תוכן עניינים
קידום אתרים כובע לבן
בקידום אורגני של אתרים בגוגל יש שני שיטות ידועות White hat SEO שפירושו קידום אתרים כובע לבן שזו השיטה הנכונה והלגיטימית להתנהלות מול גוגל באשר לדירוג האורגני של האתר-SERP.
לעומתה יש את השיטה האגרסיבית והמסוכנת, אשר עלולה לגרום גם לקריסתו של אתר והיא נקראת קידום אתרים כובע שחור ומי שנוקט בה מסתכן בהסרת האתר ממנועי החיפוש ואף מקבלת עונש מגוגל.
מכיוון שהדבר הכי חשוב היום לכל אתר ברשת, זה להגיע לדף הראשון במיקום גבוה בתוצאות של גוגל, היה ברור שכמו בכל תחום (וזה דווקא לא כזה ישראלי הפעם….) יהיה מי שינסה להמציא את הגלגל מחדש, ולנסות לתחמן את המערכת ואת גוגל, ולעקוף ולעשות פרצוף תמים ולהגיד – לא ידעתי שזה אסור, לא שמעתי, לא ראיתי, אבל כאמור גוגל כל כך מחמיר בנושא הזה ששום תירוץ לא יעזור למי שעובר על החוקים שלו ועל חוקי הרשת.
כדי לבצע פעולות קידום לגיטימיות לפי גוגל, יש לו מדיניות נגישה וברורה וכל מי שרוצה לפעול לפיה יכול לקרוא עליה ולהבין אותה וגוגל מבהיר את המדיניות שלו בצורה חד משמעית ולכן “לא ידעתי” זה תירוץ לכיתה א’ או “השעון לא צלצל”, זה לא עובד.
מה זה קידום אתרים כובע שחור?
כדי להבין מה זה קידום אתרים כובע שחור, צריך להבין ראשית מה זה קידום אתרים כובע לבן, שכן הוא בדיוק ההיפך ממנו.
“קידום אתרים לבן” היא נקיטת פעולות חוקיות לקידום האתר בדרכים החוקיות שמקובלות על גוגל למשל באמצעות תוכן איכותי ואופטימיזציה לאתר ללא התערבות מגמתית שעלולה לגרום לאתר לקידום שלא על ידי תוצאות אמת אלא ע”י הטיה והטעייה מכוונים.
אם בקידום אתרים מדובר על תכנים איכותיים אז בכובע לבן הם יהיו כאלה ובכובע שחור הם היו תכנים נחותים או תוכן ספאם נסתר בתוך האתר, ואם מדובר על קישורים אז יש זמן מסוים בו יכול מקדם אתרים ליצור אותם, ומכיוון שיש להם חשיבות רבה וגוגל מתרשם מכמות הקישורים וגם מאיפה לאיפה הם מקשרים, אז לא ייתכן שפתאום איזה אתר יפציץ כמות קישורים בלתי מתקבלת על הדעת בזמן לא סביר וזה רק חלק מהשיטות “העברייניות” שמנסים מקדמי אתרים לא מקצועיים לעבוד על גוגל ובעצם מסכנים את אתרי הלקוחות שלהם.
תוצאות החיפוש משקפים קידום אתרים לגיטימי בכובע לבן ותוצאות שהם תוצאה של התערבות אגרסיבית והשתלטות מכוונת ושימוש בכובע שחור, עלולים בהחלט להתפרש ע”י גוגל כמניפולציה ואתם מחוקים ע”י גוגל.
מהם חוקי תוצאות מיקום האתר בכובע לבן!
כל מקדם אתרים מקצועי שפועל בצורה לגיטימית באמצעות מדיניות קידום אתרים כובע לבן, יודע מהן הפעולות שהוא צריך לנקוט בהן, כדי לקדם את אתרי הלקוחות שלו בצורה נכונה ולפי הדרישות של גוגל.
חלק מהכללים החשובים נוגעים לתוכן והם קובעים כי כתובת האתר והכותרת שלה יכללו את מילות המפתח של אתר הלקוח, בנוסף לכך אפשר להוסיף מילות מפתח בהטיות שונות אבל לא במינון מוגזם.
הוספת קישורים בעמודים השונים מקלה על הגולשים לנווט באתר כמו גם הוספת כפתורי קישור של האתר לרשתות החברתיות כדי ליצור אינטראקציה עם משתמשים נוספים.
אפשר שאתר יהיה נוכח ביוטיוב ובגוגל ובגוגל מפות, במינון ובמידה הנכונים ולא בצורה מוגזמת.
קישורים נכנסים, שהם גם מנוף לחשיפת האתר חייבים להיות איכותיים כלומר- מאתרים איכותיים ולא סתם אתרים והקצב צריך להיות הגיוני, אחרת “האח הגדול גוגל” רואה ויודע מה אתם עושים וזה מסוכן.
כובע שחור – עבריינות ברשת
לשיטות של קידום אתרים כובע שחור מתייחס גוגל כאל שיטות נצלניות וסחטניות, אשר כל מטרתן היא רק לשפר את תוצאות האתר וזה מן הסתם גם גובל בהטעיית הלקוחות בעלי האתר, שכן אם מקדם האתרים מראה להם שהם ממוקמים גבוה בגוגל, וזו תוצאה של פעילות אגרסיבית בלתי חוקית, הם מטעים גם אותו ומסכנים את נוכחותו ברשת.
התחרות העצומה בין חברות קידום אתרים לבין מקדמים מקצועיים חייבת אף היא להיות תחרות “לבנה” במדיניות של קידום אתרים כובע לבן, שכן להשתמש בשיטות של כובע שחור, לא רק שזה לא לגיטימי מול גוגל, כאמור זה גם לא לגיטימי מול הלקוחות וזה לא חוקי משום היבט.
דירוג גבוה של אתר בתוצאות בגוגל באמצעות White hat SEO הוא תוצאה של עבודה יום יומית סיזיפית קשה ומקצועית, הבנת החוקים והתנהלות לפיהם, העסקת כותבי תוכן ברמה גבוהה, הבנת הדרישות של גוגל והתמסרות מוחלטת לכללים בלי ניסיון לזייף תוצאות.
חוקי לגמרי – קידום אתרים כובע לבן
תופעת האתרים שעבדו במדיניות של קידום אתרים כובע שחור, אינם הומצאו בארץ והם דווקא זוהו כאתרים במדינות כמו הודו ורוסיה.
האתגר הגדול של כל איש קידום אתרים כובע לבן, היא למצוא את האיזון בין החוקי ולהפוך את העבודה שלו ליצירתית וכזו שתאפשר לו יותר מרחב תמרון ותביא את האתר להישגים. מילות מפתח יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה ובעיקר איך אומרים- עבודה קשה.
בסופו של דבר קידום נכון עשוי להוביל ליצירת ערך מוסף עבור הגולשים ועבור מנועי החיפוש, מה שמסייע בכך זו האופטימיזציה, ההתאמה של הדף לדרישות של מנועי החיפוש וחוויית המשתמש המהווה ערך מוסף לגולשים היא עצמה פרמטר של גוגל בקידום האתר, כך שיש בסופו של דבר סנכרון בין הדרישות ההגיוניות שלו לבין רצונם של הגולשים.
- קוראים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם ב: קניית לינקים