ויתקר ככל שנוסיף אלמנטים.
מה זה בניית אתר מרקטפלייס וכמה זה עולה?
מרקטפלייסים הם למעשה זירות מסחר שמאפשרות למשתמשים מרובים לפרסם ולנהל חנות משלהם בפלטפורמה. הדוגמאות המוכרות ביותר הן אמזון ואיביי. בנייה של אתר מרקטפלייס היא בדרך כלל יקרה יותר מבנייה של אתר חנות. באתר מרקטפלייס, לכל משתמש יש אזור אישי לניהול החנות שלו - אפשר לחשוב על זה כאתר חנות בתוך אתר קניון. אתרי מרקטפלייס מאופיינים בצורה מעט שונה מאתרי חנות אונליין רגילים ובדרך כלל דורשים תכנון קפדני מלווה בפגישות עבודה רבות רק כדי להגיע להצעת מחיר.